Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The applicant under this procedure is Alpha Kotton OOD, from the village of Marikostinovo, Petrich Municipality, producing clothing, underwear, and accessories. 
The project aims are enhancing the competitiveness and achieving sustainable growth through improving energy efficiency and expanding the production capacity.
These aims will be achieved through carrying out the following activities: 
∙ Purchasing new production equipment, as per eight measures recommended in the energy audit. 
∙ Introducing and certifying an energy monitoring system as per the requirements of Standard BSS EN ISO 50001:2011.
The investment in energy-efficient equipment with higher productivity to replace the obsolete cutting and sewing equipment will contribute to reducing energy consumption, expanding the capacity and reducing the operation and maintenance costs. 
The introducing and certifying of an energy monitoring system under ISO 50001 will contribute to improving the management and control of the company’s energy use, will increase the resource efficiency and will improve cost planning. 
Through the activities planned, the following results will be achieved:
- Enhanced energy efficiency and reduced production costs
The project’s planned energy savings are 62.7% 
- Increased energy efficiency at Alpha Kotton OOD, and a reduced negative impact on the environment, with carbon emissions savings of 88.282 t/year
- Increased production capacity and improved product quality.
The new machines will ensure higher productivity and improved product quality, which will allow the company to take on more orders within short periods and expand its presence on the Bulgarian and European markets. 
The project implementation will contribute to increasing the competitiveness of Alpha Kotton AD and the achieving of sustainable growth.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на обследване за енергийна ефективност (дейността е изпълнена посредством външно възлагане на услуга за извършване на енергиен одит по образец): В рамките на тази дейност фирма Алфа Коттон ООД чрез външен изпълнител извърши обследване за енергийна ефективност на производствените си база и процеси. Енергийният одит е извършен по образец от регистриран одитор по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ и се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015 г. В одита са препоръчани 8 мерки за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет, които предвиждат замяна на съществуващи машини от технологичен процес с идентични в абсолютно идентичен вид, както следва: Мярка 1 Подмяна на старо технологично оборудване от 2 броя колички с ново технологично оборудване от 1 бр. настилачна количка; Мярка 2 Подмяна на старо технологично оборудване от 1 брой стара шевна машина с ново технологично оборудване от 25 бр. нови машини Едноиглова права машина с полусуха глава; Мярка 3 Подмяна на старо технологично оборудване от 1 брой стара шевна машина с ново технологично оборудване от 25 бр. нови машини Двуиглов четириконечен оверлог с полусуха глава; Мярка 4 Подмяна на старо технологично оборудване от 1 брой стара шевна машина с ново технологично оборудване от 8 бр. нови машини Триглова петконечна цилиндрична покривна машина I вид; Мярка 5 Подмяна на старо технологично оборудване от 1 брой стара шевна машина с ново технологично оборудване от 2 бр. нова шевна машина Триглова петконечна цилиндрична покривна машина II вид; Мярка 6 Подмяна на старо технологично оборудване от 1 брой стара шевна машина с ново технологично оборудване от 1 бр. нова шевна машина Високоскоростна, електронна, едноконечна верижна копчешиеща машина със суха глава; Мярка 7 Подмяна на старо технологично оборудване от 1 брой стара шевна машина с ново технологично оборудване от 1 бр. нова шевна машина Илична машина за различни типове и видове илици; Мярка 8 Подмяна на старо технологично оборудване от 1 брой стара шевна машина с ново технологично оборудване от 1 бр. нова шевна машина Машина за автоматично изработване пластрон на полошърт. Внедряването на новите машини трябва да доведе до подобряване на основни производствени процеси като кроене и шиене и разширяване производствения капацитет на предприятието. След изпълнение на препоръчаните мерки планираните енергийни спестявания следва да бъдат 62,7 %, спестените емисии CO2 88,282 t/год, а годишните спестявания на енергия 107 793 kWh/год. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител за извършване на енергиен одит по образец за целите на процедурата. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител - Енерджи ефект ЕООД, гр. Ямбол. 3. Извършване на енергийно обследване на Алфа Коттон ООД и изготвен доклад на 09.08.2016 г. 4. Представяне на енергийния одит на Алфа Коттон ООД за разглеждане от АУЕР на 10.08.2016 г. 5. Получаване на искане за преработка на енергийния одит на 19.09.2016 г. 6. Отстраняване на констатираните несъответствия и подаване на преработен енергиен одит към АУЕР на 30.09.2016 г. 7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение на енергийния одит на 11.10.2016 г. 20 000.00 20 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за процесите кроене и шиене съгласно осем препоръчани мерки в енергийния одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на производствено оборудване, бюджетни редове 5.1 - 5.8): Настоящата дейност включва доставка и пускане в експлоатация на производствено оборудване за кроене и шиене съгласно препоръчаните в енергийния одит 8 мерки за повишаване на енергийната ефективност на Алфа Коттон ООД. Визията на предприятието да разшири своя капацитет и конкурентоспособност и да повиши енергийната и ресурсната ефективност на производствените процеси, отразена в целите на проекта, налага замяна на съществуващи морално остарели, неефективни и от нисък енергиен клас машини от технологичен процес с идентични в абсолютно идентичен вид. С оглед на това, дейността включва закупуване на ново енергоефективно, с по-висока производителност технологично оборудване, както следва: По Мярка 1-1 бр. настилачна количка за автоматично кроене, която заменя 2 бр. стари колички. Изпълнението на тази мярка постига фактор на енергийни спестявания (ESR) 94,4% С новата машина ще се произвежда продукция колкото със старите две, но при намалено 18 пъти енергийно потребление и по-ниски разходи за експлоатация и поддръжка. По Мярка 2-25 бр. Едноиглова права машина с полусуха глава, които заменят 1 бр. стара шевна машина. Изпълнението на тази мярка постига ESR 14,6%, значителен ръст на производителността от 35 700 на 1 142 400 бр./год. при по-ниски енергийни и неенергийни разходи. По Мярка 3-25 бр. Двуиглов четириконечен оверлог с полусуха глава, които заменят 1 бр. стара шевна машина. Изпълнението на тази мярка постига ESR 12%, значителен ръст на производителността от 19 040 на 1 190 000 бр./год. при по-ниски енергийни и неенергийни разходи. По Мярка 4-8 бр. Триглова петконечна цилиндрична покривна машина I вид, които заменят 1 бр. стара шевна машина. Изпълнението на тази мярка постига ESR 28%, голям ръст на производителността от 42 840 на 476 000 бр./год. при по-ниски енергийни и неенергийни разходи. По Мярка 5-2 бр. Триглова петконечна цилиндрична покривна машина II, които заменят 1 бр. стара шевна машина. Изпълнението на тази мярка постига ESR 17,5%, голям ръст на производителността от 42 840 на 114 240 бр./год. при по-ниски енергийни и неенергийни разходи. По Мярка 6-1 бр. Високоскоростна, електронна, едноконечна верижна копчешиеща машина със суха глава, която заменя 1 бр. стара шевна машина. Изпълнението на тази мярка постига ESR 28,6%, голям ръст на производителността от 95 200 на 133 280 бр./год. при по-ниски енергийни и неенергийни разходи. По Мярка 7-1 бр. Илична машина за различни типове и видове илици, която заменя 1 бр. стара шевна машина. Изпълнението на тази мярка постига ESR 8,3%, голям ръст на производителността от 71 400 на 171 360 бр./год. при по-ниски енергийни и неенергийни разходи. По Мярка 8 - 1 бр. Машина за автоматично изработване пластрон на полошърт, която заменя 1 бр. стара шевна машина. Изпълнението на тази мярка постига ESR 25,9%, ръст на производителността от 19 040 на 57 120 бр./год. при по-ниски енергийни и неенергийни разходи. Въвеждането на новите активи ще доведе до повишаване на производствения капацитет и намаляване на разходите. По-добрите характеристики на новите машини за кроене и общи и специфични шевни работи ще допринесат за автоматизация на работните процеси, намаляване на грешната и бракувана продукция, подобряване на качеството на изделията и съкращаване на времето и разходите за производство на единица продукция. В допълнение към икономическите ползи, вследствие въвеждането на енергоефективните нови активи за кроене и шиене замърсяването на околната среда се намалява,тъй като ще бъдат спестени въглеродни емисии в размер на 88,282 tCO2/год. Описаните ползи ще допринесат за повишаване на конкурентоспособността, възможности за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на фирмата. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип по проекта (м 1) 2. Избор с публична покана на изпълнител за доставка на производствено оборудване (м 2-5) 3. Сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (м 6) 4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на 64 нови ДМА (м 7-18) 425 063.00 425 063.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по въвеждане на ISO 50 001 и услуги по сертифициране бюджетни редове 20.1 и 20.2): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: - нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, Алфа Коттон ООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси; - нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на Алфа Коттон ООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните под-дейности: I. Разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001. За тази цел ще бъде избран консултант, който ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране -определяне обхвата и физическите граници на СУЕ -анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол -разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика -залагане на общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им; 2. Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията -идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им -извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в Алфа Коттон ООД - информиране на служителите за целите на СУЕ -разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4.Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ -Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него -Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството II. Сертифициране на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001 Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1. Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Алфа Коттон ООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на Алфа Коттон ООД с изискванията на ISO 50001:2011. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (м 1) 2. Избор на изпълнители на услуги по въвеждане и сертифициране на СУЕ съгласно ISO 50001 (м 2-4) 3. Сключване на договори с избраните изпълнители (м 5) 4. Разработване и въвеждане на СУЕ в съответствие с ISO 50001:2011 (м 5-10) 5. Провеждане на одит на етап 1 (м 11) 6. Провеждане на одит на етап 2 (м 12) 7. Издаване на сертификат за съответствие с ISO 50001:2011 (м 13) 29 400.00 29 200.00
Публичност и визуализация на проекта: Настоящата дейност включва изпълнение на мерки за информация и публичност относно целите, дейностите и резултатите на проекта, както и подкрепата на ЕС за неговата реализация. Планираните мерки включват: 1. Отпечатване и поставяне на плакат (размер минимум А3) на общодостъпно и видно място в сградата на Алфа Коттон ООД, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъдат отпечатани 2 плаката, съдържащи следната информация: - емблема на ЕС и упоменаване на ЕС; - общо лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата програма, име и номер на проекта и главната му цел; - обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2. Отпечатване и поставяне на стикери. Ще бъдат отпечатани 65 бр. стикери, които ще бъдат поставени върху всички ДМА, закупени със средства по проекта. 3. Отпечатване и разпространение на информационни брошури. Ще бъдат отпечатани 200 бр. брошури, които ще представят целите и дейностите по проекта, както и информация за размера на финансирането от ЕС и националния бюджет и собствения принос на кандидата. Брошурите ще бъдат разпространени сред настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители и местни жители с цел популяризиране на информацията относно направените инвестиции в повишаване на производствения капацитет и енергийната ефективност на предприятието с акцент върху ползите за опазване на околната среда. 4. Изработване и поставяне на информационна табела на входа на сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Информационната табела ще оповестява приноса на ЕС за реализацията на проекта пред представители на различни заинтересовани страни – клиенти, служители на фирмата, местната общност и други. В допълнение на това, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, в т. ч. проектна документация, документация за избор на изпълнители и други. При публични изяви представителите на бенефициента ще подчертават ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПИК, като ще се упоменава и размера на БФП. Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. При отчитане на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали. Стъпки за изпълнение на дейността: 1.Сформиране на екип на проекта (1 месец) 2.Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за изработка на информационни материали (2 месец) 3.Оценка на оферти и сключване на договор с избрания изпълнител (2 месец) 4.Изработка, поставяне и разпространение на информационни материали - 2 бр. плакати, 200 бр. информационни брошури, 65 бр. стикери върху новото оборудване и 1 бр. информационна табела в сградата на дружеството (3-18 месец) 960.00 515.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).