"Патронажна грижа": Патронажната грижа не попада в списъка на делегирани от държавата дейности, които се финансират със средства от държавния бюджет. Общините поддържат част от услугите като местна дейност, но капацитетът на тези местни дейности не може да задоволи потребностите на нуждаещите се лица от здравно-социални услуги в домашна среда. Освен от общините тази услуга не се предоставя на пазара или ако се предоставя тя не е на очакваната от целевите групи достъпна цена и не отговаря на потребностите относно териториален обхват. Предвид целевата група, е идентифицирана голяма нужда от предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги по домовете (патронажна грижа). Пазарът, ако съществува такъв, не може да предложи тези услуги на достъпни за целевата група цени, при запазване на възложеното качество на тези услуги. В други случаи в общините такива услуги не се предлагат, а необходимостта от тях е доказана, т. е. не съществува пазар и публичните органи решават да организират предоставянето на такива услуги по определени правила. Дейностите са насочени изцяло към възрасти хора с ограничения или невъзможност за самообслужване, както и към хора с увреждания и техните семейства, хора, поставени под карантина, за които има социална необходимост от почасови услуги като по този начин се защитава обществения интерес и се отговаря на нуждите на населението. Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Дейностите ще бъдат предоставяни от екип специалисти назначени към "Център за услуги в домашна среда" създаден с Решение № 94 от 09.05.2012 год. на Общински съвет – Ардино.
Ще бъде предоставена и психологическа подкрепа на потребителите, която ще е насочена предимно към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот, при депресии, тревожни разстройства, психологични проблеми с общуването и други подобни. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на здравно-социалните услуги и ще създаде предпоставки за възстановяване и поддържане на психическото равновесие.
Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция).
Предоставянето на мобилните интегрирани здравно-социални услуги ще обхващат представители на целевите групи от всички населени места в община Ардино. Предвид разпокъсаността на населените места и затруднения достъп до някои от тях се предвижда осигуряване на транспорт за потребителите ползващи патронажни грижи живеещи в различно населено място от това на персонала предоставящ услугите.
За целта общината ще осигури превоз за персонала предоставящ интегрираните мобилни социално-здравни услуги от/до домовете на потребителите или ще изплаща разходи за командировъчни.
Предвижда се изпълнението на услугите да стартира след приключване на действащия все още проект по процедура BG05M9OP001-2.103 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 4“. С оглед на това обстоятелство няма да бъде извършван нов подбор на потребители, но при заявена нужда ще се приемат заявления от кандидат-потребители за включването им в проектните дейности. Предвижда се също така да се запази числеността и състава на специалистите, предоставящи услугите. |
0.00
|
83 937.95
|
"Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности": CОVID-19 е остра респираторна болест, причинена от нов човешки коронавирус (наречен SARS-CoV-2), който води до по-висока смъртност при хора над 60 годишна възраст и при хора с хронични заболявания като сърдечно-съдови заболявания, хронични белодробни заболявания, диабет, рак и др. Една немалка част от потребителите на специализираните институции са в напреднала възраст, страдащи от физически или психически увреждания. Те са изложени на по-висок риск от инфекция и неблагоприятен изход, поради съвместно живеене в непосредствена близост с други потребители.
Осигуряването на лични предпазни средства е необходимо, когато рисковете не могат да бъдат избегнати или са намалени в достатъчна степен чрез средства за колективна защита или посредством мерки, методи и процедури при организация на работата.
Дефиницията за случай на COVID-19 се определя от няколко критерия, а именно: клинични критерии, диагностични образни критерии, лабораторни критерии и епидемиологични критерии. При определяне на близките контактни на потвърден случай на COVID-19 трябва да се има предвид всяко лице, осъществило контакт в рамките на 48 часа преди и до 14 дни след появата на симптомите при заболелия. Ако потвърденият случай е асимптоматичен, като контактен се определя всяко лице, осъществило контакт със случая в рамките на 48 часа преди до 14 дни след вземането на пробата, довела до лабораторното потвърждаване.
Близки контактни, оздравели като потвърдени случаи на COVID-19, се считат за лица с нисък риск за предаване на SARS-CоV-2 и не подлежат на задължителна карантина за период от три месеца от лабораторното потвърждаване на инфекцията с изключение на случаите, в които същите работят с рискови групи от населението (възрастни, лица с с увреждания, хронични заболявания и имуносупресивни състояния) или живеят в места с висок риск за заразяване като специализирани институции за предоставяне на социални грижи. При осъществяване на контакт с потвърден случай след изтичането на този период, контактното лице следва да се счита за близък контактен
PCR тестът остава един от най-точните методи за доказване на инфекция с COVID-19. Именно поради уникалността на коронавирусната РНК, той позволява бързо и лесно разпознаване на вируса. Днешните методи правят възможно извършването на стотици подобни PCR „реакции“ едновременно.
С оглед националните мерки за превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, е въведено задължението за дезинфекция на работните места и помещенията, които се ползват от потребителите на услугите, минимум два пъти в paмĸитe на работния ден. Създадена е и организация на работа, ĸoятo максимално да ограничи пpeĸитe ĸoнтaĸти между служителите и потребителите в предприятията. В тази връзка община Ардино възнамерява да назначи допълнителен персонал за провеждане на дезинфекция и почистване на работните помещения и помещенията на потребителите в обектите с обществено предназначение, каквито са социалните предприятия на територията на община Ардино, делегирани от държавата дейности.
Дигиталното обучение отдавна вече навлезе и в българската образователна система и то със сигурност ще се развива в следващите години, тъй като учениците се справят добре с него (според статистиките), а най-добрите им резултати са именно от часовете, свързани с компютърни технологии. В по-голямата си част от случаите на служителите предимно на Центъра за обществена подкрепа - Ардино им се налага да работят с потребителите си именно с и чрез дигитални устройства. Необходимост от закупуване на подобна апаратура отчитат и в Дневния център за пълнолетни лица с увреждания. С цел адаптиране и приспособяване на потребителите на социалните услуги в делегирани от държавата дейности в контекста на епидемичната обстановка и осигуряването им на възможности за дистанционно предоставяне на услугите (онлайн консултиране, скайп връзка и др.) ще бъде необходимо закупуването на компютърна техника, таблети и телефони, др. |
0.00
|
63 437.37
|