Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal promotes transfer and implementation of social innovation for employees aged 50+  and their employers based on innovative corporate models successfully implemented in Romania, which guarantee active workforce in the later life phase. 
The project proposal foresees: 
-a new corporate environment (Resource Center for diversity management), which will provide support and training to employees aged 50+, needed for their adaptation to the new labor market requirements caused by the changed demographic and economic conditions. The Resource Center for diversity management will be created as a structure, based on the model functioning in Romania.
- transfer and implementation of methodology and training program for people aged 50+ aimed at developing of specific skills and promoting learning in the later life, are based on innovative models used by the Romanian partner. Trained consultants will use the transferred methodology and program for career guidance to work with employees aged 50+. It will serve not only the employees in this age group but also their employers; 
- working with companies and organizations managing teams from different generations and introducing new methods for intergenerational dialogue through pilot training; 
The working methods and trainings, oriented to the adaptation of elderly employees are not applied by the businesses in our country to date. Their implementation will be an innovative element that contributes to the adaptation to the new modern market conditions.
The project proposal meets the requirements of the Guidelines to improve interregional and transnational cooperation between partners from member states of the EU by transfer and implementation of social innovations in the area of labour market and quality of working places.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучвания и анализи на социалните политики, корпоративните парктики и потребностите на целевите групи в Румъния и България, в сферата на адаптиране към новите демографски условия и пазара на труда на хора на възраст 50+ (трета възраст).: Дейността има за цел запознаване със социалните политики и корпоративните парктики в Румъния и България, както и с потребностите на целевите групи по отношение на адаптирането на хората на възраст 50+ към изменените условия и динамиката на трудовия пазар. Запознаването с румънският опит в активното приобщаване на възрастните на трудовия пазар и идентифицирането на успешни иноватовни корпоративни практики и модели е важна предпоставка за внедряване на този модел в България. Близостта в географско отношение, в традициите и манталитета на хората от двете страни ще даде възможност и за установяване на устойчиво транснационално сътрудничество по отношение на обмена на опит и добри практики. 68 464.16 66 686.89
Повишаване на капацитета на партньорите по отношение запознаването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи чрез организиране на работна среща и учебно посещение на място, с цел насърчаване обмена на опит, обмена на информация, добри практики и иновативни подходи между партньорите, експерти и представители на целевите групи. : Осъществяване на обмяна на опит между експерти от България и Румъния с цел запознаване с добрите практики от социалния експеримент на Румъния с оглед прилагането в България на успешния социален проект в Румъния за приобщаване и задържане на хората над 50 години на пазара на труда. Запознаването с румънския опит е важна предпоставка за внедряване на този доказал ефективността си иновативен модел и в България. Близостта в географско отношение, в традициите и манталитета на хората от двете страни ще даде възможност и за повишаване на капацитета на партньорите и установяване на устойчиво транснационално сътрудничество. Преглед и дискусии относно изготвените анализи в дейност 1 от настоящото проектопредложение. 18 322.08 24 506.98
Трансфер, адаптиране и внедравяне на социални модели и иновативни корпоративни практики от Румъния : В рамките на тази дейност ще се извърши практически трансфер на иновативни корпоративни практики, прилагани от партниращата организация в Румъния: 1. Трансфериране и адаптиране на създадената от партньора методика и програма за обучение и консултиране на заети лица на възраст 50+. У нас за момента не съществува разработена специална методика на преподаване за хора на възраст 50+, което в много случаи води до използване на неправилни методи на преподаване от страна на обучителите и бизнес консултантите. При трансферирането и адаптирането на методиката и програмата ще бъдат отчетени очакванията на целевите групи - заети лица от третата възраст и техните работодатели и мениджъри, ще бъдат описани методи за планиране на обучения и консултации, ще бъдат дадени насоки за това как да се подбира съдържанието на обучителните модули, как да се отчитат нуждите от обучение и неговата ефективност. 2. Обучение на кариерни консултанти за хора на възраст 50+, работодатели и мениджъри, с цел подпомагане задържането и активното включване в пазара на труда на хората 50+. Необходимостта от специално подготвени обучители и кариерни консултанти за хора на възраст 50+ възниква поради повишаващият се брой на хората от тази възрастова група, които излизат на пазара на труда поради необходимостта да търсят ново работно място, поради възрастова дискриминация в новите модерни корпоративни условия на труд или защото имат нужда от подобряване на знанията и уменията си, вкл. свързани с новите технологични инструменти за работа, както и поради факта, че мениджърите и работодателите изпитват трудности при подбор на персонал на възраст 50+ или мотивация за учене и развитие на съществуващия вече персонал от тази възрастова група. Кариерните консултанти ще бъдат обучени за справяне с конфликтни ситуации, със съществуващия у част от обучаемите страх от промяна, подходи за активирането и въвличането им в процеса на обучение. Прилагането на нови, по-подходящи методи и подходи на преподаване и консултиране ще бъдат от полза за мотивацията и събуждане на желанието за придобиване на нови знания и умения на възрастните обучаеми. Това ще помогне от една страна на тези, които работят, да се справят по-добре и по-ефективно с поставените им задачи от фирмата/организацията, а на тези, които са в процес на търсене на работно място, да се представят по-добре и да се адаптират към новите изисквания на трудовия пазар. 3. Създаване на "Ресурсен център за управление на различията" - организационна структура за обучение, услуги и дейности, предназначени за заети лица на възраст 50+ за приобщаването им към съвременните изисквания на пазара на труда. Ресурсният център ще организира обучения и консултации на лица на възраст 50+, базирани на разработените обучителни и консултантски учебни материали програми и пособия, като обученията и консултациите ще се провеждат от подготвените за тази цел кариерни консултанти. Ресурсният център за управление на различията ще бъде също и в услуга на работодатели и мениджъри, желаещи да организират специфични обучения за персонал на възраст 50+, интергенеративни обучения или фирмени инициативи. Като устойчиво развитие след приключването на работата по проекта, Ресурсният център за управление на различията ще предлага мениджърски подходи, практики, консултации, модели и обучения и за лица в неравностойно положение, трайно безработни, за преодоляване на стереотипи и дискриминация по възраст, етнически произход, религиозни убеждения, сексуални и други различия. 44 157.56 36 567.12
Пилотно обучение за тестване на ефективността и качеството на трансферираната методика и програма за обучение в микро, малки и средни предприятия. : Удължаването на възрастта за пенсиониране и формирането на екипи от представители на различни поколения затруднява все по-често комуникацията между тях поради разликата в жизнения, професионалния опит, наличните знания и умения, възрастовите специфики, нерядко и поради възрастова дискриминация на пазара на труда. Затруднената комуникация между работодатели и мениджъри от една страна и работници от различни възрасти от друга страна, води до по-ниска ефективност на работата, а между служителите и работниците на различна възраст – до недобър работен климат поради специфики на поколенията - "традиционалисти”, “представители на бейби-бума”, “поколението Х”, “децата на хилядолетието. Ето защо обучените кариерни консултанти на базата на трансферираната методика и учебна програма, ориентирана към заети лица от третата възраст, мениджъри и работодатели, ще проведат пилотни обучения. Резултатите от тези обучения ще покажат нагледно ползата от въвеждането на трансферираните иновативни модели пряко в работата на фирмите и организациите. Пилотното тестване на трансферираните модели ще да де възможност да се направи оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията. 10 693.40 15 378.08
Дейности за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи.: Оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Отчитане на измерими индикатори за постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. 3 200.00 3 200.00
Дейности за разпространение на постигнатите резултати: Ще се създаде платформа за он-лайн обучение и консултиране на лица на възраст 50+ - иновативен инструмент за промотиране на добрите практики и идеи, информация и знания, необходими на представителите на работещите от третата възраст за по-добро итгериране и ре-интегриране в работна среда. Учебните материали и добрите практики, които ще се предоставят чрез нея, ще спомогнат за развиване както на знанията и уменията на по-възрастните служители за успешното им справяне с новите условия на съвременната работна среда, на техните нагласи за интергенеративна работа и общуване, така и на техните работодатели и мениджъри за по-ефективно управление на човещкия потенциал. Ще бъде проведена кръгла маса, таргетирана към целевата група 50+ за обсъждане нуждите от адаптация и обучение и квалификация за хора на възраст 50+. Резултатите от анкетното проучване и анализ на нуждите от обучение за придобиване на нови или подобряване на съществуващи умения и компетенции на заети лица на възраст над 50 години ще бъдат представени на кръглата маса. Целта е да се информират целевите групи за необходимостта и ползите от обучение в по-късен етап от живота и да се дискутира необходимостта от придобиване на нови знания и компетенции, които биха помогнали на хората на възраст 50+ да се адаптират по-лесно на пазара на труда. Особено важно е да се привлекат в диалога за правилното използване на интелектуалния и професионален ресурс на хората на възраст 50+ институции и местни власти, с оглед икономическите измерения на проблема и икономическата ефективност от неговото решаване. Ресурцният център за управление на различията (дейност 3), създаден като организационна структура за обучение, услуги и дейности, предназначени за заети лица на възраст 50+ за приобщаването им към пазара на труда, с оглед устойчивото развитие на тази структура впоследствие, ще започне да обслужва и други целеви групи, като ще разгърне по-широко своята дейност и ще предлага мениджърски подходи, практики, консултации, модели и обучения освен за възрастни работещи, също и за лица в неравностойно положение, трайно безработни, за преодоляване на стереотипи и дискриминация по възраст, етнически произход, религиозни убеждения, сексуални и други различия, интергенеративни практики. 26 554.72 20 400.00
Дейност за информация и комуникация: Дейността цели осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни. При стартирането на проекта ще се проведе пресконференция. Ще бъдат изработени брошури , които ще бъдат разпространени на територията на изпълнение на проекта. Ще бъдат направени 4 публикации в местната преса. На офиса на проекта ще бъде поставена информационна табела. Резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат разпространение чрез издаването на информационен лист. Тази дейност включва реализацията на: - Провеждане на начална пресконференция - Изработване и отпечатване на информационни брошури с информация за проекта, целите, дейностите и резултатите; - Изработване на информационни табели за визуализация и популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС. - Обозначителна табела -Публикации за напредъка на проекта Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките с оглед осигуряване на широка информираност за проекта и финансиращите органи. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 1 891.64 1 891.64
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е - коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейността включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, ще се следи работата на изпълнителите и спазването на договореностите с тях, ще се прави оценка на резултатите и ще се изготвят необходимите технически и финансови отчети. Дейността е основополагаща за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. Дейността ще се изпълнява от екип за изпълнение на проекта – 1 бр.Ръководител, 1 бр. Администратор на проекта и Счетоводител. Разходи за организация и управление са съгласно съгласно чл. 67 (1), точка г., чл. 67 (5), точка а, (i) и (ii) и чл. 68 (1) буква (а) от Регламент 1303/2013 г. 17 328.36 16 881.07

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).