Изследвания и проучвания, директно свързани с популяризиране на местната идентичност: Дейността е предвидена поради необходимостта от изследване на характеристиките на територията на “Местна инициативна група – МИГ Първомай 2016" по отношение на местни традиции, културно и историческо наследство и традиционни местни продукти и съответно проучване на добри практики и възможности за популяризиране на местната идентичност чрез потенциала на на територията на “Местна инициативна група – МИГ Първомай 2016". Ще се събере и обобщи информация за територията на МИГ и е важно да се получи отговор за възможностите и потребностите на населението и територията на МИГ. На базата на проведените изследване и проучване , ще може да се вземе решение за възможни подходи и методи за устойчиво развитие и създаване на характерни за местната територия продукти, брандове, марки, услуги и дейности, както и начините за популяризирането на местни традиции, културно и историческо наследство и традиционни местни продукти.
Ще се извърши преглед на добри практики за устойчиво развитие в България и/или Европа и възможностите и начините МИГ да се позиционира и популяризира.
Формулираните изводи и препоръки ще се разпространят и популяризират сред местната общност. |
9 382.00
|
9 382.00
|
Създаване на каталог/алманах на територията на "Местна инициативна група – МИГ Първомай 2016": Дейността предвижда изготвяне( бюджетен ред 1.1)- събиране и създаване на текстови, графичен и/или илюстративен материал, редактиране и предпечат и печат( бюджетен ред 3.1) на 130 броя каталог/алманах за местните продукти, култура и бит, автентични за региона на МИГ Първомай, както и факти, разкази и истории, свързани с местната история, традиции и обичаи и др. интересна информация.
Каталогът цели да събере на едно място спецификата на местната идентичност във вид достатъчно синстезиран и атрактивен, така че да впечатлява и заинтригува.
В допълнение по този начин ще се съхрани местно културно и природно наследство, ще се създадат предпоставки за предаването им на следващи поколения. |
8 780.00
|
8 779.97
|
Промоционални кампании за свързани с популяризиране на местната идентичност: Дейността е предвидена, за да се популяризират на територията резултатите от извършените изследване и проучване. Дейността включва 11 еднодневни кампании в 11 населени места от територията на МИГ, където доброволци да представят резултатите от извършените проучвания, проекта и възможностите, които той дава на местното население. Важно е местната общност да получи информация, данни, изводи и препоръки, които касаят територията като цяло и дават възможност за вземане на решения и определяне на посока на развитие. |
7 898.00
|
7 018.00
|
Организиране и провеждане на събития - информационни срещи: Дейността касае организиране във всички населени места на територията на МИГ на 17 броя информационни срещи за местната общност с цел запознаване и популяризиране на местното наследство и валоризирането му, като участват най-малко двадесет лица. Информационните срещи ще популяризират местни традиции, културно и историческо наследство и традиционни местни продукти като ще се посочат конкретните методи и средства за валоризацията им. |
4 947.00
|
0.00
|
Информираност – създаване на интернет страница за проекта, публикации в регионални медии: Предвижда се да се информира общността и заинтересованите страни за започването, напредъка и резултатите от проекта.
За целта ще се направят:
* 3 броя публикации в местни медии - електронни и/или печатни. Публикациите ще отразят етапите от проекта - стартиране, напредък и резултати. Съдържанието на публикациите ще е до 3 страници формат А4.
* интернет страница на проекта, на която ще се публикуват покани за събития, новини от проекта и изготвените изследване и проучване.
МИГ Първомай 2016 се ангажира да поддържа за срок от 3 години интернет страницата и след приключване на дейностите по проекта . |
1 710.00
|
0.00
|
Изготвяне, отпечатване и разпространение на информационни материали и осигуряване на публичност, в т.ч. информационни табели: В рамките на изпълнение на проекта ще се подготвят и изработят :
* 1000 броя информационни брошури, популяризиращи местната идентичност, местни продукти, култура и бит, автентични за региона на МИГ Първомай;
* 100 броя информационни материали, популяризиращи местната идентичност, местни продукти, култура и бит, автентични за региона на МИГ Първомайна английски език до 20 стр
* 1 брой видеофилм, популяризиращ местната идентичност, местни продукти, култура и бит, автентични за региона на МИГ Първомай с минимална продължителност 5 мин.;
* 1 брой Информационна табела 60/40 см ;
* 3 броя информационни табели 1000/1200 см;
Целта на дейността е да се стигне до максимален брой представители на местната общност, които да се запознаят с проекта и да бъде популяризирана местната идентичност, култура и бит. |
9 470.00
|
9 470.00
|
Въвеждане на иновативни за местната общност дейности: Предвиждат се иновативни за територията дейности като 4 еднодневни обучения, свързано с популяризиране на местната идентичност и добри практики –и подготовка и провеждане на празник.
Дейността предвижда осигуряване на логистика, цялостна организация и промотиране на фестивално събитие- Празник на местни продукти, култура и бит, автентични за региона на МИГ Първомай. В изпълнение на дейността ще се изготви концепция и сценарий за празника, ще бъдат поканени гости и журналисти, с цел отразяване и разпространяване на информация за празника и територията на МИГ. Ще бъдат поканени участници от различни сфери за да вземат участие в празника - певци, музиканти, танцови състави и други. Празникът ще се проведе на открито място като то ще бъде избрано при оформяне на концепцията. Ще се ползват шатри/павилиони или еквивалентни преместваеми обекти, тъй като празника ще включва и изложени-базар на местни производители. Ще се заснеме видеоматериал - най-малко 5 минутен от провеждането на празника и ще се осигури и снимков материал.
Празникът е иновативен тъй като когато се провеждат фестивали и празници, те включват музикално-артистична програма и/или конкурсна програма за участващите.
Предвиденият по настоящия проект празник включва разнообразно участие на представители на местната общност. Досега не е правен на територията на МИГ Първомай 2016 празник с участие на местни производители едновременно с читалища, певчески и танцови състави. По този начин ще се създадат взаимовръзки между различни групи представители на местната общност, а подготовката и провеждането ще им покаже, че за успешното популяризиране на територията са необходими съвместни усилия.
Друго иновативно решение за нуждите на местната общност е включването на обучения, свързани с популяризиране на местната идентичност и добри практики - 4 броя. До този момент не се е използвала тази форма за повишаване на капацитета на местната общност, а обикновено обученията са професионални или по друг признак, но не и общностни.
Важен резултат е въвеждането на иновативни практики като обучения за местната общност и фестивални събития с акцент на местни продукти, култура и бит, автентични за региона на МИГ Първомай. |
23 584.00
|
19 400.00
|
Придобиване на материални активи, които се използват в интерес на местната общност: Първомай е община със 17 населени места. Общинският център разполага с просторно площадно пространство. Идеята на предвидената дейност е да се осигури възможност за месните хора и за гостите на територията да се запознаят удобно с местната идентичност и територия. Ще се закупят активи, които ще се разположат на много посещавано публично място, като на двата видео дисплея ще се прожектират видео клипове и филми, рекламни материали за популяризиране на територията ( включително и изготвените по проекта такива).
За целта дейността предвижда да се закупят и монтират следните материални активи:
* пейки - 50 броя, които ще се разположат около и в близост до LED дисплеите;
* два LED дисплея с размери съответно 4,80м х 2,72 м и 5,76 м х 3,20 м.
В последните години широко се използва метод за идентификация на определено място - обемни букви. Популярните букви масово навлизат в градове и територии и предизвикват интерес в местните жители и гостите на териториите, които задължително се снимат пред обемните букви.
Поради тази причина МИГ Първомай 2016 реши, че е време да се запълни тази липса на територията на МИГ и е предвидил да се закупят и монтират два комплекта обемни букви с текст "ПЪРВОМАЙ".
Община Първомай е издала Разрешение за поставяне на МИГ Първомай 2016 за поставяне на материалните активи, които имат нужда от такова съгласно ЗУТ.
Община Първомай се е ангажирала да почиства и поддържа в изряден вид активите и площите на които са поставени, с което се гарантира устойчивост на резултатите от проекта за повече от две години. |
120 390.00
|
107 916.00
|
Управление на проекта и оперативни разходи: Дейността обхваща разходите за външни услуги -пощенски услуги, куриерски услуги, банкови такси, такси за домейн и хостинг за интернет страницата и възнаграждения на екип за управление. Тук са предвидени и разходи за такси за издаване на документи и разходите за закупуване на офис консумативи и канцеларски материали.
Ще се сключат договори с координатор и счетоводител по проекта за целия период на изпълнение на проекта, като изискванията за квалификация, опит и ангажиментите им са посочени в секция 9 Екип от формуляр за кандидатстване.
Дейността ще обезпечи и необходимостта от оперативни разходи по целия проект. |
9 308.00
|
9 000.00
|