Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

In the framework of the project a new social service will be introduced to the residents of Kazanlak Municipality, namely Daycare center for people with different forms of dementia and their families. The service will function in Kazanlak and it will be with capacity of 40 people. With the introduction of the new service the people with different forms of dementia and their families will be provided with the opportunity to change their usual physical and social environment and to take part in different activities, in accordance with their capabilities. Target group of the new Daycare Center will be people from the specialized institutions as well as people living in a family environment. With the introduction of the Daycare Center an effective measure for prevention of institutionalization for the people with different forms of dementia will be provided. The Daycare Center will function for 12 months. There will be a selection of specialized, help and administrative personnel as well as selection of the service users. Consumables, materials, supplies and assets will be delivered, services needed for the implementation of the project will be provided. 
For the implementation of the project will be used the infrastructure, equipment and furniture, built and delivered in the framework of Operation Program  “Growing Regions” 2014-2020. The project will help the people with different forms of dementia and their families to have an independent life in accordance with their real needs. The focus of the project will be to provide a pleasant environment and care, based on respect, which will give the people with dementia an opportunity to feel good, to be valuable for other people and to build relationships so that their standard of life is improved. The access to daycare for the people with dementia will ease the negatives consequences of the members of the their families, they will have the chance to work, as well as take care of their own needs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Избор на изпълнители за доставки и услуги : ЕУП съвместно с избрания за ръководител на ДЦЛРФДТС организира и провежда процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки, а в случаите по които не се изисква провеждане на процедура - възлага директно доставки и услуги, необходими за предоставяне на социалната услуга ДЦЛРФДТС. В рамките на проекта се възлагат: - доставка на обзавеждане и оборудване за помещенията на Дневния център, в допълнение на доставеното по процедура BG16RFOP001-5.002 "„Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания” по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г.; - доставка на материали и консумативи, в т.ч. материали, предназначени за арт- и трудотерапия, психотерапия, рехабилитация; занимателни игри, канцеларски материали, почистващи материали и консумативи, лекарства, работно облекло, домакински и кухненски пособия - услуги - трудова медицина, охрана на сградата, кетъринг за потребителите, пране на спални комплекти, транспортни услуги. Вида на процедурата и начина на възлагане се определя в съответствие със ЗОП. При изпълнение на дейността ЕУП прилага изискванията за информация и комуникация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С определените за изпълнители се сключва договор. ЕУП създава организация за контрол по изпълнението и приемане на изпълнението по възложените доставки и услуги. 0.00 0.00
Подбор на персонал: Дейността включва подбор и назначаване на персонал - екип от специалисти, помощен и административен персонал, които ще предоставят социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък. Подборът на персонала се извършва чрез прилагане принципите за прозрачност и равнопоставеност. Екипът за управление на проекта разработва Процедура за подбор на персонала и Методика за оценка и класиране на кандидатите. ЕУП организира подбор на персонал от 17 лица на длъжности, както следва: 1. Управител - 1 лице на пълен работен ден; 2. Социален работник - 2 лица на пълен работен ден; 3. Трудотерапевт - 3 лица на пълен работен ден; 4. Медицинска сестра - 2 лица, всяко на 4 часа - трудов или граждански договор; 5. Психолог - 1 лице на 4 часа - трудов или граждански договор; 6. Психиатър - 1 лице на 4 часа - трудов или граждански договор; 7. Рехабилитатор - 1 лице на пълен работен ден; 8. Счетоводител - 1 лице на 2 часа, на трудов или граждански договор; 9. Касиер/домакин - 1 лице на пълен работен ден; 10. Санитар - 3 лица на пълен работен ден; 11. Работник поддръжка/Огняр - 1 лице на пълен работен ден. ЕУП организира подбор и назначаване на персонал на етапи. През първия месец се обявява подбор на Управител на услугата, който се назначава през втория месец на проекта. Управителят, заедно с ЕУП, организира и участва в подбора на лица за останалите длъжности от персонала и участва в подготовката на длъжностни характеристики. С одобрените кандидати се сключва договор (трудови или граждански), който влиза в сила от месеца на стартиране на услугата (пети месец на проекта) за срок от 12 месеца. Договорите се регистрират в регистрите на Община Казанлък, а трудовите и в НОИ. Управителят изготвя пакет от процедури, правила и програми за функциониране на Дневния център. Управителят въвежда всяко лице на работното му място, инструктира го, следи и контролира работата. 0.00 0.00
Подготовка за разкриване на услугата Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства: В рамките на дейността се извършва подготовка за разкриване на новата социална услуга Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък, която включва: - изготвяне на вътрешни правила, процедури, програми и други документи, определящи йерархията на персонала в услугата, подчинеността към други структурни звена и администрации, правила, методи, ограничения и изисквания към работа и взаимоотношенията между персонала и към потребители и др.; - подбор на потребители за услугата; - подготовка и получаване на разрешение за разкриване на услугата, съгласно действащите нормативни документи. От първия месец на проекта ЕУП дава гласност чрез прессъобщения на сайта на общината относно предстоящо разкриване на Дневния център. След назначаване на Управител, съвместно с ЕУП разработва процедура за ред и условия за приемане на потребители и документация за прием на потребители. През третия и четвъртия месец от проекта ЕУП организира и провежда кампания за даване гласност сред общността относно: - предстоящо стартиране на нова социална услуга; - информация за същността на услугата; - допустими целеви групи за потребители на социалната услуга; - информация за начина на заявяване на желание за ползване на услугата, вкл.срокове, минимален пакет изискващи се документи, място на подаване и разглеждане, ред за уведомяване и др. Кампанията се организира и провежда чрез публикуване на информация на сайта на Община Казанлък и чрез уведомяване на Дирекция Социално подпомагане. По преценка на ЕУП може да приложи и други подходящи методи за разпространение на информация с цел по-бързо запълване капацитета на услугата. До разкриване функционирането на Дневния център постъпилите заявления се разглеждат от комисия, определена със заповед на Кмета на Община Казанлък. След разкриване функционирането на Дневния център заявленията се разглеждат от Екип на Дневния център по ред и процедура, утвърдени със заповед на Кмета на Общината или оправомощено лице. Функционирането на Дневния център стартира с назначаване на персонала от петия месец. Първият потребител на новата социална услуга се регистрира след разкриване на услугата. Капацитетът на социалната услуга е 40 за дневни, полудневни и почасови грижи за лица с различни форми на деменция и техните семейства. От стартиране на услугата Управителят на услугата работи активно с ДСП за запълване и поддържане на пълен капацитет на социалната услуга, вкл. чрез включване на потребители от Дома за възрастни с деменция "Димитър Папазов" в гр.Казанлък и лица, живеещи в семейна среда. Преди разкриване на услугата Управителят на услугата изготвя пакет от документи - вътрешни правила, процедури, програми и документи за функциониране на услугата ДЦЛРФДТС, съгласно действащото законодателство, вкл. програми за работа с потребители, правилниците за дейността на Дневния център за устройството и организацията на работния процес, вътрешния ред и др. Разработения пълен пакет от документи се съгласува с ЕУП и се утвърждава със заповед на кмета или оправомощено лице. Управителят, съвместно с ЕУП, подготвя и организира получаване на разрешение за разкриване на услугата, съгласно действащите нормативни документи. 0.00 0.00
Предоставяне на социална услуга Дневен център за лица с различни форми на деменция и техните семейства : Дневният център се разкрива през пети проектен месец с капацитет 40 лица и осигурява дневни, полудневни и почасови услуги за лица с различни форми на деменция и техните семейства. Услугите включват дневна грижа,рехабилитация,терапия,консултиране,информиране и подкрепа,включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда. Услугите се предоставят от персонал-ръководен,административен,специализиран и помощен, общо 17 лица на длъжности-управител,счетоводител,касиер/домакин,социални работници,трудотерапевти, медицински сестри, психолог, психиатър, рехабилитатор, санитари, работник поддръжка/огняр. Назначаването на персонала (без управителя) става от петия месец с разкриване на социалната услуга. За всяко работно място и назначените лица се възлага Трудова медицина. Социалната услуга се предоставя по правила, регламентиращи вътрешния ред, условия и процедури на функциониране на услугата. Социалната услуга се предоставя в съответствие с индивидуалните потребности на всеки потребител от грижа и занимания по интереси, в т.ч. дневна грижа, социална рехабилитация, двигателна рехабилитация, психологическа и психиатрична подкрепа, консултиране, арттерапия, функционална и занимателна трудотерапия. В центъра се създават три ателиета по интереси - всяко с различна тематика. Обхвата на услугата се предоставя в зависимост от потребностите и желанието на потребителите и техните семейства. За предвижване до и от Центъра до домовете на потребителите се ползва транспортна услуга. Избрани Изпълнители доставят материали и консумативи, в т.ч. материали за занимателни дейности, канцеларски материали, санитарно-хигиенни, перилни, почистващи препарати и дезинфектанти, лекарствени продукти и материали, домашни принадлежности, градински инструменти. Канцеларските материали и консумативи се ползват при изпълнение на дейностите и за администриране на услугата Дневен център. За ателиетата и за другите специализирани дейности се доставят активи, консумативи и материали, необходими за период от 12 месеца. За дейностите арттерапия и трудотерапия се доставят материали за рисуване, декорация, цветарство, готварство, шиене или други занимания по интереси, определени от персонала в процеса на работа с потребителите. В рамките на проекта, финансиран по ОПРР, е доставено оборудване и обзавеждане. Доставеното е необходимо, но не е достатъчно като количество и видове за постигане на поставените цели. За подобряване качеството на живот на потребителите, за предоставяне на качествени грижи, за ангажиране на потребителите в дейности, които дават чувство за смисъл, автономност, за осигуряване на уютна и комфортна среда, както за отдих и почивка, така и предразполагаща към общуване с други хора, за обезпечаване на нормален ежедневен ритъм в услугата и работа на специалистите с потребителите се доставя необходимо за дейностите оборудване и обзавеждане: - за осигуряване на уют и комфорт в помещенията - климатици, пердета, комарници, килими, пътеки; - за обезпечаване на дейностите от ежедневието - кухненско обзавеждане, кухненски пособия; - стандартно офис и специализирано обзавеждане и оборудване за разкритите работни места на административния и специализирания персонал; - обзавеждане и оборудване на зони и кътове за групова работа и занимания; - допълнително оборудване и обзавеждане за поддържане на хигиената и съхранение на материали и консумативи; - градинско обзавеждане за отдих и общуване на открито. Всички доставени активи са необходими за нормално функциониране на Дневния център. Осигурява се охрана на сградата чрез СОТ в нощните и почивни периоди и видеонаблюдение в общите помещения и коридори. Осигурява се кетъринг за потребителите за дневно изхранване. Външна услуга осигурява пране на спалното бельо. За дейностите в сградата са планирани режийни за електроенергия, газ за отопление, вода, интернет и телефон. На служителите в Дневния център се осигурява професионална подкрепа чрез 1 бр. обучение и 1 бр. групова супервизия. 398 257.49 344 708.05

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).