Информиране,консултиране и подбор на потребителите на социални услуги.: Целта на дейността е да се привлече вниманието на хората с увреждания, семействата на деца с увреждания и самотно живеещи хора със затруднения в самообслужването да се справят сами в ежедневието си, както и желанието им да се включат в проекта. Ще се анкетира целевата група за постигане на обратна връзка и анализ на постигнатото по целите на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" за дейностите на проекта. След оценка на потребностите от социален работник, който ще бъде назначен на граждански договор, ще се поберат подходящи потребители, имащи необходимост от специализирани здравно-социални услуги, които ще разполагат с пълна и разнообразна информация за предоставяните мобилни услуги в домашна среда.
|
0.00
|
1 287.19
|
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда: Предоставянето на услугата ще се извърши от звено, което е в структурата на общинска администрация. Ще бъде определен координатор, който ще има следните задължения и отговорности:
- изгражда и координира взаимодействието между екипа за управление и персонала, потребителите и лицата,предоставящи здравно-социални услуги;
- подпомага системата за контрол, анализира отчетите и изработва текущи доклади при необходимост;
- подпомага ръководителят на проекта при изпълнение на функциите му;
- отговаря за обмена на информация, презентирането на проекта и резултатите от него;
- участва в изготвянето на междинните и крайни отчети и пряко отговаря за техническите отчети;
- за своята дейност пряко се отчита пред ръководителя на проекта;
- изказва мнения по напредъка на проекта и прави предложения;
- съхранява цялостната документация за изпълнението;
- отговаря за регулярно и акуратно водене на кореспонденцията;
- редовно и точно поддържа документацията по предоставяне на почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги;
- следи за изпълнението в срок на задачите и дейностите по проекта.
Предоставянето на мобилните интегрирани здравно-социални услуги ще се извърва от специално подбрани лица, които да отговарят на критериите за предоставяне на такива услуги. Според потребностите на потребителите ще бъдат назначени съответно медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги. Броят на назначените лица ще се определи след като приключи подбора на потребителите и се отчете необходимостта от предоставянето на съответната грижа.
Кандидатите задължително ще се интервюират от комисия, с цел установяване на мотивацията и нагласата им за работа. Ще се извърши подбор на най-подходящите лица. Критериите за подбор на лицата, които ще предоставят здравно-социални услуги ще бъдат следните: първо- образование, второ - опит на сходна работа, трето - налагани наказания по Кодекса на труда до момента. Всичките, които ще бъдат назначени трябва да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугите. Ще се изготвят длъжности характеристики на лицата, определени за предоставяне на здравно-социалните услуги / длъжностна характеристика за медицинско лице и длъжностна характеристика за социален работник/. Новоназначените лица ще подпишат трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията. Същите ще преминат първоначален инструктаж по безопасност на труда, ще се запознаят с длъжностните си характеристики и правилник за работата при предоставяне на мобилни здравно-социални услуги , който ще се разработи от екипа за управление на проекта.
Чрез изпълнението на дейността ще се създаде възможност за разкриване на работни места в сектора на социалната икономика. |
0.00
|
0.00
|
Обучение и супервизия на персонала: Чрез обучението на лицата, които ще предоставят почасови здравно-социални услуги ще се осигури повишаване на професионалните умения и мотивация на назначените медицински и социални специалисти .Лицата ще преминат обучение по специална Методика и програма, разработена от Министерство на здравеопазването по компонент 1 на настоящата процедура.
За провеждането на обученията ще бъде ангажиран експерт от общинска администрация, осигурена подходяща зала, определена дата и часови диапазон .
Координаторът по проекта ще уведоми всички специалисти за организацията и начина на провеждане на обученията.
Обучителят ще предостави на ръководителя на проекта обобщен доклад за преминалите обучение специалисти.
На всеки обучен специалист ще бъде издадено удостоверение за преминатото обучение, срещу подпис в списък на одобрените кандидати, получили удостоверение за преминато обучение.
В процеса на изпълнение на проекта ще бъде предоставена психологическа подкрепа при необходимост, също така и в кризисни ситуации на специалистите, предоставящи интегрирани почасови здравно-социални усруги. Консултирането на специалистите ще се извършва ежедневно от екипа по проекта.
Предоставянето на супервизията ще се изпълни чрез провеждане на три групови супервизии на назначените специалисти / 3, 7 и 11 месец от стартиране на предоставянето на услугите/. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа на специалистите и към осигуряване на професионална подкрепа.Ще се разработи план график за провеждане на супервизията и ще се провежда от координатора по проекта.
Основните теми, които ще се обсъждат по време на супервизията ще са :
1.Несправяне със ситуация при потребители, чиито проблеми не се разрешават или се решават трудно.
2.Разграничаване между личност, роля и функция на специалистите, предоставящи интегрирани почасови здравно-социални услуги.
3.Проблеми в отношенията с потребителите и на безсилие към причинителите на проблемната ситуация.
Груповата супервизия ще се провежда в подходяща зала, осигурена от екипа по проекта.
Етапите на организиране и провеждане са следните:
1. Подготовка за провеждане на супервизия - продължителност 60 мин. Включва среща и обсъждане с ръководителя на проекта на конкретен случай от работата на специалистите с потребителите, както и подготовка за представяне на случая в групата.
2.Провеждане на супервизията - продължителност 120 мин.Ползва се ресурсът на цялата група и ефектът на учене за всички участници.Център на обсъжданията са преживяванията, опитът, размислите, трудностите на специалиста, предоставящ мобилни здравно-социални услуги по отношение на конкретния казус.
3.Административна отчетност на супервизията - включва изготвянето на отчет с идентифицираните проблеми, който се предоставя на ръководителя на проекта за проведената супервизия. Задължително ще бъдат изготвени присъствени списъци и анкетни карти, съдържащи персонална информация за специалистите.
|
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на потребителите в домашна среда според тяхната индивидуална потребност.: Мобилните почасови интегрирани социално-здравни услуги имат за цел да подпомогнат ежедневието на лицата от целевата група . Здравните услуги, които ще се предоставят ще бъдат такива, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение.Осигуряването на достъп до здравни услуги в семейна среда ще се осъществява от медицински специалист .Дейностите, които ще се изпълняват ще са според индивидуалните потребности на потребителите и са следните:
1.Съдействие за извършване на изследвания на потребителите и други;
2.Консултиране и съветване относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене;
3.Измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия;
4.Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя;
5.Съдействие за издаване на направление за изследвания и/или лечение;
6.Измерване на витални показатели / кръвно налягане, пулс, телесна температура/;
7. Поставяне на инжекция;
8. Направа и смяна на превръзка;
9.Измерване на кръвна захар;
10.Рехабилитация.
Предоставянето на неспециализирани услуги ще се извърши от лица, които не е задължително да притежават професионална квалификация в сферата на здравеопазването или социалните дейности, но същите ще са преминали обучение по Дейност 4 на проектното предложение. Мобилните социални услуги ще бъдат съобразени с индивидуалните потребности на потребителите и са следните:
1.Помощ в домакинството;
2.Придружаване до личен лекар;
3. Помощ при поддържане на лична хигиена и др.
Предоставянето на неспециализирани услуги ще се извърша в случай, че в рамките на одобрените бюджетни средства са приоритетно обезпечени предостявенето на мобилни здравни услуги на наждаещите се лица
При предоставянето на всички услуги задължително ще се прави проверка за наличие на двойно финансиране, с цел недопускане на такова.
За предоставянето на здравните услуги ще бъдат сключени 4 бр. договори с 4 медицински специалисти. Същите ще бъдат ангажирани по 4 часа дневно.
За предоставянето на неспециализираните услуги ще бъдат сключени 4 броя трудови договори с лица, които ще бъдат назначени на 4 часа или 8 бр.трудови договори с лица, назначени на 2 часа дневно.
|
0.00
|
37 407.91
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Психологическата подкрепа е насочена за лица, които имат трудности в общуването, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер.
В процеса на изпълнение на проекта ще бъде предоставена психологическа подкрепа на потребителите на услуги по утвърден график за текущия месец , съобразена с тяхната индивидуална потребност. За целта ще бъде ангажиран психолог, назначен на граждански договор . Подкрепата ще се предоставя през целия период на изпълнение на дейностите, съгласно ежемесечен график с включени минимум 10 потребители. При необходимост ще бъде осигурена подкрепа и на лица, които не са предвидени в съответния месец по график за подкрепа.
Основните цели на психологическата подкрепа на потребителите са:
1.Подобряване на психическото състояние на потребителите ;
2.Стимулиране на пълноценното развитие и изява на потребителите;
3.Развиване на умения за общуване на потребителите;
4.Създаване на социални контакти и социално включване на потребителите.
Етапите на организиране и провеждане на психологическата подкрепа са следните:
1. Подготовка за провеждане на подкрепата - продължителност 60 мин. Включва среща и обсъждане с ръководителя на проекта.
2.Провеждане на индивидуална среща с потребителя - продължителност 60 мин.Ползва се ресурсът на психолога и при необходимост координатора по проекта, социален работник или медицинско лице .
3.Административна отчетност на психологическата подкрепа- включва изготвянето на отчет с идентифицираните проблеми, който се предоставя на ръководителя на проекта за проведената среща. Задължително ще бъдат изготвени и представени за попълване анкетни карти, съдържащи персонална информация за потребителите.При невъзможност за попълване от потребителите, същите ще се попълват от друг член на семейството. |
0.00
|
3 050.67
|