Техническа помощ / Организация и управление: Дейност "Техническата помощ"/"Организация и управление" (ТП/ОУ) подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението на проекта от страна на ЗПУИП ГКТ. Началото на дейността съвпада с началото на проекта - май 2016 г., а нейния край, краят на проекта - декември 2023 г.
Основните задължения на експертите са управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите, изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта и извършванията на плащанията; управление на риска, промяната и на контрол на системата за комуникация.
Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е 445 430,83 лв.
Разходите са планирани по следните дейности:
- допустими разходи за възнаграждения на експертите от ЗПУИП ГКТ – 432 351,95 лв. (служителите от ЗПУИП ГКТ не получават възнаграждения по основните им трудови/служебни правоотношения, включително и СЗО вноски по КТ, по проект за повишаване на административен капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. „Техническа помощ за укрепване капацитета на НКЖИ, като бенефициент по ОП ТТИ 2014-2020 г. чрез продължаване на.... “, Дейност 1 "Осигуряване на финансовия ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за служителите на дирекция СРИП, в т.ч. месечно възнаграждение....", а техните възнаграждения се изплащат от перо ТП/ОУ на проектите, управлявани от Звеното). В допълнение прилагаме Декларация от Бенефициента - Приложение № 2 към ФК;
- разходи за административни такси – допустими на стойност 13 078,88 лв. и недопустими на стойност 3 963,67 лв. вследствие продължаване на дейности след 31.12.2023 г.;
По проекта няма да се покриват/изплащат възнаграждения на служители от дирекция СРИП, чиито възнаграждения по основното им трудово/служебно правоотношение се изплащат по проект за повишаване на административния капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г., финансиран по ОПТТИ - Декларация Приложение №2.1 към ФК. Върху разходите за транспорт, консумативи, материали и оборудване за ЗПУИП, както и за външни услуги се начислява ДДС. За разходите за възнаграждение на експертите от ЗПУИП не се начислява ДДС. |
449 394.50
|
416 365.28
|
Дейности по подготовка на проекта: В обхвата на тази дейност се включват следните под-дейности:
- Изготвяне на Анализ "Разходи - Ползи". Анализът е изготвен в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ, съгласно които за проекти, които не са квалифицирани като "големи проекти" по смисъла на Регламент (ЕС) 1303/2013 г. са задължителни изготвянето на финансов анализ, анализ на чувствителността и на риска. Тази поддейност е изпълнена, като за консултантски услуги е сключен и изпълнен Договор № 5687/16.03.2017 г. с "Инфрапроект консулт" ЕООД.
- Изготвяне на Формуляр за кандидатстване за настоящето проектно предложение. За подпомагане изпълнението на тази поддейност има подписан договор за оказване на консултантски услуги № 5938/08.12.2017 г. с "Еврофонд кънсълтинг" ЕООД, който към настоящия момент е активен.
Съгласно Анекс 1 към ДБФП стойността на тази дейност е редуцирана на 44 990 лв. |
44 990.00
|
44 990.00
|
Работно проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор за реконструкцията на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене: В тази дейност се включват основните работи по проекта - СМР по реконструкцията и модернизацията на приемните здания на гари Подуяне, Искър и Казичене, свързаните с тях благоустройствени мероприятия и частичен ремонт на обслужваща и техническа сгради, и трафопост на гара Подуяне.
Приемно здание Подуяне, пътническа, е двуетажна сграда със ЗП 1 085 м2, РЗП 1 811 м2 и сутерен с площ 936 м2. Обслужващата сграда е едноетажна със ЗП 37 м2, техническата сграда е на три етажа с РЗП 329,1 м2 и трафопостът е със ЗП 46,2 м.
Приемно здание Искър се състои от три тела – едно едноетажно, едно едноетажно с полуподземен етаж и едно двуетажно с полуподземен етаж. Общата ЗП е 950 м2, РЗП е 1728 м2 , а полуподземната част е с площ 648 м2.
Приемно здание Казичене се състои от двуетажна и едноетажна част със ЗП 552 м2 и РЗП 752 м2.
Отделните дейности са разделени времево на 4-ри фази: Изготвяне на планове и програми, работно проектиране и работни чертежи и детайли; Съгласуване и одобряване на плановете, програмите и работните чертежи и детайли от Консултанта, Възложителя и от съответните компетентни органи; Планиране и заявяване на доставките, производството, изпитване, снабдяване и доставка на материалите и оборудването на обекта; Строителство, авторски надзор, монтаж, тестване и пускане в експлоатация.
Предвидено е изпълнението на следните основни видове работи:
Изготвяне на работни чертежи и екзекутиви при завършване на реконструкцията; Изпълнение на СМР и доставка на необходимото оборудване, включващо: демонтажни работи, управление на строителните отпадъци; саниране и конструктивно усилване на отделни елементи от носещите конструкцие, подмяна на покривните конструкции, изпълнение на шахти, укрепване на отвори; частично функционално преустройство на помещенията; демонтаж, доставка и монтаж на нови ОВК и ВиК инсталации; демонтаж на електрическите инсталации, доставка и монтаж на силнотокови електрически инсталации, заземителни и мълниезащитни инсталации, площадково осветление; монтаж на слаботокови инсталации; мероприятия за повишаване на енергийната ефективност; топлоизолации, смяна на дограми; паркоустройство и благоустройство; специфични дейности за отделните подобекти; и др.; Изработване и монтаж на обемни светещи надписи и най-малко три информационни табели с наименованието на съответната гара, на постоянни информационни табла с разписанието на влаковете и електронни информационни табла в чакалните на Приемните здания с разписание на връзките с градския транспорт, обща информация за общината и др.; Изграждане на система за ограничаване на достъпа до служебните помещения; Монтаж на контролни електромери и водомери за отделните консуматори; Привеждане на проектните решения, сгради и околни пространства в съответствие с изискванията за достъпна среда съгласно Наредба № 4 от 2009 г. и Регламент (ЕС) №1300/2014 относно ТСОС за достъпността на жп система на ЕС за лица с увреждания и лица с намалена подвижност (ТСОС ЛНП); Изготвяне на Доклади за безопасност, които да отговарят на изискванията на чл. 44б ал. 8 от Наредба № 57 относно ТСОС ЛНП; Изпълнение на мерките по информация и публичност; Доставка на резервни части, материали и консумативи, специални инструменти и оборудване, необходими за профилактична и ремонтна поддръжката на всички модули и единици по време на Срока за съобщаване на дефекти и последващата експлоатация.
Включени са разходи от категории "Строителство и изграждане", "Съоръжения и машини или оборудване" и "Публичност" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е коригирана на 5 099 945,42 лв., разпределени по подобекти, както следва:
гаров комплекс Подуяне - 2 903 166,23 лв.; гаров комплекс Искър - 1 081 125,82 лв.; гаров комплекс Казичене - 1 115 653,37 лв.
По дейността има недопустими разходи, в резултат на наддоговаряне и продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. за гаров комплекс Искър на стойност 335 130,78 лв. |
5 435 076.20
|
6 381 731.04
|
Упражняване на строителен надзор и координиране на договора за строителство за реконструкцията на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене: Основните дейности, които са включени в обхвата са:
- Подготвителни дейности;
- Координиране и контрол, на изпълнението на договорите за строителство;
- Проверка за наличие на съществени и несъществени отклонения от одобрения инвестиционен проект съгласно чл.154 от ЗУТ и съгласуване на работните чертежи и детайли, в това число и на проектна част „Конструктивна“;
- Упражняване на строителен надзор по време на строителството;
- Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти;
- Изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве;
- Координиране на договора за строителство с взаимодействащи си договори по други проекти, както и при взаимодействия с трети страни;
- Актуализация на Технически паспорти;
- Заключителни дейности.
В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи е намалена на 145 185 лв. По дейността има недопустими разходи, в резултат на продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. на стойност 40 415,00 лв.
В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка и провеждане на открита процедура за избор на изпълнител и изпълнението на договора. Срокът за съобщаване на дефекти не се включва в срока на договора, респективно на дейността. |
185 600.00
|
164 966.00
|
Оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на риска по Регламент (ЕС) 402/2013: В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 57 ОТ 9 ЮНИ 2004 Г. ЗА ПОСТИГАНЕ НА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ НА НАЦИОНАЛНАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СИСТЕМА С ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА СИСТЕМА В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ще бъде извършена ЕО проверка за съответствие с приложимата ТСОС.
Оценката на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), свързани с достъпността на железопътната система на Европейския съюз за лица с увреждания и лица с намалена подвижност /ЛНП/. Предвижда се, също така, при идентифициране на приложимост, да бъдат изпълнени изискванията и на друга/други ТСОС/ТСОС-и, в рамките на обхвата на съответния проект.
В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е редуцирана на 68 423,80 лв. и е разпределени, както следва:
- за ГК Подуяне - 44 509,00 лв.
- за ГК Искър – 3 985,80 лв.
- за ГК Казичене - 19 929,00 лв.
По дейността има недопустими разходи, в резултат на продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. по гаров комплекс Искър на стойност 15 943,20 лв.
В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнител и изпълнението на договорите. |
84 367.00
|
82 108.56
|
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвиден в техническите проекти и са възникнали в хода на изпълнението на строителните работи.
В дейността са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност са увеличени на 451 917,95 лв., разпределени по трите подобекта, както следва:
- гаров комплекс Подуяне - 264 910,31 лв.;
- гаров комплекс Искър – 98 905,59 лв.;
- гаров комплекс Казичене – 88 102,05 лв.
По дейността има и недопустими разходи, в резултат на наддоговаряне и продължаващо изпълнение на работи след 31.12.2023 г. в размер на 22 318,32 лв.
|
474 236.27
|
620 039.11
|