Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

For the municipality of Zlataritsa, the project activities will start on 03.10.2022, providing a hot lunch to 110 users, within 751 working days incl. until 30.09.2025. 

The hot lunch will be provided in five settlements of the Municipality of Zlataritsa, namely: the town of Zlataritsa, the village of Gorsko Novo selo, with Slivovitsa, with Cheshma and the village of Rodina, upon request.
The reasons for choosing certain settlements are as follows:
1. The municipality of Zlataritsa is in a mountainous area and access to other settlements is difficult, especially in the winter months.
2. According to the preliminary studies, the largest number of persons falling within the scope of the target groups is concentrated in the territory of the cited settlements.
3. from the experience of providing the hot lunch service, we found that applicants for hot lunch from other settlements either do not exist or are few enough for the service to be profitable
The service will be provided by an external contractor company "AK i KO" EOOD. Until 29.11.2022, the Municipality of Zlataritsa has concluded contract No. RD-23-118/23.12.2021 based on Art. 183, in connection with Art. 112 of the Civil Procedure Code and Decision No. D10970748/08.12.2021, to determine the contractor of a public procurement. As of 30.11.2022, the Municipality of Zlataritsa conducted a new public procurement - direct negotiation, with the subject:"Preparation and delivery of food - "hot lunch" to the needy persons living in the territory of Zlataritsa municipality under the Program for Food and Basic Material Support 2021-2027. The unique number of the public procurement in the Public Procurement Register is 00954-2022-0018. On 18.11.2022, a public procurement contract was concluded with the selected contractor with No. RD-23-91/18.11.2022 for the supply of food for the period 30.11.2022 - 30.09.2025. Until now, the implementation of a hot lunch service was carried out by the same company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: към момента на повадане на ПП, община Златаица има сключен договор РД-23-118/23.12.2021 г. със срок до 31.12.2022 г. или до налична финасиране, по реда на ЗОП с фирма "АК и КО" ЕООД. Поради покачване на стойността на храноден през 2021 г., се наложи средствата заложени в обществената поръчка да бъдат преразгледани, след което се установи, че наличните средства стигат услугата да бъде предоставяне до 29.11.2022 г. В периода 03.10.2022 г - 29.11.2022 г. е проведена нова обществена поръчка и се сключи договор с избрания изпълнител "АК и КО" ЕООД. Храната ще се приготвя и пакетира в кухня - майка /кетъринг/ с адрес гр. Стражица, ул. «Д. Узунов» №13. 1. Изпълнителят разполага с добре оборудвана кухня. Кухнята е на адрес гр. Стражица, ул. "Дончо Узунов" № 13. Същата се състои от следното кухненско оборудване: Професионални електрически фурни на три нива – 2 бр.; капацитет - 240 порции. Професионални електрически фурни на едно ниво – 3 бр.; капацитет - 120 порции. Професионални електрически печки със 6 котлона – 3 бр.; капацитет - 1080 бр. порции Професионална зеленчукорезачка- 1 бр.; капацитет 60 кг./час. Професионална картофобелачка – 1 бр.; 80 кг./час. Профсионален пасатор – 2 бр. 2. Съоръжения за съхранение на продукти: Хладилна камера – минусова 24 куб.м. Хладилна камера – плюсова 30куб. м. Хладилна камера – плюсова 30 куб.м. Професионален хладилник „Торго” – трикрилен Хладилник за съхранение на СЖП 3. Сухи складове: - за съхранение на масла и мазнини – 1 бр. - зърнени, храни на зърнена основа и шоколадови изделия Персоналът се състои от готвач, работник кухня и шофьори. Приготвянето на храната ще се извършва при спазване на мерките за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР са въведени добри производствени практики. Обектът притежава удостоверение по чл.12 от Закона за храните, също така има налични транспортни средства, с които ще се разнася храната отговарящи на изискванията на Агенцията по безопасност на храните. Доставчикът отговаря на условията по чл.12 от Закона за храните - удостоверение № 101/31755 от 03.02.2017г. на Областна дирекция по безопасност на храните гр. В. Търново. Автомобилът, марка ПЕЖО БИПЕР, ТОВАРЕН с рег. №ВТ 5675 КН и становище към заявление №1883/21.04.2020 г., от ОДБХ В. Търново, с който ще се извозва храната, също е регистриран по надлежният ред за разнос на храна. Приготвената храна ще бъде за 110 потребители. Услугата ще се предоставя от 03.10.2022 г. до 30.09.2025 г. вкл. в рамките на 751 работни дни. За жителите на гр. Златарица, с. Родина и с. Горско Ново село, с. Сливовица и с. Чешма. За сондиране на мнение на потребителя относно качеството на храната периодично ще се попълва и точита обратна връзка. При изпълнение на дейността ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи 259 798.40 103 440.00
Предоставяне на топъл обяд: Описание Фирмата изпълнител разполага с добре оборудвана кухня и добре квалифициран персонал, който се състои от готвачи, работници кухня и шофьори. Приготвянето на храната се извършва при спазване на мерки за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР и добри производствени практики. След приготвянето й, готовата храна, разпределена на порции, пакетирана индивидуално ще бъде извозвана до дома на потребителите - ежедневно през работните дни с превозно средство на фирмата изпълнител, регистрирано по надлежният ред. Храната ще бъде доставена на утвърените предварително 110 потребители. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храната от лице от списъка с чакащи кандидати, съгласно изискванията на схемата и с цел недопускане на разхищения. Доставената храна ще отговаря на изискванията за здравословно, балансирано и питателно хранене. Потребителите, периодично ще попълват формуляри за обратна връзка. За предоставянето на топъл обяд ще бъдат взети всички мерки за безопасност и защита 18 185.89 7 240.80
Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващите мерки е специфична мярка на подпомагането от Европейски социлен фонд +. При досегашният опит в изпълнение на услуга "топъл обяд" потребителите получават съпъстваща мярка, която е част от услугата и е съобразена с изискванията по проекта или с конкретни нужди на потребителите, дефинирани в процеса на работа. В предходния проект са реализирани 811 консултации от различно естество, съобразени с индивидуалната обстановка или потребност на потребителите. При събиране на обратна връзка сред потребителите се установи, че подкрепата която им е указана е приложена в ежедневието, с което потребителя повишава своя стандарт на живот. Предвижда се реализирането на съпътстващите мерки да се извърши от служители на община Златарица. Темите и причините за прилагане на мярката ще бъде съобразена с потребностите и т.н. проблем на деня. Начините за изискване на подкрепящата мярка от потребителите може да бъде приета извънредно - чрез телефонно обаждане или при директни срещи проведени в общината или в дома на потребителя при посещения от назначеното лице за изпълнение на съпътстващата мярка. Ежемесечно според индивидуалните нужди и потребности потребителите ще бъдат консултирани относно ползването на други социални услуги предоставени на територията на община Златарица, здравословно, безопасно и питателно хранене, предпазване от измами, юридически консултации, ползване на административни услуги, опазване на околната среда, преход от еднократни съдове и прибори към многократни такива и др. Ще се оказва съдействие и пред други институции, ще се предоставят и други форми на подкрепа в отговор на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевата група. При предоставянето на съпътстващите мерки ще бъдат взети всички нужни предпазни мерки 18 185.89 7 240.80
Определяне на целевите групи.: За стартиране на дейностите е нужно да бъде информирано населението на общината, чрез обява, обхващаща допустими целеви групи за кандидатстване, дата на стартиране, период на изпълнение и място за подаване на заявления. Информация за лица в нужда може да бъде получена чрез телефонно обаждане през централата на община Златарица, както и от трети лица. Заявления от кандидатите ще бъдат подавани в Информационният център на Община Златарица през целия период на реализация на проекта. Поради краткото време за реакция, дейностите по идентифициране ще стартират през м. 09, преди да бъде склюбен договор за БФП. Списък с кандидатите Пр. 5 заедно с заявленията ще бъдат предоставени на ДСП за определяне на целева група и потвърждане на липса на двойно финансиране. На база на разработените критерии за подбор на потребители и получената информация от Дирекция "Социално подпомагане" - Елена, в проектните дейности ще бъдат включени 110 лица, които ще получават топъл обяд, Механизмите и правилата за подбора ще бъдат описани в процедура за подбор на потребители. Подбор на кандидатите ще се извърши от сформираната комисия със заповед на кмета на община Златарица, която ще изготви протокол и ще класира кандидатите в списъци по низходящ ред по населени места. Ще бъде изготвен списък на отпаднали потребители, които не отговарят на критериите. Първите 110 потребители ще бъдат включени в проектните дейности, като останалите потребители ще се включат в списък на резерви, които ще получат храна при отпадане на потребител или при неполучаване на топъл обяд в конкретен случай по този начин ще бъде спазен принципа на избягване на разхищение на храна. Информация за лицата потенциални кандидати е получена от досегашното изпълнение на услугата и от Д СП. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).