Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The implementation of this project meets the basic need of "Balkanska zvezda" Ltd. in improving the competitiveness of the company, creating opportunities to increase production and export capacity and improving resource efficiency and effectiveness. The enterprise is part of the target group of small and medium-sized enterprises, who face the typical problems of SMEs in Bulgaria related to outdated technology, high production costs, inadequate management capacity. The project belongs to the procedure's target groups as provides activities to improve management processes and organization of the enterprise. Furthermore it would be executed in a priority region (North West region) and falls within the priority thematic areas of the Innovation strategy for smart specialization (Mechatronics and clean technologies). The activities to be implemented in the project include the introduction and implementation of effective management systems, introduction and implementation of production practices and solutions, ensuring optimization of production costs and improving the organization of resources and business processes and compliance of products with European and international standards as a factor to increase their competitive advantages on foreign markets.
Expected results include improved market presence and creating potential for export of the company through technologies for improving the production process, higher productivity, cost reduction and optimization of the production chain and increase the added value.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт ISO 9001 и ISO 14001: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в Балканска звезда ЕООД чрез въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти. Като част от дейността е предвидено следното: 1) Получаване на услуги по въвеждане на система за управление на качеството съгласно международно признат стандарт ISO 9001 2) Получаване на услуги по въвеждане на система за управление по отношение на околната среда съгласно международно признат стандарт ISO 14001 3) Сертифициране на система за управление на качеството съгласно стандарт ISO 9001. 4) Сертифициране на система за управление по отношение на околната среда съгласно стандарт ISO 14001. Въвеждането и сертифицирането на системата за управление на качеството и система за управление по отношение на околната среда в дружеството е изключително важен процес за развитие на управленския капацитет и постигане на растеж, включително и на международните пазари. Инвестицията допринася за изпълнението на дейността по проекта, като осигурява възможност на Балканска звезда ЕООД да продължава да предлага продукти и услуги, съответстващи на изискванията на клиента и приложимите изисквания на нормативните актове, като значително повишава имиджа на дружеството на международните пазари и създава предпоставки за увеличаване на кръга от потенциални клиенти и повече възможности за участие и изпълнение на обществени поръчки. Въвеждането и сертифицирането на системите за управление на качеството предоставя постоянно поддържане на качеството, намаляване на възможните рискове, подобрява на компетентността на служителите и създава гаранции за удовлетвореност при клиентите. Развитието и укрепването на управленския капацитет и растеж в дружеството се постига чрез постигане и поддържане на общ мениджмънт на качеството при предоставяне на услуги от страна на дружеството чрез въвеждане и сертифициране на ISO 9001 и ISO 14001 – тази инвестиция предоставя на Балканска звезда ЕООД възможност за поддържане на високо ниво на качеството. Системите помагат на дружеството да развие и подобри ефективността си при всички принципи и условия за управление на качеството. Стъпките за реализация на дейността се изпълняват в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители (5 месец). 6. Внедряване на системите за управление на качеството и подписване на приемо- предавателни протоколи (от 6 до 10 месец). 7. Сертифициране на системите за управление на качеството и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 10 до 12 месец). 16 000.00 14 400.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на измервателно и изпитателно оборудване, осигуряващо спазването на изискванията на ISO 9001 и ISO 14001: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в Балканска звезда ЕООД чрез закупуване на измервателно и изпитателно оборудване, осигуряващо спазването на изискванията на ISO 9001 и ISO 14001 Като част от дейността е предвидено следното: 1) Закупуване и въвеждане в експлоатация на измервателно оборудване, необходимо за гарантиране качествените параметри на произвежданите от Балканска звезда ЕООД продукти и тяхното съответствие с изискванията на внедрените и сертифицирани съгласно международни стандарти системи за управление, както следва: 1.1) Стенд за електрически изпитания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели - 1 брой 1.2) Стенд за електрически изпитания електродвигатели с мощност до 30kW (50A) - 1 брой. За реализиране на дейността е необходимо да бъде осигурено подходящо оборудване и инфраструктура, която да подсигури безпроблемното функциониране на системата. За гарантиране качествените параметри на произвежданите от Балканска звезда ЕООД продукти и тяхното съответствие с изискванията на внедрените и сертифицирани съгласно международни стандарти системи за управление се предвижда внедряване в експлоатация на измервателно и изпитателно оборудване. За да бъде цялостно изграден модела за функциониране на системите за управление е необходимо дружеството да достави и интегрира описаните по-горе дълготрайни материални активи (ДМА). Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 2 до 4 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура (5 до 6 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (7 до 8 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 9 месец). 6. Осигуряване на оборудване и инфраструктура, необходима за работата на системите за управление (от 10 до 15 месец). 95 500.00 95 500.00
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез реинженеринг на процесите в дружеството: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в Балканска звезда ЕООД чрез реинженеринг на процесите в дружеството. Описание на дейността: Като част от дейността е предвидено следното: 1) Реализиране на модел за реинженеринг на процесите в дружеството. Дейността е изключително необходима за повишаване на нивото на качеството на услугите, удовлетвореността на клиенти, партньори и служители и последващо развитие и укрепване на управленския капацитет. Фокусът при изпълнение на дейността е поставен върху създаването на ефективни предпоставки за постигане на резултатите. Предвижда се услугите по реинженеринг на процесите в организациите да включват: 1) Диагностика и измервания на бизнес процесите в организацията, с цел определяне на работните процеси, за които е необходимо подобрение. 2) Избор на процесите, които ще бъдат изменени и предпроектирани вследствие на реинжинеринга – дефиниране на процесите, входовете и изходите на всеки процес, както и взаимовръзките между различните процеси. 3) Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия: - Определяне на целите на системата и процесите, необходими за постигането им. - Установяване на правомощия, отговорност и отчетност за управление на процесите. - Разбиране на възможностите на организацията и определяне на ограниченията при ресурсите преди започване на действията. - Определяне на взаимозависимостите на процесите и анализиране на резултата от измененията на отделните процеси върху системата като цяло. - Управление на процесите и на техните взаимовръзки като система за ефикасно и ефективно постигане на целите по качество на организацията. - Осигуряване наличието на необходимата информация за управление и подобряване на процесите за наблюдение, анализ и оценка на функционирането на цялата система. - Управление на рисковете, които могат да повлияят на изходните елементи от процесите и на цялостните резултати на системата за управление на качеството. 4) Персонализиране на модела спрямо спецификите на организацията. 5) Обучение на персонала. 6) Въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на организацията. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (от 4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 5 месец). 6. Изготвяне и внедряване на модел за реинжинеринг на процесите. (от 5 до 15 месец). 29 500.00 23 500.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на система за управление на бизнес процесите: Цел на дейността: Основната цел на дейността е насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на система за управление на процесите в предприятието Описание на дейността: 1) Внедряване на система за управление на процесите в предприятието. За постигане на целите на проекта е необходимо да бъде въведена система за управление на процесите в предприятието. Инвестицията в подобна система насърчава използването на най-съвременни информационни и комуникационни технологии, които допринасят за развитие на управленския капацитет и постигане на конкурентен растеж. Необходимостта от разработването на такава система възниква вследствие на конвенционалните методи, които дружеството използва при управление на предприятието и нуждите за преминаване към информационни и комуникационни системи, породени от високата динамика на бизнес процесите, ефективно производство и по-качествено обслужване на клиентите. Въвеждането на система за управление на процесите дава възможност за растеж на Балканска звезда ЕООД чрез реализирането на продукти, които съответстват на потребителските нужди, внедряване на инструменти за оптимизиране на производството и повишаване качеството на продуктите. За да бъдат постигнати в пълна степен целите на проекта е предвидено да бъде разработена и внедрена система с комбинирано приложение при управление процесите на управление в дружеството. След подробен анализ на нуждите на Балканска звезда ЕООД и проучване на пазара, дружеството предвижда параметри на които да отговаря системата. Акцента на системата за управление на процесите в дружеството предвижда следните изисквания към функциите на ИКТ инструмента: 1. Софтуерен модул за управление на сложна структура на изделие тип „Електродвигател“, генериране на динамичен разпад и управление на компоненти с разходни норми, разценки и нормовреме, със следните технически параметри: - възможност за създаване на база данни с обратна йерархична зависимост по фиксиран брой параметри; - възможност за извеждане алгоритмите за имплозия и експлозия в независим код, позволяващ програмна реализация на различни платформи; - възможност за поддържане на виртуални възли и детайли с отложено изписване на необходими материали и отчитане на труда. 2. Софтуерен пакет за управление и интегриране на измервателна станция и регистрация на контролни данни на критични операции и точки за формиране на електронен паспорт на произвеждани изделия тип “Електродвигател“ със следните технически параметри: - да работи под операционна система Windows; - да генерира на база данни съвместима най-разпространените технологии за бази данни (SQL Server Microsoft, Express Edition) с оглед постигане на съвместимост с други софтуерни приложения; - възможност за поддържане на автоматични броячи (Sequence Objects). 3. Програмен модул за бизнес анализи и изследвания (BI - Business Intelligence) - да прави динамичен разрез по поръчки, предварителна калкулация и баланс по поръчки; - динамично да изчислява на коефициент ефективност с актуализация на тригерно ниво по операции, разценки и разходни норми; - създаване на собствени изгледи и разрези с предварителна параметризация 4. Софтуерен модул за интеграция на управлението на отпадъци в интегрирана среда - класификация на отпадъците от металообработване - оптимизиране на разходните норми цветни метали, черни метали, неръждаеми метали - специализирано изчисляване на отпадъците при лазерно рязане Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители (5 месец). 6. Внедряване на система за управление на процесите в предприятието (от 5 до 18 месец). 152 000.00 151 100.00
Визуализация на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Описание на дейността: За изпълнението на дейността е необходимо дружеството да получи специализирани услуги свързвани с осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Дейността се изпълнява съгласно изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020, вследствие на което се осигурява успешната визуализация на проекта. Отговорностите на бенефициента в процеса на информация и комуникация, която задължително се изпълнява по време на проекта включва минимум изпълнението на следните дейности: 1) При всички мерки за информация и комуникация изрично се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейски съюз; - упоменаването на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2) По време на осъществяването на проекта бенефециентът се съгласява да информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - се включва на уеб-сайта (когато такъв съществува) - кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - поставя за проектите, по които не се финансира инфраструктура или строителни дейности, минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, на видно за обществеността място. 3) По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, бенефициентът прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в даден проект информирани за това финансиране. 4) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура (3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители (5 месец). 6. Визуализация (През целия проект). 1 200.00 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).