Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at upgrading and effective development of social services in the municipality of Novo Selo with the main goal of overcoming the pandemic situation to improve the quality of life of vulnerable groups in the municipality, which create risk factors for social exclusion.
Factors such as unemployment, poverty, permanent lack of permanent income, low income of people over working age, single-parent family, health problems form risk groups of families, people, children, disadvantaged people in need of support and this type of social services . Implementation of the activities under this project by providing hot food to the poorest and most vulnerable groups of the population in the municipality will meet the needs of hot food for people who can not provide it themselves. The creation and development of social services are a priority in the municipal development plan of the municipality of Novo Selo.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Определяне на целевите групи": Дейността "Определяне на целевите групи" е стартирала на 19.01.2021г. за предоставяне на социалната услуга топъл обяд с капацитет 100 лица. Набирането на потребители ще продължи през целия период на изпълнение на договора. Целевите групи са:  Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията;  Лица, поставени под карантина – без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;  Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата лица, Община Ново село е предприела всички възможни начини да информира населението, като за целта се използват всички източници на информация - сигнали на граждани, телефон за връзка, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги. На сайта на община Ново село е качено обявление за набиране на заявления от желаещи да се възползват от предоставянето на социалната услуга, поставени са обявления на информационните табла на всички населени места на общината , също така е направено обявление и в социалните мрежи. В община Ново село е разработен механизъм за избягване разхищение на храна. Приготвеният, но не получен топъл обяд ще бъде раздаван на невключените в проекта лица от определените целеви групи, включени в допълнителен списък с резерви на лица и семейства. Всяко лице от допълнителния списък ще бъде информиран за възможността да получи нераздаден топъл обяд. Със Заповед на Кмета на Общината е сформирана Комисия с постоянен характер, която да извърши подбор, съгласно изискванията за допустимост по Проекта, регламентирани в Ръководството. Списъци на одобрените лица ще бъдат изнесени на видно място в сградите на кметствата на всички населени места от общината, където ще се изпълнява проекта. Лицата ще бъдат уведомени за възможността да подпишат договори за ползване на услугата от дата 04 февруари 2021 г. Предвид факта, че ще бъдат включени и деца, техните заявленията ще бъдат подавани и подписвани от родители им или настойниците им. Комисията ще има задължението да извършва следните дейности: - да създаде организация за прием на заявления от бенефициенти; - взаимодействие с ДСП-Видин, за идентифициране на всички нуждаещи се лица, както и извършване на проверка, и потвърждаване на лицата за принадлежност към допустимата целева група. - да определи конкретните ползватели на услугата; - да изготви списък на одобрените и да го залепи на определените за целта места; - да съставя протоколи за работа си на всяко свое заседание; - при необходимост да актуализира списъците на бенефициентите; - ще следи за двойно финансиране, което ще се декларира от всеки бенефициент в заявлението. Подобен вид социална услуга е Домашен социален патронаж. 0.00 0.00
"Приготвяне на топъл обяд": Приготвянето на топлия обяд ще се осъществява със собствен ресурс на общината. Хранителните продукти ще се доставят от фирми, с които общината има подписани договори към момента на подаването на проектното предложение. Избора на фирми доставчици е извършен след проведена процедура по ЗОП .Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки: 01246-2018-0004 Номер на договор с избран изпълнител: 1.Договор /хляб/ - №8/01.03.2019г.; 2.Договор /месо,риба, млечни продукти/ - № 39/ 15.10.2018г.; 3.Договор /плд,зеленчук и др. хранит. продукти/ - №40/15.10.2018г. Договорите са действащи до провеждането на нова процедура. По проекта ще бъдат закупувани хранителни продукти чрез заявка до доставчиците. Считано от 04.02.2021 г. ще започне предоставяне на социалната услуга, с крайна дата 27.04.2021 г. Доставките на хранителните продукти ще се осъществяват с транспортните средства на доставчиците, снабдени с необходимите санитарни разрешителни, удостоверяващи, че отговарят на нормативните изисквания за превоз на храни по Закона за храните. Всички хранителни продукти да отговарят на първо качество, БДС или еквивалентни стандарти и да се придружават от необходимите сертификати за качество. При всяка от доставките на храните, домакинът на Домашен социален патронаж ще осъществява контрол по отношение на опаковките, дали са здрави етикетите, дали съдържат пълна информация за вид, съдържание, срок на годност, начин на съхранение и произход на продуктите. Доставките се извършват при спазването на всички санитарно – хигиенни изисквания. Доставките ще са периодични на база направени заявки. При приготвянето на храната ще бъдат спазвани изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Продуктите ще отговарят на изискванията на законодателството. В Домашен социален патронаж където се приготвя топъл обяд е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/. Безплатната топла храна ще се приготвя в Домашен социален патронаж – Ново село и предоставя от персонала, работещ в него. В останалите четири села общината е разкрила пунктове за раздаването на приготвеният топъл обяд. Общината има готовност в създалата се епидемична обстановка и при необходимост топлият обяд да се доставя до дома на крайния потребител, при спазване мерки за преодоляване на създалата се епидемична ситуация. Общината разполага със собствен автомобил, регистриран съгласно изискванията на БАБХ . Организацията относно предоставяне на социалната услуга "Топъл обяд" ще се реализира от Общината, която разполага с необходимата материална база, човешки ресурс и натрупан професионален опит в изпълнението на същите или сходни на описаните дейности. Обектът, в който ще се приготвя здравословната и питателна храна за нуждаещи се лица, разполага с материално – техническа база, състояща се от кухненски блок, складови помещения и хладилна техника. Обектът е регистриран в БАБХ. Храната за нуждаещите се лица от с. Ново село ще бъде предоставяна на място в сградата на Домашен социален патронаж, находяща се на адрес с. Ново село, ул. "Ар. Илия Попов" № 89. За останалите населени места в общината, същата ще бъда ежедневно доставяна и раздавана в специално регистрираните пунктове. При възникнала необходимост и след преценка на комисията и по предписания от здравни органи, храната може да бъде доставяна и до адреса на крайния потребител. Екип за организация и изпълнение на проект : готвач 1бр., ,работник кухня 4 бр., касиер домакин 1 бр. и шофьор 1 бр. 15 660.00 15 660.00
"Предоставяне на топъл обяд": Предоставяне на топъл обяд има за цел задоволяване потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами или с помощта на своите близки, поради финансови или битови затруднения. Социалната услуга ще стартира на 04 февруари 2021 г. с капацитет 100 лица. Домашен социален патронаж – с. Ново село ще приготвя и предоставя храната в сградата на патронажа,а в останалите села ще бъде доставяна готова храна със собствен на общината автомобил и ще се раздавана в регистрираните пунктове на селата .Флорентин, Ясен, Неговановци и Винарово, като по проекта ще бъдат начислени разходи за транспорт. При раздаването на храната ще се спазват мерки за преодоляване на епидемичната обстановка. Лицата които имат установена трайна физическа невъзможност за придвижване и не могат сами да се вземат храната, при липса на упълномощени за целта лица, ще им бъде доставяне в къщи от персонала на патронажа. При предписание на националните органи в хода на изпълнение на проекта, общината ще създаде организация за доставяне на храна по домовете на потребителите на услугата, съответстваща на предписанията на националните органи за спазване на противоепидемични мерки. „Топъл обяд” ще включва: супа, основно ястие,хляб и веднъж седмично десерт. Чрез поименен списък всеки делничен ден ще бъде предоставяна храна на потребителите срещу подпис в рамките на периода 04.02.2021г. до 27.04.2021г.. Дните за приготвяне и предоставяне на топъл обяд са следните: - м. февруари - от 4 включително- 17 работни дни; - м. март - 22 работни дни; - м. април до 27 включително - 19 работни дни Общо работни дни на предоставяне на социалната услуга „Топъл обяд” за периода на проекта 04.02.2021 г. – 27.04.2021 г. е 58 дни. По проекта са предвидени административни разходи, разходи за транспорт, купички за еднократна употреба, съхранение и приготвяне на храната. За предоставяне на услугата ще се изготвят седмични менюта. 783.00 783.00
"Реализиране на съпътстващи мерки": Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално консултирането и съдействие на потребителите на услугата за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; консултиране относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; консултиране относно управление на семейния бюджет или съдействие в отговор на конкретни нужди на лицата по проекта. Консултирането ще бъде извършвано от определения екип по проекта, служители на общинска администрация: администратор и счетоводител. Ще се разработи информационна карта, която ще се попълва от всеки нов потребител на услугата, която ще съдържа информация за нуждите от съпътстващи услуги. Ще бъдат изработени и дипляни, в които ще се опише специфика и възможности, които предоставя социалната услуга, като за целта ще бъде спазено изискването за информираност и публичност. 783.00 783.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).