The project envisages the provision of a hot lunch to 80 persons from the following target groups:
1. persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low incomes, cannot support themselves with these incomes and their property and do not receive support from their relatives;
2. persons subject to social assistance, including from the circle of persons under Art. 4, para. 1 of the Ordinance, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for daily additional support has been established;
3. persons with low incomes who, due to existing disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism;
4. persons who, due to accidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and a need for this type of assistance has been established for them;
5. wandering and homeless persons;
6. persons from vulnerable groups - citizens of third countries, in the sense of § 1, item 17 of the additional provisions of the Act on Asylum and Refugees.
Users will receive lunch at home and on site in DSP - Balchik, during the periods:
1) January 1, 2023 - April 30, 2023 and from October 1, 2023 - December 31, 2023.
2) January 1, 2024 - April 30, 2024 and from October 1, 2024 - December 31, 2024.
3) January 1, 2025 - April 30, 2025.
Weekly menus will be prepared for the project implementation periods.
Control over the implementation of the activity will be exercised by the project team. Unannounced inspections will be carried out to monitor the progress of food preparation and delivery.
During the implementation of the project activities, it is planned to provide accompanying measures regarding the possibilities of inclusion in appropriate activities.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Закупуването на хранителите продукти за приготвянето на топлия обяд в кухненския блок на „Домашен социален патронаж“ ще се извършва на основание на договор, сключен с доставчика АМУРАА-КОНСЕРВ-68 ООД след проведена обществена поръчка за “Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи, Детска млечна кухня, Общинска детска кухня и Детски градини на територията на община Балчик” през м. юли 2021 г. Сключеният договор с АМУРАА-КОНСЕРВ-68 ООД е за срок от 48 месеца , с предмет - доставка на хранителните продукти, групирани в 4 обособени позиции по видове, както следва: месо и месни продукти, плодове и зеленчуци в прясно състояние, консерви и подправки, мляко и млечни продукти, яйца, хляб, хлебни, мелничарски и сладкарски изделия.
101 174.40
58 368.00
Предоставяне на топъл обяд : Топлият обяд ще се предоставя в трапезарията в град Балчик, ул. „Варненска“ № 2. Тя се помещава в изцяло обновена през 2014 г. сграда, собственост на Община Балчик. През 2014 г. е закупено и ново оборудване, както и 2 специализирани автомобила за разнасяне на храна на потребителите на услугата „Домашен социален патронаж“. На обекта Кухненски блок към домашен социален патронаж е издадено Удостоверение за регистрация № 808/30.12.2014 г.
Ползващите услугата от гр. Балчик ще получават обяда на място в трапезарията, а тези от селата на Общината - по местоживеене.
За периода на изпълнение на проекта ще се изготвят седмични менюта, които ще се поставят на табло в сградата на Домашен социален патронаж.
Ежедневно ще се изготвят калкулационни ведомости, требвателни листи за продуктите, необходими за подготовката на храната. Приготвянето на обяда ще се извършва в кухнята на Домашен социален патронаж, който от 11.30 до 13.30 часа ще се раздава топъл. Ще се спазва изискването за балансиран хранителен режим на най-нуждаещите се.
Потребителите на услугата ще се подписват ежедневно в списъци за получената топла храна.
Контрол по изпълнението на дейността ще се упражнява от екипа на проекта. Ще се извършват внезапни проверки, проследяващи хода на приготвяне и предоставяне на храната.
7 082.21
4 085.76
Предоставяне на съпътстващи мерки : При предоставянето на топлия обяд се предвижда да бъдат разпространявани информационни материали, относно възможностите за включване в подходящи дейности, финансирани от оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 и Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане :
- За етническите общности и най-вече за ромската – включване в програми за обучение и заетост
- За хората с увреждания – предоставяне на интегрирани услуги в посока осигуряване на заетост и социални и здравни услуги
- За майките с деца, включително за такива с увреждания – мерки за предоставяне качествена грижа
- За възрастни с невъзможност за самообслужване - осигуряване на дългосрочни интегрирани услуги
Община Балчик има опит в предоставянето на съпътстващи мерки по проект "Осигуряване на топъл обяд - 2016-2020" като са извършвани индивидуални и групови консултации на лица и семейства от уязвимите групи на различни теми в зависимост от техните потребности.
7 082.21
4 085.76
Определяне на целевите групи: От 03.01.2022 до 31.12.2022 община Балчик изпълнява договор "Обществена трапезария", сключен с Фонд социална закрила към МТСП. За да не се прекъсва услугата по предоставяне на Топъл обяд на уязвими групи лица е необходимо през месец декември 2022 г. да бъде направен нов подбор като предостави възможност на нови лица да се възползват от предстоящата услуга. Във връзка с горе изложеното от 01.12.2022 г. Община Балчик възнамерява да стартира информационна кампания и прием на документи на кандидати за предоставяне на предстоящата услуга Топъл обяд.
За определяне броя на потребителите от целевите групи Община Балчик изисква официално от дирекция "Социално подпомагане" - Балчик, списъци на лицата от целевите групи, определени в Раздел II, чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс. На основание на предоставените списъци ще бъдат определени 80 лица от следните целеви групи:
1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези
доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;
3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
5. скитащи и бездомни лица;
6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
0.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN