Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

This project proposal includes actions to improve the energy efficiency of the main building and dormitory of the Vocational School of mechanization of agriculture in the town of Razlog. The direct beneficiaries are 230 students and teachers who study and work at the school.
Provided energy efficiency measures will contribute to reducing final energy consumption and indirectly - to reduce greenhouse gas emissions and to improve facilities at the educational institution, which will make it attractive and desirable when choosing an educational institution for completion secondary vocational school. The measures, included in the project proposal will extend the time and the life of the building. The measures will have an additional effect as it will provide a cost-effective operation of the building that will allow sustainability management, maintenance of the educational institution. The project envisages the following activities:
- Organization and Management Project
- Engineering (design, construction works supervision)
- Supervision and conformity assessment
- Information and publicity
- Introduction of the object in ekspoatatsiya
- Audit
- Preparing and conducting a tender procedure for contractor
- Supply of equipment and furnishings
Investing activities provided in the project include all energy saving measures prescribed in the energy audit, including any mandatory measures prescribed in the technical investigation. The implementation of the project activities will contribute to the provision of modern educational infrastructure modernized.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта включва: 1. Ръководител; 2. Координатора; 3. Технически асистент; Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Като цяло екипът ще носи отговорност за успешното изпълнение на дейностите по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПРР 2014-2020г. 20 000.00 19 836.37
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор): Дейността предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност чрез възложен договор за инженеринг, с който да се изпълни проектиране, строително-монтажни работи, предвидени в проектната документация и остойностени от избрания изпълнител в предложената от него оферта. Дейността сама по себе си включва и изпълнение на авторски надзор. За обекта по настоящото проектно предложение са предвидени следните дейности: 2.1. Разработване на работни проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и и съгласно изготвеното Енергийно обследване, Технически Паспорт и доклад. Проектите ще бъдат придружени от количествено сметна документация по всяка една от частите. Работният проект следва да бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи и одобрен от главния архитект на Общината. В проекта следва да бъдат заложени всички задължителни мерки разписани в енергийното обследване и техническото обследване. 2.2. Осъществяване на авторски надзор. Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. 2.3. Изпълнението на СМР ще допринесе за: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследванието за енергийна ефективност довеждащи до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградата (съгласно Техническия паспорт); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. СМР за обновяване за енергийна ефективност се извършва в съответствие с част трета "Строителство" от ЗУТ и започва след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи. 822 540.00 990 827.99
Строителен надзор и оценка на съответствието: Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности за всички обекти: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящите за изработване проекти в съответствие с чл. 142, ал. 6 от ЗУТ. Обхватът на дейностите по изработване на комплексния доклад за оценка на съответствието на работните проекти със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие със: - Предвижданията на подробния устройствен план; - Изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 на Закона за устройство на територията; - Правилата и нормативите за устройство на територията; - Взаимна съгласуваност между отделните частите на работния проект - Пълнотата и струткурното съответствие на инженерните изчисления - Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; - Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; - Изискванията на изготвените обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност. 2. За дейностите на строителен надзор, Изпълнителят следва изискванията на чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2. - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2 - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за оценка на енергийната ефективност; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 9 000.00 10 800.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: В тази дейност разходите са предвидени за заплащане на необходимите такси и разрешителни, изискващи се от националното законодателство, включително и разходи за комисионни дължими към съответните компетентни органи за въвеждане на обекта в експлоатация. 1 900.00 1 880.00
Публичност и визуализация: Дейностите по информация и визуализация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020 г." договори за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: 5.1. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта. 5.2. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод приключването на проекта. 5.3. Плакати /разработване и разпечатване в тираж 20 копия. 5.4. Печатни и информационни материали - 500 броя дипляни 5.5. Печатни и информационни материали - 60 броя папки 5.6. Промоционални материали - 60 броя химикалки 5.7. Промоционални материали - 60 броя флаш-памет /USB 5.8. Банер - 1 брой 5.9. Платени публикации в местни/регионални/национални печатни медии - 2 броя 5.10. Билборд - 1 брой 5.11. Постоянна обяснителна табела - 1 брой 5.12. Официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" - 1 брой 5.13. Официална церемония за откриване на обекта - 1 брой Всички дейности предвидени в Дейност 6: "Публичност и визуализация" следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” Отговорности на Община Разлог в процеса по информация и комуникация от задължителен характер: - При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Разлог изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на проекта, съгласно изкискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” По време на осъществяването на проекта Община Разлог ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като включва на уеб-сайта (www.razlog.bg) подробна информация за проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. Първата публикация ще бъде направена в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. Публикувана информация следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, Община Разлог ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в проекта информирани за това финансиране. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. При публични изяви и интервюта на представители на Община Разлог свързани с проекта, в изказванията и словата ще се подчертае ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез съответната програма. Ще бъде спомената и финансовата помощ. Предвидените дейностите по Информация и визуализация отговарят на задължителните изискванията за мерки по информация и комуникация на ЕС, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. 0.00 0.00
Одит: Одитът на проекта се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата за проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Дейността е изпълнение на Договор за независим цялостен одит по изпълнение на проекта от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит. Одиторът ще изготви одитен доклад при окончателно искане за средства като за изпълнение на дейността ще подготви отчети с всички изискуеми приложения от страна на бенефициента и съдействие от страна на екипа на проекта. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители.: Дейността по подготовка и извършване на тръжни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат подготвени необходимите тръжни процедури и след това да бъдат възложен Договор за инженеринг, Договор за строителен надзор, Договор за информация и комуникация, Договор за одит. 0.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: Доставката на оборудване и обзавеждане е необходима за подобряване на учебния процес, както и за подобряване на качеството на живот на децата настанени в общежитието. Дейността включва: - доставка на оборудване за учебните работилници, което е необходимо за подобряване на учебния процес - доставка на обзавеждане на кухня в общежитието, което се ползва от настанените там деца, който към 15.09.2016 г. са 58 деца. Оборудването и обзавеждането е подробно описано в Приложение Б Индикативен списък на оборудването и обзавеждането и включва: Трактори, автомобили и селскостопански машини: - Трактор до 75 к.с. С хидравлична навесна система: 1 бр. - Плуг - обръщателен трикорпусен: 1 бр. - Култиватор за окопни култури: - Трисекционен: 1 бр. - Петсекционен: 1 бр. - Сеялка за точна сеитба шестредова: 1 бр. - Картофосадачка двуредова: 1 бр. - Картофовадачка двуредова: 1 бр. - Стенд за изпитване на ГНП помпи редови и роторен тип: 1 бр. Животновъдство: - Доилен агрегат: 1 бр. - Маститен детектор: 1 бр. - Уред за разреждане на крави с метална глава: 1 бр. - Автоматична поилка керамична за овце: 1 бр. - Микроскоп биноколарен: 1бр. - Зевник за коне: 1 бр. Металообработвате: - Универсален струг с универсални и допълнителни принадлежности - патронник, голям подвижен люнет, малък люнет, въртящ център: 1бр. - Фреза универсална металообработваща: 2 бр. - Заваръчни апарати: - Телоподаващо, професионална, инверторен, заваръчен апарат с два дисплея: 1 бр. - Телоподаващо + електрожен СО2, професионално 220А + соларна маска:1 бр. Растениевъдство: - Оранжерия Стандарт 4х10м скелет + поликарбонат: 1 бр. - Гръбна ръчна пръскачка: 1 бр. - Лупи: 6 бр. - Атлас на болести по земеделски култури том 1 до том 5: 5 бр. - Зеленчуко резачка: 1 бр. - Картофобелачка: 1 бр. - Стойка за картофо белачка: 1 бр. - Съдомиялна: 1 бр. - Печка електрическа: 1 бр. - Скара: 1 бр. - Термометър за почва:1 бр. - Комбиниран уред за измерване на pH и влажност на почвата (160х50мм): 1 бр. - Комбиниран уред за измерване на pH и влажност на почвата: 1 бр. - Професионален уред за измерване на на pH и влажност на почвата: 1 бр. 180 600.37 319 148.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).