Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The Project proposal has for purpose to upgrade the existing programs for providing lunch to disadvantaged people. It expands the scope of the currently acting national program for assistance to public cantines financed by the Fund "Social protection".Primary purpose of the Project:to provide hot meal to people in need who have fallen into disadvantage.The realization of this Project is part of the focused social politics which the Municipality of Novi pazar develops in support of people living in material deprivation and risk of social isolation.Target groups: 50 persons until 31.07.2017, 500 from 01.08.2017 and 415  persons from 01.10.2019, lists are provided by the Social Assistance Directorate in Novi pazar.Those people are living on monthly aid, regulated by the Art.9 of the Law on social services and social assistance.They might be:
-	 Individuals with proven by the SAD lack of income and without relatives to take care of them;
-	 living alone persons or families who receive the minimum pension (retirement pensions/disability pensions/survivors’ pensions/work related pensions);
-	Vagrants and/or homeless individuals;
-	Vulnerable groups individuals 
-	Foreign countries citizens, by means of § 1, item 17 from the Annex regulation of the Refugee and Asylum policy
Realization location:The activities related to meal preparation will be implemented inside the building of the Social Care Service–Novi pazar, where the kitchen box is located.The kitchen disposes of all necessary service facilities and storage rooms to prepare the food for the customers of the already existing service "Home respite care "for consumers municipality of Novi Pazar.Place of implementation: As of 01.08.2017 the food preparation activities will take place in the building of the company "Kay End Vii" Ltd, Sliven, mother-kitchen in the town of Sliven, from where the food will be delivered at the points in the settlements in the municipality of Novi Pazar at the time set for the activity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Община Нови пазар, като бенефициент и доставчик на социални услуги създават необходимата организация за набиране на кандидати за ползване на услугата „Осигуряване на топъл обяд в община Нови пазар”, която ще се предостави в хода на реализация на проекта. Бенефициента гарантира осигуряване на равенство между половете и превенция на дискриминацията, утвърждавайки принципът на равните възможности при работа с целевите групи. Ще се изработи Механизъм за подбор и определяне на конкретни представители от основната и допълнителните целеви групи 1. Основната целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 1.4. Скитащи и бездомни деца и лица. 1.5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 2. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6. Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. 2.7. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. Ще се изискат списъци от Дирекция "Социално подпомагане" с информация за представителите на целевите групи. Ще бъдат обхванати 50 лица от уязвимите групи: 44 лица, Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, 4 лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях,установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“, 2 лица -самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност до 31.07.2017г., 500 лица от 01.08.2017г. и 415 считано от 01.10.2019г. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: При изпълнението на дейността, хранителните продукти ще се закупуват според сключените договори, за които са проведени обществени поръчки. До края на проекта има избарн доставчик нахранителни продукти и настоящите договори изтичат на 31.12.2016 г. Всички действия по закупуването на хранителните продукти ще бъдат съобразени с изискванията на националното законодателство и храните ще бъдат закупени по прозрачен начин. Датата на стартиране на дейностите е 01.06.2016 г.а края 30.04.2020 г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд - 980 работни дни по години както следва: за 2016 г. – 150 работни дни; за 2017 г. – 248 работни дни; за 2018 г. – 249 работни дни; за 2019 г. – 249 работни дни, за 2020г. - 84р.дни. Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд, според описаните в дейност "Опреляне на целевите групи" -500 лица до 30.09.2019г. и 415 считано от 01.10.2019г. След 01.08.2017г. хранителните продукти ще се закупуват от фирма „Кей Енд Ви” ООД гр. Сливен. 802 030.81 802 141.71
Осигуряване на топъл обяд: Община Нови пазар ще предоставя топъл обяд в една трапезария, която е стационирана в сградата на Домашен социален патронаж, която е общинска собственост. ДСП винаги е изпълнявал стриктно всички наредби и стандарти за храните.Спазват се изискванията при приготвянето на храните. Храната се приготвя по Сборник рецепти за заведенията за обществено хранене. Пакетираните продукти, ще са с етикети на българкси език и ще съдържат информация за вида на стоката, производителя, качеството, датата на производство и срока на годност, съгласно Наредбата за изисквания за етикитиране и представяне на храните. Доставката ще се придружава от : ветиринаромедицинско свидетелство и експертен лист за продуктите от животински произход и сертификат за произход и качество за всички хранителни продукти. Същите се извършват при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Разнообразието във менюто се съобразява със стандартите за обществено хранене, Закона за храните и Закона за Българската агенция по безопасност на храните. Персоналът има здравни книжки и е годен да изпълнява своите задължения според наредбите. Адреса на трапезарията съвпада с Удостоверението по чл. 12 от ЗХ -гр. Нови пазар, обл. Шумен, ул. "Хан Крум"№1. Помещенията в ДСП са следните: Експедиционно помещение за зареждане и експедиране. Склад за съхранение на хранителни продукти:стелажи, работни маси, хладилник, фризер. Транжорно помещение: транжорна /птици/-мивка, шубер-маса;транжорна свинско месо , хладилник, мивка; рибно помещение ,мивка; зеленчуково помещение, мивка, картофобелачка; подготвително за яйца, мивки. Кухненско помещение: топла мивка-стелаж, шубер маса, мивки, болерзатопла вода , въздушен филтър, кухненски блок- стелаж, отоплителна шубер маса, комбинирана електрическа печка,готварска печка, газови хокери, шубер маси,ел фурни с две фурни, работни маси, газоизпарител, вентилатор; хладилник за пробите. В процес на реализация е проект към Фонд"Социална закрила" "Подобряване на материално-техническата база на Домашен социален патронаж- Нови пазар". С реализиране на проектните дейности в Домашен социален патронаж - Нови пазар ще бъде дооборудвана материално – техническа база и осигурени оптимални условия за функционирането на услугата, чрез закупуване на професионално обзавеждане и оборудване, което включва: електрическа печка с четири фурни, газови котлони тип хокер, зеленчукорезачка, картофобелачка, хладилник с фризерна част, три броя фризери тип ракла, работни маси, стелажи, обръщателен тиган. Персоналът, който работи в Домашен социален патронаж се състои от: организатор, социален работник, домакин, касиер, шофьори-2,готвачи-2, пом.готвач-1,работник кухня-1,експедитори-5,санитарки-6 и работник - поддръжка.В града храната се получава в обособено помещение, в което има обособен кът оборудван с маса и столове предназначен за консумиране на топлия обяд на място. При възникнала необходимост се извозва до потребителите от служители на ДСП, а по селата се доставя до дома на потребителя. След 01.08.2017г. Храната ще се приготвя от фирма –доставчик „Кей Енд Ви” ООД гр. Сливен, кухня-майка в гр. Сливен, обл. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов-Добрович” №2, от където храната ще се доставя по пунктовете в населените места в община Нови пазар в закооустановеното за дейността време. Фирмата разполага с необходимото за изпълнението на поръчката: производствена база, транспорт и техническо оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене, в съответствие с чл. 12 от Закона за храните, транспортни средства, финансов капацитет и персонал, подробно описани в представените ни документи. 40 101.54 40 107.12
Предоставяне на съпътстващи мерки: Ръководството на проекта ще консултира потребителите за възможностите за ползване на други социални услуги. Помощ при изготвяне на административни документи,консултация за възможности за започване на работа, получаване на социални помощи и др. Същите ще се доказват с протоколи от проведени срещи с потребители. Има опит визпълнението на дейности по европейски проекти. Същият работи като главен специалист "Социални дейности" в Община Нови пазар и отговаря за дейността на Домашен социален патронаж. Взема активно участие при подготовката и реализация на Обществена трапезария и "Осигуряване на топълобяд в Община Нови пазар -2015 г." Предоставянето на съпътстващите мерки няма да е от външен изпълнител, а от служиел в общинска администрация. Съпътстващите мерки ще бъдат следните: 1. Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. 2. Ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, заподпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене. 3. Други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 40 101.54 37 373.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).