Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal "Increasing the competences of the municipal administration - Svishtov for effective and efficient implementation of the DPR" is intended to support the beneficiary Municipality of Svishtov in connection with increasing the capacity of employees for preparation, implementation and reporting of project proposals under Regional Development Program 2021 - 2027 (RDP). The planned activities aim at the preparation of high-quality and competitive project proposals, aimed at achieving sustainable development, integrated impact and synergistic effect on the territory and population through the implementation of activities under different investment priorities: Energy efficiency in administrative and residential buildings and student dormitories; Urban environment; Social infrastructure; Educational infrastructure and Cultural infrastructure.
The project proposal aims to guarantee the quality and effectiveness of the prepared project proposals, with which the Municipality of Svishtov will apply in the program period 2021-2027.
The training activities of the project will include 30 municipal employees who will undergo training aimed at providing systematized knowledge for project development, management and reporting, financed in the new programming period 2021-2027.
Within the framework of the project, the Beneficiary Municipality of Svishtov also provides for the exchange of experience, identification and transfer of good practices with other municipalities - beneficiaries under the OPRD for 16 employees.
Also within the framework of the project, it is planned to prepare 2 the number of financial analyses/analysis "Costs - benefits", as well as delivered computer and peripheral equipment for the work of employees engaged in project management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на специализирани обучения за служителите, ангажирани с подготовка, изпълнение и отчитане на проекти и обмяна на опит и добри практики с други общини.: Дейност 1: "Осигуряване на специализирани обучения за служителите, ангажирани с подготовка, изпълнение и отчитане на проекти и обмяна на опит и добри практики с други общини" е насочена към провеждане на обучения за подобряване на професионалната компетентност на служители, пряко ангажирани с подготовка, изпълнение и отчитане на проектни предложения, както и подготовка на концепции за ИТИ по новия програмен период 2021-2027 г. и обмяна на опит и добри практики с други общини на територията на Р България за общо 76 служители изцяло в контекста на приноса и в съответствие с целите на Програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г. Целта на обученията е продиктувана от необходимостта от повишаване на компетенциите и придобиване на допълнителни знания от служителите с оглед повишаване ефективното изпълнение на служебните задачи и ангажименти. Предвидените обучения са по следните основни теми: ТЕМА I. Подготовка на концепции за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) и проекти/ проектни идеи за интегрирано градско и териториално развитие за периода 2021-2027. за 20 служители; В рамките на обучението се предвижда служителите да се запознаят с подхода ИТИ - регулаторна рамка относно подхода ИТИ; Значение и същност на ИТИ, Цел на подхода; Приложими програми за периода 2021-2027; Предимство на партньорствата; ползи от прилагането на подхода. След завършване на обучението участниците ще познават същността на ИТИ; знаят регулаторната рамка за прилагане на интегрирания териториален подход; познават допустимите за финансиране мерки и дейности за дадена територия от различните програми; знаят и разбират възможностите и изискванията за създаване на партньорства за изпълнение на проектните предложения и др. ТЕМА II. Изпълнение и управление на проекти. В рамките на това обучение ще бъдат засегнати теми, включващи Изпълнение и управление на проекти; Грешки и проблеми при изпълнението на проекти по програмите на ЕС и как да се предпазим от тях за 20 служители; ТЕМА III. Финансов мениджмънт и отчитане на проектите /за 20 служители/. В рамките на това обучение ще бъда засегнати теми, свързани с: Управление на ресурси - материални, технически и човешки; Управление и отчитане на дейностите (съдържателен отчет); Управление и отчитане на финансовите ресурси (финансов отчет); Допустимост на разходите и финансово управление на проектите. Ще бъдат разгледани следните най – важни финансови аспекти на проектите, а именно: Общи принципи за допустимост на разходите; Период на допустимост на разходите; Пакет отчетни документи; Допустими преки разходи за проект; Непреки разходи; Недопустими разходи; Доказателства за извършени разходи; Финансово управление и осчетоводяване на разходите; Разпределение на разходите по бюджетни пера; ДДС като допустим /недопустим разход; Най-често допускани грешки при финансовото отчитане на разходи по договори за БФП. В рамките на дейност 1 Бенефициента Община Свищов предвижда и Обмяна на опит, идентифициране и трансфер на добри практики с други общини - бенефициенти по ОПРР. По този начин служителите на община Свищов ще имат възможност да се запознаят и приложат опита и добрите практики на други общини, като по този начин повишат своя капацитет в разработването, управлението, изпълнението и отчитането на проекти, както следва: 1 брой тридневно посещение на 8 служители от Община Свищов в общините Габрово и Севлиево, с които Община Свищов ще разработва в партньорство проект за екологосъобразна мобилност, финансиран по НПВУ; 1 брой двудневно посещение на 8 служители от Община Свищов в община Русе. Чрез заложените и предвидени посещения служителите на общинска администрация Свищов ще обсъдят бъдещи партньорства и ще подобрят своя институционален и организационен опит. 88 000.00 87 984.00
Изготвяне на анализ "Разходи - ползи" / финансови анализи: Извършването на анализ на ползите и разходите е задължително условие, за да бъдат одобрени големите инфраструктурни проекти, които финансира ЕС и в частност Програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г. Този анализ изисква специализирани познания и последователното прилагане на редица концепции, за да се докаже, че: 1) проектът е целесъобразен от икономическа гледна точка и допринася за целите на регионалната политика на ЕС и Програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г.; 2) приносът от Фондовете на ЕС е необходим за да бъде проектът осъществим. Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура изготвянето на анализ „Разходи - Ползи“/финансов анализ следва да е насочено към проекти, имащи потенциал да генерират приходи и съответстващи на интегрираните градски стратегии – ПИРО и на регионалните приоритети и нужди, идентифицирани в ИТСР. Общинска администрация Свищов в изпълнение на дейност 2 на проекта предвижда изготвяне на 2 броя анализи, както следва: 1. За Програма за публична подкрепа за развитието на индустриални райони, паркове и подобни територии и за привличане на инвестиции („AttractInvestBG“) за проектно предложение за изпълнение на инвестиция „Изграждане на Дунавски индустриален технологичен парк – Свищов“. Съгласно предварително публикуваните Насоки за кандидатстване /стр. 29-31/ е задължително предложението за изпълнение на инвестиции да включва Дейност 1: "Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на довеждаща техническа инфраструктура - елементи на публична (държавна или общинска) техническа инфраструктура до индустриалния парк /зона" и/или Дейност 2: "Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на вътрешна техническа инфраструктура, в границите на индустриалния парк/зона". За индустриалния парк/зона, за който се кандидатства, следва да са предвидени всички елементи на техническата инфраструктура, необходими за функционирането на парка/зоната, в т.ч. най-малко водоснабдяване и електрозахранване, както и транспортен достъп. В пред инвестиционното предложение следва да бъдат разглеждани вариантни решения (минимум два варианта на проектни решения) за довеждаща и/или вътрешна техническа инфраструктура, в зависимост от предмета на проектното предложение, като изборът на подходящ вариант на инвестиционното строително намерение, следва да се извърши на база на следното: - Мултикритериен анализ, включващ икономическа и финансова оценка на всеки един от разгледаните варианти или - Анализ разходи-ползи и Технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение. Община Свищов като допустим бенефициент ще кандидатства с проект по посочената схема и поради това включва в проектното предложение изготвяне на анализ разходи ползи за изпълнение на инвестиция „Изграждане на Дунавски индустриален технологичен парк – Свищов“ по Програма за публична подкрепа за развитието на индустриални райони, паркове и подобни територии и за привличане на инвестиции („AttractInvestBG“) по НПВУ 2021-2027 г. 2. В Индикативна годишна работна програма за 2023 г. на Програма "Развитие на регионите“ 2021-2027 (ПРР) в рамките на Приоритет 2 „Интегрирано териториално развитие на регионите" предстои да бъде отворена за кандидатстване процедура "Подкрепа за интегрирано градско развитие в 40 градски общини", включваща инфраструктурни мерки за насърчаване на икономическата активност - енергийна ефективност и устойчиво обновяване на жилищни и обществени сгради; устойчива мобилност, вкл. градска мобилност; пътна инфраструктура, зелена градска инфраструктура и сигурност в обществени пространства; образователна инфраструктура и оборудване; здравна и социална инфраструктура, култура, спорт и туризъм и др. дейности, за които е необходимо да се извърши анализ „Разходи-ползи“. Към настоящия момент не е ясно коя от мерките ще бъде отворена приоритетно, поради което не бихме могли да фиксираме точно анализа "Разходи - ползи" за коя от мерките ще бъде изготвен. 19 880.00 19 800.00
Доставка на компютърна, периферна техника и ИТ оборудване (в т.ч. периферна техника, печатащи, сканиращи и копиращи устройства, специализирано компютърно оборудване и др.), за обезпечаване на работата на структурите и лицата, отговорни за подготовка, изпълнение и отчитане на проектите по ПРР 2021 – 2027 г. : В изпълнение на дейност 3: "Доставка на компютърна, периферна техника и ИТ оборудване (в т.ч. периферна техника, печатащи, сканиращи и копиращи устройства, специализирано компютърно оборудване и др.), за обезпечаване на работата на структурите и лицата, отговорни за подготовка, изпълнение и отчитане на проектите по ПРР 2021 – 2027 г." е предвидено закупуване на общо 33 броя нова, неупотребявана компютърна и периферна техника съгласно Техническа спецификация, която ще бъде изготвена от Възложителя Община Свищов, и включваща: - 1 брой цветно мултифункционално устройство; - 12 броя лаптоп; - 3 броя мултифункционално устройство Printer/Scanner/Copier; - 14 броя компютърни конфигурации с вкл. лиценз /компютърната конфигурация вкл. монитор, настолен компютър и компютърна периферия/; - 3 броя скенери. Разпределението на предвиденото оборудване е както следва:  1 брой цветно мултифункционално устройство - за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „Управление на проекти и европейски въпроси“;  12 броя лаптопи: - 3 броя за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“; - 3 броя за Дирекция „Финансови дейности“; - 2 броя за Отдел „Обществени поръчки“; - 2 броя за Дирекция „Инвестиционна политика, кадастър и техническо обслужване“, отдел „Инвестиционна политика“; - 2 броя за Дирекция „Инвестиционна политика, кадастър и техническо обслужване“, Отдел „Кадастър, техническо обслужване и контрол по строителството“  3 броя мултифункционално устройство Printer/Scanner/Copier: - 1 брой за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“; - 1 брой за Дирекция „Финансови дейности“; - 1 брой за Дирекция „ИП КТО“, отдел „Инвестиционна политика“;  14 броя компютърни конфигурации с вкл. лиценз /компютърната конфигурация вкл. монитор, настолен компютър и компютърна периферия: - 4 броя за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“; - 4 броя за Дирекция „Финансови дейности“; - 2 броя за Отдел „Обществени поръчки“; - 2 броя за Дирекция „ИП КТО“, отдел „Инвестиционна политика“; - 2 броя за Дирекция „ИП КТО“, Отдел „КТО КС“  3 броя скенери: - 1 брой за Дирекция „АПИОУПЕВ“, Звено „УПЕВ“; - 1 брой за Дирекция „Финансови дейности“; - 1 брой за Дирекция „ИП КТО“, отдел „Инвестиционна политика“. 72 120.00 47 371.20
Изпълнение на дейностите по информация и комуникация : Съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. бенефициента Община Свищов ще изпълни дейности, свързани с осигуряване на публичност, информираност и комуникация. По време на изпълнението на проекта Община Свищов, в качеството на Бенефициент и Водещ партньор по проекта ще информира обществеността за основната и специфичните цели на проекта, както и за очакваните резултати след изпълнението му. Ще бъде подчертана ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, за постигане на прозрачност и публичност при реализирането му. Дейностите по информация и комуникация включват: 1. Организиране и провеждане на встъпителна пресконференция, на която ще бъде представена основната цел на проекта и неговите специфични цели; екипа за управление; продължителност; заложените дейности, очакваните резултати и др. релевантна информация; 2. Текущо информиране на обществеността чрез прессъобщения, публикувани на интернет страницата на Община Свищов, с кратко описание на проекта, неговите цели, продължителност и очаквани резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; 3. Изработване и поставяне на плакат /информационна табела/ с информация за бюджетната линия, в който да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Плаката /табелата ще бъде поставена на видно за обществеността място; 4. Изработка на стикери /лепенки/, които ще бъдат залепени на доставеното оборудване, закупено в рамките на проекта; 5. Организиране и провеждане на заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени изпълнените дейности, постигнатите резултати и отчетените индикатори. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).