Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

INTERCOMPLEX Ltd. was founded in 1999, our main activities include:
• Construction of low, medium and high voltage electricity projects
• Production and marketing of electrical equipment, machinery and equipment-low and medium voltage
• Engineering, automation and management of production processes, services and facilities.
As a company with highly specialized activities, we strive to keep staff with long professional experience and respectively to introduce measures to prolong their careers.
The target group included in the project proposal are all employees in the company, a total of 106 employees, 17 of them are over the age of 54. Commitment of management is to keep employment at the min. 50% of the target group for a period of 6 months after the completion of project activities.
The project activities include: Organization and management of the project; Information and publicity; Adapting and developing the introduction of systems for the development of human resources in the enterprise and the introduction of innovative models for labour organization aimed at raising productivity and environmental protection through the development of a strategy for the introduction of new systems, practices and tools for the development of human resources and labour organization, on the basis of which to develop software for the management of human resources; Providing safe and healthy working conditions, improving work and health status of employees through the purchase of PPE and protective clothing, and providing means of collective protection.
The expected results of the project are: Introduced innovative models for labour organization aimed at raising productivity and environmental protection; Improved working conditions for 106 employees, 17 of them over 54 years of age; Provided prerequisites for the transition to a low-carbon economy that is sustainable to climate change, environmentally sustainable and resource efficient.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление : Дейността „Организация и управление” е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на Договарящия орган за успешната реализация и приключване на проекта. Обявените процедури ще гарантират принципа на лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги/доставки. Организационната дейност е една от най-важните за проекта. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати. Сформирането на екип, с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на дейностите и постигане на специфичните цели на настоящия проект. Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация. Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект, Счетоводител, Координатор. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта. За да се гарантира равенството между половете и недискриминационният принцип при назначаване на квалифицирани кадри и определяне на задачите и отговорностите ще се спазват критериите за равнопоставеност. Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите е без оглед на тяхната етническа принадлежност, религия, раса, възраст, пол, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие, той отговаря за цялостното управление на проекта. Той отговаря за планиране и контрол по отношение на дейностите, свързани с разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда чрез Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси; закупуване на ЛПС и специално работно облекло, и осигуряване на средства за колективна защита. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта. Той изготвя всички справки, изисквани от Договарящия орган, отчети за междинни и финални плащания. Координаторът отговаря за планиране, контрол и техническа отчетност при изпълнение на предвидените дейности, подпомага останалите членове на екипа при провеждането на процедури за избор на изпълнители. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. В неговите задължения е включено и да отговаря за провеждане на цялостната дейност, свързана с популяризирането на проекта в съответствие с изискванията за визуализация на Договарящия орган. Той и ръководител проект ще осъществяват контактите със средствата за масова комуникация и ще подготвят необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г., ръководствата и указанията за допустимост на разходите по ОП „РЧР”. Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането на процедурите за външно възлагане на дейностите по проекта. 25 164.00 25 164.00
Информиране и публичност: Дейност информиране и публичност се основава на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на ИНТЕРКОМПЛЕКС ООД, разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група по проекта. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъде направена публикация в печатно издание, която ведно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Върху закупените в рамките на проекта ЛПС и колективни средства за защита, и други, там където е подходящо и/или изискуемо, ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени в Единния наръчник. За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е предвиден Координатор по проекта, който е член на екипа и ще има възложени отговорности. Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контрола ще се осъществява от координатора. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от предходни проекти и дейности на ИНТЕРКОМПЛЕКС ООД, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Дейностите за информация и публичност представляват задължителна и съпътстваща изпълнението на проекта дейност, която ще допринесе като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет страницата и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОП „РЧР”. 2 300.00 2 300.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда чрез Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси.Стратегията за развитие на компанията включва развитие на услугите и производството ни както на националния пазар,така и в ЕС и страни извън него, като това е обусловено от тенденцията за либерализация на енергийните пазари.В ситуация,в която дефицитът на кадри става все по-остър проблем,ние се стремим не само да привличаме доказани професионалисти, но и да осигурим комфортна работна среда и професионално развитие,и лична удовлетвореност.Това налага целенасочени организационни промени за оптимизация на работните процеси,вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост(гъвкаво работно време,ротация на работното място и др.)и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот.Друг ключов момент е,че предвид факта, че над 16 % от служителите ни са над 54 год. е важно да се набележат мерки и практически да се въвеждат практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители. Други сериозни предизвикателства пред компанията са необходимостта от обслужването на множество клиенти извън офиса,непрестанната нужда от повишаване на квалификацията на служителите в различни области и проследяване на тяхната ефективност и ценз.Идентифицираните нужди биха могли да бъдат преодолени чрез обезпечаване на фирмата със софтуер за управление на човешките ресурси. Набелязването на такъв тип мерки във фирми с дългогодишна практика е най-ефективно да бъде направено от външна фирма,тъй като външната обективна гледна точка е гаранция за адекватност и безпристрастност на изводите.Имплементирането на такива мерки чрез използването на последните достижения на информационните технологии е сред методите за промяна в позитивна посока и резултира в компетентни и всеотдайни служители, позитивни клиенти и създава стойност.В допълнение въвеждането на иновативни модели за организация на труда неминуемо рефлектират в повишаване на производителността и опазване на околната среда.Основните акценти в стратегията,на базата на чийто изводи следва да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси, ще бъдат фокусирани върху: •Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси-планиране, подбор и наемане •Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот •Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Набелязаните мерки и тяхното практическо внедряване в компанията ще допринесат за повишаване производителността на труда и за опазване на околната среда.Възможностите за отдалечен достъп, намаляване на пътуванията от точка до точка, опцията за работа от дома, и изобщо използването на иновативни методи и последните достижения в областта на информационните технологии безспорно рефлектират в нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика.Предвидено е да се набележат и подходящи мерки за насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот, както и инициативи, насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот. Практическото въвеждане в действие на разработените в настоящата дейност промени ще бъдат осъществени на два основни етапа: 1.След разработването на стратегията тя ще бъде утвърдена от Висшето ръководство на компанията, и ще бъде имплементирана в сертифицираните системи за управление в дружеството, в съответствие с ISO 9001(качество), ISO 14001(околна среда), OHSAS 18001 (ЗБУТ), както и във всички релевантни вътрешни документи; 2.След внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси, той ще бъде интегриран към наличните информационни масиви на компанията. Набелязани мерки ще бъдат ефективно внедрени в предприятието и ще допринесат за опазване на околната среда и за съвместяването на професионалния, семейния и личния живот 59 600.00 59 600.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.: Основата цел е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за идентифицираните рискове.Предвидени са следните средства за колективна защита: •Съгл.НАРЕДБА № 7/99г., на работните места и при използване на работното оборудване при вероятност от създаване на опасни концентрации на токсични газове в работната среда се осигуряват автоматични газоанализаторни и газосигнализаторни системи.Възможно е работещите да бъдат изложени на въздействието на токсични газове, опасни не само за здравето,но и за безопасността им(взривоопасни, запалими, горими).В определени концентрации те могат да проявят своите токсични ефекти без да бъдат осезаеми за сетивата(без цвят и мирис).Предвиденом е мобилните работни екипи да бъдат снабдени с подходящо средство за колективна защита–преносим газ анализатор, измерващ горливи газове, пари, както и O2, CO, NO2, SO2 and H2S •При работата на екипите, свързана с комплексно изграждане на подстанции и трафопостове,изграждане и електрообзавеждане на сгради,изграждане на електропреносни мрежи НН, СРН и ВН,пусково-накладъчни работи,осветителни,силови и сигнални електроинсталации,съответните работещи и лица,които биха могли да бъдат застрашени,трябва да са предпазени по подходящ начин от риск за злополуки,причинени от директен или индиректен допир.Проектирането, изработването и изборът на материали и на предпазни устройства и предпазни средства трябва да са съобразени с електрическото напрежение, условията на средата и компетентността на лицата, които имат достъп до инсталацията или до нейни съставни части.Поради това екипите трябва бъдат оборудвани с надеждни и средства за колективна защита, като се вземат в предвид всички извършвани дейности.Предвидено е осигуряването на комплектован куфар с екипировка за безопасност при работа;изолиран динамометричен ключ;преносим заземител ВПНН;преносим заземител въздушни линии;изолационна пътека 5 м;изолационно ограждение;манипулационна щанга;комплект изолирани инструменти;фазоуказател;за дейностите, свързани с работа на височина- изолирана стълба, плъзгаща, с разгъната дължина поне 10 м;изолирана двураменна стълба с 3 стъпала •При заваряването се образуват сложни токсични газопароаерозолни смеси с редица токсични, дразнещи кожа и лигавици и/или алергенни газове–азотни оксиди, серен диоксид, въглероден оксид, както и кондензационни метални пари,които могат да причинят хронична интоксикация.Във връзка с това е необходимо осигуряването на надеждно средство за колективна защита–димоулавяща маса при работните места на заварчиците. •Рязането и пробиването на материали от стъклонапълнен полиестер е свързано с образуването и отделянето на прах,съдържащ под 2% свободен кристален силициев в респирабилната фракция(Наредба № 13/2004г).Прахоулавящата маса значително ще намали концентрацията на прах в дихателната зона на работната среда,а по този начин и степента на експозиция на работещите.Ще се минимизира риска от неблагоприятни здравни ефекти–заболявания на дихателната с-ма, алергични заболявания. Съгл НАРЕДБА № 7/99г: •пътните маршрути, в т. ч. разстоянията между използваните транспортни средства и врати, портали, колони, коридори, пешеходни пътеки и др. се определят така, че да осигуряват сигурността на съоръженията, на транспортните сред-ва и безопасността на пешеходци и работещи в близост до тези пътни маршрути.Във връзка с това са предвидени предпазни ограждения около външните тела на климатиците при основната сграда, покрай които постоянно се осъществява движение на персонала. •аварийните пътища и изходи се поддържат винаги в изправност, свободни и чисти с оглед осигуряване на възможно най-бързото извеждане на хората в безопасна зона. Предвидена е подмяна на евакуационната стълба, която в рез-т на неблагоприятни климат. въздействия и стареене на металните и части е недостатъчно надеждна и сигурна 103 880.00 103 876.50
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Основата цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. От самото създаване на фирмата Висшето ръководство полага усилия и се стреми към внедряване и прилагане на систематичното управление на безопасността като осигурява и поддържа екологична, безопасна и здравословна работна среда чрез: •осигуряване здравето и безопасността на персонала на постоянните, временните и подвижните работни места; •подходящи обучения, информация и инструкции за всички служители, посетители и изпълнители; •осигуряване на необходимите средства за безопасност, защитна екипировка, и контрол при използването им; •мерки за предотвратяване на инциденти, злополуки и нежелани събития, и стриктен контрол при прилагането им; •преглед и актуализация при промяна на законодателството, поради организационни промени, или поради други обстоятелства минимум веднъж годишно. В рамките на дейността е предвидено да бъдат закупени ЛПС и специално работно облекло за направления „Обекти ВН, СрН и НН“ и „Производство и складово стопанство“, включващи:защитни панталон, зимно и лятно еке;дъждобран;защитна шапка с твърдо бомбе;защитни обувки и боти;комплект защитна каска, външни антифони и защитни очила за монтаж към каска;индикатор за напрежение;комплект Сбруя с две опорни точки и Въже регулируемо, 2 м за длъжностите:ръководители на отдели Промишленост, Строителство, Производствено поделение, Складово стопанство; инженер проектант;инженер, електромашини и апарати; шлосер;ел. монтьор;шлосер-заварчик;ел.механо-шлосер;заварчик и резач на метали;заварчик; общ работник;шофьор. Макар съгласно основните принципи на превенция средствата за колективна защита да се използват с предимство, тяхното осигуряване не отменя необходимостта от снабдяване на работещите лични предпазни средства. Мобилните екипи работят често на открито при значително неблагоприятни климатични условия – прегряване през топлия и преохлаждане през студения период на годината. Необходимо е да се осигури пълен комплект специално работно облекло, защитаващо от неблагоприятен микроклимат: защитен панталон, защитно зимно яке; защитно лятно яке; дъждобран; защитна шапка със твърдо бомбе; защитни обувки; защитни боти. Поради идентифицираните при оценката на риска механични опасности и експозиция на шум от технологично оборудване е необходимо работещите да бъдат снабдени с комплект защитна каска, външни антифони и защитни очила за монтаж към каската. Съществуват и значителен брой операции, свързани с работа на височина, при които работещите трябва да бъдат обезопасени с комплект сбруя с две опорни точки и регулируемо въже, 2 м. Във връзка с опасност от въздействие на електричен ток е необходимо работещите да са снабдени с индикатор за напрежение. Дейността ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 60 788.00 59 836.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).