Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 763 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи чрез услуги в домашна среда. Дейността включва предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, които да осигурят непрекъснатост на грижата, чрез участие на различни специалисти и заинтересовани лица, утвърждаване практиката на предоставяне на комплексна грижа чрез предлагане на междусекторни услуги. Община Драгоман осигури патронажна грижа за нуждаещи се лица чрез проект по процедура BG05M9OP001-2.101 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3” на ОП РЧР. Конкретните дейности, които ще обхване патронажната грижа са следните: поддържане на личната хигиена на потребителите;поддържане на хигиената на дома; при необходимост приготвяне храната на потребителя; придружаване при разходка, посещение при лекар. Лицата ще имат достъп и до доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Планира се да се наемат 8 лица по трудов договор, както следва:Домашен помощник-5 лица на различен часов работен ден; шофьор – 1 лице на 4 часов работен ден; диспечер - 1 лице на 4 часов работен ден; медицинско лице - 1 лице на 2 часов работен ден. Възнагражденията ще бъдат определени съгласно МРЗ и Методологията за възнагражденията по ОП РЧР. Ангажираните лица с патронажната грижа ще предоставят услуги за най-малко 31 ползватели за период от 12 месеца, като всяко лице от целевата група може да получава патронажна грижа до 2 часа на ден. Наетите лица ще бъдат обучени съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Планира се те да преминат обучения по следните теми:представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;общи познания за патронажните грижи и услугите в общността;основни задължения и права на предоставящите патронажна грижа;основни задължения и права на потребителя на патронажна грижа;етични стандарти в работата;разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.). Обучение ще се прилага само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти независимо от източника на финансиране. За тях ще се предоставя супервизия, която може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се консултиране за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. След проведената индивидуална или групова супервизия ще се изготвят протоколи. В допълнение в проектното предложение са планирани средства във връзка с провеждане на мобилната работа от екипа по патронажна грижа. За наетите лица ще се осигури обслужване от Служба по трудова медицина, както и работно облекло, и ЛПС. Планирани са и средства за материали и консумативи, пряко свързани с организирането и предоставянето на патронажната грижа. 0.00 61 201.28
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: Целта е да се предостави подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. За изпълнение на дейността ще се обхванат четири социални услуги: Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с физически увреждания с капацитет 14 лица, Център за обществена подкрепа с капацитет 30 лица, Кризисен център за деца жертви на трафик или пострадали от насилие с капацитет 10 лица, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с капацитет 12 лица. Персоналът на четирите услуги наброява общо 30 лица. Допълнително ще се наемат 12 лица на трудов договор, като възнагражденията на лицата ще бъдат формирани съгласно МРЗ. Планира се 4 лица да са наети на 8 часов работен ден –2 броя хигиенист и 2 броя сътрудник „Превенция на COVID-19”. най-малко 8 лица юебъдат наети на 4 часов работен ден – 1 брой координатор-дейност, поне 5 броя хигиенист, 2 брой сътрудник „Превенция на COVID-19”. Възнагеражденията ще бъдат определени съгласно МРЗ и Методологията за възнагражденията по ОП РЧР. Избраните позиции са помощен персонал, като ангажиментите на наетите лица са пряко свързани с изпълнение на дейностите по превенция на COVID- 19. Конкретните ангажименти на лицата, които са изцяло свързани с превенция на коронавируса, ще са разписани в длъжностните характеристики. Допълнително наетите лица ще изпълняват следните дейности, които до момента не се осъществяват в ДДД: - „Хигиенист” - осъществява постоянна дезинфекция на сградния фонд на делегираната услуга вътре в социалната услуга – стаи на потребители, санитарни помещения, кухненски блокове, коридори и други. - „Координатор-дейност” – следи за избягване дублирането на дейности, разпределя задачи и отговорности между участващите лица в превенцията на COVID-19, следи за разпределение на ЛПС, дезинфекциращи, миещи и почистващи средства, закупени по проекта между всяка услуга. - Сътрудник „Превенция на COVID-19” – осъществява постоянна дезинфекция около сградния фонд на делегираната услуга в дворните пространства на социалните услуги. В рамките на бюджета за COVID-19 са предвидени средства и за Асистентската подкрепа, която от 2021г. е делегирана дейност. Планираните средства са разпределени по следния начин: 24 383.89 лв. за осигуряване на ЛПС, материали и консумативи, въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд, тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Сумата от 15 535.51 лв. е предвидена за непреки разходи. 0.00 104 413.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).