Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at improving the quality of life and the opportunities for social inclusion of people with disabilities and the elderly in the municipality of Svoge by providing a network of services in the home environment and building adequate capacity to provide them by introducing a patronage care model for the elderly and the disabled, incl. with chronic illnesses and lasting disabilities to provide hourly mobile integrated health and social services in their homes.The implementation of the project will be carried out by assigning the patronage activity of the Unit to the Municipality of Svoge "Center for hourly provision of services for social inclusion in the community and in the home environment". The Center was created under the project "New Opportunity for Social Support and Independent Living of the Disadvantaged People in the Municipality of Svoge",   Operational Program "Human Resource Development". Services will be provided within 12 months and cover at least 88 users.This model will structure and standardize the provision of health-social patronage based on the specific training program developed by the Ministry of Health for medical specialists and social services specialists who will provide patronage care. The methodology developed by the Ministry of Health for the provision of patronage care will create unified guidelines for the specialists providing services on the territory of the municipality. The envisaged project activities are:
- Selection of users and staff of services. and staff supervision
- Material and technical provision of services.
- Provision of hourly mobile integrated health and social services for disabled and elderly people in need.
The implementation of the activities will contribute to providing a new kind of integrated health and social care services for long-term care in the community with the necessary quality and accessibility for people with disabilities and the elderly.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на потребители и персонал на услугите. Обучение на персонала и супервизия: В рамките на настоящата дейност ще бъде изготвена индивидуална оценка на потребностите на потенциалните потребители за удовлетворяване на конкретните нужди. Оценките ще се извършват от служители на общината и привлечени и външни лица. Оценките ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот и др. Извършаването на оценката на потребностите на всеки потребител е необходимо, с цел да бъдат предложени здравни, социални и други услуги в зависимост от индивидуалните нужди на лицето, неговите потребности и проблеми. Лицата от ЦГ, които ползват услуги по други процедури на ОП РЧР или такива финансирани от националния бюджет също ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект, като няма да бъде допуснато едни и същи лица, представители на ЦГ да получават едни и същи услуги едновременно по настоящата процедура и по други процедури с цел избягване на двойно финансиране. Предвидено е оценки на потребностите да бъдат извършвани ad hoc, във времевия 12 месечен обхват на патронажната грижа, тъй като предоставяните услуги предполагат извънредно включване на лица, поради внезапно заболяване , възникнал инцидент и др. Създаването на новата интегрирана услуга – патронажната грижа за възрастни ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа ще е вид мобилна форма на социална услуга, която се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Медицинска сестра -1 бр.; - Психолог - 1 бр.; - Рехабилитатор - 1 бр.; - Санитар - 1бр.; - Домашни помощници - 24 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява и мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Неговия график също ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонала, описан по-горе, вкл. координатор на услугите и шофьор. Екипът на проекта разглежда подадените молби, кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа, след което се извършва окончателен подбор. С избраните кандидати ще бъдат сключени на договори за период до 12 месеца. След сключването на договорите с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Също така, дейността на назначените специалисти ще бъде подпомогната от провеждането на обучения и индивидуална и/или групова супервизия на персонала. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. В рамките на дейността, ще работи усилено върху изграждането и формирането на положителни навици и поведение сред назначените служители. 0.00 0.00
Материално - техническо обезпечаване на услугите: Дейността предвижда закупуване на транспортно средство, което да гарантира на представителите на целевите групи по проекта - хора с невъзможност за самообслужване над 65 г. и хора с увреждане, осигуряване на мобилни почасови услуги. С предвиденото за закупуване транспортно средство ще се осигури превоза на специалистите до и между домовете на потребителите по предварително изготвен график, който ще се актуализира при необходимост. Необходимостта от закупуването на транспортно средство в настоящото проектно предложение е обусловена от следните обстоятелства: - Общината има 38 населени места с общо население над 19 743 хиляди жители - Лицата в над трудоспособна възраст са над 5943 хиляди - Лицата с увреждания са над 2335 хиляди - В общината има 59 общо практикуващи лекари, от тях 26 базирани в гр. Своге. - Стоматологичната помощ се осъществява от 10 стоматолози, преобладаващо с кабинети в гр. Своге. Стоматологични кабинети работят и в селата Церово, Реброво и Искрец. Транспортното средство е необходимо, тъй като голяма част лицата от целевата живеят извън общинския център. Чрез осигуреното транспортно средство ще се осигури мобилност на назначените специалисти и те ще могат да извършват посещения по домовете на потребителите. Транспортното средство се доведе до предоставяне на своевременна услуга на лицата, които до момента не са получавали адекватна здравно-социална услуга поради отдалечеността си от медицинско заведение, както и поради невъзможността да се придвижват поради здравословен проблем или възраст. Закупения автомобил ще даде предпоставки за достигане на услугата до лицата в нужда, чрез транспортирането на необходимите специалисти до дома на потребителите. За успешното реалзиране на услугите е необходимо и закупуване на оборудване, с което да се обезпечи работата на наетите специалисти за предоставянето на услугите, в това число оборудване на работното място на координатора на услугите. Предвидено е да се закупят - преносим компютър и мултифункционално устройство. Изброеното оборудване е максимално оптимизирано, с оглед потребностите на екипа за реалзиране на услугата. В допълнение, за осъществяване на услугите е необходимо осигуряване на гориво, медицински консумативи и принадлежности, работно облекло, канцеларски материали и др. материали и консумативи. 0.00 38 132.84
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора.: В резултат на предходните дейности, от трети проектен месец ще стартира предоставянето на патронажната грижа за минимум 88 лица, за които е извършена индивидуална оценка на потребностите. Тя ще се осъществява от назначените и обучени специалисти: - Медицинска сестра -1 бр. - Психолог - 1 бр. - Рехабилитатор - 1 бр. - Санитар - 1бр. - Домашни помощници - 24 бр. - Шофьор - 1 бр. - Координатор на услугите - 1бр. Тяхната дейност ще е обект на контрол от назначения за целта координатор на услугите. Патронажната грижа за възрастни ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа ще е вид мобилна форма на социална услуга, която се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - рехабилитация, насочена към възстановяване и социална интеграция и медицинска рехабилитация - кинезитерапия и физиотерапия; - психологическа подкрепа, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Чрез нея ще се осигури мрежа от услуги в домашна среда, която ще подобри възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора. Дейността ще изгради модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания с цел осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в техните домове. Моделът ще е в пълно съответствие с Методиката за предоставяне на патронажна грижа, разработена от Министерство на здравеопазването. 0.00 153 319.15

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).