Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project for "Reconstruction, repair and equipment of the main building of the municipal administration in the town of Sredets at "Bulgaria" square #8 was prepared in connection with recommended energy-saving measures in an energy efficiency survey. The implementation of the planned activities to improve the energy efficiency of the administrative building and the construction of a system for the production of electricity from renewable energy sources for own consumption will provide an opportunity to create a better working environment and achieve the EU priorities for ensuring clean and green energy.
The proposed package of measures aims to make the building meet the requirements of energy consumption class A. It contains the following basic measures:
Energy saving measure B 1: Thermal insulation of external walls
Energy saving measure B2: Replacement of windows
Energy saving measure B3: Thermal insulation of a roof
Energy saving measure B4: Thermal insulation of the floor bordering the outside air (bay window)
Energy saving measure C1: Construction of a photovoltaic system for own needs
The project for "Reconstruction, repair and equipment of the main building of the municipal administration in the town of Sredets on the square "Bulgaria" №8 fully corresponds to Priority 2 - Promotion of green and blue investments, circular economy, clean environment, adaptation to the change of climate, risk prevention and management, Measure 2.1. Promotion of measures for energy efficiency and reduction of greenhouse gas emissions from the Plan for Integrated Development of the Municipality of Sredets 2021-2027.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реконструкция, ремонт и оборудване на основната сграда на общинска администрация в гр. Средец на пл.„България“ №8, с цел подобряване на нейната енергийна ефективност(без част ФЕЦ)- 3990.57 кв.м. и Изграждане на автономна Фотоволтаична електрическа централа (ФВЕЦ) за сосбствени нужди с мощност 52,04 kWp: Проектът за „Реконструкция, ремонт и оборудване на основната сграда на общинска администрация в гр. Средец на пл. „България“ №8 е изготвен във връзка с препоръчани енергоспестяващи мерки в извършено обследване за енергийна ефективност. Изпълнението на предвидените дейности за подобряване на енергийната ефективност на административната сграда и изграждането на система за производство на ел.енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление ще предостави възможност за създаване на по-добра среда за работа и постигане на приоритетите на ЕС за осигуряване на чиста и зелена енергия. С предложения пакет от мерки се цели сградата да отговаря на изискванията на клас на енергопотребление А. Той съдържа следните основни мерки: Мярка за енергоспестяване B 1: Топлинно изолиране на външни стени С проекта се предвижда: 1. Топлинно изолиране с10см. топлоизолационен материал - EPS (експандиран полистирол), с коефициент на топлопроводност lt;0,035 W/mK, положен от външната страна на стените. 2. Топлинно изолиране с 10см. топлоизолационен материал - XPS (екструдиран полистирол), с коефициент на топлопроводност lt;0,033 W/mK, положен от външната страна на цокъла (сутеренни стени). 3. Топлинно изолиране с 2см. топлоизолационен материал - XPS (екструдиран полистирол), с коефициент на топлопроводност lt;0,033 W/mK по рамките на прозорци и врати. Мярка за енергоспестяване В2: Подмяна на дограма С проекта се предвижда: 1. Демонтаж на съществуващата стара PVC дограма, доставка и монтаж на нови прозорци и витрини, изпълнени с рамки от PVC, 5 камери, двоен стъклопакет с едно флоатно и едно ниско енергийно стъкло с коефициент на топлопреминаване U1,4 W/m2K. 2. Подмяна на стара дограма с алуминиева с прекъснат термомост, с двоен стъклопакет с едно флоатно и едно ниско енергийно стъкло с коефициент на топлопреминаване U1,70 W/m2K. Мярка за енергоспестяване В3:Топлинно изолиране на покрив С проекта се предвижда: 1. Топлоизолиране на таванска стоманобетонова конструкция на плосък „студен“ покривс 12 см. топлоизолационен материал - минерална вата с коефициент на топлопроводност λ0,04 W/mK, полагане на битумен грунд и един пласт хидроизолация с посипка на покривната плоча. 2. Топлинно изолиране от вътрешната страна на плосък стоманобетонов покрив над стълбищна клетка с 12 см. експандиран полистирол (ЕPS) с коефициент на топлопроводност λ0,035 W/mK, шпакловка с мрежа, латексово боядисване, полагане на битумен грунд и един пласт хидроизолация с посипка. 3. Топлинно изолиране на външни стенина подпокривно пространство с 10 см. експандиран полистирол (EPS) с коефициент на топлопроводност λ0,035 W/mK. 4. Подмяна на 4,0 m2 покривно остъкление с ново с рамка от алуминий с прекъснат термомост, с двоен стъклопакет с едно флоатно и едно нискоенергийно стъкло с коефициент на топлопреминаване U1,70 W/m2K. Изпълнението на мярката ще доведе до намаляване на действителния обобщен коефициент на топлопреминаване на покрив. Мярка за енергоспестяване В4:Топлоизолиране под, граничещ с външен въздух (еркер) В проекта се предвижда топлоизолиране на еркер с 5 см XPS с коефициент на топлопроводност λ0,033 W/mK, дюбелиране, полагане на стъклофибърна мрежа, шпакловка, дълбокопроникващ грунд и минерална мазилка. Изпълнението на мярката ще доведе до намаляване на действителния обобщен коефициент на топлопреминаване на под. Мярка за енергоспестяване С1: Изграждане на фотоволтаична система за собствени нужди С проекта се предвижда: 1. Изграждане на автономна фотоволтаична система (ФС) за производство на енергия от слънцето за собствени нужди с инсталирана мощност 50 kWp, която да се монтира на покрива. Изпълнението ѝ ще доведе до спестяване на първична енергия и повишаване на класа на енергийна ефективност на сградата. 902 505.00 0.00
Извършване на дейности по управление и отчитане на проекта: Консултантските услуги ще обхващат: - Експертно, организационно и техническо подпомагане дейността на Общината при управление, изпълнение и отчитането на проекта - Осъществяване на ефективно взаимодействие и координация между страните, имащи отношение към изпълнението на проекта - Консултации и съдействие за прилагане на насоки, указания, правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекта; - Консултации и съдействие при провеждането на обществените поръчки по проекта; - Изготвяне на становища относно законосъобразност на действията на комисията за избор на изпълнители на обществените поръчки по проекта; - Подготовка и окомплектоване на необходимите документи за съгласуване на проведените процедури/ проведеното възлагане на обществените поръчки; - Изготвяне на становище, в случай на обжалване на процедура по възлагане на някоя от обществените поръчки, възлагани във връзка с изпълнението на проекта; - Подготовка и окомплектоване на необходимите възражения и документи във връзка със съмнения за нарушение, водещи до налагането на финансови корекции; - Подготовка на становище, при получено от Общината решение за частично съгласуване на обществените поръчки или решение за отказ за съгласуване на обществените поръчки; - Подготовка на становища и доклади във връзка с изпълнението на проекта; - Консултации във връзка с изпълнението на препоръки, дадени от страна на управляващия орган във връзка с проекта и изготвяне на писмени становища по тях; - Избраният изпълнител следва по поставени от Общината въпроси по изпълнението на проекта да дава писмени отговори във възможно най-кратък срок след получаване на съответния въпрос, възникнал в хода на изпълнение на проекта; - Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки, както и наблюдаване на плащания и лимити, на справки и отчети по изпълнението на проекта; - Изготвяне на становище относно възникнали по време на изпълнението на договора за строителство непредвидени разходи; - Подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към договорите за обществени поръчки, включително и подготовката и окомплектоването на искания до ДФЗ за сключването им; - Консултиране на Общината в хода на изпълнението на дейностите по проекта, ресурсното им обезпечаване, както и за допуснатите пропуски, взетите мерки и необходимостта от съответни мерки от страна на Общината; - Идентифициране на потенциални проблеми по време на изпълнението на договора за управление на проекта и предлагане на решения за преодоляването им; - Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Общината; - Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по съответния проект. 9 000.00 0.00
Упражняване на строителен надзор: Дейността ще обхваща упражняването на строителен надзор на одобрения от Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ) проект. Част от дейностите, които следва да бъдат извършени от лицето, избрано за упражняване на строителния надзор са: - Извършване на надзор по време на строителството върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на съответния обект, в съответствие със законовите правомощия и задължения на изпълнителя като лице, упражняващо строителен надзор на строеж; - Съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж. Заверяване на Заповедна книга на строежа; - Изготвяне и извеждане на заповедна книга за обекта и предаването й на изпълнителя на строителството; - Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство, за които е оправомощен да бъде съставител, или лице извършило проверка, или лице в присъствието на което е съставен документът; - Съставяне и организиране подаването от името на Възложителя на всички необходими документи, искания, заявления и др. документи пред компетентните органи, с оглед осъществяване на инвестиционния процес без прекъсване: - Изготвяне и представяне на Възложителя на технически паспорт за обекта и Окончателен доклад за обекта по смисъла на Чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, изготвени в съответствие с Наредба № 2/31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени СМР, съоръжения и строителни обекти; - Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно инвестиционните проекти и изискванията на нормативните актове; - Осигуряване спазването на условията за безопасност на труда, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него; - Извършване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели; - Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; - Съставяне на констативни актове, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително- монтажните дейности, с които удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежите от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя; - Други дейности, в компетенциите на лицето, упражняващо строителен надзор 18 000.00 0.00
Упражняване на авторски надзор: Дейността включва упражняване на авторски надзор съгласно изискванията на ЗУТ, ЗКАИИП и поднормативните актове по прилагането им. Следва да бъдат извършвани дейности по осъществяване на авторски надзор за съответствие на изпълнението на строително-монтажните работи с изготвените инвестиционни проекти по съответните части във връзка с реконструкция и рехабилитация на обекта, предмет на инвестицията. Дейностите по упражняване на авторски надзор включват: Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; Изработване на допълнителни чертежи на детайли; Извършване на допустими от закона промени в проекта, при необходимост; Присъствие/Участие при съставяне и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на точно изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя и др. 9 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).