Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 672 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at providing a complex of services in a home environment for people with disabilities and adults over 65 years of age, unable to self-service ie. persons with difficulties in daily self-service on the territory of the municipality of Dzhebel. Its implementation will contribute to improving access to integrated services for the needy in order to overcome social exclusion and poverty, while building on the social services offered in the municipality. The integrated services will be implemented by the already established "Social Services Center - Djebel" through hourly provision of social inclusion services in the community or in the home environment, namely social and health.
The center will employ at least 15 individuals hired for personal assistants, social assistants, home assistants, and a medical professional. Activities will be implemented over a period of 6 months and will cover at least 52 users. This will enable the users to choose the services they want, organize their distribution and their length over time, to define a caregiver to care for them, according to their specific needs. In addition, it will ensure the employment of persons of working age.
Improving the quality of the service complex and the achievement of good practices will take place through the included activities for motivation or other support for consumers; counseling staff working in the center.
As a result of the implemented activities, the quality of life of the representatives of the target groups will be improved by creating conditions and support for the effective exercise of their right to independent living and social inclusion, respecting their personal choices tailored to their capacities and individual needs. Project activities are organized in a way that ensures optimal use of human and financial resources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране, консултиране и подбор на потребители (целева група) на интегрираните социални и здравни услуги : Дейността включва: 1. Провеждане на информационна кампания в община Джебел. Ще се разяснява на населението същността на услугите, които ще се предоставят. Ще бъдат разпространени информационни материали пакет документи за кандидатстване. 2. Подготовка и разработване на документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители. Кандидатите заявяват необходимостта от ползване на почасови мобилни интегрирани социални и здравни услуги по настоящ адрес и разработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите. Възрастните лица с увреждания предоставят медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние. 3. Извършване на оценка на потребностите от почасови мобилни интегрирани услуги. За целта ще се изготвени индивидуален план за всеки заявител въз основа на личния избор и направените анализ и оценка на индивидуалните потребности. 4. Подбор на потребителите и сключване на договори с тях за предоставяне на интегрираните социални услуги. За целта ще бъде сформирана комисия с представители притежаващи нужните компетенции и квалификация за подбор на потребители, която ще разглежда постъпилите заявления от кандидатите и извършената индивидуална оценка на потребностите. Сключените договори ще съдържат информация за: описване на конкретните потребности; услугите, които ще се предоставят; тяхното времетраене и честота; правата и задълженията на страните; условията за актуализиране и/или прекратяване на договора. 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на подкрепящи услуги в домашна среда: Дейността включва: - Подбор и наемане на персонал за "Центъра за услуги в домашна среда" - Джебел; - Сформиране на компетентен екип с необходимите знания и умения за предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги. За реализирането на тази дейност ще се извърши: 1. Подбор и наемане на персонал в "Центъра за услуги в домашна среда" в гр. Джебел, което е свързано с провеждане на процедура за избор на персонал. Ще бъдат наети, както следва: - домашни помощници, социални асистенти и лични асистенти - общо 13 броя; - медицински специалисти - 2 броя; Лицата за предоставяне на социалните услуги ще бъдат наети, съобразно изискванията на българското законодателство на конкурсен принцип при спазване на принципите на законосъобразност, недискриминация и равенство между половете. Здравните услуги ще се предоставят двама медицински специалисти, които ще бъдат наети по реда на Закона за обществените поръчки. 2. Разработване на Методология, съобразена с условията за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. чрез подхода Водено от общностите местно развитие и Методиката за предоставяне на услуги в общността "Социален асистент", утвърдена от изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. 3. Актуализиране на Правилника за дейността на "Центъра за услуги в домашна среда" в гр. Джебел с решение на Общински съвет. 0.00 22 840.00
Предоставяне на почасови социални услуги в домашна среда. Консултативни услуги за превенция и здравословен начин на живот.: Социалната услуга ще се предоставя от "Центъра за услуги в домашна среда" - Джебел. Тя ще обхваща 52 души потребители месечно в продължение на 6 месеца. Мобилните почасови интегрирани социални и здравни услуги имат за цел да подпомогнат ежедневието на лицата от целевата група. Предоставянето на услугата включва осигуряване на достъп до социални и здравни дейности според специфичните потребности на лицата в неравностойно положение. Ще се организират дейности, както следва: - Осъществяване на пряк допир с бенефициента (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на устната кухина); - Прием на лекарства (съгласувано с личния лекар) и осъществяване на други дейности поддържащи здравето; - Приготвяне на храна и хранене; - Ползване на баня и тоалетна; - Почистване на дома; - Боравене с лични вещи и документи; - Пазаруване в търговската мрежа; - Придружаване до здравна или административна институция; - Медицинска и социална рехабилитация; - Плащане на битови сметки и други такси; - Административна помощ; - Осъществяване на социални контакти по местоживеене с населението и представителите на институциите; - Посещения на културни мероприятия; - Организиране на трудотерапия и други. Социалните асистенти ще предоставят социални услуги, които ще се детайлизират в индивидуалните планове и в съответствие с потребностите и желанията на потребителите. Медицинските специалисти ще предоставят здравни услуги в съответствие с компетенциите си, съгласувани с личния лекар. Акцентът в дейностите по проекта е предлагане на услуги за комплексно задоволяване на потребностите на целевата група, чрез управление и планиране на услугите за всеки конкретен потребител в условията на единна организация, разполагаща с достатъчно управленски и професионален ресурс. Личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници ще предоставят почасови услуги на потребителите в домашна среда, като оказване на подкрепа и съдействие за социално включване, помощ при извършване на комунално–битови дейности и лична помощ. Процесът на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Дейността е основна за проекта и изпълнението й е насочено към постигане на заложените цели. Дейността включва изпълнение на следните задачи: 1. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребител, придружаване до болнично заведение или месторабота и др. 2. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищни помещения, обитаване от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. 3. Предоставне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяването на социални контакти, придружаване при посещения на обществени събития, помощ при писане на писма ,заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група 0.00 56 566.43
Консултиране и супервизия и обучение на персонала: Дейността е насочена към подобряване качеството на услугата и да се отговори максимално ефективно на потребностите на потребителите. В резултата на супервизиите ще се подобри психологическия и емоционален комфорт на предоставящите услуги лица. За провеждане на супервизиите ще се проведат процедури по ЗОП. Супервизията се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тя ще е насочена към изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на емоционалното самочувствие на специалистите. Супервизиите ще се провеждат в екипен, групов и индивидуален формат, както следва: - ЕКИПНАТА супервизия ще улесни и подпомогне развитието на отношенията в работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко ще се създадат условия на сътрудничество и на екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. - ГРУПОВАТА супервизия - ще служи за подкрепа, обмен на познания, гледни точки и професионален опит. От всеки участник в групата ще се получи обратна информация, ще се споделят преживявания и взаимна емоционална подкрепа, ще се придобие групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. - ИНДИВИДУАЛНАТА супервизия цели да създаде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа, да провери усещанията, чувствата и преживяванията си, да изясни ролите и очакванията си във връзка с клиентите. Супервизията ще се осъществява и при заявка от страна на специалиста или по преценка на доставчика на услугите. Изпълнението на дейността ще повиши теоретичните знания и подобри практическите умения на одобрените лица за предоставяне на почасовите услуги домашен помощник, личен и социален асистент в домашна среда. В обучителният курс ще да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определените по настоящия проект дейности. Въвеждащото обучение е задължително за лицата, които не са обучени в предшестващи обучения за сходни дейности. 0.00 0.00
Мониторинг и отчетност : Мониторингът представлява непрекъснат процес на събиране на информация, с цел наблюдение изпълнението на проекта и осигуряване на съответствие със сключеният договор за безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяване на контрол за ненарушаване на правилата на Структурните фондове и законодателството на Република България и ЕС. С оглед правилното и навременно изпълнение на дейностите по проекта, мониторингът е текущо и систематично набиране и анализ на информация, която се използва в процеса на управление, контрол и вземане на решение. Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените проектни дейности и законосъобразното разходване на средствата, отпуснати с безвъзмездната помощ, да се гарантира постигането на целите на проекта и приносът му за постигане целите на настоящата схема. Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове. Като резултат от постоянното наблюдение, проектният ръководител ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган. В хода на реализация на проекта ще се извършва постоянен текущ мониторинг от страна на членовете на Екипа по проекта. Община Джебел,СНЦ "МИГ Ардино- Джебел". ще упражняват непрекъснат контрол върху: • качеството на изпълнение на дейностите; • ефективното изразходване на средствата; • спазване на трудовото законодателство и трудовата дисциплина. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).