Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project envisages reconstruction and modernization of street lighting systems in ten settlements in the municipality of Dobrichka namely in the villages: Odartsi, Batovo, Benkovski, Pobeda, Donchevo, Karapelit, Lovchantsi, Paskalevo, Stefanovo, Stojer. It is envisaged to replace the existing street lighting systems with new energy efficient ones, to introduce systems for automation, control and monitoring and to introduce facilities for the production and storage of electricity from renewable sources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността по управление на проекта ще осигури планиране, координация, мониторинг и контрол на дейностите по проекта в съответствие с бюджета и установения план, за да се постигнат предложените цели и да се получат очакваните резултати. Управлението на проекта ще бъде осъществено от екип за управление, включващ - ръководител, технически, финансов експерт и експерт обществени поръчки. Ще бъде изготвена организационна структура за управление , която ще демонстрира ясно разделение на функциите в екипа за неговото управление. Сформираният екип за управление ще изготви актуализиран график за възлагане на обществени поръчки. За всяка обществена поръчка ще бъде назначена комисия, която да определи най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации. Ще се следи за съответствие на доставките със заложените технически спецификации, за отговорното изпълнение на услугите в качествено и количествено отношение. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо-предавателни протоколи, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Програмния оператор. Ще бъдат изготвяни прецизни и редовни междинни технически и финансови отчети с необходимите приложения към тях. Ще бъде изготвен окончателен отчет с информация за изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещнатите трудности и мерките за тяхното преодоляване. 19 600.00 0.00
Замяна на ЕСЛ с високо ефективни ЛЕД осветители: С цел намаляване консумацията на ел. енергия от системите за улично осветление, енергийният одитор препоръчва цялостна замяна на съществуващите преоразмерени, амортизирани и енергийно неефективни осветители с модерни енергийно ефективни улични осветители от светодиоден тип. Съвременните LED осветители имат няколко кратно по-добри параметри по отношение на светлинния добив и подмяната на съществуващите осветители с нови светодиодни ще намали значително инсталираната ел. мощност на системата и разходите за ел. енергия, заплащани от общината. Допълнително могат да се отчетат и следните предимства на новите LED осветители: висок светлинен добив(над 120 лумена от 1 ват ел. мощност); по-икономични(експлоатационните разходи ще се намалят близо 50%);дълъг експлоатационен период(срокът им на експлоатация е с повече от 60 % над този на сега съществуващите енергоспестяващи лампи);висок КПД; просто управление; незабавно светване, няма шум и трептене, здравословна и безопасна работа; механична устойчивост; работят безпроблемно в широк температурен диапазон; по-екологични(емисиите на парникови газове ще бъдат снижени,LED осветителни тела се рециклират почти на 100% и не замърсяват околната среда след извеждането им от експлоатация );поддръжката им в периода на експлоатация е изключително лесна; минимални разходи за поддръжка. Предвижда се цялостна подмяна на всички работещи осветители на територията на десетте населени места в обхвата на проекта, т.е. 2008 бр. ЕСЛ 18 и 36 W с нови 2008 бр. LED осветители, които са достатъчни за достигане на нормализирани показатели. Дейността включва демонтаж на съществуващи осветители и монтаж на нови осветители от светодиоден тип, както и необходимите СМР пряко свързани с това, съгласно изготвения Работен проект. Очакваната инвестиция е в размер на 843 781.17 лв. съгласно Доклад от обследване на енергийната ефективност и след направени вътрешните промени в бюджета на проекта в следствие на отпадане на някои от дейностите, които вече на са допустими и след 10% увеличение на общия бюджет на проекта. В Доклада инвестиционните разходи са окрупнени показатели на база осреднени пазарни цени. Работа на проектанта е да ги прецизира и опише подробно в работния проект. 843 781.17 0.00
Въвеждане на система за Автоматизация ,Управление и Мониторинг: Към този момент управлението на осветлението в десетте населени места се осъществява от двупозоционни ръчно програмируеми регулатори. Няма система за мониториг и отчитането е на база търговско измерване. В проектното предложение се предвижда доставка и пускане в експлоатация на дигитална система за дистанционен мониторинг и управление състояща се от: - Контролери за управление на осветителните системи в 10-те населени места монтирани в касетите ( точките на захранване). - Система за дистанционен мониторинг и дистанционно управление на осветлените системи. Очакваната инвестиция е в рамките на 116 148,53 лева общо за цялостната система от десет населени места и общо 46 точки на захранване. Определената стойност се базира на Доклада от обследване на енергийната ефективност и след направени вътрешните промени в бюджета на проекта в следствие на отпадане на някои от дейностите, които вече на са допустими и след 10% увеличение на общия бюджет на проекта. В Доклада инвестиционните разходи са окрупнени показатели на база осреднени пазарни цени. 116 148.53 0.00
Въвеждане на съоръжения за производство на енергия от ВЕИ за нуждите на външното изкуствено осветление.: С цел намаляване консумацията на ел. енергия, енергийният одитор препоръчва да се въведат съоръжения за производство на енергия от ВЕИ, които да осигурят електрическа енергия за системите за външно осветление. В съответствие с параметрите на системите за улично осветление проектното предложение предвижда инсталиране на малки фотоволтаични инсталации във всяко населено място с акумулаторни способности. Преценената обща необходима мощност за фотоволтаичните инсталации за десетте населени места е 9 kWp. Инвестицията за осъществяване на дейността е в рамките на 45 449,42 лв. Изчислението е на основа инсталираната мощност от 9 kWp или респективно 9000 Wp и цена на инвестицията от приблизително 2 EUR/1Wp за оборудване и с отчитане на необходимите допълнителни разходи до пускане в експлоатация. Стойността на инвестицията се основава на Доклада от обследване на енергийната ефективност и след направени вътрешните промени в бюджета на проекта в следствие на отпадане на някои от дейностите, които вече на са допустими и след 10% увеличение на общия бюджет на проекта. В Доклада инвестиционните разходи са окрупнени показатели на база осреднени пазарни цени. Работа на проектанта е да ги прецизира и опише подробно в работния проект. 45 449.42 0.00
Изготвяне на Работен проект: Ще бъде изработен инвестиционен проект във фаза "Работен проект" в обхват и съдържание съгласно Наредба №4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти и изискванията на ЗУТ. Задача на работния проект е даде даде решение за реализиране на предложените в Доклада от обследване на енергийната ефективност енергоспестяващи мерки. Работният проект ще включва 3 раздела: Реконструкция на системи за улично осветление, Въвеждане на съоръжение за производство на енергия от ВЕИ за нуждите на външното изкуствено осветление, Въвеждане на система за Автоматизация, Управление и Мониторинг. Всеки раздел ще включва съответните части. Обхватът на работния проект включва цялата улично-осветителна система, намираща се в десетте населени места от община Добричка: с. Одърци, с. Батово, с. Бенковски, с. Победа, с. Дончево, с. Карапелит, с. Ловчанци, с. Паскалево, с. Стефаново, с. Стожер. Работният проект ще съдържа избор на класове за осветление, ще определя технически изисквания, ще включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийна ефективност, за постигане на съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и българските стандарти за улично осветление. Работния проект ще съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив ще е по-малка от 120 lm/W, а за светлоразпределение с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация.Работният проект ще даде решение за постигане съответствие на уличното осветление с всички нормативни изисквания. Бюджета за дейността се основава на практиката и опита на общината като Възложител и е определен като процентно отношение към общата стойност на инвестиционните разходи и след направени вътрешните промени в бюджета на проекта в следствие на отпадане на някои от дейностите, които вече на са допустими и след 10% увеличение на общия бюджет на проекта, съответно 72 000,00лв. 72 000.00 0.00
Осъществяване на авторски надзор: Съгласно чл.162, ал.2 от Закона за устройство на територията авторският надзор по време на строителството се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на проекта, се гарантира точното изпълнение на инвестиционния проект, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. Бюджета за дейността се основава на практиката и опита на общината като Възложител и е определен като процентно отношение към общата стойност на инвестиционните разходи и след направени вътрешните промени в бюджета на проекта в следствие на отпадане на някои от дейностите, които вече на са допустими и след 10% увеличение на общия бюджет на проекта, съответно 12 000,00лв. 12 000.00 0.00
Осъществяване на строителен надзор: Реконструкцията на системи за улично осветление е строеж от четвърта категория, съгласно чл.137, ал.1,т.4,б."а" от ЗУТ във връзка с чл.8 , ал.1,т.2 и чл.9,ал.1 от Наредба №1 от 2003г. за номенклатурата на видовете строежи. Съгласно чл. 168, ал.2 от ЗУТ строителния надзор за строежи от първа до четвърта категория е задължителен. Предвиденият строителен надзор е органът, който стриктно ще следи изпълнението на всички планирани дейности, спазвайки изискванията на законодателството и правилата за ефективно и ефикасно използване на средствата. Дейностите, които се осъществяват от строителния надзор са описани в чл.166, ал.1 от ЗУТ. Разходът необходим за Строителен надзор се основава на практиката и опита на общината като Възложител и е определен като процентно отношение към общата стойност на инвестиционните разходи и след направени вътрешните промени в бюджета на проекта в следствие на отпадане на някои от дейностите, които вече на са допустими и след 10% увеличение на общия бюджет на проекта, съответно 25 000,00лв. 25 000.00 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност: За целите на отчитането на постигнатите резултати след приключване на дейностите за СМР, община Добричка ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност. Чрез доклада ще се покаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в проектното предложение. Докладът ще се изготви по образец на УО с указания за попълването му. Докладът се изготвя след изпълнение на енергоспестяващите мерки. Бюджетът за дейността е определен на базата на пазарно проучване. 6 000.00 0.00
Информация и публичност: Екипът за управление е отговорен за осъществяване на плана за информация и публичност, като основната цел е популяризиране на целите, обхвата и резултатите от изпълнението на проекта, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението му, както и популяризиране на подкрепата от ЕС. Популяризирането на предвидените в проекта цели, дейности, постигнати резултати и приноса на ЕС ще се извършва през целия период на проекта и ще включва следните мерки за информация и публичност: 1) При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от община Добричка, ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 2) По време на осъществяването на проекта община Добричка ще информира обществеността за получената подкрепа, като: включи на уебсайта на общината – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, както финансовата подкрепа от ЕС; На входа на сградата на общината ще бъде поставен минимум един плакат с информация за проекта (размер А3), в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; по време на изпълнението на инфраструктурният проект и на строителни дейности на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери, на билборда ще бъде визуализирано логото/емблемата/гербът на община Добричка. Една седмица след отстраняване на билборда ще бъде поставена постоянна обяснителна табела, като тя ще съдържа същите основни елементи като билборда. Ще бъдат проведени две публични събития в процеса на изпълнение на проекта - едно за стартиране на проекта–ще се проведе през първите месеци на проекта, като на него ще бъдат оповестени предвидените в проекта цели и дейности и едно заключително събитие, което ще се проведе през последния месец от проекта. На заключителното събитие ще бъдат представени напредъка, резултатите и постиженията в изпълнение на проекта. По време на целия проект ще се разпространява информация за проекта и постигнатите резултати, чрез публикации в регионални медии. Бюджетът за дейността е определен на базата на пазарно проучване. 2 807.58 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).