Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project aims to provide new opportunities for better reconciliation of work and family life of the employees of Kostinbrod Municipality (KM), by the creation of a children's corner for hourly/all-day care of their kids as well as provision of access to employment for unemployed job-seekers in the newly created social benefit.
The project target group include 28 employees of KM, parents of children up to 12 years old, who will use the newly created services as well as 7 unemployed people who will be employed and take care of the kids that visit the children's corner.
Project activities
Activity 1 “Provision of a social benefit children's corner for the kids of the employees of KM by adapting and equipping a suitable premises for hourly care for children”
Activity 2 "Selection of unemployed persons registered in the Labor Office and inclusion in employment and/or training, if necessary, related to the provision of care to the kids"
Activity 3 “Provision of training to unemployed persons for acquiring skills necessary for caring for children”
Activity 4 “Inclusion of unemployed persons in subsidised employment for hourly or all-day care for children for a period of up to 12 months”
The successful implementation of the project activities will achieve the objectives by bringing the following results:
- Improved professional realization and increased labor productivity of 28 working parents, employees of KM;
- Improved reconciliation of the work and family life of 28 working parents, employees of KM by using the services of the newly created social benefit and increased motivation for career development.
- Maintaining the level of employment and economic activity;
- Increased efficiency of the staff of KM;
- Improved quality and working conditions in the KM by the creation of a social benefit-children's corner.
- Improved qualification, income and quality of life of 7 unemployed persons, for whom employment will be provided in the children's corner.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на социална придобивка-кът за децата на служители на община Костинброд, посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца: В рамките на настоящата дейност е предвидено създаването на социална придобивка-детски кът за 28 заети лица- служители на община Костинброд, които самостоятелно отглеждат своите деца на възраст до 12г. Помещението, в което ще бъде обособен детския кът е общинска собственост и се намира на адрес гр.Костинброд, ул. Славянска № 116. Помещението се намира на централно място в първи район на град Костинброд, като в близост има детска градина и училище. Добрата локация на детския кът, значително ще улесни достъпа на децата и родителите (придружителите) за използване на услугите за почасово гледане. Помещението е в добро общо състояние, същото е ремонтирано в края на 2019г. и отговаря напълно на изискванията поставени в условията за кандидатсване по процедурата, както и на предназначението за което ще се използва -полагане на грижи за деца от различни възрастови групи -от 2 до 12г. Общата площ на предвиденото помещение е 68 кв.м., като същото се състои от 6 отделни помещения: 3 зали, вяка от които 18 кв.м, 1 склад-3 кв.м., 1 административен кабинет-9 кв.м.; 1 санитарен възел-2 кв.м. За целите на дейността ще бъде закупено подходящо оборудване и обзавеждане, което да обезпечи изпълнението на всички предвидени дейности по обгриждане на децата- подходящи меки и изолиращи подови постелки( тип гумени плочи/килим/и), маси ,столове, мека мебел, мултимедиен проектор, преносими компютри, играчки и други занимателни принадлежности, шкафове за съхранение и др. От бюджета на проекта ще бъдат закупени всички необходими материали и консумативи, режийни и външни услуги свързани с издръжката на детския кът. Проектът предвижда детския кът да предоставя почасови услуги за гледане на общо 35 деца на възраст от 2 до 12г., като едновременното ползване на услуги и капацитета на помещението, ще бъде съобразено с минималните изисквания за осигуряване на площ от 2,5 кв.м за всяко дете. Услугите за гледане на децата, ще бъдат предоставяни от безработни лица, които ще преминат процедура по подбор и при необходимост въвеждащо обучение, което да повиши квалификацията им свързана с работата с деца. Обособяването на детския кът ще създаде предпоставки и възможности за по-добро съчетаване на професионалните и семейни ангажименти на заети лица, родители работещи в различни звена на общинската администрация, като техните деца ще се ползват от предоставяните услуги за почасово гледане. Създаването на социалната придобивка-детски кът, от които услуги ще се ползват работещите родители, които самостоятелно отглеждат децата си ще допринесе за повишаване на мотивацията им за работа, и същевременно ще осигури нови възможност за по-добро професионално развитие, съвместявано със семейните ангажименти. Наличието на услуги за почасово гледане на деца, значително ще намали тревожността у работещите родители в случаи на извънредни ситуации, когато е необходимо полагане на допълнителен труд извън установеното работно време или при служебни пътувания, като ще им спести търсенето на чужда помощ от близки и роднини. Обособеният детски кът ще предостави преки възможности за увеличаване на доходите на заетите в общината служители, чрез полагане на допълнителен труд и участие в допълнителни проекти/дейности на работодателя, използвайки услугите за почасово гледане. Създадените нови възможности за грижи на децата на работещите служители, ще подобрят качеството на заетост, като се намалят отсъствията/закъсненията от работа, което пък ще повиши трудовата и икономическа активност и възможностите за кариерно развитие. Не на последно място, създаването на детския кът ще осигури доходи и заетост на 7 безработни лица, които ще бъдат наети на пълно и непълно работно време и ще полагат грижи за децата на служителите на общината. Разходите необходими за изпълнението на дейността включват: закупуване на оборудване и обзавеждане, закупуване на материали и консумативи, играчки и образователни принадлежности, разходи за външни услуги и режйни разходи за издръжката на детския кът. 0.00 17 454.10
Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца в детския кът: Дейността е свързана с извършване на подбор сред безработни лица на възраст от 18 до 54 години, регистрирани в дирекция "Бюро по труда" за да бъдат определени техните възможности, знания, умения, професионален опит и квалификация, желание и нагласи за работа като детегледачи в детския кът, които ще полагат почасови грижи за посещаващите деца. Броят на лицата, които ще бъдат подбрани в резултат на изпълнението на дейността е 7 безработни лица, които ще бъдат включени в заетост и/или обучение, свързано с полагане на грижи за децата посещаващи детския кът. Дейността ще осигури избор на лица, които според придобития професионален опит, качества, знания и умения, и лична мотивация, свързани с полагане на грижите за деца в детския кът, ще осигурят качествена услуга, която ще подпомага родителите при съвместяване на професионални и лични ангажименти. Екипът по управление на проекта ще разработи цялостна процедура за подбор на кандидат-детегледачи, с което ще гарантира избора на опитни и мотивирани хора, които да полагат грижи за децата. 0.00 0.00
Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца: Дейността е свързана с повишаване на квалификацията, знанията и практическите умения на одобрените в предходната дейност 7 кандидат-детегледачи, безработни лица. Полагането на грижи за деца на възраст до 12г. е сериозна и отговорна работа, което изисква наличието на опит, знания, специален подход и познания на действащото законодателство и етични норми за този тип работа. В рамките на дейността ще бъде извършено въвеждащо обучение, свързано с ежедневното обгрижване на деца. В обучение ще бъдат включени всички лица, одобрени в подбора в предходната дейност, които не притежава образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или не са преминали предходно обучение за полагане грижи за деца. Обучението ще бъде извършено от външен изпълнител, който разполага с необходимия опит и е висококвалифициран експерти в областта при работата с деца. Реализирането на тази дейност, гарантира, че услугите които ще бъдат предоставяни в детския кът по обгрижване и отглеждане на деца, ще бъдат изпълнени с високо качество, професионално, етично и отговорно, което ще даде необходимото спокойствие на родителите на децата, които посещават от една страна, а от друга необходимата увереност и мотивация на служителите, които работят в социалната придобивка. Разходите за изпълнение на дейността включват: възнаграждение на обучител, осигуряване на учебни материали и консумативи за обучаемите. 0.00 0.00
Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период от 12 месеца : В рамките на дейността ще бъдат включени в субсидирана заетост за 12 месеца, одобрените 7 безработни лица на възраст от 18 до 54г., които ще работят в детския кът и ще полагат грижи за 35 деца на 28 служители на община Костинброд. След като лицата са преминали процедурата по подбор и отговарят на всички изисквания поставени от работодателя, преминали са обучение за повишаване на квалификация за работа с деца, същите ще бъдат наети, като с тях ще бъде сключен трудов договор. Изпълнението на дейността ще отговори на идентифицираните потребности и нужди на целевите групи:- -на безработните лица, ще осигури заетост, доходи, мотивация за трудова реализация, което ще подобри качеството им на живот и ще ги интегрира отново на пазара на труда. -на заетите лица, работещи родители в общинската администрация ще осигури възможност и квалифициран персонал, който да ги подпомага в грижите за децата им при съвместяване на професионалните и семейни задължения. За да бъде покрито работното време на детския кът от 08-20ч., се предвижда наемането на 3 лица, които ще работят на пълен работен ден и 4 лица, които ще работят на половин работен ден. 2 от лицата, наети на половин работен ден, ще работят в работните дни, а останалите 2 лицата, които ще бъдат наети на половин работен ден, ще бъдат ангажирани с работа в детския кът в събота. Индикативния работен график на служителите, предвижда плаващо работно време, като в най-натоварените часове от 12-17 часа ще се застъпват 4 ма служители, което е съобразено с капацитета и на помещение. Разходите необходими за изпълнение на дейността включват: възнаграждения на служителите, наети в детския кът определени на база на информация от НСИ за средна брутна работна заплата за сектор "Хуманно здравеопазване и социална работа" и осигурителните вноски, дължими за сметка на работодател. 0.00 78 030.33

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).