Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в Община Ивайловград: Надграждане на социални услуги, предоставяни от Община Ивайловград на основа на разнообразните и динамични потребности от подкрепа в ежедневието на хора с увреждания и възрастни хора, както и на необходимостта от ефективно и ефикасно предоставяне на подкрепа (в условията на ограничени ресурси – човешки, финансови и времеви).
Цел на услугата
Интегрираната мобилна услуга има няколко ключови цели по отношение на потребителите, а именно:
- пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания и възрастни хора;
- консултативна подкрепа на потребителите (и техни близки) относно двигателния/ физически статус и социалните им права.
- превенция, сигнализация и подкрепа при риск, така че потребителят на услугата да запази своята самостоятелност и да живее активен живот в собствения дом;
- превенция на социалната изолация и институционализация
Този интегративен процес има за цел:
- Намаляване на натиска върху социалните услуги от потребностите от професионална подкрепа на голям и нарастващ брой възрастни хора (включително с увреждания), нуждаещи се от подкрепа.
- Координация и обединяване на ресурсите на базовите публични услуги – социални, здравни, образователни и други, насочени към социално включване.
- Предоставяне на повече услуги от една организация-доставчик , с установени общи принципи на работа и взаимодопълващи се дейности и екипи.
- Извеждане на индивидуалните потребности на хората като приоритет в социалната работа и предоставяне на гъвкави, взаимодопълващи се услуги, съпътстващи жизнения цикъл на човека.
Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на хора с увреждания и възрастни хора, които живеят в
домашна среда. Пакетът включва:
- асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни
дейности, общуване, др.);
- професионална подкрепа от рехабилитатор и социален работник (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда);
Потребителят избира онези дейности за подкрепа, от които има значима потребност към настоящия момент. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите се
определят в резултат на оценка на потребностите от услуги, желанието на потребителя и капацитета на екипа.
Обхват на интегрираната мобилна услуга
В рамките на настоящия проект, интегрираната мобилна услуга ще се предоставя на минимум 50 потребители (лица с увреждания и възрастни лица). В допълнение към преките потребители на услугата, екипът поддържа контакти и си взаимодейства с други целеви групи:
- Роднини, близки или други помагащи на лицето, с което е сключен договора за интегрирана социална услуга. Близките получават информация за услугата, както и консултация от рехабилитатор и/ или социален работник;
- Заинтересвани представители на публична администрация ;
- НПО - доставчици на социални услуги, ангажирани в сферата на социалната работа
Представители на последните две целеви групи участват в дейности за взаимодействие между НПО и институции за консултиране и устойчиво развитие на интегрираните социални
услуги, както и за популяризиране на модела на интегрирани социални услуги. |
0.00
|
65 724.22
|
Управление на интегрираната мобилна услуга: Целта на дейността е създаване на ефективна организация и управление на мобилните услуги, които ще се предлагат по проекта- формиране на екипи за предоставяне на услугата и екип за управление на услугата .
1. Организация на работата - Формиране на екипи
- Екип за управление на услугата- Ръководител -4 часа, счетоводител- 4 часа , социален работник- 4 часа, организатор дейности - 4 часа и психолог- 8 часа- общо 5 лица
- Мобилен екип за предоставяне на услугата -- водещ социален работник - 8 часа; - рехабилитатор/здравен асистент-8 часа; - асистенти- 8 часа (2 л.), шофьор - 8 часа(1 л.)- общо 5 лица
2. Планиране на дейността -Водещият социален работник и здравния асистент планират дейността по оценка на потребностите и изработване на индивидуален план за мобилна услуга на всеки потребител.
3. Водене на документация:
- Обща документация;
- Документация за персонала по проекта;
- Документация, свързана с интегрираната мобилна услуга - Регистър на потребителите на интегрираната мобилна услуга; - Лично досие на всеки потребител с приложени документи: o заявление за ползване на интегрираната мобилна услуга; o медицински документ, удостоверяващ здравословното състояние (ако е приложимо); o оценка на потребностите от интегрирана мобилна услуга; o договор за предоставяне на социални услуги; o индивидуален план за интегрирана мобилна услуга; o формуляри за домашни посещения; o обратна връзка за удовлетвореност на потребителя; o други релевантни документи за конкретния потребител;
o опис на документите в досието.
4. Мониторинг на предоставяната мобилна услуга -Екипът работи съобразно разработената Система за мониторинг и вътрешен контрол върху дейностите и качеството на предоставяната услуга. Мениджърът екип провеждат текущ мониторинг на доставката на услуга, като проследяват спазването на работното време и план с услуги от екипа, проверяват документите за пряка работа с потребителите, наблюдават пряката работа с тях и проучват удовлетвореността им от работата на екипа и от услугата. Наблюденията се вписват във формуляра за домашно посещение при конкретния потребител, аналиризат се от екипа индикатори за качеството на индивидуалната и екипна работа и, при необходимост, се предприемат мерки за подобряване на услугата.
5. Отчетност - Изготвят се месечни отчети за дейността на екипа за управление и екипа на услугата. Отчетите се съхраняват в документацията на проекта и се предоставят на финансиращия орган и на ангажираните държавни институции за проверка и информация. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за
защита на личните данни, а финансовите - съгласно Закона за счетоводството.
6. Финансово управление - Финансовото управление на услугата се осъществява съобразно бюджета на проекта и изискванията на ОПРЧР. Доставчикът гарантира ефективното управление на услугата чрез: - ефективно разпределение на задачите в екипа; - оценка и управление на риска; - разработване и прилагане на релевантни писмени процедури;
- анализ на резултатите за потребителите (съобразно индивидуалния план); - оценка на удовлетвореността на потребителите; - анализ на предложенията, оплакванията и похвалите от потребителите; - значими постижения и подобрения на услугата. |
0.00
|
0.00
|
Обучение и супервизия на персонала: ОБУЧЕНИЯ
Целта на обученията е повишаване на квалификацията на лицата включени в Екипите на Проекта.
I модул: специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“ за всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи;
ІI модул. Управление на интегрираните социални услуги: Основни теми: 1. Формиране и управление на екипи; 2. Въвеждане на подкрепяща система за управление; 3. Водене на документация; 4. Организация на социалната и консултативната работа; 5. Решаване на конфликти и справяне с професионалното прегаряне
ІІI модул. Обучение на супервизия. Основни теми: 1. Теоретична обосновка; 2. Формат на супервизия; 3. Практическо упражняване на супервизия. В рамките на тази тема участниците ще имат възможност да предоставят собствени случаи от практиката и да участват в обсъждането им, както и да влизат в различни роли.
Продължителност и време на провеждане: 3 дневно обучение по 8 учебни часа – 24 учебни часа. Обучението ще се провежда извън Община Ивайловград до 1 месец след формиране на екипите.
СУПЕРВИЗИЯ
Skype Supervision е отдалечена форма на професионална подкрепа на специалисти във формат "въпрос-отговор". Експертите предварително формулират съответните въпроси и типични проблемни ситуации, пред които са изправени в работата си. По време на надзора могат да се разглеждат случаи от текущата практика иважни въпроса, свързани с мотивацията за сътрудничество и получаване на помощ, характеристиките на предлаганата професионална помощ, въпросите за професионалните граници и риска от емоционално прегаряне. Така експертите ще могат да „съчетаят” практическите умения и теоретичните знания, придобити по време на обученията. |
0.00
|
0.00
|
Психологическо консултиране и подкрепа :
Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата.
Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване.
Услугите са насочени към възстановяване и поддържане на психическото равновесие на потребителите и техните близки. Ще се изследват психологичните процеси и структурата на личността. Ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще се работи по моделиране на поведението. Ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др.
|
0.00
|
0.00
|