Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Creation of a Centre for hourly provide services in the home for people with disabilities and elderly persons unable to look after yourself , ensuring their social inclusion and improve their quality of life , access to services corresponding to their personal needs and desires - social, health psychological and other services to ensure the long-term care at home .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Спецификата на Проекта налага изграждането на управленски екип с опит, който ще гарантира успешната реализация на проекта. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани в договорите/заповедите (спазвайки Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР, както и Постановление 119/20 май 2014г.), които ще се подпишат с членовете на екипа при стартиране изпълнението на дейностите по Проекта. Екипът за управление ще бъде определен от Кмета на общината със Заповед, в съответствие с неговата оценка на спецификата на общината, определения бюджет в часове и човешките ресурси, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Екипът за управление ще включва Ръководител, счетоводител и координатор. Ръководител на проекта - отговаря за цялостното управление, организация и координация на дейностите по проекта. Организира и контролира работата на останалите членове на екипа. Разпределя задачите в рамките на екипа и осъществява комуникацията с Кмета на общината, Общинския съвет и Договарящия орган на ОП „РЧР”. Отговаря за цялостното отчитане от страна на бенефициента до Управляващия орган на ОП „РЧР”. Счетоводител - отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и националното законодателство. Прилага механизми за контрол върху изпълнението на възложените дейности, по отношение на финансовите му аспекти. Координатор - осигурява административна подкрепа на проектния ръководител и групата от експерти за периода на изпълнение на проекта, в частност за организиране на обучения, екипни срещи, за отчитането по проекта и др., под прякото ръководство на ръководителя на проекта. Подпомага екипа на проекта при подготовка и провеждане на обученията. Подпомага ръководителя на проекта при изготвяне на техническите и финансови отчети по проекта. Изпълнява други задачи, възложени му от ръководителя. За нуждите на екипа ще бъде осигурен офис за администриране на проекта, който ще бъде обезпечен с необходимите материали и консумативи /офис консумативи, канцеларски материали/ и др. За наетите на трудов договор лица от Екипа са заложени средства за командировки, съгласно Наредбата за командировките в страната. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни щe се създават и съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи щe се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички участници в екипа за управление на проекта. В хода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности от Екипа, контрол по отношение на качеството на предоставянето на услугите за подкрепа извършвани от наетите експерти, както и вътрешен контрол по предоставянето на социалните услуги. При констатиране на пропуски или проблеми, се предприемат необходимите действия за отстраняването им. 27 800.80 28 433.91
Ремонт, оборудване и обзавеждане на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда : За нуждите на Центъра се предоставя сграда с помещения с обща площ 59 кв.м., находяща се на адрес : с. Ново село , ул. „Арх. Илия Попов” №112 , което е частна общинска собственост. Необходимо е извършването на ремонтни дейности и закупуване на оборудване и обзавеждане, с цел оптимално му функциониране при предоставяне на почасовите услуги на целевите групи в Центъра за предоставяне на почасови услуги в домашна среда. Основни ремонтни дейности необходими за сградата : Стени и таван: очукване вътрешна мазилка на тавани и стени, полагане на грунд, полагане на нова мазилка и боядисване; Прозорци и врати - демонтаж на стара дограма и монтиране на ПВЦ дограма; Под: полагане на нова подова изолация и подова настилка от ламиниран паркет и первази; Санитарно помещение: демонтаж на старо санитарно оборудване и закупуване и монтиране на ново санитарно оборудване;подмяна на подова настилка в санитарно помещение и поставяне на плочки - стени и под; Ел. инсталация: ново окабеляване и поставяне на нови осветителни тела; ВиК : подмяна на водопроводна инсталация и монтиране на нова такава; Външна изолация и мазилка; Както и всички други произтичащи от горепосочените ремонтни дейности възникнали в хода на работа, дейности. Дейностите ще бъдат извършени съгласно КСС за СМР. Осигуряването на подходящо оборудване и обзавеждане на помещенията ще се извърши чрез покупка и доставка на предвидените в остойностена спецификация дълготрайните материални активи: За оборудване :1 бр. - Компютърна конфигурация; 1 бр. -мултифункционално устройство, 1- бр. лаптоп; За обзавеждане: 2 бр.- бюра канцеларски; 2 бр. - офис - стола; 3 бр. - посетителски стола; 3 бр. - етажерки с вратички; 1 бр. - Метален шкаф за досиета; 1 бр.- Отоплително тяло; Оборудването и обзавеждането са необходими за извършване на дейности по управление и контрол на социалната услуга от наетите 2 лица: управител и наетото медицинско лице - медицинска сестра, а също така чрез осигуряването им ще бъде създадена необходимата среда и условия за предоставяне на компетентна информация и консултация както на персонала, пряко предоставящ услуга и на потребителите,роднини, близки на потребителите, така също и на кандидат - потребителите на социалната услуга и на други заинтересовани лица. Във връзка с изискването за спазване на принципите за екологична устойчивост с цел намаляване на отрицателното въздействие върху околната среда, необходимите ремонтни дейности, оборудване, обзавеждане ще бъдат доставени на принципа „зелена” обществена поръчка. Принципът за „зелени” обществени поръчки, съобразени с околната среда, е подход чрез който се включват екологични критерии във всички етапи на процеса на провеждане на обществена поръчка, като по този начин насърчават разпространението на екологични технологии и разработването на екологосъобразни продукти. Този подход ще спомогне за търсене и подбор на резултати и решения, които през целия си жизнен цикъл оказват най-малко въздействие върху околната среда. 1. Ремонтни дейности. В случаите на избор на изпълнител за извършване на ремонтните дейности ще бъдат спазени всички нормативни изисквания на националното и европейското законодателство . 2. Закупуване на оборудване и обзавеждане. В случаите на избор на изпълнител за доставка на оборудване и/или обзавеждане екологичните критерии, които следва да бъдат заложени в техническите спецификации, когато е приложимо са: икономично потребление на енергия (висок енергиен клас), ниско ниво на шум, ниски допълнителни разходи, наличие на резервни части за дълъг период след доставката на продукта, ниски емисии и замърсяване, икономични критерии по отношение на отпадъците (дълъг живот, повторна употреба, използваемост и възможност за ремонт). 36 015.69 35 800.94
Разработване на правила / методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността включва наемането на двама експерта : методик и асистент методик за разработването на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Формирания екип от двамата експерти ще разработят методика регламентираща процеса по предоставянето на услугата в общността. Детайлно разработените правила и процедури ще очертаят структурната рамка за дейността на Центъра. Разработената методика ще съответства на изискванията на минималните стандарти за качество разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Целта на методиката е да даде указания за качествено предоставяне на услугата в практика, както и да предложи на всички ангажирани институции на местно и национално ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство, съдържаща подробно описание на различни дейности при доставка на услугата включвайки детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги за потребители и формуляри за работа на персонала на Центъра. С разработване на това методическо ръководство ще се постигне изчерпателен и цялостен процес на предоставяне и ползване на услугата в общността, като същевременно ще бъдат формулирани специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. 4 407.20 4 254.48
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда и подкрепящи интегрирани междусекторни услуги: В Центъра за предоставяне на почасови услуги ще бъдат наети 30 лица пряко предоставящи услугите: 10 бр. лични асистенти и 20 бр. домашни санитари. За управление на Центъра ще бъде наето 1 лице на длъжност Ръководител и 1 медицинско лице - Медицинска сестра. Подбора на персонал и подбора на потребители ще се извърши в първия проектен месец. Като социалната услуга ще стартира от 2 -ри проектен месец и ще бъде с продължителност 18 месеца. Чрез процедура по Кодекса на труда ще бъдат наети лицата за управление на Центъра, както и лицата пряко предоставящи услугата. Лицето заемащо длъжността Ръководител/ социален работник ще осъществява пряк контрол и организация на работния процес и предоставянето на социалните услуги. Отговаря за трудовите досиета на персонала, както и личните досиета на потребителите, води кореспонденция и поддържа необходимия за целта регистър, изготвя трудови договори, изготвя тристранните договори за услуги, извършва мониторинг на услугите, актуализира индивидуалните планове за грижа. Ще бъде назначено медицинско лице - Медицинска сестра, с което ще се гарантира достъпа до качествени медицински и здравни грижи на потребителите на услугата. В Центъра ще бъдат предоставяни услуги в домашна среда за лица с увреждания и лица в частична или пълна невъзможност за самообслужване и в риск от социална изолация: Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, която се изразява в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършването на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до болнично заведение или месторабота и др.; Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група. Услугата ще се предоставя съгласно разработено методическо ръководство за целите на Центъра. Социалната оценка на потребностите на кандидат потребителите за предоставяне на почасови услуги ще бъде извършена от нает външен експерт, които също така ще разработи и индивидуален план за всеки одобрен за включване потребител. В хода на предоставяне на социалната услугата на всеки личен асистент и домашен санитар са осигурени възможности за осъществяване на контакт в случай на нужда с организации, които реагират в спешни ситуации - спешна медицинска помощ, болница, полиция и др., както и с лица, които имат отговорност за здравето на потребителя (лекар, законен представител, роднини и др.). Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от личния асистент и домашния санитар се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната му характеристика (или в договора за услуги), и в индивидуалния план на потребителя. Ежемесечно наетите лица ще представят отчетен доклад за дейността си. За целите на дейността ще бъдат осигурени необходимите канцеларски материали, при спазване на процедурите за избор на доставчик. Съгласно ЗБУТ ще бъде осигурено необходимото работно облекло на наетия персонал. За лицата наети да обгрижват потребители извън общинския център са предвидени средства за командировки съгласно Наредбата за командировките в страната. За дейността на Центъра са предвидени режийни разходи за ток, телефон с интернет и вода. 394 291.20 360 910.80
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Дейността включва: 1. Разработване на план за обучение и развитие на персонала за предоставяне на услугите в Центъра за въвеждащо обучение; 2. Провеждане на въвеждащо обучение; 3. Провеждане на надграждащо обучение; 1. Разработването на плана за обучение и развитие на персонала за услуги следва следните стъпки: - Анализ на нуждите от обучение; - Разработване на тематичен и времеви план за обучение; - Провеждане на обучението – извършва се съобразно предвидения план и времеви график за изпълнение; 2. Въвеждащо обучение: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на услуги в Центъра за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с физически и умствени увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Обучителния процес е ориентиран практически и се основава на добри практики. Въвеждащото обучение ще бъде насочено към кандидати, които не са преминали курс на обучение идентично на това, по други програми, проекти или по друг ред. За тази цел екипът за управление на проекта изготвя списък с лицата, които следва да бъдат включени във въвеждащото обучение. Обучението ще се проведе в рамките на три дена по 6 часа и ще се проведе преди сключване на трудовите договори с персонала за предоставяне на социални услуги в домашна среда, преди да започнат работа в дома на потребителите Заложено е въвеждащо обучение на 30 лица за предоставяне на качествени интегрирани почасови услуги за заемане на длъжност личен асистент и домашен санитар. В процеса на реализиране на дейностите по проекта ще бъде извършено въвеждащо обучение само на лица, които нямат провеждано идентично обучение по други програми, проекти или по друг ред. Обучението включва следните теми: • Общи познания и основни задължения за домашните грижи; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Работа с клиентите и техните семейства; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Здравословни и безопасни условия на труд. 3. Надграждащо обучение: Ще се проведат две надграждащи обучения на домашните санитари и личните асистенти по проекта, общо 30 лица. Темите на първото надграждащо обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от личните асистенти и домашните санитари по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи за предоставяне на почасови услуги. Ще бъде изготвена програма за обучението и обучителни материали. Темите на второто надграждащо обучение ще се определят от иновативните методи приложени по време на изпълнение на дейностите при предоставянето на почасовите услуги. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи за предоставяне на почасови услуги. Ще бъде изготвена програма за обучението и обучителни материали. 1 500.00 499.61
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ услугите: Консултирането на персонала за предоставяне на почасови услуги ще бъде извършено от наети - 1 бр. социален консултант и 1 бр. психолог. През периода на предоставяне на услугата ще се извършват консултации на личните асистенти и домашни санитари, както и на Ръководителя на Центъра. Консултациите ще са индивидуални и/или групови, като акцентът се поставя върху методологията на работата. Професионална подготовка на лицата- персонала на Звеното е изключително важна, имайки предвид специфичните потребности на потребителите на услугите. Дейността ще създаде условия за лицата от целевата група да развиват и запазят мотивация си за предоставяне на услуги в домашна среда, както и получаване на специфични умения и компетентности за адекватна самооценка на възможностите. Консултирането ще се извършва почасово в рамките на проекта, след стартиране на предоставяне на услугите, месечно по график и по заявка на лицата от целевата група, при възникнала необходимост и по препоръка на екипа по проекта. Консултирането ще засегне конкретни проблеми и ситуации, свързани с предоставяне на услугите. Ръководителят на екипа за управление ще бъде ангажиран с дейността по избора на експертите. Eксперти, ще бъдат избрани при ясни критерии и прозрачност на избора. Параметрите на индивидуалното консултиране ще се договарят между консултанта и личните асистенти/ домашните санитари. И при двата вида психологическо консултиране и при социалното консултиране ще се спазва принципът за поверителност на личните данни, касаещи потребителите, които могат да бъдат обект на обсъждане в хода на консултациите. При консултирането персонала ще получава необходимата информация, психологическа подкрепа или експертно мнение, които да ги подпомогнат да се справят с възникнал проблем. Психологическите консултациите ще осигурят и възможност за вентилиране на емоциите и справяне със стреса, съпровождащи грижите за хората в риск или криза. Консултирането ще се извършва в обособения офис по предварително обявен график във време извън рамките на работния ден на персонала предоставящ социалните услуги или на място определено от консултанта/психолога, с цел конфиденциалност. Консултирането може да бъде свързано с периода на сработване и изграждане на доверие между потребителите и наетите на работа лица. Супервизия на наетия персонал ще бъде провеждана 3 пъти в рамките на предоставяне на социалните услуги или на всеки 6 месеца по 6 часа. Ще бъде нает експерт за извършване на тази дейност с необходимия опит и квалификация. Супервизиите ще бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на служителя, справяне с личните емоции по отношение възникнали конфликти между персонала предоставящ услугите, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). 11 374.74 143.22
Мотивационна и /или психологическа подкрепа или друг вид подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: В Центъра консултацията ще бъде насочена към решаване на проблеми, удовлетворяване на нужди, развиване на потенциала на потребителите и постигане на промяна. Крайната цел е насърчаване на социалната промяна и социалното включване. Тези дейности ще бъдат извършени от наетите специалисти - социален консултант и психолог. Оказване на подкрепа на лицата и техните близки във връзка с увреждането като се развиват ресурси, корекция на дефицити;подкрепа за самостоятелност; адаптиране на лицата към живот в общността; консултиране – индивидуално и групово, осигуряване на културни мероприятия, посещения на различни места, с цел повишаване на социалния опит на лицата и подобряване на емоционалното състояние; обучителни дейности – провеждане на различни беседи, трудотерапевтични и арттерапевтични дейности, овладяване на основни ежедневни умения и навици; Дейността по предоставяне на социално консултиране ще се предопределя от нуждата за развитие на базовите социални умения за хората от целевата група. Целта на наетите експерти в Центъра ще бъде развиване на ресурсите на потребителите и тяхното използване в ежедневието и интегрирането им в обществото. Консултации на близките на потребителите по проблеми на хората с увреждания. Потребители на услугата, които поради здравословните проблеми или социалната изолация или проблем в семейството, в повечето случаи не могат да посрещат своите жизнени потребности или имат ограничени възможности за справяне в отношенията с институциите, ще бъде налагано активното действие и работа на психолога и консултанта, с правилно отношение да бъде създаден подпомагащ процес за решаване на проблема (във всички случаи където е възможно) разбира се с активното участие на потребителя. Индивидуалните консултации със социален консултант ще ползват всички потребители, които имат тази нужда и я заявят. Подкрепата на психолога е важна за разрешаването на редица житейски казуси. Психологическата помощ в Центъра ще се осъществява под формата на индивидуални психологически консултации по предварителен график. Основният проблем на хората с увреждания са ограничените социални контакти, липсата на реализация на трудовите възможности, ограничения достъп до обществения живот. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към облекчаване на тези проблеми и възстановяване на добрия емоционален баланс на общуването. Подготвянето и организирането на индивидуалните консултации е с цел развиване на личностния потенциал на потребителите. В зависимост от темата, психологът избира и подходящият модел на работа. Психологическото консултиране има още за цел: Подобряване на психологическото и социалното функциониране; Овладяване на депресивни състояния; Понижаване на тревожността; Емоционално вентилиране; Емоционално стабилизиране; Личностното израстване; Подсилване на чувството за принадлежност към общността;Насърчаване изразяването и изследването на собствените безпокойства в среда на приемане, уважение и зачитане; Подобряване на комуникативните умения и социална интеграция. Извършване на консултации за подобряване на когнитивните процеси, работа за личностно усъвършенстване, включване в ролеви игри с цел подпомагане на комуникативните умения и изследване на поведението в дадена ситуация, подпомагане и насърчаване на общуването, взаимоотношенията и изразяването, подобряване, стабилизиране и поддържане на по-добро емоционално състояние на потребителите. Психолога и социалния консултант ще предоставят консултации по 30 часа месечно всеки един от тях, както на потребителите на социалните услуги така и на персонала на Центъра. 10 929.60 17 394.46
Информираност и публичност на проекта: При изпълнение на операциите, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси" 2014-2020г. като бенефициент по настоящата схема, Община Ново село ще бъде отговорна за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което и е отпуснато от ОП „Развитие на човешките ресурси” чрез Европейския социален фонд. Основните методи предвидени за информиране и публичност на проектното предложение са: 1. Провеждане на две конференции за популяризиране на проекта- при стартирането на проекта ще бъде организирана пресконференция с участието на всички заинтересовани страни, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе заключителна конференция, на която ще бъдат представени добрите практики, организацията, управлението и предоставянето на услугите в Центъра, както и отчитане на резултатите от реализацията на проекта; 2. Публикации в местните и регионалните медии за напредъка по проекта- в рамките на информационната кампания ще бъдат публикувани тематични статии, които да представят проекта и информацията свързана с него; 3. Издаване на дипляни, брошури и информационни плакати за промотиране на проектните дейности - в рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на 150 бр. дипляни- гланцирана хартия, размер А4; 150 бр. брошури - гланцирана хартия, обем - 8 стр.; 20 бр. плакати - гланцирана хартия, размер А3; 1бр. банер със стойка - размери 160/60, които ще бъдат разпространени на територията на община Ново село. 4. Изработване и поставяне на информационни табели на видно място на сградата, в която е помещението за нуждите на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, както и на офиса за администриране на проекта в ОбА Ново село. 5. Публикуване на обяви и публикации свързани с дейностите по проекта. Настоящата дейност ще бъде организирана и ще се извършва от екипа за управление на проекта със заложените за тази цел средства в бюджета на Проекта. За информационните материали по проекта ще бъде определен изпълнител. 3 792.00 3 696.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).