Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

With this project under Procedure BG05M9OP001-2.019 "Continuing support for deinstitutionalization of children and young people"- STAGE 2- provision of social and integrated health and social services for children and families- Component 1, OPHRD 2014-2020, Plovdiv Municipality will continue the process of deinstitutionalization of children placed in homes for children deprived of parental care and the phased final closure of these institutions by ensuring the opening of 7 new social services in the community: 4 residential-type services- 2 family accommodation centers for children, a transitional residence, a monitored residence, and 3 advisory-type -a center for community support for children and families, a day center for support of children with disabilities and their families, a day center for support of children with heavy multiple disabilities and their families. For the functioning of the 7 new social services in the municipality of Plovdiv a specialized staff of 65 people will be appointed. They will be responsible for the overall provision of the appropriate care and comfort to the users with a view to their individual needs, including by providing for their daily and hygiene needs. The set of synergistic activities within the project will support the implementation of measures for: community support for children in residential care homes and children leaving care homes; health/ integrated health and social services for children with disabilities; care in a family environment for children at risk and more. The implementation of the project will contribute to guaranteeing the right of children to a family environment and access to quality care and services according to their individual needs, supporting the achievement of the main goal of the National Strategy "Vision for Deinstitutionalization of the children in the Republic of Bulgaria", and will add to and build on the measures implemented in the area funded under OPHRD 2007-2013 and OPRG 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонала, ангажиран в социалните услуги за деца и младежи: Дейността включва процедурите по подбор и назначаване на персонала, който ще бъде ангажиран с предоставянето на 7-те нови социални услуги в Община Пловдив. За качественото функциониране на същите, Бенефициентът ще назначи 65 специалисти, съобразно Методиката за определяне на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността. Персоналът, ще бъде разпределен, както следва:1. За Център за настаняване от семеен тип (2бр.) - за ЦНСТ, находящ се в ж.к. Тракия, екипът ще вкл.: 1 ръководител (, който ще отговаря и за ЦНСТ, находящо се на „Петрова нива“, и за услугата Преходно жилище), 4 сътрудника соц. дейности (на 12-часови смени), 1 домакин, 1 хигиенист, 1 детегледач и 1 психолог. За функционирането на ЦНСТ, находящо се на ул. „Петрова нива“ №51, ще бъдат назначени: 4 сътрудника соц.дейности (на 12-часови смени), 1 хигиенист, 1 домакин, 1 детегледач и 1 психолог; 2. За Преходно жилище (ПЖ): 1 сътрудник соц.дейности, 1 трудотерапевт и 1 хигиенист; 3. За Наблюдавано жилище (НЖ): 1 сътрудник соц.дейности. Психолозите в двете ЦНСТ ще работят и с лицата, настанени в ПЖ и НЖ, при необходимост; 4. За Център за обществена подкрепа ще се назначат 20 специалиста: 1 ръководител екип, 4 сътрудника соц.дейности, 4 възпитатели, 5 психолога, 1 педагог, 1 логопед, 1 мед.сестра, 1 юрист, 1 домакин и 1 хигиенист.; 5. За услугите Дневен център за деца с увреждания и Дневен център за деца с тежки множествени увреждания, ще бъдат назначени следните лица, които ще са общи и за двата центъра: 1 мед.сестра, 1 специалист ТРЗ и 1 шофьор, които ще обслужват и двата центъра. Отделно, за всеки от центровете, се предвижда наемането на: по 1 ръководител екип, по 4 сътрудника соц.дейности, по 1 психолог, по 1 логопед, по 1 специален педагог, по 1 рехабилитатор, по 1 хигиенист и по 1 домакин. Предвидените специалисти ще имат следните задължения и отговорности, а именно: 1. С цел оптимизация на персонала, ще бъдат наети общо 4 ръководители на екипи за всички услуги, които ще извършват ежедневен контрол върху всички дейности, периодични документални проверки и др.; 2. Сътрудниците соц.дейности ще: разработват индивидуални/групови програми; провеждат консултации и т.н. 3. Трудотерапевт – ще подкрепя лицата за постигане на самостоятелност, придобиване на трудови навици и др. 4. Педагогът ще: разработва подходящи индивидуални програми и планове; предоставя насоки за работа в семейна среда и др. 5. Специалният педагог ще: установява образователните потребности и дефицити на потребителите; провежда обучителни дейности и т.н. 6. Психологът ще: изготвя оценки на потребителите; извършва психотерапевтична индивидуална и групова работа и др.; 7. Рехабилитаторът ще: организира и провежда медицинска рехабилитация, съгласно индивидуалните потребности и др.; 8. Логопедът ще извършва оценка и диагностика на комуникативните нарушения; логопедична терапия и др. 9. Медицинската сестра ще оказва първични здравни грижи и доболнична помощ на потребителите; 10. Хигиенистът ще се грижи за поддържане на социално-битовите условия. 11. Шофьорът ще отговаря за извозването на потребителите и др.; 12. Юрист – участва в подбора на потребителите; изготвя договори; извършва правни консултации и др. Екипът от назначени специалисти с необходимия опит и квалификации, ще осигури ефективното разкриване и предоставяне на услугите. 0.00 0.00
Разкриване и предоставяне на социалната услуга „Център за настаняване от семеен тип“: В рамките на дейността ще бъде разкрит един Център за настаняване от семеен тип, съгласно ЗСП и ППЗСП, който ще посрещне нуждите на пълнолетни лица с умствена изостаналост, които имат нужда от грижа извън тяхното семейство. Местонахождението на услугата е с административен адрес: гр. Пловдив, ул. “Петрова нива“51. Локацията е подбрана, съобразно функционалните и градоустройствени изисквания за услугата и е съгласувана надлежно с МТСП в рамките на изпълнявания от Община Пловдив проект № BG16RFOP001-5.001-0015-C01 “Изграждане на ефективна социална инфраструктура за предоставяне на 7 нови социални услуги в Община Пловдив“, по ОПРР 2014-2020. Център за настаняване от семеен тип /ЦНСТ/ е социална услуга от резидентен тип, насочена към предоставянето на благоприятна жизнена среда за пълнолетни лица с умствена изостаналост. Основната цел на Центъра за настаняване от семеен тип е създаването на среда, близка до семейната, при която, пълнолетни лица с умствена изостаналост ще получават необходимата им индивидуализирана грижа и подкрепа за личностно съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите в ЦНСТ ще е насочено към създаването на условия и нагласи на пълнолетни лица с умствена изостаналост за равнопоставено участие в живота на местната общност. Капацитетът на ЦНСТ е 12 пълнолетни лица с умствена изостаналост. За качественото предоставяне на услугите, назначеният персонал ще полага ежедневно необходимата грижа за настанените лица, създавайки възможност за личностно развитие, стимулирайки социалните им и битови умения. Предоставянето на новата услуга от резидентен тип ще включва: пълно обгрижване на лицата от целевата група, създаването на уютна и комфортна, близка до семейната среда; развиване на уменията и познавателните способности на пълнолетните лица с умствена изостаналост, развитие на базови умения за самообслужване и независим живот, развитие на социални умения и окуражаване на комуникацията и познавателните умения; преодоляване на травматични и/или стресогенни преживявания /ситуации/; изграждане на индивидуален подход и методи, фокусирани върху конкретния потребител и др. Специфичните специалисти ще предоставят необходимата психологическа и консултативна подкрепа с цел създаването на личностен комфорт, подкрепа и подходящи умения за адаптация към обществото. Ще бъде осигурена и нужната поддръжка на услугата ЦНСТ под формата на режийно-битово обезпечаване за създаването на максимално близка до семейната среда. 214 002.93 0.00
Разкриване и предоставяне на социалните услуги „Защитено жилище за лица с умствена изостаналост“ и Център за настаняване от семеен тип : В рамките на дейността ще бъдат разкрити социалните услуги: „Защитено жилище за лица с умствена изостаналост“, насочено към подпомагането и подготовката на лицата от целевата група за самостоятелен начин на живот; Център за настаняване от семеен тип, който ще посрещне нуждите на пълнолетни лица с умствена изостаналост, които имат нужда от грижа извън тяхното семейство. Услугите, съобразно изпълнявания от Община Пловдив проект № BG16RFOP001-5.001-0015-C01 “Изграждане на ефективна социална инфраструктура за предоставяне на 7 нови социални услуги в Община Пловдив“, по ОПРР 2014-2020, са самостоятелно обособени, но разположени на един административен адрес, а именно: гр. Пловдив, ж.к. Тракия, което обстоятелство е надлежно съгласувано с МТСП в рамките на цитирания проект. Услугата „Защитено жилище за лица с умствена изостаналост“ е социална услуга от резидентен тип, предлагаща комплексна грижа за лица от уязвими групи, както и за такива с дълъг институционален престой, за които към момента няма възможност за реинтеграция в семейна или близка до семейната среда. Услугата цели подпомагане на лицата в тяхното израстване като независими възрастни, подкрепа за усвояване на умения за самостоятелен живот и успешна социална интеграция. В тази връзка, дейностите, свързани с функционирането й ще са насочени към: създаване на условия за подпомагане, взаимопомощ и социална интеграция на потребителите; осъществяване на активности за постигане на социално включване и адаптация; осигуряване на пълноценен и самостоятелен начин на живот в подходяща преходна среда, с възможност за подкрепа и изява и др. Наетите специалисти за предоставяне на услугата ще бъдат изцяло ангажирани в обезпечаване на посочените дейности за лицата от целевата група, като ежедневно ще подпомагат тяхното развитие и личностно израстване, включително подготовката им за независим, извънинституционален живот и обществената им интеграция. Настаняването ще се извършва планово по преценка на специализирания екип по предоставянето й и компетентните институции по реда на ЗЗД и ППЗСП. Предвиденият капацитет на услугата „Защитено жилище за лица с умствена изостаналост“ е 8 лица. Център за настаняване от семеен тип /ЦНСТ/ е социална услуга от резидентен тип, насочена към предоставянето на благоприятна жизнена среда за пълноценното израстване и развитие на пълнолетни лица с умствена изостаналост. Основната цел на ЦНСТ е създаването на среда, близка до семейната, при която, пълнолетните лица с умствена изостаналост ще получават необходимата им индивидуализирана грижа и подкрепа за личностно съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите в ЦНСТ ще е насочено към създаването на условия и нагласи на пълнолетните лица с умствена изостаналост за равнопоставено участие в живота на местната общност. За качественото предоставяне на услугите, назначеният персонал ще полага ежедневно необходимата грижа за настанените лица, създавайки възможност за личностно развитие, стимулирайки социалните им и битови умения. Капацитетът на ЦНСТ е 12 лица. Физическото преместване на пълнолетните лица с умствена изостаналост няма да изисква допълнителни средства, тъй като не е предвидено местене на оборудване/обзавеждане и/или обемни предмети. 311 335.56 101 876.04
Разкриване и предоставяне на социалната услуга „Наблюдавано жилище“: В рамките на дейността на територията на Пловдив ще се разкрие социалната услуга „Наблюдавано жилище“, която е форма на социална услуга за оказване на подкрепа и консултиране на лица, навършили 18 години, които напускат специализирана институция, преходно жилище или защитено жилище и им предстои да водят независим начин на живот. Целите на социалната услуга са : създаване на условия за подпомагане, взаимопомощ, ефективна защита и социална интеграция; осъществяване на дейности за постигане на социално включване; осигуряване на пълноценен и самостоятелен начин на живот в подходяща среда, близка до семейната, с възможност за подкрепа и изява. Услугата е насочена към: младежи, навършили 18 г., които напускат специализирани институции; младежи в риск, които нямат семейства или не получават подкрепа от семейството си и които се нуждаят от помощ за постигане на социална интеграция и професионална реализация по пътя им към самостоятелен живот. На приетите в „НЖ“ лица ще се изготвя оценка на потребностите и индивидуален план за самостоятелен живот. Срокът на престой в жилището е до 1 година, като е възможно продължаването му според индивидуалните потребности на младежа и по преценката на отговорните за приема лица. Максималният срок на ползване на услугата „НЖ“ не може да надвишава 2 години. Капацитетът на „НЖ“ е 4 лица. В „Наблюдаваното жилище“ ще се предоставят следните услуги: място за живеене; информиране, професионално консултиране (социално и психологическо) и придружаване от екипа на услугата в периода на постигане на социална интеграция и професионална реализация на настанените младежи; подкрепа за разширяване на социалната мрежа на младежите, както и за подобряване или възстановяване на връзката със семейството и близките. Поради закриването на специализираните резиденти институциите за деца и младежи на територията на град Пловдив, лицата настанени в новооткритото „Наблюдавано жилище“ ще бъдат определени чрез процедура по нов прием. Физическото преместване на лицата ще се осъществи след приема им и няма да изисква допълнителни средства, тъй като не е предвидено местене на оборудване/обзавеждане и/или обемни предмети. 46 372.37 26 613.81
Разкриване и предоставяне на новите социални услуги „Център за обществена подкрепа“ (ЦОП), „Дневен център за деца и/или младежи с увреждания и техните семейства“ (ДЦДУ) и „Дневен център за деца и/или младежи с тежки множествени увреждания и техните семейства“ (ДЦДТМУ): В рамките на дейността ще се разкрият социалните услуги за подкрепа в общността и в семейна среда, а именно –„Център за обществена подкрепа“ (ЦОП), „Дневен център за деца и/или младежи с увреждания и техните семейства“ (ДЦДУ) и „Дневен център за деца и/или младежи с тежки множествени увреждания и техните семейства“ (ДЦДТМУ). Съгласно заложеното и съгласувано с МТСП местоположение на трите нови консултативни услуги, същите са с един административен адрес, а именно: гр. Пловдив, ул. “Д.Цончев“ 11. Инфраструктурата и съответното оборудване/обзавеждане за посочените услуги е осигурено в рамките на изпълнявания от Община Пловдив проект № BG16RFOP001-5.001-0015-C01 по ОПРР 2014-2020. Услугите са разпределени, както следва: 1. ЦОП - комплекс от социални услуги, предназначени за деца и семейства с цел предотвратяване на изоставянето на децата и настаняването им в специализирани институции, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции, консултиране и подкрепа на семейства в риск, оценяване, обучение и подкрепа на приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми и прояви. Социалната услуга ЦОП ще функционира в условията на добри междуинституционални връзки и партньорства, и чрез прилагането на иновативни подходи към грижата за деца и младежи в риск и уязвими групи, като цели оказване на помощ на деца в риск и на техните семейства за изграждане на благоприятна семейна среда и интеграция в общността; 2. ДЦДУ – оказване на целодневна грижа; подпомагане на социалната адаптация; осигуряване на педагогическа, психологическа и логопедична подкрепа; осъществяване на възпитателна и рехабилитационна дейност; интеграция на децата със специални образователни потребности в системата на образованието; полагане на усилия за премахване дискриминацията към децата и младежите с физически и интелектуални затруднения; подкрепа и съдействие на децата и на техните семейства; 3. ДЦДТМУ – създаване на условия за цялостно обслужване на лицата с увреждания през деня, свързани с предоставяне на храна, задоволяване на ежедневните, здравни и рехабилитационни потребности, както и потребностите от организация на свободното време, лични контакти и социални умения; осигуряване на включваща, преодоляваща изолацията и стимулираща среда, съобразена със специфичните потребности на потребителите и др. Предоставянето на консултативните дейности ще се осъществява от предварително подбрания специализиран екип за всяка от услугите. За целта ще бъдат разработени съответните документации и правилници за функционирането им, вкл. - ред и условия за приемане на потребители, програми за работа и др. Правилниците за дейността на услугите ще обхващат устройството и организацията на работния процес, вътрешния ред и др. Документацията за прием на потребителите /регистрационни форми, формуляри за индивидуална оценка на потребностите и т.н./ ще бъде разработена на основата на мултидисциплинарния подход, чието прилагане е предопределено от характеристиките на ползвателите, като ще бъдат взети предвид и идентифицираните им индивидуални нужди. Функционирането на „ЦОП“, „ДЦДУ“ и „ДЦДТМУ“ ще обхваща както предоставянето на изброените услуги, така и пълната грижа за личните нужди на потребителите, вкл.- двигателно-терапевтична активност, психологическа подкрепа, консултиране и посредничество /за подобряване на социалните умения, самостоятелното справяне с ежедневни задачи и др./ и т.н. Избраният екип за предоставяне на съответните услуги, ще има пълният ангажимент да организира и предостави качествени, ефикасни и съобразени с нуждите на лицата с увреждания и техните семейства, услуги, кореспондиращи на принципите за равнопоставеност, достъпност, целесъобразност и качество, съгласно приложимите нормативни уредби в областта. 1 090 880.00 637 035.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).