Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Патронажна грижа+ в община Опака.: Целта на дейност "Патронажна грижа" е осигуряване на подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда. Дейността ще осигури продължаваща подкрепа за хората в риск, чрез почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домовете, вкл. на лица под карантина и в отговор на актуалните нужди, свързани с превенция и ограничаване на COVID-19 , както и на потребностите на уязвимите групи. Ще бъдат включени потребители, подали заявления за включване в обгрижване, включително вече получавали подкрепа по изпълненият от Община Опака проект. Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се осъществява съобразно Методика за предоставяне на патронажна грижа, на Министерство на здравеопазването, безплатно, според Решение на ОбС Опака. Почасовите интегрирани здравно-социални услуги включват: - услуги, предоставяни от домашните помощници - подкрепа в битовото обслужване - хранене,обличане, лична хигиена, хигиена в жилището, помощ в домакинството, и подкрепа за социална активност - помощ при общуване, развлечения и занимания, придружаване до институции и др. Медицински манипулации: прием на лекарства, превръзки, обработка на рани, поставяне на инжекции, поставяне на инсулин, проследяване на жизнени показатели / пулс, телесна температура,кръвно налягане/ и др. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия; Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). С изпълнение на Дейност 1. Патронажна грижа+ в община Опака ще се се защити обществения интерес и ще се отговори на нуждите на населението от превенция, разпространението на COVI-19. Ще се предоставят услуги по създаден механизъм за интегрирани почасови услуги на потребителите, изпаднали в изолация и невъзможност за снабдяване на хранителни продукти, лекарства и други от първа необходимост. Осигуряване на качество на социалните услуги при нужда и в кратки срокове със средства на потребителите.Услугите ще се предоставят на всеки потребител във връзка с индивидуалните му желания и потребности. Изпълнението на проектните дейности стартира от -1.07.2021г. Допустими разходи на УК: "Разходите по настоящата процедура са допустими от 01.02.2020 г." Според плана за изпълнение периодът на дейност 1 - направление 1 стартира през втори проектен месец (август 2021)за 12 месеца(записано е 2-13 месец в плана за изпълнение). Патр. грижа ще се предоставя за мин.15 лица- - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - мед. услуги, не дублиращи тези предоставяни по НЗОК - манипулации, лечебни процедури и организира диагностични изследвания и др.. -псих.подкрепа, насочена към възстановяване на потребителите и социална интеграция. Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здрав. характер са изключени от соц. живот и са в риск от вкл. в институционален тип грижа, както и са изложени на риск от заразяване с COVID - 19. Патр. грижа ще допринесе за разширяване на соц. услуги, предоставени в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвими групи и/или техните семейства. 0.00 23 544.00
Превенция на COVID-19 в социална услуга, делегирана от държавата дейност: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в соц. услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; • Община Опака е доставчик на 1 социална услуга: Дом за стари хора. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност (ДДД). Подкрепата, която ще бъде оказана по проекта се изразява в наемане на допълнителен персонал в соц услуга, функционираща на територията на общината, които да осъществяват допълнителни мерки за огр на разпространението на COVID-19, с цел осигуряване на защитена среда за лицата. Предприемането на тези мерки за ограничаване в процеса на предоставяне на соц. услуги от доставчиците води до възникването на доп. разходи за тях, които няма възможност да бъдат поети в рамките на стандарта за фин на соц. услуги, ДДД. В тази връзка е необходимо да бъдат предоставени доп. средства за дейности, пряко свързани с опазване здравето както на ползвателите на соц услуги ДДД, така и на служителите, които ги предоставят. Персоналът на действащата социална услуга, ДДД е 9 служители. В усл. на глобална пандемия, предизвикана от разпространението на COVID - 19 наличният персонал на соц. услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа, предизвикани от COVID -19. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижи. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни бройки обслужващ персонал (2 бр. САНИТАР - дезинфектатор на 8ч и 1 бр. на същата длъжност, но на 5 часов трудов договор), който ще намали тежестта на работния процес и риска от пандемията. С проекта ще бъдат осигурени необходимите ЛПС и ще се въведат доп мерки за дезинфекция на сградния фонд на соц. услуги, ДДД. Ще се осъществяват по график и при възникнала извънр необходимост с цел предоставяне на защитена среда за потребителите. Персоналът и потребителите на соц. услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID -19. Координатор човекопоток от единна ставка - ще осигурява възможност за плавно протичане на работния процес в условията на пандемия като координира човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазванe на необходимата физ дистанция. Ще отговаря за спазване на периодите от време за дезинфекция на помещенията- цялостно почистване и дезинфекция , преди и след всеки потребител/лице от персонала. Санитарите ще извършват всички дейности, свързани с поддържането и дезинфекция на общите пространства в сградата и дворните, фасадите и оградите на сградата, санитарните помещения. 0.00 30 255.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).