Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project envisages providing a safe and healthy work environment in Arango EOOD, improving the social and household service of the employees and improving the human resource management system. This will be achieved through several key activities affecting all 22 people working in the company and identified as a target group.

The activity to improve working conditions in Arango EOOD is to improve the microclimate in the company by purchasing air conditioners to provide lower temperature amplitudes, low dustiness at low noise levels. In order to protect the environment, low electricity consumption and carbon footprint, energy-efficient air conditioners of the highest class will be provided.

The project will also differentiate and equip 2 premises for short-term rest and meals in the 2 individual premises of the applicant, as well as a room for sport that will be used by all employees of the company in order to increase the efficiency and effectiveness of the costs.

The mandatory project management and organization activities are planned to be carried out and publicity provided in accordance with the guidelines and the Beneficiary's Unified Guide to Visualization 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност Осигуряване на колективни средства за защита: Условията за работа в 3-тe обекта на Аранго ЕООД отговарят на минималните изисквания по ЗБУТ, но въпреки мерките, които кандидатът е взел, като външна и вътрешна излозация, уплътняване на врати и прозорци и намаляването на обема на помещенията с цел по лесно отопление и охлаждане, но въпреки това все още се констатира неблагоприятен микроклимат при екстремни температури и е заложена препоръка за подобряването му в програмата за минимизиране на риска. През зимния период се отчита завишаване на заболеваемостта от простудни заболявания на работниците в 3-те обекта, което е причина по-често да отсъстват от работа. Като се има предвид, че са наети и 2 лица над 54 г. това създава сериозни опасности от възникване на усложнения при работниците. От друга страна през лятото температурите са високи, а работата при горещини доказано увеличава риска от инфаркт и инсулт при по-възрастните хора. Предвижда се осигуряването на колективни средства за защита, да замести индивидуалното работно облекло, което ще подобри комфорта на служителите и ще създаде много по-добри условия за работа като минимизира риска от заболявания предизвикани от неблагоприятния микроклимат. Предвижда се да се монтират 3 броя климатици само в обекта с "Топла точка" предвид, че там помещението е с най-голям обем и най трудно и с най-голями разходи се постига комфортна температура на работа. Предвижда се да бъдат монтирани 3 бр. климатици в основното помещение на обекта "Магазин с топла точка" с климатична мощност BTU минимум 18 000 всеки, кеото е съобразено с обема на конкретното помещение. Климатиците ще имат коефициенти на енергийна ефективност мин. А+ и ел. консумация до 1.6 kW. Важно е да отбележим и вторичния ефект от тази дейност, който не е пряко свързан със служителите и работниците, но допринася за опазването на околната среда от гледна точка на енергийната си ефективност при използването на най-високо ефективни инверторни климатици с клас А++. Етапи: 1. Избор на външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за доставка и монтаж на климатици предвидени в настоящата дейност и в дейностите 2 „Оборудване за 2 бр. помещения за хранене и краткотраен отдих включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане“ и 3. „Оборудване за помещение за спорт включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане“ - 1-ви проектен месец 2. Сключване на договор с избрания изпълнител - 2-ри проектен месец 3. Доставка и монтаж на климатици - 5-и проектен месец 12 000.00 12 000.00
Дейност Оборудване за 2 бр. помещения за хранене и краткотраен отдих включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане: Последните проучвания в областта на условията и производителността на труда посочват че инвестициите в осигуряването на социални придобивки за работниците в предприятията значително повишават удовлетвореността и качеството на живот на служителите, намаляват текучеството и подобряват здравословното състояние. Една от водещите компании в тази област Google доказа, че чрез осигуряване на зони за отдих неоспоримо се стимулира креативността и особено комуникацията между служителите си. Това води до значително подобряване на конкурентоспособността на предприятието в дългосрочен аспект. В тази връзка следвайки последните тенденции в развитието на човешките ресурси и подобряването на работната среда и условията на труд в Аранго ЕООД е обособило мяста за краткотрен отдих в 3-те обекта на фирмата на територията на гр. Костенец, но към момента не разполага с достатъчно средства за цялостното им оборудване. По проекта се предвижда оборудването на 2 помещения за хране и отдих за цялата целевата група от 22 лица, вкл. 1 лице с увреждания (диабет). 2-те помещения предвидени за оборудване се намират в 2-те различни търговски обекта на кандидата находящи се в гр. Костенец. Това ще бъде изключително полезно, защото ще позволи по-здравословно хранене и възможност за пълноценни краткотрайни почивки на персонала по време на работа. Помещенията ще бъдат оборудвани по най-иновативните и доказали се международни стандарти и практики и ще може да се използва целогодишно. Създаването на кът за отдих и хранене е от изключителна важност за лицето с увреждане (диабет) тъй като лицето е на специална хранителна диета, която се състои в по-леки и чести хранения през деня за да се поддържа нивото на кръвна захар в допустими граници. Също така тази диета съчетана с леки физически упражнения може да доведе на намаляване на приема на инсулин на лицето с увреждане. Съобразено с конкретните нужди на заетите лица във всеки отделен търговски обект се предвижда закупуване на следното оборудване и обзавеждане: 1. За обект "Денонощен магазин": 1 бр. Хладилник 1 бр. Микровълнова фурна 1 бр. Печка с котлони 1 бр. Миялна машина 1 бр. Автомат за вода 1 бр. Телевизор 1 бр. Климатик 3 бр. долни кухненски шкафа с термоустойчив плот и водобранна лайсна PVC 2 бр. горни кухненски шкафове със стандартен механизъм и закрепване към стената 1 бр. маса за хранене 1 бр. диван 2. За обект "Магазин за хранителни стоки": 1 бр. Хладилник 1 бр. Микровълнова фурна 1 бр. Печка с котлони 1 бр. Миялна машина 1 бр. Автомат за вода 1 бр. Телевизор 1 бр. Климатик 4 бр. долни кухненски шкафа с термоустойчив плот и водобранна лайсна PVC 3 бр. горни кухненски шкафове със стандартен механизъм и закрепване към стената 1 бр. маса за хранене 1 бр. диван Етапи на изпълнение: 1. Избор на доставчици на оборудването по реда на ЗУСЕСИФ 2. Закупуване на оборудването 3. Доставка на оборудването за помещенията определени за хранене и отдих 34 706.59 34 706.59
Дейност Оборудване за помещение за спорт включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане: България е на едно от последните места в ЕС по време отделяно за спорт а същевременно и на челни позиции по заболеваемост и трудов травматизъм. Проучванията сочат, че тези негативни статистики могат значително да бъдат преодолени и да бъде повишено здравното състояние на служителите чрез осигуряването на възможност за спорт на работното място. Именно поради тази причина мениджмънта на Аранго ЕООД желае да внедри тези иновативни практики и да подобри работната среда за служителите си, чрез оборудване на помещение за спорт в един от обектите си, който да бъде ползван от всички 22 служители на фирмата. Това е изцяло съобразено и съответства с принципа за ефектиевност и ефикасност на разходите по проекта. Наетото лице с увреждане ще подобри достъпа си до заетост и работното място чрез осигуряване на място за леко физическо натоварване. Предвиденото оборудване е изцяло съобразено с изискванията и нуждите на целевата група. Редовните физически упражнения повишават ефективността на инсулина, като подобряват чувствителността на клетките към него. Чрез физическата активност се намалява нивото на глюкоза в кръвта, като така може да се ограничи нуждата от медикаменти за лечение. Кандидатът безвъздмездно ще проведе разговори с кинезитерапевт за изготвяне на физиотерапевтична програма за спортуване на лицето с увреждане. След проведени разговори със служителите относно нуждите и желанията им за спорт по проекта се предвижда закупуването на следното оборудване за обособяване на помещение за спорт в един от обектите на кандидата: 1 бр. Бягаща пътека - о 7 к.с. Скорост 1 - 20 km / h, наклон: 0 - 12% регулируем, Smart функция 1 бр. Велоергометър - функции: скорост, време, разстояние, калории, пулс; тренировъчни програми: 9 1 бр. Комбиниран уред за фитнес тип гладиатор, 80 кг. вградени тежести, минимум 8 различни упражнения за тренировка на различни групи мускули 1 бр. Комплект лостове и тежести – дължина на оста 220 см, тегло до 20кг., диаметърът за поставяне на дисковете от: 50 мм до 28 мм. 1 бр. Климатик – мин. 18 000 BTU. Климатикът ще има коефициент на енергийна ефективност мин. А+ и ел. консумация до 1.6 kW. Етапи на изпълнение: 1. Избор на доставчици на оборудването по реда на ЗУСЕСИФ 2. Закупуване на оборудването 3. Доставка на оборудването за помещението определено за спорт 20 100.00 20 100.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).