Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal provides the preparation of a national Action plan for the species Balkan Chamoi (Rupicapra rupicapra balkanica, Bolkay 1925) for the period 2019 - 2028. The implementation of the project will include an analysis of all the available information to determine restoration, maintenance and conservation measures for the target species of Balkan Chamoi from the Natura 2000 network in Bulgaria for a period of 10 years. The Action plan will be developed in compliance with all the requirements of the National and EU legislation. The Action plan for the target species of the Balkan Chamoi will benefit the conservation of the species and support the Natura 2000 network.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на план за действие за Балканска дива коза (Rupicapra rupicapra balcanica Bolkay, 1925): Дейността ще се изпълни чрез прилагането на 2 метода: анализ и синтез, избрани, тъй като за видовете има достатъчно налична информация. Изпълнението преминава през следните етапи на изпълнение: Анализ на наличната информация (вкл. информацията за природозащитен статус - съгласно чл.2, ал.2 от НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г); Определяне на възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид от мрежата Натура 2000 Балканска дива коза (Rupicapra rupicapra balcanica ) за период от 10 години. Ще бъде използвана цялата налична информация, събрана на територията на страната: данните от Инф. система за Натура 2000 (http://natura2000.moew.government.bg/), предстоящите за публикуване до 30.04.2020 г. данни от докладването по чл.17, информацията от публикуваната https://www.moew.government.bg/static/media/ups/tiny/file/Press/Konsultacii/2013/Oktober/NPRD.pdf) и подготвяната актуализация на НПРД и всяка друга достъпна информация. Ще бъде ползвано съгласуваното задание за разработване на план за действие за опазване на Балканската дива коза (Rupicapra rupicapra balcanica) в България. Дейността ще бъде извършена в кабинетна среда, в офиса на избрания изпълнител. Ще бъдат осигурени 2 работни места за експертите в офиса на бенефициента. В изпълнението на дейността ще бъдат включени 2 (двама ) експерти. Към външния изпълнител ще бъдат разписани подробни изисквания за релевантен опит и квалификация на експертите (да са изпълнявали 3 проекта в областта на биологичното разнообразие и Натура 2000). Планът за действие ще бъде разработен в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. В процеса на работа ще се има предвид националната методика на НСМБР утвърдена от ИАОС: “МЕТОДИКА ЗА МОНИТОРИНГ НА ДИВА КОЗА (Rupicapra rupicapra balcanica Bolcay 1925) (http://eea.government.bg/bg/bio/nsmbr/praktichesko-rakovodstvo-metodiki-za-monitoring-i-otsenka/Rupicaprarupicaprabalcanica_MetodikaMonitoring.pdf). Планът за действие попада в обхвата на чл.2. ал. 2 от Наредбата за съвместимостта на планове и програми, проекти и инвестиционни предложения с целите на опазване на защитените зони. В тази връзка ще бъде внесено в МОСВ уведомление по чл.10 ал.1 от Наредбата. Преценката ще бъде включена в документацията при внасянето на Плана за действие за разглеждане от НСБР. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: • ДОКЛАДИ РАЗПРОСТРАНЕНИЕ И ОЦЕНКА НА ПС НА ЦЕЛЕВИ ВИД 1371. Rupicarpa rupicarpa balkanica (Балканска дива коза) В ЗЗ BG0001386 „Яденица“, BG0000496 „Рилски манастир“, BG0000209 „Пирин“, BG0000494 „Централен Балкан“, BG0000372„Циганско градище“ , BG0001031„Родопи- Средни“, BG0000113 "Витоша", BG0000495 "Рила", BG0001021 "Река Места", BG0001493 "Централен Балкан буфер", BG0001028 "Среден Пирин- Алиботуш", BG0001030 "Родопи Западни" ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I". 168 000.00 165 600.00
Организиране и провеждане на обществени обсъждания: Особеностите в разпространението и отношението на населението към на Балканската дива коза изискват широко оповестяване и обсъждане с всички заинтересовани страни на плана за действие. Ще се насочим към следните целеви групи: общини, неправителствени организации, министерства и техните регионални структури, бизнес организации и асоциации, академична общност, населението в страната. Ще бъдат планирани, организирани и проведени 4 (четири) броя обществени обсъждания в местонахождения, определени така, че да обхващат около 1/4 от територията на страната. Определените места са: 1. София с таргет заинтересованите страни в западната и северозападната част на страната; 2. Пловдив - с таргет заинтересованите страни от южната и югоизточната части на страната; 3. Котел, Габрово или Априлци- с таргет северната- централна, източната и североизточната части на България и 4. Благоевград или Разлог- с таргет заинтересованите страни от югозападната част на страната. С цел по- голяма ефикасност и ефективност на изпълнение на дейността са определени по две възможни локации за три от районите, които ще бъдат уточнени в процеса на подготвяне на възлагането по ПМС 160. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: • ДОКЛАДИ РАЗПРОСТРАНЕНИЕ И ОЦЕНКА НА ПС НА ЦЕЛЕВИ ВИД 1371. Rupicarpa rupicarpa balkanica (Балканска дива коза) В ЗЗ BG0001386 „Яденица“, BG0000496 „Рилски манастир“, BG0000209 „Пирин“, BG0000494 „Централен Балкан“, BG0000372„Циганско градище“ , BG0001031„Родопи- Средни“, BG0000113 "Витоша", BG0000495 "Рила", BG0001021 "Река Места", BG0001493 "Централен Балкан буфер", BG0001028 "Среден Пирин- Алиботуш", BG0001030 "Родопи Западни" ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I"; • НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. за условията и реда за разработване на планове за действие за растителни и животински видове, изд. от министъра на околната среда и водите и министъра на земеделието и горите, обн., ДВ, бр. 73 от 19.08.2003 г. 90 000.00 89 880.00
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност и нейното правилно изпълнение е ключово. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Изпълнението започва веднага с подписването на АДБФП и приключва с успешното отчитане на дейностите към управляващия орган.Състои се от 3 поддейности: 3.1. Организация и управление на проекта. Включва всички дейности, от които зависи коректното изпълнение на проекта. Изразява се в административно и финансово организиране. АНП ще има за задачи: 3.1.1. Организиране и обезпечаване работата на екип за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи); 3.1.2. Подготвяне нужната документация за искане на плащане към УО; 3.1.3. Осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване; 3.1.4.Координация на работата между отделни изпълнители- следене на задачите и при нужда -взаимодействие между изпълнителите на отделните дейности и бенефициента; 3.1.5. Осъществяване на административен контрол- АНП ще носи отговорност към изрядното попълване на всички административни документи - фактури, приемо- предавателни протоколи, протоколи, командировъчни заповеди и т.н. При неправилно и некоректно попълнени документи ще води кореспонденция с изпълнителите за коригиране и привеждане в съответствие. 3.1.6. Комуникация и докладване на напредъка към УО- организира документацията по проекта по изискванията на ОПОС и води отчетност според българското законодателство. В резултат на това документацията следва да позволява одобрение от управляващия орган. 3.2. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Включва изготвяне на документация за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта-изготвяне на документацията в готов вид за публикуване в системата на ИСУН според изискванията на ПМС 160 и българското законодателство. 3.3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Част от задължителните дейности, съгласно Насоките за кандидатстване. Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Включва следните основните стъпки: 3.3.1.Създаване и поддържане на уебсайт- подробна информация за проекта, аналогични проекти в България и други страни, нормативна база, новини за етапите в изпълнението на проекта, форум и обратна връзка; 3.3.2.Акциденция: изработване папки и бележници, фланелки и шапки, значки и стикери, бланки, папки и пликове и информационни билборди и информационни табели. 3.3.3.Организиране на публични събития и официални церемонии за информиране на обществеността за същността на проекта. 3.3.4.Съдържа всички опознавателни елементи (логотипи, шрифтове, цветове и т.н.) на проекта и изискуемите от Наръчника на бенефициента такива. Използва се на всички нива на комуникация в процеса на изпълнение- официална кореспонденция, прессъобщение до медиите, графично оформление на аудиовизуалните и печатните послания. 36 120.00 35 625.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).