Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The main project goal is creating a new municipal social enterprise which will implement activities and services, such as planting, cleaning, maintenance and amelioration of public and private areas - parks, green areas, cemeteries, riverside areas, commercial properties etc.
People with disabilities at high risk of social exclusion, not able to realize on labour market without targeted support and employment measures, will be hired to work in the new enterprise. Some of them will attend a training course to improve their qualification.
The enterprise will provide a new type of services, implemented for he first time on our territory, which will afterwards generate social return.
On the other hand enterprise activities will support the municipal employees, engaged with the maintenance of public areas. These will contribute to achieving municipal policies for positive social impact and improvement of life quality of the vulnerable groups.
The social enterprise will be provided with office equipment and furniture, materials and supplies for ensuring its activity. Municipal office will be repaired and renovated.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Професионално обучение: В рамките на тази дейност ще бъде извършено обучение по професионална квалификация на част от персонала, ангажиран в социалното предприятие за извършване на дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка. Целта на обучението е персоналът на социалното предприятие да придобие професионална квалификация и умения, за да изпълнява компетентно своите задължения, свързани с конкретната длъжност в предприятието. Придобиването на съответните професионални умения ще допринесе за по-лесно включване на лицата на пазара на труда. Предвидените обучения ще отговарят на изискванията за минимална продължителност, описани в Условията за кандидатстване. Персоналът ще бъде обучен за част от професия по първа квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 200 учебни часа. Извършването на дейността ще бъде възложено на изпълнител - обучаваща организация и ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образованиве и обучение. Предвижда се да бъдат обучени пет човека по професия: 622030 "Работник в озеленяването", специалност 6220301 "Озеленяване и цветарство", като ще бъде включен и модул за работа с техника. Обученията ще доведат до придобиване на квалификация по част от професия, за което обучените лица ще получат Удостоверение за професионално обучение, съгласно чл. 38, ал.3 от ЗПОО. 0.00 0.00
Подбор на персонала на социалното предприятие: Персоналът на социалното предприятие, състоящ се от управленски персонал и пряко ангажирани с дейностите служители, ще бъде нает след проведен подбор в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда. Ще бъдат извършени следните поддейности: - публикуване на обява за назначаване на персонал на социалното предприятие; - приемане и регистриране на кандидатите; - провеждане на подбора от назначена от кмета на общината комисия; - уведомяване на кандидатите; - сключване на трудови договори с одобрените кандидати. 0.00 0.00
Осигуряване на наставници: За успешното стартиране на дейностите, които ще извършва новосформираното предприятие, се предвижда осигуряването на двама наставника. Всеки от тях ще отговаря за 5 души - представители на целевата група. Наставниците ще подпомагат новоназначените хора за период от 6 месеца. Те ще бъдат с минимум 3 месеца професионален опит в същите или сходни дейности. Тъй като се предполага, че новозначения персонал на предприятието няма да е с опит в извършването на същия вид дейности, наставниците ще окажат значителна подкрепа още от стартирането на предприятието. Опитът и уменията на наставниците ще са предпоставка за повишаване качеството на услугите и най-вече на практическите умения на изпълнителния персонал. Основните цели на дейността се изразяват в оказване на подкрепа за развитието на професионалния потенциал на служителите и подпомагане на служителите да подобрят трудовото си представяне. 0.00 3 703.97
Оборудване на новосъздадените работни места и извършване на ремонт: С Решение №19 от 22.02.2017 г., Общински съвет Трявна даде съгласие за предоставяне на новосъздаденото Социално предприятие на помещение - общинска собственост, намиращо се на втори етаж от сграда с идентификатор 73403.501.465.1 по КК и КР на гр. Трявна, с административен адрес гр. Трявна, ул. „Ангел Кънчев“ № 89 за срока на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта и спазване на ангажимента за устойчивост. Помещението представлява обособен обект - стая със самостоятелен вход от коридора на втория етаж на сградата, с размери 4,30/5,60 м и обща квадратура 24,08 кв.м. Помещението е в лошо състояние, поради което е предвидено извършването на ремонтни дейности, за да се осигурият необходимите условия на труд на персонала. Ремонтът ще бъде "текущ" и включва: демонтаж на компрометирана подова настилка, която е пропаднала на места, монтаж на нова подова дървена основа и полагане на ламиниран паркет, както и съпътстващите дейности. Вратата на помещението, която в момента не е устойчива, ще бъде подменена с нова PVC врата. Стените и таванът на помещението ще бъдат боядисани с латекс. Предвижда се и обработка на съществуваща дървена ламперия, а на места - полагане на нова. Предвижда се закупуването на оборудване за нуждите на предприятието, включващо: - офис оборудване за управленския екип: бюра, шкафове, офис столове, климатик; - офис техника: компютри, мултифункционално устройство, принтер, флаш памет и др. Закупуването на оборудване е от съществена необходимост за функционирането на социалното предпредприятие, тъй като то ще е новосъздадено такова, а предоставеното помещение за офис не е оборудвано. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост: С решение № 19, Общински съвет Трявна дава съгласие за създаване по чл.52 от Закона за общинската собственост общинско „Социално предприятие за благоустройство, озеленяване и поддръжка на територии за обществено ползване“. Преди да започне да функционира социалното предприятие, общинският съвет ще приеме Правилник за организация и дейността на предприятието. Предвижда се дейността на предприятието да бъде свързана с предоставянето на услуги както за обществени зони, така и на частни лица. За услугите ще бъде разработена тарифа, приета от Общински съвет. По проекта ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца на 10 лица от допустимата целева група - хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Работниците от социалното предприятие ще извършват дейности и услуги по озеленяване, почистване, поддръжка и облагородяване на обществени зони и частни имоти, в т. ч. паркове, зелени площи, междублокови пространства, гробищни паркове, крайречни територии, стопански обекти и други. За извършването на тези дейсности и услуги е необходимо закупуването на специализирана техника, оборудване за поддръжка на зелени площи, техника за почистване от сняг и материали и консумативи, необходими за поддръжка на териториите. За наетите лица ще бъде закупено работно облекло и обувки, съответно за летния и зимния сезон, както и предпазни материали, включително ръкавици и предпазни очила. Освен лицата от целевата група, по проекта се предвижда наемането на 2 лица - персонал за управление на социалното предприятие: - управител - организира, планира, ръководи и отговаря за дейността на предприятието; управлява предоставеното му общинско имущество и оборудване и обзавеждане с грижата на добър стопанин; разработва и представя за утвърждаване вътрешни правила за осъществяване дейността на предприятието; изготвя длъжностни характеристики на персонала за извършване на дейностите в социалното предприятие; дава ежемесечни отчети за извършването на дейността на кмета на общината; дава навременна информация при настъпили проблеми при извършване на дейностите; съдейства за разрешаването на възникналите проблеми; оказва съдейства на екипа за управление на проекта при изготвянето на доклади и отчети към Управляващия орган; отговаря за надлежното съхранение на всички документи, свързани с дейността на предприятието. - организатор на дейността на предприятието –разработва процедури и правила по управлението на риска; изготвя длъжностни характеристики, индивидуални планове и графици за работниците в предприятието; организира дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка на териториите за обществено ползване, следи за нарушения и нередности; участва в други дейности и изготвяне на документи, свързани с дейността на предприятието; отговаря пряко за качеството на дейностите в предприятието, чрез извършване на мониторинг на място. Разходите за работна заплата на лицата, които се предвижда да бъдат наети по проекта включват 100% от сумата за минималния осигурителен доход за съответната длъжност, включително и резерв при увеличение на минималния осигурителен доход в размер на 40 лв. на лице на месец, клас за прослужено време средно 12%, всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно националното законодателство, в съответствие със заложените разходи за възнаграждения. 0.00 100 738.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).