Организация и управление на проекта: Цел на дейността:
Интеграция на всички аспекти на проекта.
Описание на дейността:
Тази дейност е необходима с оглед управлението на проекта. Правилното разпределение на ангажиментите ще даде гаранции за ефективно и навременно изпълнение на дейностите в проекта и успешното му приключване в планирания срок, според планирания бюджет и с постигане на набелязаните цели и резултати.
Общият подход за реализиране на тази дейност се базира на методиката за управление на проекти и включва няколко основни процеса:
- Организация и управление на проектния екип – целта на този процес е да се организира проектния екип, така че да изпълнява заложените дейности в проекта с изискуемото качество, гарантиращо постигане на заложените резултати и проектни цели.
- Управление на комуникацията - целта на този процес е да се изгради единна система за предаване на информация между участниците в проекта, както и система за комуникация със заинтересованите страни. При стартиране на проекта ще се проведе първоначална среща на която ще бъдат разпределени задълженията и отговорностите на всеки от екипа. Ежемесечно ще се провежда по една работна среща, с цел проследяване изпълнението на проектните дейности и степен на постигане на заложените резултати. На ежемесечните срещи ще се извършва планиране и разпределение на текущите задачи между членовете на екипа
- Управление на документацията и отчетността –ще бъдат определени методи за документиране и архивиране на проектната документация, с които да се гарантира точното документиране и съхранение на информацията. Ще бъде създадено проектно досие в две части - финансова и техническа, което ще се поддържа на хартиен и електронен носител.
- Управление на разходите – целта на този процес е събиране и осчетоводяване на точна и редовна счетоводна документация, отразяваща изпълнението на проекта.
- Осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта и проектните резултати – процеса включва сравняване на постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за изпълнение и резултат. Това сравняване ще се извършва по време на изпълнение на дейностите, като при установяване на несъответствия между планираното и постигнатото качество ще се планират дейности за подобряване на качеството на проектните резултати. За да се гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта се предвижда разработването и въвеждането на система за вътрешен мониторинг и контрол. |
41 624.80
|
41 637.79
|
Информиране и публичност: Цели на дейността:
- Постигане на обществена информираност и запознаване на заинтересованите лица с целите, дейностите и възможностите за участие в проекта, както и постигнатите резултати, анализа на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му.
- Популяризиране на финансовата подкрепа от ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020.
Описание на дейността:
Дейността включва изпълнение на няколко поддейности:
1. Изработване и разпространение на информационни материали.
Ще бъдат отпечатани и разпространени информационни материали – 250 бр. брошури, които ще представят финансирането, целите и дейностите по настоящия проект. Брошурите ще бъдат разпространявани периодично сред представители на целевите групи и сред местната общност, като по този начин се цели постигане на добра информираност за предлаганите услуги и начина на ползването им.
Ще бъде изработена 1 бр. подвижна информационна табела, която да представя проекта и финансиращата програма по време на информационните събития, обученията на персонала и в офиса на Центъра за почасово предоставяне на услугите.
2. Провеждане на информационни събития сред обществеността
Ще бъдат проведени 2 бр. информационни събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Освен местни печатни и електронни медии на събитията ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни и представители на целевите групи по програмата, с цел популяризиране на планираните дейности, предоставяните услуги и резултатите от изпълнението на проекта.
3. Представяне на проекта в печатни и електронни медии и в интернет пространството.
Проектът и предлаганите услуги ще бъдат представени чрез публикации и информация в местния и регионален печат, по Общинското радио и местни електронни медии. На интернет страницата на община Гоце Делчев ще се подържат актуални новини и информация относно изпълнението на проекта.
По този начин ще бъдат информирани максимален брой потенциални потребители на новите услуги.
Всички информационни материали и мероприятия за информиране и публичност ще бъдат визуализирани съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. |
444.00
|
444.00
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, въз основа на индивидуална оценка чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги: Цели на дейността:
- Да се осигури качествено почасово предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда на потребителите, с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на проекта.
- Предоставяне на трудова заетост на безработни лица в трудоспособна възраст.
Описание:
Ще бъде създаден Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда, който е функционално обособено звено към „Домашен социален патронаж”, община Гоце Делчев. Офисът на Центъра ще е ситуиран в сградата на Общинска администрация, в помещенията на „Домашен социален патронаж”, където може да бъде обособен кабинет за работа с потребителите. За да се обезпечи технически дейността на Центъра е необходимо да бъдат осигурени технически средства (мултифункционално устройство и компютър), както и офис материали и консумативи. Екипът, отговорен за цялостното функциониране на Центъра, управлението и предоставянето на услугите, включва 2 бр. социални работници, които имат различен профил на компетентности (социално и медицинско образование) и дългогодишен опит в предоставяне на услуги на лица от уязвимите групи. Екипът на Центъра ще има и задача да контактува с потенциални потребители на услугите, да предоставя информация и да проучва възможностите им за включване в проекта, като изготвя оценка на потребностите им. Дейността ще се изпълнява на два етапа:
1. Подготвителен:
- Разработване на Правила/методология за функциониране на центъра и работна документация – регистър на потребителите, лични досиета на потребители и персонал, процедури, инструктажи и др., съгласно спецификата на услугите, изискванията на приложимата нормативна база и финансиращата програма.
-Подбор на потребителите на услуги - ще се извърши на два етапа - през втория месец от старта на проекта и през м. март 2016 г., с оглед включване на лицата от целевата група на процедура "Нови възможности".
-Подбор на персонал, предоставящ услугите - ще бъдат изработени критерии и ще бъде извършен подбор на минимум 50 безработни лица , които да предоставят услугите "личен асистент" и "домашен помощник" на пълно и непълно работно време, в зависимост от нуждите на потребителите.
Подборът на персонала и потребителите ще се извърши при спазване принципите на прозрачност и недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др.
2. Предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда.
В рамките на 19 месеца в Центъра ще се предлагат както социални услуги за лична помощ ("личен асистент") и комунално-битови дейности ("домашен помощник") в домашна среда, така и здравни услуги (придружаване до здравно заведение, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане, поставяне на инжекции и др,) и специализирани услуги (психологическа и мотивационна подкрепа, консултиране за включване в рехабилитационни и терапевтични програми и др.). Специализираните и здравни услуги ще бъдат предоставяни от членовете на екипа на Центъра и от външни експерти с подходящо образование и професионален опит. По този начин ще се гарантира високо качество на услугите и максимално задоволяване потребностите на лицата от целевата група. Изборът на вида услуги и тяхната продължителност ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите и възможностите на проекта.
По време на изпълнение на дейността ще бъде осъществяван мониторинг върху качеството на работа на персонала. Това ще извършва от социалните работници в екипа на Центъра, посредством директен контрол на работното място, разговори с персонала, разговори и анкети за обратна връзка от потребителите на услугите. Мониторинг ще извършва и ръководителя на проекта, посредством проверка на работната документация и при необходимост посещения на мястото на предоставяне на услугата. По този начин не само ще се гарантира качеството на услугите, но и ще се влияе на процеса на развитие и усъвършенстване на професионални умения на наетите лица. |
454 932.30
|
453 627.55
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Цел на дейността:
Предоставяне на теоретични и практически знания на наетите като персонал в Центъра лица, за спецификата на предоставяните услугите, конкретните отговорности на участниците в процеса и координацията между тях.
Описание на дейността:
Ангажиран с изпълнението ще бъде външен изпълнител. Предвижда се обучението да бъде въвеждащо и да се проведе в рамките на два дни през първия месец от стартиране предоставянето на услугите (месец 3 от стартиране на проекта). Въвеждащото обучение ще обхване всички лица от назначения персонал на Центъра за почасови услуги, които за пръв път се включват в подобна дейност и до момента не са били обучавани по предишни сходни проекти. Планираният брой лица е 60, изхождайки от хипотезата, че повечето от потенциалните кандидати да бъдат ангажирани с предоставяне на услуги по настоящия проект не са били участници и не са обучавани по предишни сходни проекти.
Дейността ще стартира с разработване на обучителна програма и материали. Обучението ще бъде структурирано съобразно изискванията на методиките за предоставяне на услугите „личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник” и ще включва теми, свързани с: Общи познания за домашните грижи и за необходимите за предоставянето им умения; Основни задължения на лицата, предоставящи услуги в домашна среда; Специфика на грижите за стари и самотни хора, за деца и лица с увреждания, за терминално болни; Методика за предоставяне на услугите; Етични стандарти в социалната работа; Здравословни и безопасни условия на труд; Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг; Разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя; Действия и поведение при боравене с пари и имущество на потребителя; Права на детето и методи за тяхната закрила и др.
Качествената подготовка на наетият персонал е изключително важна, имайки предвид специфичните потребности на потребителите на услугите. Ето защо с провеждането на обучение се цели да се създадат условия за ангажираните лица да развиват и запазят мотивация си за предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда, да получат базово ниво на компетентност за изпълнение на задълженията, както и да получат специфични умения и компетентности за адекватна самооценка на професионалните възможности. |
835.42
|
760.00
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Цели на дейността:
- Повишаване нивото на компетентност на персонала, предоставящ услугите в Центъра, чрез осигуряване на професионална и методическа подкрепа.
- Мотивиране на наетите лица и превенция на емоционалното прегаряне.
Описание на дейността:
Дейността включва провеждане на индивидуални и/или групови сесии за консултиране, супервизия и психологическа подкрепа на лицата, наети да предоставят услугите за лична помощ и другите специализирани услуги по проекта. Предвижда се дейността да се извършва от външен експерт с подходящо образование и релевантен опит. Сесиите за оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия ще се провеждат в офиса на Центъра за почасови услуги, за което ще бъде изготвян ежемесечен график. Графикът ще се изработва от екипа на Центъра, като включва:
- лица, депозирали заявки за потребност от консултиране по собствена преценка;
- лица, при които е възникнала необходимост от подкрепа и консултиране, по преценка на екипа на Центъра;
- лица, по препоръка на екипа за управление на проекта, определени като резултат от извършен мониторинг върху качеството на предоставяните от тях услуги, комуникация с потребителите на услугите и др.
В сесиите за подкрепа, консултиране и супервизия основно ще бъдат засягани конкретни проблеми и ситуации, свързани с методологията и спецификата на предоставяните услугите, ще се извършва проследяване и проверяване на работата на консултираното/ супервизираното лице, с оглед осигуряването на качествена грижа на потребителите и избягване на професионалното прегаряне. Ще бъдат коментирани и въпроси, касаещи перспективата за по-дългосрочна професионална реализация на лицата като лични асистенти и домашни помощници, с оглед постигане на устойчивост на предлагането на услугите след приключване на проекта.
Изпълнението на дейността ще даде възможност на наетите лицата да подобрят качеството на работата си, да получат повече увереност и мотивация при предоставянето на
избраните социални услуги, своевременно да се справят с възникнали трудности и проблемни ситуации. |
1 080.00
|
1 080.40
|
Мотивационна и/или психологическа или друг вид подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Цел на дейността:
Оказване на специализирана помощ на лицата от целевата група за преодоляване на негативните последици, породени от тежките здравословни проблеми, социална изолация и напреднала възраст
Описание на дейността:
Дейността включва провеждане на индивидуални сесии за оказване на мотивационна, психологическа и друг вид подкрепа на лицата от целевата група, ползващи услуги по проекта. Предвижда се дейността да се извършва от външен експерт с подходящо образование и релевантен опит. Сесиите за оказване на мотивационна, психологическа и друг вид подкрепа, ще се провеждат както в офиса на Центъра за почасови услуги, така и в домашна среда. За целта ще бъде изготвян ежемесечен график, в който основно ще бъдат включвани лицата, за които необходимостта от оказване на определена подкрепа е отразена в оценката на потребностите. Оказването на психологическа подкрепа е допустимо и извън ежемесечния график, при внезапно възникнал проблем или промяна в състоянието/ житейската ситуация на потребителите, която промяна изисква оказването на своевременна и компетентна помощ от специалист/психолог.
В сесиите за оказване на психологическа подкрепа, основно ще бъдат засягани въпроси, свързани с емоционалното състояние на потребителите, преодоляване на ограниченията от физическите увреждания и последиците от социалната изолация, както и опазване на психичното здраве. С оглед предоставянето на качествена грижа на лицата от целевата група ще бъде оказвана и мотивационна подкрепа за повишаване на социална активност и при възможност за включване в различни форми на трудова заетост съобразно ресурсите и компетентностите на лицето.
Изпълнението на дейността ще даде възможност лицата с увреждания и самотно живеещите възрастни да получат повече увереност в собствените сили и възможности за справяне с ежедневните трудности, породени от тежкото здравословно състояние, както и мотивация за по-активно общуване и социално включване. |
1 080.00
|
1 080.62
|