Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Dzhevner-Nermin Selim ET was established in 1990 and since then the company operates in clothes manufacturing. 
The workshop of the company is located in Smirnenski Village, Vetovo Municipality, Russe District. The municipality has record level of unemployment for many years, most of the unemployed are older than 30 years and they have 8th grade or lower education level. At least 7 (53,85%) of the people included in the project, who are part of the target group, are going to be from the following specific category – unemployed with low education level (below ISCED 3). By this project proposal Dzhevner-Nermin Selim ET wishes to create 13 sustainable jobs for unemployed and inactive people from Vetovo Municipality. The following jobs will be created – ten jobs for sewing machine operators, one for ironer, one for supplier and one for clothing technologist. For all sewing machine operations professional training for second qualification level for the profession is planned. For the sewing machine operators and the ironer equipment will be purchased as well (the equipment is needed for their work). 
The 13 representatives of the target group will be identified with the cooperation of the Labour Bureau Directorate in Vetovo. They will be employed by the candidate for a period of 12 months. 10 of them will be trained and for 11 of the new work places equipment will be purchased (automatic sewing machines, overlock sewing machines and a professional steam iron). 
The candidate has declared that at least 7 of the new work places will be preserved for a minimum 12 months after the completion of the project. 
The project plans for an activity for organization and management and an activity for information and publicity. In all activities specific measures are planned for the implementation of the principles of equal opportunity, lack of discrimination, gender equality and sustainable development. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Цел на дейността Дейността има за цел да се осигури заетост за период от 12 месеца на 13 представители на целевата група. Съдържание на дейността Ще бъде подадена заявка за свободни работни места в ДБТ Ветово при спазване на изискванията на ДБТ за посредничество при наемане на работна сила, подбор на кандидатите (при спазване на принципите за равни възможности, равенство на половете и недопускане на дискриминация). Ще бъдат използвани и неформални канали за разпространение на информация – лични контакти в местната общност, информиране на работниците, които в момента са заети в организацията, и др. С 13 представители на целевата група, които отговарят на изискванията, ще бъдат сключени трудови договори за обявените нови работни места. Ще бъде спазено изискването да не се наемат лица, които вече са били заети на трудов договор при същия работодател през последните 12 месеца от датата на сключване на договор. Предвижда се създаването на следните нови работни места: - Шивач, мъжко/дамско облекло (75311003) – 10 бр. (основни изисквания – професионална квалификация втора степен Професия "Оператор производство на облекло" с код 542050, специалност "Производство на облекло от текстил" с код 5420501, допълнителни изисквания – няма, допълнителни умения – отговорности, работоспособност, работа в екип) - Гладач, ютия (91210002) – 1 бр. (основни изисквания – няма, допълнителни изисквания – няма, допълнителни умения – отговорности, работоспособност, работа в екип) - Снабдител (43212015) – 1 бр. (основни изисквания – основно образование, допълнителни изисквания – няма, допълнителни умения – отговорности, работоспособност, работа в екип) - Технолог, облекло (31193024) – 1 бр. (основни изисквания – средно специално образование, професия/специалност в областта на производството и/или дизайна на облекло, допълнителни изисквания – няма, допълнителни умения – отговорности, работоспособност, работа в екип) Работните места ще са в с. Смирненски, общ. Ветово, обл. Русе. С лицата ще се сключат трудови договори за 8 часово работно време, редовно. Етапи за изпълнение 1. Подготовка – подготовката на дейността включва подготовка на трудови договори и длъжностни характеристики за новите работни места, изготвяне и подаване на заявка за свободни работни места в ДБТ Ветово и използване и на неформални канали за комуникация за разпространяване на информацията за възможностите, които предоставя проекта. Ще бъде осъществен и подбора на кандидатите като се спазват принципите за равни възможности, равенство на половете и недопускане на дискриминация. 13 от представителите на целевата група ще подпишат трудови договори (като най-малко 7 от тях ще бъдат безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3). Всички новонаети лица ще получат и екземпляр от длъжностната характеристика за длъжността. 2. Изпълнение - наетите лица ще преминат въвеждащо обучение по вътрешните правила на организацията. За лицата, назначени на длъжностите „гладач, ютия“, „снабдител“ и „технолог, облекло“, не е предвидено обучение за професионална квалификация и те ще могат веднага да се включат в работния процес. Ще им бъде осигурено необходимото работно облекло, ЛПС и оборудване за извършване на работата (както е приложимо за длъжността). За лицата, назначени на длъжност „Шивач, мъжко/дамско облекло“, е предвидено професионално обучение. Всички те ще бъдат назначени и след това командировани до гр. Русе за времето на провеждане на обучението (разстоянията са малки и е възможно ежедневното пътуване). Работодателят ще изплаща редовно месечните възнаграждения, както и всички дължими вноски за сметка на работодателя съгласно изискванията на КТ и КСО. Полагането на труд ще се извършва при пълно спазване на действащото трудово законодателство. Ще бъде осигурено и обслужване от служба по трудова медицина. 3. Приключване на дейността – най-малко 7 от създадените нови работни места ще бъдат запазени за период от 12 месеца след приключване на дейностите по проекта. 85 400.00 84 163.28
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професия на вече наетите по проекта лица: Цел на дейността Дейността има за цел да се предостави обучение на 10 представители на целевата група, които вече са били наети на работа в резултат на Дейност 1 на длъжност „Шивач, мъжко/дамско облекло“ (75311003). Съгласно изискванията на работодателя за тези работни места е необходимо лицата, които ги заемат, да притежават втора степен на професионална квалификация за професия "Оператор производство на облекло" с код 542050, специалност "Производство на облекло от текстил" с код 5420501 съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение. Съдържание на дейността В рамките на дейността за организация и управление на проекта ще бъде избран лицензиран Център за професионално обучение, който да предостави обучение на 10 от наетите по проекта лица на длъжност „Шивач, мъжко/дамско облекло“. С избрания изпълнител ще бъде съгласуван графикът за провеждане на обучението (8 часа на ден) и изпълнителят ще проведе обучението в съответствие с ДОИ и утвърдената учебна програма. Всички лица, включени в обучението, ще бъдат командировани в гр. Русе, и като тъй като разстоянията са малки, те ще имат възможност да пътуват всеки ден като ще получават полагаемите им се средства за дневни и пътни разходи. Основни данни за обучението за придобиване на професионална квалификация 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: професия "Оператор производство на облекло" с код 542050, специалност "Производство на облекло от текстил" с код 5420501 с втора степен на професионална квалификация съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение. 2. Хорариум на обучението – 660 учебни часа, разпределени, както следва: 2.1. Теория: 224 учебни часа 2.2. Практика: 436 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица: 10 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията на ЗПОО. Обучението е по професия и специалност, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Министъра на образованието и науката. Обучението води до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверена със свидетелство за професионална квалификация (съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО), при провеждането на обществената поръчка към изпълнителя ще бъде поставено изискване за притежаване на валидна лицензия от НАПОО за специалността както и изисквания към преподавателите, чието завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност трябва да бъде в съответствие с нормативната уредба и ДОИ за извършване на обучението по специалността. Етапи за изпълнение 1. Подготовка – подготовка на списъци с участници в обученията (резултат от Дейност 1) и координация и комуникация за избрания изпълнител. 2. Изпълнение – провеждане на обучението от избрания Център за професионално обучение в съответствие с нормативните изисквания, ДОИ и договора с избрания изпълнител, изплащане на разходите за командировъчни. 3. Отчитане – предоставени копия от издадените свидетелства за професионална квалификация на включените в обучението лица от ЦПО, заповеди за командировки и отчетни документи към тях. 27 300.00 11 904.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места. : Цел на дейността Закупуване, доставка и монтаж на оборудване, необходимо за създаването на новите работни места за целевата група. Съдържание на дейността Предвидено е оборудване за следните нови работни места: За 10-те лица, назначени на длъжност „Шивач, мъжко/дамско облекло“ (75311003) са предвидени за закупуване 9 бр. автоматични шевни машини (окомплектовани с маса и мотор) и 1 бр. шевна машина оверлог (окомплектована с маса и мотор) – общо 10 машини, по една за всяко наето лице. За лицето, назначено на длъжност Гладач, ютия (91210002)е предвидена за закупуване ютия с парогенератор. Оборудването е необходимо, защото без него наетите лица не биха могли да осъществяват трудовата си дейност, а в момента работодателят не разполага със свободно оборудване, което да предостави за новите работни места. Избраният доставчик на оборудването ще има задължение да достави, монтира и проведе начално обучение на новонаетите лица за ползването на оборудването. За другите две лица, наети по проекта, не се предвижда специално оборудване за извършването на дейността им. Работодателят разполага с необходимите за работата им оборудване, софтуер и др. Предназначението на закупеното по проекта оборудване ще се запази от кандидата най-малко за 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад. На оборудването ще бъдат поставени стикери в съответствие с правилата на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Етапи за изпълнение 1. Подготовка - изборът на доставчик на оборудването ще се извърши в рамките на дейност „Организация и управление на проекта“. На етапа на подготовката работодателят ще подготви помещенията, в които ще бъдат монтирани машините, както и ще осигури допълнително оборудване, както е приложимо (напр. работни столове и др.) 2. Изпълнение – на етапа на изпълнение доставчикът ще достави и монтира оборудването и ще проведе обучение на персонала за работа с него. На доставените машини ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. 3. Приключване на дейността – с доставчика ще бъде подписан приемно-предавателен протокол, наетите по проекта лица ще имат възможност да използват пълноценно оборудването за работата си. 17 885.00 20 012.37
Организация и управление на проекта: Цел на дейността Целта на дейността е да се гарантира, че всички проектни дейности се изпълняват в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ, при спазване на графика на проекта и при спазване на принципа за ефективност и ефикасност на разходите. Съдържание на дейността Дейността включва създаване на екип за управление на проекта (ръководител, технически сътрудник, счетоводител), инструктиране на екипа за неговите правомощия и отговорности, разработване на план за изпълнение на проекта, на план за мониторинг на дейностите, организиране и провеждане на избор на изпълнители в рамките на проекта, сключване на договори с избраните изпълнители, контрол над изпълнението на техните ангажименти, планиране на паричните потоци и навременно разплащане с всички доставчици, наети по проекта лица, осигуряване на навременно отчитане на всички изпълнени дейности и постигнати резултати. Етапи за изпълнение 1. Подготовка – на етапа на подготовка ще бъде сформиран екипът за управление на проекта. Това включва сключването на граждански договор с ръководителя на проекта, който е предварително определен и чиято автобиография е приложена към настоящото проектно предложение, както и избор и сключване на договори с техническия сътрудник и счетоводителя на проекта. Всеки от членовете на екипа ще разполага с подробно работно задание за дейностите, които следва да извърши и ще отчита изпълнените дейности и задачи на месечна база. Членовете на екипа ще бъдат инструктирани и ще бъдат запознати с другите документи, регламентиращи тяхната работа - договор за безвъзмездна финансова помощ, Ръководство за изпълнение на проекти, Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и др. Членовете на екипа ще разполагат с необходимото оборудване и комуникации, за да могат да изпълняват своите задължения. Основни задължения на технически сътрудник: • Отговаря за документацията по проекта (създава, съхранява, изпраща, получава); • Организира срещите на екипа и координира текущите задачи; • Подпомага изготвянето на технически и финансови междинни и окончателни доклади по проекта; • Подпомага технически и административно другите членове на екипа на проекта. Основни задължения на счетоводител: • Води и съхранява счетоводната документация по проекта; • Отговаря за целесъобразността на извършваните разходи и отчитането им съгласно ДБФП; • Осъществява счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството; • Извършва плащания по проекта; • Участва в подготовката на финансовите отчети и искания за плащания. 2. Изпълнение – екипът за управление на проекта ще направи план за изпълнение на дейностите (с конкретни дати и срокове, съобразно датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ), ще подготви заявката за свободни работни места, ще определи и подготви договорите с наетите по проекта лица, ще контролира изготвянето на длъжностните характеристики, ще организира избора на лицензиран ЦПО, който да предостави обучението за придобиване на професионална квалификация по дейност 2 и доставчик на оборудването по Дейност 3. Екипът за управление на проекта ще изготви и план за вътрешен мониторинг на напредъка по изпълнението на дейностите и ще следи за неговото изпълнение. Екипът за управление на проекта ще носи отговорност и за осъществяването на комуникацията с представителите на договарящия орган, ще подготви искане за авансово плащане, както и междинни отчети и искания за плащания. Текущо счетоводителят на проекта ще извършва и осчетоводява дължимите плащания към доставчици, наети по проекта лица. 3. Приключване – след приключването на дейностите по проекта екипът за управление на проекта ще подготви окончателен технически отчет и искане за окончателно плащане и след одобрението им ще архивира и предаде на кандидата документацията по проекта за съхранение. 10 511.40 9 872.35
Информиране и публичност : Цел на дейността Целта на дейността е да се предоставя навременна и коректна информация на обществеността за проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Съдържание на дейността Дейността за информиране и публичност ще бъде изпълнена при стриктно спазване на приложимите за проекта изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Предвидени са следните действия: • поставяне на информационна табела на входа на сградата на ЕТ „Джевнер-Нермин Селим”; • публикуване на две прессъобщения в местната преса в началото и в края на проекта. ЕТ „Джевнер-Нермин Селим” не поддържа собствена интернет страница и затова не са предвидени дейности за публичност, свързани със интернет страницата на кандидата. Етапи за изпълнение 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще възложи изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще запознава всички доставчици с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност 150.00 150.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).