Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Тази дейност предвижда наемане на персонал - експерти, които да се включат в изпълнение на дейностите по специфична цел 2. "Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите". По-конкретно ще се занимават с организиране и провеждане на специализирани информационни кампании сред целевите групи на общината, с цел популяризиране и информираност сред широките целеви групи по въпросите и темите за здравната профилактика и превенция, информираност по различни здравни теми, информираност за имунизационен календар. Тази дейност предвижда подбор и назначаване на експерти, които ще се занимават конкретно с подготовката и провеждането на информационните кампании за периода на изпълнение на проекта. Предвид спецификата на на дейността с нея се предвижда да бъдат ангажирани ромски медиатор и медицинска сестра. При подготовката на конкурса ще бъдат изготвени конкретни задания и длъжностни характеристики на тези специалисти - ромски медиатори и медицинска сестра, ще бъдат изготвени и изискванията за провеждане на конкурса.
След провеждане на конкурса и избиране на подходящите специалисти, те ще бъдат назначени на трудови договори с почасова месечна заетост. Предвижда се те да започнат да изпълняват задълженията си през 7-ми проектен месец и до края на проектен месец 24.
Конкретните им задължения ще включват подготовка, организиране и провеждане на информационни кампании - ромският медиатор ще идентифицира подходящите целеви групи в град Айтос и населените места на общината, както и формите и начините за провеждане на информационни срещи и кампании. Съвместно с другия специалист - медицинска сестра ще подготвят и подходящи приложни материали, когато е необходимо. Съвместно ще организират срещи на подходящи и достъпни места, за да достигнат до възможно най-широк кръг целеви групи и да представят възможностите, които се предлагат и са разкрити като услуги в изпълнение на дейностите по СЦ 3.
Другите задачи, които изпълнява екипа ще бъдат свързани с подготовка и провеждане на програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране и други според идентифицираните нужди. Програмите ще бъдат изпълнявани чрез провеждане на регулярни срещи за консултации и работа с целевата група. Предвижда се екипът да провежда минимум по една консултация в месеца или не по-малко от 20 консултации за периода на изпълнение.
Екипът от двама специалисти ще бъде координиран от ръководителя на проекта, както и координатора на дейностите по специфична цел 3. Този екип ще работи по предварително изготвен и съгласуван график и работен план, в който се определят задачите, свързани с подготовка, организиране, провеждане на информационните срещи и кампании, както и проследяване на резултатите от тези кампании.
|
21 608.88
|
3 105.93
|
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Тази дейност има за цел да обезпечи необходимия персонал, който да изпълнява конкретните дейности за постигане на Специфична цел 3 - Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивида грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане на дългосрочни грижи“.
Предвижда се да бъде назначен мултидисциплинарен екип, който ще бъде ръководен от управител (ръководител на услугите). Подборът на мултидисциплинарния екип ще се извърши чрез конкурс при максимална прозрачност, ясни критерии и недискриминация. Екипът ще включва още психолог, логопед, социален работник, медицинска сестра, акушерка, социален педагог и шофьор. Така определения екип ще предоставя следните услуги: Услуги за ранно детско развитие – формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти, ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; Патронажна грижа за деца от 0 до 3 години и превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование.
Екипът за управление на проекта веднага след сключване на договора ще пристъпи към подготовка и наемане на необходимия персонал. Ще бъдат подготвени длъжностни характеристики за всеки член от екипа, основни изисквания за образование и квалификация, ще бъдат изготвени документите за подбор. Това ще се случи в 1ви и 2ри проектен месец. Обявите за конкурса ще бъдат публикувани на сайта на общината, за да се осигури достъп до тях. Предвижда се подборът на персонала да приключи до края на 4 проектен месец и мултидисциплинарния екип да бъде назначен в началото на проектен месец 5 за период от 24 месеца.
Екипът е предвиден така, че ръководителят (управителят на услугите) да отговаря за цялостната координация, управление, планиране и предоставяне на предвидените услуги по СЦ 3. Психологът ще предоставя подкрепа на целевите групи, като основно ще работи при предоставяне на услуги за ранно детско развитие и в по-малка степен за превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи. По подобен начин ще бъде разпределена и работата на логопеда. Социалният работник ще работи по предоставянето и на трите услуги, като управителят ще определя как се разпределя времето му. Медицинската сестра и акушерката ще работят основно по предоставяне на патронажна грижа, но при нужда ще осигуряват подкрепа и за услугите за ранно детско развитие. Социалният педагог ще бъде ангажиран основно с превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи. Предвиден е и шофьор, тъй като услугите ще бъдат предоставяни и мобилно.
За целите на предоставяне на услугите общината е предвидила помещенията на Комплекса за социални услуги за деца от 0 до 7 години и техните семейства и прилежащите към него Детска ясла и целодневна детска група. Югозападната част на първия етаж на сградата е преустроена в „Комплекс за социални услуги за деца от 0 до 7 години и техните семейства“. Комплексът е с отделен вход от юг. Сградата се намира в УПИ X, кв. 53 по плана на гр. Айтос. Административен адрес на комплекса е гр. Айтос, ул. „Лиляна Димитрова“ № 12.
Освен в тази сграда, услугите ще бъдат предоставяни и мобилно.
За предоставяне на мобилната услуга ще бъдат използвани автомобили на общината. |
241 700.16
|
40 851.88
|
Планирани дейности по СЦ2: Екипът от двама специалисти, наети на почасови трудови договори ще се занимава с проучване на информационните нужди, подготовка, организиране и провеждане на информационни кампании и информационни срещи с потенциалния широк кръг от целевите групи в Община Айтос - както в град Айтос в райони с концентрация на целеви групи - уязвими семейства, така и в населените места в общината, където има концентрация на уязвими семейства - етнически групи, в частност ромска, турска, копанарска; получатели на социални помощи; безработни; семейства с три или повече деца; самотни родители; с ниско ниво на образование; живеещи в лоши жилищни условия; не полагащи достатъчни грижи за децата си. Такива са квартал „Странджа“ в град Айтос, селата Чукарка, Пирне, Мъглен и други идентифицирани в процеса на работа.
В етапите на подготовка на изпълнение на дейността ромския медиатор ще идентифицира подходящите целеви групи в град Айтос и населените места на общината, както и формите и начините за провеждане на информационни срещи и кампании. На базата на това проучване и идентифициране на конкретни информационни нужди ще бъдат планирани и необходимите материали, свързани с провеждане на срещите и съответно подготвяни от екипа от специалисти - кратки информационни текстове, презентации, специални плакати или други приложни материали.
Информационните кампании ще бъдат организирани основно чрез информационни срещи с местните общности. Специалистите - ромски медиатор и медицинска сестра ще се занимават с организиране на срещите в града и по места, като местата за срещите ще бъдат уточнявани така, че да се достига лесно до целевите групи и те да могат да се включат - ще бъдат организирани в подходящи зали в читалища, детски градини или училища във време, съобразено с графика на дейностите на съответните места. Темите, които ще се обсъждат по време на тези срещи са въпросите за здравната профилактика и превенция, информираност по различни здравни теми, информираност за имунизационен календар. Тъй като тази дейност е съпътстваща на дейностите по изпълнение на СЦ 3, след стартиране на услугите по СЦ3 по време на информационните срещи ще бъде предоставяна информация за това, какви услуги се развиват от община Айтос и начина на достъп до тях. Някои от срещите могат да бъдат провеждани и в обособените за целта помещения в град Айтос.
Другите задачи, които изпълнява екипа ще бъдат свързани с подготовка и провеждане на програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране и други според идентифицираните нужди. Програмите ще бъдат изпълнявани чрез провеждане на регулярни срещи за консултации и работа с целевата група. Предвижда се екипът да провежда минимум по една консултация в месеца или не по-малко от 20 консултации за периода на изпълнение.
Информационните кампании ще бъдат стартирани два месеца след като услугите по изпълнение на СЦ3 са подготвени и мултидисциплинарните екипи са функциониращи и ще приключи два месеца преди края на проекта в проектен месец 26.
Предвижда се екипът да провежда минимум една информационна среща в месеца на различни места в общината. |
8 643.55
|
1 242.37
|
Планирани дейности по СЦ3: Тази дейност е насочена към предоставяне на услуги и дейности за изпълнение на Специфична цел 3.
Предоставянето на услугите ще бъде организирано в помещенията на Комплекса за социални услуги за деца от 0 до 7 години и техните семейства и прилежащите към него Детска ясла и целодневна детска група с административен адрес гр. Айтос, ул. „Лиляна Димитрова“ № 12. Освен в тази сграда, услугите ще бъдат предоставяни и мобилно в общността и по домовете на семействата - потребители. За предоставяне на мобилната услуга ще бъдат използвани автомобили на общината.
Описаният в дейност 2 персонал ще предоставя трите услуги. Управителят ще координира работата на екипите и разпределението им, както и графика за работа и местата, където се предоставя услугата - в центъра или мобилно.
4.1. Услуги за ранно детско развитие
Като част от тази услуга екипът (социален работник, психолог, медицинска сестра) ще работи за предоставяне на семейни консултации за ранна детска интервенция и откриване и предоставяне на подкрепа на повече на брой деца, които са застрашени или страдат от затруднения в развитието и увреждания, в общности в неравностойно положение, както и за прилагане на основани на данни и насочени към семейството практики. Екипът ще предоставя услугата и като мобилна на терен в естествената среда на децата и ще оказват подкрепа на семействата за интегриране на дейности, които способстват за усъвършенстване на функционалните умения на децата в тяхното ежедневие в семейството.
4.2. Патронажна грижа за деца от 0 до 3 г.
Работата ще бъде организирана на място в Комплекса и чрез регулярни домашни посещения от медицинска сестра и акушерка, а при необходимост и социален работник и психолог. В домашна среда ще бъдат реализирани посещения в семейства с деца до 3-годишна възраст и бременни жени, със специален акцент върху семействата в уязвимо положение на територията на общината. На родители ще бъде предоставено индивидуализирано консултиране, образование и информация във връзка със здравословното поведение и достъпа до здравни услуги, правилното хранене и кърмене, здравословния начин на живот, безопасността на децата, отговорното полагане на грижи и стимулирането на детското развитие, в зависимост от нуждите на детето и семейството. Подкрепата ще бъде индивидуализирана и съобразена с конкретните потребности на семействата и децата, и ще осигури достъп на семействата и децата в уязвимо положение и семействата на деца с увреждания до други услуги в общността (социални, образователни и здравни). Услугата за патронажна грижа ще осигури провеждане на скрининг за откриване на забавяне в развитието и наблюдение на детското развитие, своевременно установяване на деца в риск от затруднения в развитието и увреждания, и насочване и предоставяне на подкрепа на семействата за достъп до услуги за ранна детска интервенция.
4.3. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование. Ще бъде надграден опита по Пилотен проект за Европейската гаранция за детето на Уницеф, компонент 3. Екипът ще предоставя интегрирана и всеобхватна насочена към детето и семейството подкрепа на трудни за обхващане деца и семейства. Подкрепата ще включва предоставяне на информация, консултиране, насочване към услуги, мерки за предотвратяване на отпадането от училище, улесняване на достъпа до здравни, образователни и социални услуги и помощи.
4.4. Предоставяне на обучения и супервизия на служители, които предоставят гореизброените услуги за период от 24 месеца на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата. Супервизията и обученията имат за цел да се изграждат и актуализират знанията и уменията на мултидисциплинарния екип за работа с целевата група, постигане на взаимодействие между членовете на екипа, запознаване с нови технологии, методи и инструменти. |
96 680.06
|
16 340.75
|