Повишаване на енергийната ефективност и разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект чрез придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез подмяна на четири машини за производство на опаковки с нова автоматизирана машина за производство на опаковки - 1 брой (Мярка 1): В резултат изпълнението на дейността по проекта ще бъде закупена и внедрена нова автоматизирана машина за производство на опаковки – 1бр., която ще замени 4 съществуващи енергоемки, ресурсоемки и амортизирани машини. Оборудването ще допринесе за повишаване на енергийната ефективност чрез понижаване на енергийното потребление с 362 070 kWh/год. – от 377 891 kWh/год. на 15 821 kWh/год,. Спестените разходи за електроенергия се равняват на 65 739 лв./год. Очаква се понижаване на специфичното потребление на енергия от 0,07558 kWh/бр. на 0,00316 kWh/бр. Новата автоматизирана машина за производство на опаковки за козметични продукти ще е с инсталирана мощност 24,93 kW. За сравнение, старите бластавтомати, които ще бъдат заменени, са с инсталирана мощност 92,6 kW, което е почти 4 пъти повече.
Новата машина се характеризира с висока производителност и степен на автоматизация като позволява визуализация на работния процес в реално време, както и визуализация на скоростта, произведеното количество, история на командите, съобщения за грешки и т.н. Чрез промяна на параметрите на работния процес могат да се променят и настройват функциите на линията. След внедряването й Ревюел ООД ще бъде в състояние да разшири капацитета си и да повиши произведената продукция с 3 676 836 бр./год. В момента за производството на телата на опаковките се използват четири бластавтомата. Два от тях работят 2115 часа на година като произвеждат 828 914 детайла. Средната производителност е 392 бр/час. Другите два бластавтомата работят 1519 часа, като произвеждат 494 250 детайла. Средната производителност е 325 бр/час. Средната производителност на новата машина възлиза на 70бр./мин или 4200 бр/час, което е почти 6 пъти повече от средната производителност на 4-те машини, взети заедно. Очакваното време на работа е 1190 часа/год., а очакваното годишно производство е 5 000 000бр./год. Това означава, че за 3 пъти по-малко време новата машина ще може да произвежда почти 4 пъти повече детайли, което несъмнено ще доведе до значително разширяване на капацитета за производство на козметични продукти.
При нормализиране на производството с настоящото оборудване, е изчислено, че за производството на 5 000 000 бр. опаковки същите машини следва да работят общо 13 730 ч/год. За тази цел фирмата би следвало да наеме допълнителен персонал от общо 14 работника, което се приравнява на 180 219 лв. за заплати. Значително по-дългата работа на машината ще повиши съответно и разходите за ремонт и консумативи. Изпълнението на проекта и внедряването на новата машина ще доведе до редица спестявания, свързани с неенергийни разходи. Разходите за експлоатация и поддръжка след внедряването на мярката включват 2 работни заплати и около 3000 лв. годишно за консумативи. Общо се очаква тези разходи да бъдат 22 200 лв. (което е над 10 пъти по-малко отколкото при нормализираното производство със старите машини). За по-ниския разход за обслужване на машината ще допринесе и от възможността за отдалечено обслужване чрез интернет.
В резултат от изпълнението на мярка 1 от енергийното обследване, закупуването и въвеждането в експлоатация на новата машина, факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 95,8%. Изпълнението на дейността и кореспондиращата й мярка от енергийния одит ще допринесе за постигане на планирани енергийни спестявания (ПЕС) от 57,64 %, в резултат от изпълнение на проекта и всички предвидени в енергийното обследване мерки.
Реализираните спестявания на емисии СО2, в резултат от изпълнение на дейността, ще бъдат 296 тона/год. Новата машина ще използва при работата си рециклирани суровини, с което ще се намали замърсяването на околната среда и ще се повиши корпоративната социална отговорност на кандидата.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка за избор на изпълнители: от 1 до 3 месец;
2. Избор на изпълнители: от 4 до 6 месец;
3. Сключване на договори с избраните изпълнители: през 7-ми месец;
4. Доставка и въвеждане в експлоатация на машината: от 8 до 15 месец; |
1 258 185.00
|
1 258 185.00
|
Повишаване на енергийната ефективност и разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект чрез придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез подмяна на шприц машина и въвеждане в експлоатация на нова високоефективна шприц машина за производство на пластмасови детайли - 1 брой) (Мярка 2): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на нова енергоефективна шприц машина – 1 бр. Тя ще замести използваната към момента нискоефективна и ресурсоемка шприц машина. Машината е закупена втора употреба преди години и се характеризира с нисък производствен капацитет и висока енергоемкост. Чрез наличната машина компанията произвежда капачки или уплътнители за опаковките на козметичните продукти, в зависимост от шприц формата.
Консумацията на електроенергия на съществуващата машина е 14 065 kWh/год. при производството на 1 931 200 детайла. Новата машина ще разшири капацитета на кандидата за производство на детайли до 10 000 000бр./год като разходът на енергия за производството на тези бройки със старата машина би бил е 73 707 kWh/год. (нормализиран разход на енергия). Разходът на електроенергия за производство на 10 млн. детайла на година с новата машина ще бъде 67 639 kWh/год., което е с 6,068 kWh/год. (около 8%) по-малко, в сравнение със старата машина.
За изминалата година с наличната шприц машина са произведени общо 1 931 200 детайла. При засечена средна производителност от 593 бр./час, е изчислено, че годишно машината е работила 3 256 часа. Предвидената за закупуване машина се характеризира със средна производителност 2 880 детайла на час (приблизително 5 пъти повече от досега използваната машина), като шприц формата е за производството на 4 детайла едновременно (с един удар). В следствие въвеждането в употреба на избраното оборудване Ревюел ООД ще може да увеличи произведената продукция от 1 931 200 бр./год. на 10 000 000бр./год., което представлява увеличаване на капацитета за производство на козметични продукти с над 5 пъти.
Разходите за експлоатация и поддръжка към момента се формират на базата на 3256 часа работа на наличния шприц автомат и включват четири годишни заплати (37 837 лв./год.), както и консумативи и ремонти - 6011 лв. Общият изчислен разход за експлоатация и поддръжка възлиза на 43 848 лв./год. При нормализиране на производството е изчислено, че за производството на 10 000 000 бр. чела и капачки машината следва да работи общо 16 858 ч. За тази цел фирмата би следвало да наеме допълнителен персонал от общо 21 работника и въвеждане на 3-сменен режим на работа. Това означава, че за производството на тези бройки годишно ще се изплащат 195 925 лв. за заплати. Значително по-дългата работа на машината ще повиши съответно и разходите за ремонт и консумативи. Пропорционално на работните часове са увеличени и разходите за ремонт и консумативи, като се очаква те да бъдат в размер на 31 126 лв./год. Общият разход за експлоатация и поддръжка на съществуващите машини за постигане на повишеното производство ще бъде 227 051 лв./год.
Разходите за експлоатация и поддръжка след внедряването на мярката включват 3 работни заплати и около 3000 лв. годишно за консумативи. Общо се очаква тези разходи да бъдат 31 800 лв., което представлява спестявания в размер на 195 251 лв./год.
В резултат от изпълнението на мярка 2 от енергийното обследване, закупуването и въвеждането в експлоатация на новата машина, факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 8,23%. Изпълнението на дейността и кореспондиращата й мярка от енергийния одит ще допринесе за постигане на планирани енергийни спестявания (ПЕС) от 57,64 %, в резултат от изпълнение на проекта и всички предвидени в енергийното обследване мерки.
Реализираните спестявания на емисии СО2, в резултат от изпълнение на дейността, ще бъдат 5 тона/год.
Дейността се изпълнява в сектор на българската икономика, който се характеризира с висока енергийна интензивност.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка за избор на изпълнители: от 1 до 3 месец;
2. Избор на изпълнители: от 4 до 6 месец;
3. Сключване на договори с избраните изпълнители: през 7-ми месец;
4. Доставка и въвеждане в експлоатация на машината: от 8 до 12 месец; |
181 550.00
|
181 550.00
|
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността кандидатът планира въвеждането и сертифицирането на система за енергиен мениджмънт по стандарт ISO 50001. Стандартът се отнася най-вече за енергийно управление на енергоинтензивни производствени процеси, а секторът, в който оперира Ревюел ООД се характеризира с висока енергийна интензивност.
Внедряването на този стандарт има за цел да позволи на кандидата да въведе системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление. Очаква се въвеждането на този стандарт да доведе до намаляване на емисиите от парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергията.
Стандартът залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализ на енергийната ефективност.
Чрез внедряването на ISO 50001 ще бъдат определени изискванията за система за управление на енергията за разработване и въвеждане на енергийна политика, определяне на цели и планове на действие, които да взимат под внимание законовите изисквания и информация, свързани с използването на значително количество енергия. Тази система за енергийно управление ще позволи на кандидата да постигне своите ангажименти (заложени в политиката на дружеството), да предприеме действия, необходими за подобряване на енергийната му ефективност и да покаже съответствието на системата с изискванията на този международен стандарт.
В рамките на въвеждането на системата ще бъде извършен анализ на състоянието, който ще се реализира съвместно между кандидата и външна специализирана фирма. Целта е да се диагностицират процесите, да се определи настоящото състояние на организацията и степента на съответствие с изискванията на стандарта. В резултат на анализа ще се определят всички необходими за прилагане към системата документи.
Системата за управление /СУ/ ще бъде структурирана и документирана по начин, осигуряващ съответствие между приложимия стандарт и сложността на процесите.
След въвеждане на системата, представители на външната фирма ще проведат вътрешен одит за оценка на съответствието на внедрената система и при необходимост ще бъдат направени корекции в документираните изисквания.
След въвеждането на системата ще се премине към акредитирана сертификация по стандарт ISO 50001, която ще се проведе от сертифицирана фирма и включва следните етапи:
- одит за адекватност – ще има за цел да установи доколко използваната документация съответства на изискванията на стандарт ISO 50001, като на този етап ще се определи точния обхват и граници на системата за управление;
- одит за съответствие – ще има за цел да провери доколко процесите в организацията отговарят на описаното в документацията и дали дейностите се извършват в съответствие със стандартите.
Дейността се изпълнява в сектор на българската икономика, който се характеризира с висока енергийна интензивност.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнители от 1 до 2 месец;
2. Въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 – от 3 до 8 месец вкл.;
3. Сертификация по стандарт БДС EN ISO 50001 – от 9 до 12 месец вкл.; |
12 000.00
|
11 800.00
|
Консултанстки услуги за изготвяне енергиен одит: Осъзнавайки необходимостта от въвеждане на енергоспестяващи и енергоефективни технологии в дейността на дружеството, ръководството на „Ревюел” ООД проведе процедура с избор между 3 оферти, съдържащи техническо и ценово предложение по критерий "най-ниска цена" като в резултат от това бе избрана фирма, вписана в публичния регистър по чл.60, ал.1 от Закона за енергийната ефективност, която бе избрана за изпълнител на енергийно обследване и изготвяне на доклад. След извършеното обследване на дейността на дружеството, екипът одитори изготви пакет от мерки за подобряване на енергийната ефективност, които препоръча на „Ревюел“ ООД и които мерки са залегнали в настоящия инвестиционен проект. Енергийният одит е изготвен по образец (Приложение Б „Образец на енергиен одит“), съгласно условията за кандидатстване по настоящата процедура като всяка от предвидените мерки, включени в енергийния одит, е с потвърден ефект на енергийни спестявания над 5% за съответната мярка. Доклада от енергийното обследване е изпратен за разглеждане от АУЕР и е одобрен със становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение на енергийния одит № BG16RFOP-96/01.08.2016 г.
Дейността се изпълнява в сектор на българската икономика, който се характеризира с висока енергийна интензивност, а именно сектор С20.42 (Производство на парфюми и тоалетни продукти). |
5 600.00
|
5 600.00
|