Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Ltd Lanstar is applying for this procedure as an employer seeking to provide a healthy and safe working environment for its staff and to improve the existing conditions for rest and relaxation. The current project is an appropriate opportunity for the company to add value to its business by taking measures related to improving work organization, introducing a new way of managing and controlling occupational safety, improving work environment factors and recreational conditions and relaxation. The activities in the project proposal include: developing and implementing a standard for the management of health and safety at work, providing organized transport to and from the workplace; replacement of personal protective equipment and work clothes, provision of a new air conditioning system in the workplace, purchase of ergonomic chairs and appropriate monitors for employees in the company's office, equipment for a recreation and rest area, provision of up-to-date training for workers on specific risks, related to the individual workplace. The implementation of the project also includes mandatory information and publicity and project management and organization activities. The project target group includes 9 company employees. The envisaged activities will lead to the achievement of the objectives of the project proposal related to improving the quality of work, increasing the efficiency of the work done, by improving the working conditions of the enterprise and the occupational and health status of the labor force, observing the requirements of the legislation and European), the principles laid down in Regulation (EC) No 1081/2006 and in line with the established company policy on safety and health at work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на ЛПС и работно облекло според специфичните нужди на работещите: Предприятието има утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства. На всички работници са осигурени работно облекло и ЛПС, съгласно ЗЗБУТ. В търсене на ефективност и сигурност, ООД Ланстар желае да осигури на работниците нови, по- качествени ЛПС и работно облекло - с повишена здравина, топло- и студоустойчиви, с по-добри характеристики от сега използваните. Планираните работни облекла и ЛПС касаят 8 бр. служители, чиято дейност по НКПД е "монтьор електронно и телекомуникационно оборудване" - 74222001, и 2 бр. служители, изпълняващи трудовата си дейност в офиса на фирмата - Касиер и Главен технически сътрудник. Работния процес при тази длъжноста "Монтьор на електронно и телекомуникационно оборудване" е свързан с престой на открито, извън офиса на фирмата, през по-голямата част от работния ден. Съобразявайки се с климатичните условия през всички сезони, от съществена важност за нормално, качествено, и защитаващо здравето на работниците изпълнение на трудовите им задължения, е осигуряването на адекватно, качествено и с добри характеристики работно облекло. Осигуряването и използването на препоръчаните ЛПС също е задължително условие за нормалния работен процес в тази дейност. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са, както следва: Студозащитно облекло - комплект яке, ватирана блуза и полугащеризон, плетена шапка. Предпазват от неблагоприятни външни условия, с по-висока степен на водоустойчивост и студоустойчивост от сега използваните; обувки от водо- и влагоотблъскващ набук, със стоманено бомбе, устойчива на перфорация подложка, износоустойчива външна подметка полиуретан, удароустойчива материя. ; Лятно работно облекло - комплект яке, полугащеризон, тениска, предпазна шапка с козирка, обувки пролетно-летни - водо- и влагоотблъскващ набук, със стоманено бомбе, устойчива на перфорация подложка, износоустойчива външна подметка полиуретан, удароустойчива материя.; ЛПС - предпазни очила, с устойчивост на удар, с пълна предна, странична и горна защита, с опушени лещи, при работа на открито, за предпазване на очите и от силната слънчева светлина;ръкавици от фино трико и покритие от микро пяна, дишаща материя и покритие против хлъзгане/летен сезон/, ръкавици зимни акрил; Каска противоударна, сигнален елек със светлоотразителни ленти, ботуши PVC, предпазващи от механични рискове, вода и замърсяване /при работа в шахти/. Ще се подменят сега използваните колани за височинна защита с нови, усъвършенствани - работен позициониращ колан, регулируем, в комплект с позициониращо въже и карабини. Ще бъдат закупени също наметала полиамид/PVC за работа условия на дъжд, Чанти за инструменти, 3 бр. аптечки подвижни/ по една за всеки екип/, както и сигнални конуси, за случаите, в които е необходимо сигнализация при работа близо то път с интензивно движение. Ще бъдат осигурени и очила за работа с дисплеи за служителите, чиято работа е свързана с видеодисплеи - Касиер и Главен технически сътрудник. Общата сума на необходимите за закупуване ЛПС и облекло е 12950 лв, по предварително проучване. 12 950.00 12 950.00
Оборудване с подходящи ергономични столове и монитори за работещите в администрацията на компанията : Работните места в администрацията на компанията - а именно касиер /НКПД 52301001/ и главен технически ръководител /НКПД 41103004/, са свързани с продължително стоене в седнало положение, пред работния екран. Това води до повишено статично напрежение от работата в седящо положение, което е свързано със значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници, в резултат на продължителна фиксирана седяща поза. Седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз, с всички неблагоприятни здравни последици. В извършената оценка на риска е констатирано, че опасностите, създадени от неспазване на ергономичните принципи /работна мебел, организация на работното място, работно пространство/, създава предпоставки за мускулно-скелетни увреждания, диапазон на рисково число, изискващо внимание. Според съвременните ергономични принципи и стандарти, работният стол за такива работни места трябва да осигурява стабилна опора на тялото, с възможност за промяна на позата, да не ограничава циркулацията на кръв в долните крайници, да се осигурява опора на гърба в областта на кръста, и материята на седалката да не позволява хлъзгане и да не запарва. Предвидените за закупуване ергономични столове ще са с регулируеми седалки и облегалки, позволяващи свобода на движенията и удобна работна поза. Закупуването на ергономични столове - 2 бр. и 2 бр. подложки за крака за работещите на бюро ще сведе до минимум опасността от неблагоприятните последици за здравето за работещите в администрацията, а именно притискането на седалищния нерв при продължителна седяща работа, опасността от възникването на мускулно-скелетни увреждания. Подложката за крака, подходяща за хора с различни антропометрични характеристики, значително намалява хидростатичното налягане и свързаното с него възникване на отоци, тежест и дискомфорт в долните крайници. Необходимостта от подмяна на използваните към момента от служителите в администрацията монитори ще доведе до минимизиране на риска от неблагоприятни за здавето последици при използването на монитори с остарели матрици. Ще бъдат закупени LCD монитори без управление на яркостта на подсветката чрез ШИМ - Широчинно-импулсна модулация (Pulse Width Modulation - PWM) , водеща до дискомфорт, главоболие, мигрена. IPS матрица на дисплея - реални 8 бита на цвят максимално доближаваща се до sRGB, липса на създаващите дискомфорт и натоварващи мозъка FRC и Dithering техники за изкусветно завишаване броя на цветовете, които монитора може да пресъздаде. По предварително проучване сумата, необходима за тази дейност, е 3450 лв. 3 450.00 3 449.99
Осигуряване на обучение на работещи за специфични рискове, свързани с индивидуалното работно място: Цел на дейността е да повиши компетентността и осъзнаването на работещите в дружествтото относно специфичните рискове за здравето, свързани с работните им места, както и методите и средствата за тяхното предотвратяване. Обученията са предвидени в програмата за минимизиране на риска и са свързани с рискове, оценени като значими за тези работни места. Коефициентът на трудов травматизъм за икономическата дейност, в която попада предприятието - 61 - Далекосъобщения, е 0.72, което е над средното за страната 0,66. Най-сериозните рискове, свързани пряко с дейността на органицазията, са тези, които касаят травматични увреждания, физическо натоварване, риск от падане от височина... С цел избягването на инциденти, трудови злополуки и заболявания, е предвидено допълнително обучение, извън нормативно установените обучения и инструктажи. Предвижда се в обхвата на обучението да бъдат включени следните теми: Рискове при работа на височина, работа при високи температури и неблагоприятни климатични условия, обучение на работещите за работа с автовишка/, подемник; психо-социални рискове, свързани с работата. Повечето от тези рискове имат комбинирано въздействие, проявяват се с различна сила и продължителност, което най-често повишава степента на риск. Предвидени са 4 модула на обучение, за 7 работника, като всяко от обученията е на стойност 150 лв. 4 200.00 4 200.00
Разработване и внедряване на Система за безопасност и здраве при работа, в съответствие с OHSAS 18001:2007, както и последващо сертифициране на внедрената система: Амбицията за постоянно подобряване на условията за труд и концентрацията на усилията по посока превенция на инцидентите на работното място са основен приоритет на ООД Ланстар. като организация, стремяща се към повишаване на производителността на труда, чрез грижа за работоспособността и здравето на работещите. Компанията желае да демонстрира ангажираност по отношение безопасността натруда, да оправдлява и минимизира рисковете за професионалното здраве на своите служители и тези, към които е насочена дейността й. Основните предимства и ползи, до които ще доведе внедряването на система за управление ЗЛУТ в организацията, са подобряване управлението и контрола на спазването на правилата за здраве и безопасност при работа, възможност ръководството да насочи ресурси и усилия към намаляването и/или ограничаването на дейностите с висок риск; осигуряване на механизми за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за ЗБУТ. BS OHSAS 18001:2007 е стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработен да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд. Клаузите и елементите на стандарта на практика включват всички амбиции на ООД Ланстар за стриктно съблюдаване на правните и регулаторни изисквания и непрекъснатото подобрение. За внедряването на стандарта е необходимо да се използва външна организация, която да акцентира на всички задължителни елементи: политика и ангажираност, идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието, законови изисквания, цели и програми, органицазия и персонал, обучение, комуникация и консултации, документи и записи, оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки, коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. 3 150.04 3 905.60
Оборудване на кът за отдих и почивка чрез закупуване на комбинирана машина за топли напитки, диспенсър за топла и студена вода: редвид липсата на подходящи места за хранене и почивка, предприятието предвижда оборудване на кът за отдих в офиса на ООД Ланстар, чрез закупуване на комбинирана машина за топли и студени напитки, както и диспенсър за топла и студена вода. Кандъдатът се възползва от предоставената му по ОП РЧР възможност да подобри съществуващите условия за отдих на работниците. В програмата на кандидата за превенция на риска е предвидено работодателят да осигури, спрямо работния процес и съответните климатични условия, топли и студени напитки за работещите на открито. Предвидените за закупуване комбинирана машина за топли и студени напитки и диспенсър за топла и студена вода могат да се използват както от работещите постоянно в офиса служители, така и от работниците, които през обедната почивка се прибират в офиса за отдих и възстановяване. Възможността за работещите да получат топла, съответно студена напитка по време на работния ден допълнително мотивира за качествено изпълнение на трудовата дейност, а също така би повишила социалната ангажираност на работодателя. Предвидената сума за закупуване на комбинирана машина за топли и студени напитки е 750 лв, и диспенсър за топла и студена вода за 450 лв. 1 200.00 1 200.00
Осигуряване на транспорт от и до работното място за служителите, живущи извън населеното място, в което е седалището на фирмата : ази поддейност има за цел да осигури организиран транспорт до и от работното място за заетите в предприятието лица за период от 12 месеца, като включените в дейността са 3 бр. служители, живущи в населено място, отдалечено от с. Войводиново, където се намира офиса на ООД Ланстар. Поради постоянните затруднения с намирането на квалифицирана работна ръка, ръководството на ООД Ланстар организира извозване със собствен транспорт на работниците, живущи извън с. Войводиново. Липсата на адекватен и постоянен транспорт, както и липсата на директна транспортна връзка, затруднява гореспоменатите служители в ежедневното им пътуване от и до работното място. Това се отразява на социалния им живот, а също и на мотивацията за качествено изпълняване на трудовите им задължения. От друга страна, работодателят се стреми да направи всичко възможно да създаде устойчива заетост, като създаде спокойствие и комфорт, свързани с ежедневното пътуване от и до работното място. 950.40 860.67
Подмяна на съществуващия в офиса климатик с нова климатична система : Подмяна на съществуващия в офиса климатик с нова климатична система. Основното предназначение на една климатична система е да поддърж абрагоприятен за работа или почивка микроклимат в затворени простраства. В масовия случай се поддържа единствено определена температура на въздуха, но често климатичната система е отговорна и за относителната му вражност и подвижност в граници, ненарушаващи нормалното топлинно самочувствие на хората, пребиваващи в помещенията. Чрез внедряване на новата климатична система работодателят цели поддържане на здравословен микроклимат в работното помещение. Отоплението/охлаждането в сградата на предприятието се осъществява с инверторни климатици стенно изпълнение. По препоръка на СТМ, изготвяща оценката на риска и програмата за минимизиране на риск при работа, климатиците са силно амортизирани и работят с влошени показатели и нисък коефициент на полезно действие. В сградата няма общообменна вентилация. Отваряемият прозорец на помещението е само един и той не може да осигури достатъчно количество пресен въздух.Почти непрестанната работа на климатика води и до преразход на енергия за допълнително затопляне/охлаждане. Предназначението на помещението - офис, е свързано с непрекъснатото посещение на клиенти в него, което е свързано с постоянното отваряне на входната врата, а от своя страна това предизвиква постоянни температурни промени в помещението. Съществуващите климатици нямат възможност за вкарване на пресен въздух и изкарване на обработения. От комфортна гледна точка настоящите климатици създават въздушни течения на работните места в близост до климатика и не достигат необходимата температура на въздуха при по-отдалечените места. Също така не успяват да изсушат въздуха и да поддържат в норма влажността на възвуха в помещението. В съответствие с резултатите, констатациите и препоръките на службата за трудова медицина (цитирани в първата част на дейността), и мерките от утвърдената фирмена Програма за минимизация на риска, в рамките на проекта планираме да извършим подмяна на съществуващата амортизирана климатична техника. Новата климатична техника, която планираме да закупим е високо ефективна /клас "А+++"/, с възможност за охлаждане, отопление, овлажняване без добавяне на вода, изсушаване без промяна на температура, вентилация с пресен въздух и пречистване на въздуха в помещението чрез интегриран прахов и поленов филтър, ниско ниво на шум. Предвидените за закупуване в рамките на проекта климатици ще защитят работещите от рискове за здравето и безопасността, причинени от параметрите на микроклимата като предотвратят превишаването на граничните стойности на параметрите на микроклимата на работни места определени в Наредба № РД-07-3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. По предварително проучване сумата, необходима за подмяна на съществуващия климатик с нова климатична система, е 5600 лв. 5 600.00 5 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).