Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 674 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project envisages providing warm meals to people in the target groups on the territory of all settlements in the municipality ofLukovit.350 representatives of those approved by the Social Assistance Directorate for the period 04.01.2021 to 30.09.2022 will be covered - a total of 435 working days.
Food products will be supplied by a contractor selected by a public procurement procedure. The food will be prepared at the Home of Social Patronage in the town of Lukovit, will be delivered to all settlements to an address through the vehicles of HSP and will be distributed to consumers against a signature.
Accompanying measures are common to all users: distribution of information materials, leaflets, leaflets, etc., and individual: counseling and assistance in obtaining other social services or support in other areas of life, depending on the identified needs.
During the preparation period in December 2020, 550 applications were received from needy persons, processed by the Lukovit Social Assistance Directorate for eligibility and 350 representatives of the vulnerable target groups were identified, and reservations were identified.
During the project hot lunches will be prepared - soup, main course and bread and at least once a week dessert, which will be packaged in individual disposable containers and delivered to the homes of 350 people in need.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Дейността стартира на 2.12.2020 г. с подготовката на обява за прием на документи от кандидат-потребители на социалната услуга "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19. Обявата е публикувана на страницата на община Луковит и разпространена в общинския информационен център и в кметствата във всички населени места в общината. В обявата са определени лицата от целевите групи, които имат право да кандидатстват: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност, хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания, са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредно положение през 2020 г. Община Луковит събра база данни за най-нуждаещите се лица, вкл. доходи, възраст, социален статус, вид и степен на увреждане, самотноживеещи, по наблюдения на общински експерти, ангажирани със социални дейности, служители от Домашен социален патронаж, кметове на населени места, съседи. Информацията е събрана в общината по повод Целевата програма за осигуряване на топъл обяд в условията на извънредна ситуация 2020, помощи от БЧК, РОМАКТ, Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане и др. Приемът на документи за включване в услугата започна на 3.12.2020 г. по процедура, определена съгласно Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на договори по операция „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Документите на кандидат-потребителите - заявления и декларации, се приемаха в Деловодството на общината и в кметствата по населени места, след което общински експерти ги предоставяха на Дирекция "Социално подпомагане" Луковит за преценка на допустимост с цел последващо определяне на най-нуждаещите се лица. При обработването на лични данни задължително се спазвани изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година, относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни, както и българското законодателство в областта на защитата на личните данни. Със заповед на Кмета на Община Луковит бе сформирана комисия, която да разглежда документите на кандидат-потребителите след оценката им от Дирекция "Социално подпомагане". Комисията изготви правила за подбор на най-нуждаещите се лица и въведе следните критерии за включването им в социалната услуга: - доход /във възходящ ред/ - възраст / в низходящ ред/ - самотноживеещи в невъзможност за осигуряване на храна - включване при определяне на първите два критерия - хора с увреждания в невъзможност за осигуряване на храна - включване при определяне на първите два критерия - лица, обект на социално подпомагане Тези критерии са се утвърдили в няколкогодишната практика на общината за подбор на потребители на социални услуги и се прилагат за определяне на най-нуждаещите се лица, но само след преценка на допустимостта от страна на служители от Дирекция "Социално подпомагане". В периода на прием през м. декември 2020 г. са подадени 550 заявления от нуждаещи се лица, в голямата си част от лица без доходи или с ниски доходи, или за подпомагане на деца от многодетни семейства или сираци/полусираци. Дейността за определяне на нуждаещи се лица от уязвимите целеви групи ще продължи през целия период на проекта. Лицата, които отговарят на условията, но не могат да бъдат включени в услугата, поради ограничения капацитет за приготвяне на топъл обяд, ще бъдат определяни като резервни потребители. На тях ще бъде предоставен приготвен, но неполучен за деня топъл обяд, както и ще бъдат включвани като потребители при освобождаване на място в услугата. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топъл обяд ще се извършва със собствен ресурс, в кухнята на Домашен социален патронаж на адрес: гр. Луковит, ул. "Княз Борис I" № 54, Акт за публична общинска собственост № 8643/2014 г., регистрация на обекта по Закона за храните -Удостоверение № 101/8769 от 05.04.2016 г., регистрационен № на обекта 112500186. Топлият обяд ще бъде предоставян на нуждаещите се 350 лица в работните дни в периода от 04.01.2021 г. до 30.09.2022 г. - общо 435 дни. Всички менюта с ястия, които ще бъдат предоставяни на най-нуждаещите се лица, ще осигуряват здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазване на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната им уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще бъдат изготвяни от домакина по рецепти от Сборник с рецепти за заведения за обществено хранене (изд. Техника, София, 2010 г.) Те ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене и ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент № 1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. Ще бъдат проследявани и отчитани вложените видове и количества хранителни продукти, за приготвяне на топлия обяд (супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт), които следва да съответстват на същите в съответните рeцепти. Хранителните продукти ще бъдат доставяни от избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки (Идентификационен номер на обществената поръчка № 000099), договор № 79/30.11.2018 г. и сключен Анекс № 1 от 30.11.2020 г. и поръчка с № 00369-2021-0001 и сключен договор № 48/ 07.06.2021 г. за срок от 24 месеца. 419 761.40 420 431.00
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд в условията на пандемия ще се извършва по домовете на потребителите, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. В предоставянето на топъл обяд ще бъдат ангажирани човешки ресурси - шофьори-разносвачи - 4 бр. и транспортни средства - 4 бр. Доставката на храна от кухнята до домовете на потребителите се извършва с превозни средства на Домашен социален патронаж - Луковит, които са определени изключително за превоз на храна. Домашният социален патронаж в гр. Луковит има изградена организация за доставка на храна до дома на потребителите, която изпълнява всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. В условията на пандемия храната ще се доставя до домовете на всички потребители, като организацията на работа се адаптира съгласно заповедите на Министъра на здравеопазването и решения на оперативния щаб при Община Луковит с допълнителни изисквания за спазване на противоепидемични мерки. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между Община Луковит и потребителя, преди включването му в услугата. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък на потребителите. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използване на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на месеца потребителите предават на служителите на Домашен социален патронаж дневниците си и получават нови за следващия месец. / В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от упълномощено от Кмета на Община Луковит лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен период на предоставяне/. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация, се предоставя на определени резервни потребители. Със същите се сключват договори и те се подписват при предоставянето на обяда също в отделен списък или в дневник на потребителя. 20 988.07 21 021.55
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки са съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се извършва след анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Предвид пандемията от COVID-19 съпътстващите мерки в този проект ще бъдат във формата на индивидуална подкрепа в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Те ще се изразяват индивидуално конслутиране и съдействие на потребителите на социалната услуга "топъл обяд", съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуланите нужди на потребителите за: - възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ - ползване на административни общински услуги, подпомагане достъпа до здравни и образователин услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Изпълнението на съпътставщите мерки ще се доказва с формуляр за обратна връзка. Когато противоепидемичните мерки налагат граничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използване тези формуляри и се използва Дневник на потребителя, където потребителите се подписват за получената храна ежедневно и където потвърждават и получените съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. 20 988.07 21 021.55

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).