Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The   project proposal is related to the continuation   of the activities under "3-1 - Hot lunch in the conditions of the COVID-19 pandemic for the residents of Borovan Municipality" as well as the "Social dining room" program under the "Social Protection" fund, and the implementation of "Targeted assistance with a hot lunch in the conditions of an emergency - 2020" The implementation of the project aims to provide and support   disadvantaged persons living on the territory of the Municipality with a total number of 650 people for the period from 01.10.2022 until 30.09.2025:
1. persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low incomes.  
2. persons subject to social assistance, including from the circle of persons under Art. 4, para. 1 of the Ordinance, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for daily additional support has been established;
3. persons with low incomes who, due to existing disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism;
4. persons who, due to accidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and a need for this type of assistance has been established for them;
5. wandering and homeless persons;
6. persons from vulnerable groups - citizens of third countries, in the sense of § 1, item 17 of the additional provisions of the Act on Asylum and Refugees.
Municipal administration as well as "Domeshen social patronage" Borovan village, will engage in the implementation of the project proposal. We have qualified personnel, well-equipped material base and experience in providing social services on the territory of the municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд : Ястията, които ще се предоставят ще бъдат включени в седмичните менюта включващи супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт.Ще се осигури здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се приготвят ще бъдат съгласно Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. Предоставянето на социалната услуга ще се реализира на територията на цялата община, т.е. във всички населени места – с. Борован, с. Малорад, с. Добролево, с. Нивянин и с. Сираково. Приготвянето на храната ще става една трапезария: Трапезария №1 "Домашен социален патронаж" – с. Борован, ул. "Иван Вазов" № 1 и ще се транспортира по домовете на бенефициентите по изградени пунктове по населените места (с. Малорад, с. Нивянин, с. Добролево, с. Сираково). Домашен социален патронаж функционира на територията на община Борован от 1990 г. През 2013 г. е извършен ремонт на сградата на патронажа и той в момента отговаря на всички европейски законови изисквания. Сградния фонд в момента е един от най-модерните на територията на областта. През 2022 година със средства по капиталова програма на община Борован е извършен основен ремонт на сградата на домашен патронаж, като и изградена и вентилационна система, предстои закупуване допълнително кухненско оборудване. Сградата на ДСП е общинска собственост съгласно АОС № 656. ДСП разполага с квалифициран персонал, който е преминал различни обучения и има богат опит в предоставянето на социалната услуга. В момента по щатно разписание в ДСП работят: 1 бр. управител, 1 бр. домакин, 1 бр. главен готвач, 3бр. помощници кухня и работници кухня, 4 бр. разносвачи на храна, 1 бр. социален работник, 1 бр. калкулант, 2 бр. шофьори и 2 бр. охрана. Оборудването на ДСП е следното: 1 печка с 4 котлона на газ, 1 абсорбатор, пекарна на ток, 1 печка на ток с 6 котлона, 1 фритюрник, 2 фризера, 2 хладилника, 6 мивки, 6 работни маси алпака за подготовка на храната, посуда за приготвяне на храна. Хранителните продукти ще се закупуват от избрания доставчик при проведената процедура по ЗОП. С доставчика ще бъде договорено доставяне на хранителните продукти в срок до 24 часа след подаване на конкретната заявка от съответния обект. Те могат да предлагат и по-кратък срок за изпълнение на доставката. В случай на рекламация на доставен продукт доставчиците са длъжни да подменят за своя сметка същия в срок до 8 часа, след съобщаване на рекламацията. Те могат да предлагат и по-кратък срок за реакция при рекламация. Възложителят си запазва правото да променя, след предварително съгласуване с изпълнителя, приблизително посочения график на доставяне, в зависимост от нуждите на отделните обекти, както и от възможността им за съхранение на доставените количества хранителни продукти. Посочената периодичност на доставяне е приблизителна, като е предвидена възможно най-голямата честота на доставяне. 1 561 308.80 644 019.20
Предоставяне на топъл обяд : Предоставянето на социалната услуга ще се реализира на територията на цялата община, т.е. във всички населени места – с. Борован, с. Малорад, с. Добролево, с. Нивянин и с. Сираково. Приготвянето на храната ще става в "Домашен социален патронаж" – с. Борован, ул. "Иван Вазов" № 1 за Трапезария 1 и ще се транспортира по домовете на бенефициентите по изградени пунктове по населените места (с. Малорад, с. Нивянин, с. Добролево, с. Сираково). Домашен социален патронаж функционира на територията на община Борован от 1990 г. През 2013 г. е извършен ремонт на сградата, като през 2022 година сградният фонд отново е ремонтиран, предстои закупуване на допълнително оборудване. Домашен социален партонаж - община Борован, отговаря на всички европейски законови изисквания. Сградния фонд в момента е един от най-модерните на територията на областта. Сградата на ДСП е общинска собственост съгласно АОС № 656. ДСП разполага с квалифициран персонал, който е преминал различни обучения и има богат опит в предоставянето на социалната услуга. В момента по щатно разписание в ДСП работят: 1 бр. управител, 1 бр. домакин, 1 бр. главен готвач, 3 бр. помощници кухня и работници кухня, 4 бр. разносвачи на храна, 1 бр. социален работник, 1 бр. калкулант, 2 бр. шофьори и 2 бр. охрана. Оборудването на ДСП е следното: 1 печка с 4 котлона на газ, 1 абсорбатор, пекарна на ток, 1 печка на ток с 6 котлона, 1 фритюрник, 2 фризера, 2 хладилника, 6 мивки, 6 работни маси алпака за подготовка на храната, посуда за приготвяне на храна, както и 2 бр. автомобила марака "DACIA DOKKER " , които са специализирани и оборудвани за разнос на храна За реализирането и изпълнението на тази дейност ще бъдат изготвени механизми за: принос на балансирано хранене, критерии за подбор на потребители и целеви групи, механизми и начини за обхващането на лица, представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд, механизми за избягване разхищението на хранителни продукти, контролни механизми за избягване на двойно финансиране, дейности, свързани с прилагането на принципите на Регламент 223/2014 за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група, дейности и мерки, свързани с информиране и публичност, механизми за получаване на обратна връзка от крайните потребители. Ще се приложи механизъм за подбор на конкретните представители на целевите групи и критериите, по които те ще бъдат включени в дейността за предоставяне на топъл обяд, включително и по отношение на лицата, инцидентно пострадали при форсмажорни обстоятелства, когато е приложимо. За целта със заповед на кмета на общината, като конкретен изпълнител, ще се сформира Комисия с постоянен характер за определяне на бенефициентите , които ще ползват социалната услуга „Топъл обяд“, като в същата ще бъде включен и представител от Дирекция „Социално подпомагане“. 109 291.61 45 081.35
Реализиране на съпътстващи мерки : Съпътстващите мерки ще се реализират от специалисти от общината, които ще допълват предоставянето на топъл обяд по проекта и се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: – информиране на потребителите за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Борован – проучване на потребностите от нови социални услуги; – консултиране за ползване на административни общински услуги; – консултиране с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации; – разработване и предоставяне на информационни материали за основни социални права, управление на семейния бюджет, – осигуряване на временен подслон на бездомните лица; – подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; – изготвяне на насоки за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки отделен потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя – индивидуална подкрепа или групово консултиране. Служители на община Борован, ежемесечно ще предоставят съпътстващи мерки и ще оказва подкрепа на потребителите, както чрез индивидуални срещи, така и с провеждането на групови консултации При попълване на заявленията, всеки кандидат-потребител ще има възможност да заяви предоставянето на допълнителна услуга, която се изразява в : - Помощ в общуването и поддържането на социални контакти; - Подпомагане и разширяване възможностите на потребителите на социални услуги да водят самостоятелен начин на живот; - Организиране на културни мероприятия; - Взаимодействие със социални, здравни и други институции, помощ и извършване на административни услуги, както и заплащане на сметки за потребление на електричество, вода и т.н.; - Съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства за болни и хора с увреждания; - Поддържане на хигиена в жилищните помещения, обитавани от получателя, като и закупуване на стоки и хранителни продукти при необходимост. 109 291.62 45 081.35
Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи ща бъде на основание предварително изготвена Процедура за подбор на потребителите. По проекта ще бъдат включени 650 потребители отговарящи на едно от следните условия: - Лица и семейства без доходи или с ниски доход, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си - Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл.4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа. - Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи и пенсия, за които няма подходящ кандидат асистент по механизъма за лична помощ - Лица, които поради инцидентна обстоятелства са в затруднения и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане - скитници и бездомни лица - лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на amp;1,т.17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежище и бежанците. С реализирането на проектното предложение ще се ангажира екип от Общинска администрация Борован, както и "Домашен социален патронаж" с. Борован. В изпълнението на проектното предложение ще бъдат ангажирани експерти квалифицирани с достатъчен опит в предоставянето на социални услуги на територията на общината. За техническо отчитане изпълнението на дейност „Определяне на целеви групи“ – ще бъде използван механизъм за обмен на данни с ДСП за уточняване на допустима и продължаваща принадлежност към целевите групи на крайните получатели на подкрепа на топъл обяд. Преди стартиране на проекта всички кандидати и ще подадът заявления - декларации на кандидат- потребители /Приложение 1/ и декларации за съгласие за разкриване на данъчна осигурителна информация /Приложение № 6/ от Методиката/; списъците /Приложение № 5/ от Методиката/ ще бъдат предоставени на ДСП Бяла Слатина за определяне на принадлежност на целевите групи. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).