Дейност 1 - Извършване на енергийно и техническо обследване на сграда за административно обслужване с адрес: ул. "Еделвайс" 74, гр. Джебел: В рамките на дейността, за целите на проектното кандидатстване, е възложено на външен изпълнител изготвянето на:
- обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация;
- доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт;
Съгласно приложимите условия на НК по Процедурата: "Разходите по изготвяне на енергийни обследвания за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сградите в експлоатация, разходите за доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата (технически обследвания) и технически паспорт, са подготвителни дейности по ПИИ.", както и при спазване условието: "Разходите са допустими за финансиране, ако са направени от крайния получател на средствата /партньора и са платени от 1 февруари 2020 г. до 30 юни 2026 г.", с настоящата дейност, се заявява възстановяването на разходи с подготвителен характер (по смисъла на чл. 2, т. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014), за целите на кандидатстването и при спазване условието за периода им на допустимост. |
6 434.44
|
6 434.44
|
Дейност 2. Извършване на инженеринг за въвеждане на мерки за ЕЕ и реализиране на СМР в сграда за административно обслужване с адрес: ул. "Еделвайс" 74, гр. Джебел: Дейността включва реализирането на относимите мерки, предписани съгласно обследване за ЕЕ и сертификат по реда на чл.48 от ЗЕЕ, обсл. за на техн.х-ки на сградата, съгл. чл.169,ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ, вкл.-Техн.паспорт по реда на Гл.3 от Наредба 5/2006г. Съобразно изготвената документация и направената предварителна оценка на достъпността, е констатирано, че в сградата, обект на интервенции по ПИИ са приложени технически възможните решения, регл. в Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г., свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания до и в обхванатия от проекта сграден фонд. Сградата, предмет на предложението, с ИН 20746.501.312.1 и АПОС №353/09.12.2010г. , е собственост на Община Джебел и e с функционално предназначение: административна, делова сграда.
Предвидените интервенции за вкл. в ПИИ обект са, както следва:
1. Основни мерки за ЕЕ за постигане на клас „А“:
-Топлинно изолиране на външни стени - сградата има един вид стени – без изолация. Предвижда се полагане на топлоизолация с дебелина от 12 см с коефициент на топлопреминаване 0,036 W/(m.K) в/у външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, в т.ч. и парапетите на остъклените балкони и лоджии, вкл. пo страници на прозорци и врати (вкл. лепило, арм. мрежа, шпакловка, ъглови профили, крепежни елементи). Ще се положи и цветна полимерна екстериорна мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, както и по страници на врати и прозорци, включително грундиране.
- Топлинно изолиране на покрив - полагане на топлинна изолация от каменна вата на рула, с дебелина, δ=10 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤ 0,036 W/mK върху долната плоча на основния вентилируем покрив в подпокривното пространство), вкл.-пароизолационно фолио.
- Топлинно изолиране на под - предвижда се топлоизолиране на под към неотопляем подземен етаж и външните стени чрез топлоизолационна система тип XPS, δ=5 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤0,036 W/mK (вкл. лепило, арм. мрежа и крепежни елементи) по тавана на неотопляемия сутерен на сградата; ще се положи мозаечна минерална мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени и страници на врати и прозорци на неотопляем сутерен, както и ще се топлоизолира подподовата плоча на тавана на сутерена.
- Подмяна на външни врати - планира се замяна на външни врати с алуминиеви такива със стъклопакет с коефициент на топлопреминаване ≤ 1,70 W/m²К.
- Мерки при генериране на топлина - изграждане на отоплителна система на принципа на термопомпа - предвижда се изграждането на нова отоплителна система за целите на повишаването на ефективността на отдаване, като системата следва да приложи с коефициент на преобразуване по- голям от SCOP gt;3.8 W/W.
2. Основни неотложни мерки, съгласно технически паспорт:
- изкърпване на компроментирана мазилка, видим бетон и разрушено бетоново покритие по фасади;
- антикорозионна защита и възстановяване на открита корозирала армировка по места от сградата, подлежащи на закриване след саниране;
- възстановяване целостта и геометрията на стоманобетонов елемент;
- обработка на места с констатирано нарушено бетонно покритие и обрушен бетон и обмазване със лепилни разтвори по проектно решение, запълване на пукнатини с готов разтвор за такива, подлежащи на закриване след саниране;
- направа (около сградата) на плочници или бетонна настилка с цел защита на сградата от проникването на дъждовни води до стените и основите;
- изграждане на нова мълниезащитна инсталация и заземителна инсталация;
- осигуряване на оборудване за пожаробезопасност и др.;
В резултат на прилагане на гореописаните мерки в рамките на ПИИ се очаква сградата да бъде обновена и да се постигне клас на енергопотребление от "С" към "A", както и предложените ЕСМ да доведат до спестяване на 28.28 tCO2 и спестяване на първична невъзобновяема енергия от 79,87%.
За разходите за предвидените интервенции за вкл. в ПИИ сграден фонд ще се приложи режим "непомощ", съгл. указанията на НК.
|
277 810.86
|
0.00
|
Дейност 3 - Организация и управление и осигуряване на информация и публичност по проекта: В рамките на дейността ще се осигури навременното, качествено и прозрачно изпълнение на проекта чрез сформиране на екип за организация и управление (EУП) и осигуряването на публичност и визуализация.Ще бъде/ат избран/и външен/ни изпълнител/и за осигуряване на екип от мин. 3 експерти, които ще изпълняват длъжностите на: ръководител, експерт „Правно обслужване“ и счетоводител. ЕУП ще има за задача да координира, мониторира и контролира всички дейности по проекта, да следи за спазване на сроковете и постигане на заложените цели, за коректността и законосъобразността на проектната документация и за отчитането на напредъка пред КП и пред СНД. Членовете на ЕУП ще следва да изпълняват следния индикативен обхват от задължения:
1) Ръководителят на проекта ще отговаря за: организацията, ръководството и контрола върху цялостното изпълнение на проекта и съхранението на документация по същия, като в т.ч.-ще следи за спазването на план-графика и постигането на заложените резултати и отчитането им към СНД, както и ще осъществява мониторинг и наблюдение върху изпълнението на заложените в проекта СМР, съобразно действащото в Р България законодателство и нормативна уредба; ще оказва експертна подкрепа в процеса по избор на изпълнители за Дейност 2 и ще комуникира със същите в процеса на реализацията им;
2) Експертът „Правно обслужване“ ще предоставя: правното обслужване за целите проекта; ще изготвя документацията и ще организира процесите по провеждане на процедурата/ите по ЗОП за избор на външен/ни изпълнител/и за целите на проекта, в т.ч. – сключването на договор/и и др.
3) Счетоводителят ще е ангажиран със счетоводната отчетност на проекта и ще отговаря за: изготвянето, набавянето и проверката на необходимите финансови документи и доклади по проекта и за надлежното им представяне към СНД, както и ще контролира целесъобразното разходване на средствата по бюджета; ще съдейства на одитни и проверяващи органи и др.
Дейността включва и осигуряването на информация и публичност във връзка с предоставянето на средства от МВУ, като ще се приложат подходящи мерки, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регл.(ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ. В тази връзка, Бенефициентът ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, вкл.- чрез поставяне на емблемата на Съюза чрез подходящо указание за финансирането („финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“), в т.ч.- когато се популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.По време на осъществяването на проекта Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като извърши мин. следното:
• Ще включи на уебсайта си – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;
• Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС;
• По време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място ще постави временен билборд с големи размери за дейностите, които отговарят едновременно на следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности.
• Постоянна обяснителна табела ще бъде поставена до една седмица след отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда;
• Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта; |
4 874.98
|
0.00
|
Дейност 4 - Строителен надзор и оценка на съответствието: В рамките на дейността, с отделна обществена поръчка,ще бъде определен изпълнител за изготвяне на оценка на съответствието на ТИП по смисъла на чл.166,ал.1,т.1, чл.142,ал.4, чл.144,ал.1,т.6 и чл.142,ал.5 от ЗУТ,в т.ч. комплексен доклад по чл.142,ал.6,т.2 от ЗУТ, обективиращ резултатите от ОСИП, и упражняване на строителен надзор (СН) за обекта на интервенция по ПИИ. За целта ще се извършат:
1.Оценка на съответствието на всички части на инвест. проект, въз основа на която ще бъде издадено разрешение за строеж (РС) за обекта, в обхвата и съдържанието на разпоредбата на чл.142,ал.5 от ЗУТ, като бъде направена проверка на:
-предвижданията на подроб. устройствен план;
-изискванията на норм. актове по всяко от осн. изисквания към строежите по чл.169, ал.1 и изискванията по чл.169, ал.3 от ЗУТ;
-законността на заварените строежи в имота;
-законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съотв. с влязъл в сила подробен градоустройствен план ;
-спазването на изискванията на действащите нормат. актове за проучване и проектиране и БДС и еврокодовете, към момента на изработване на проекта;
-пълнота и структурно съответствие на инженерните и др. изчисления съобразно нормат. изисквания, а когато изчисленията са извършени с помощта на софтуерен продукт – пълни входно-изходни данни и данни за фирмата, изработила софтуерния продукт;
-спазване на изисквания за безопасност на проекта, които вкл.: носимоспособност, пож. безопасност, хигиена, опазване на околн. среда, топлосъхранение и икономия на енергия, безопасност на труда по време на строителството чрез работен проект за изпълнение на строителството;
-съгласуваността на проекта с всички специализирани контролни органи и експл. предприятия;
-съгласуваността между отделните части на проекта;
-проверка на правилно проектиране на инсталации и инж. системи;
-проверка на пълнота на проектната документация;
-др. норм. определени.
Оценката за съответствие следва да докаже кореспондентността на изготвената инвестиционна документация със същ. изисквания към строежите, определени в чл.142,ал.5 от ЗУТ, както и да спомогне за своевременното издаване на РС.
2.Строителен надзор, съгласно чл.166 и чл.168 от ЗУТ, в обем и обхват, по изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови норм. актове, който ще се упражнява в следния обхват:
-Законосъобразно започване на строежа;
-Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
-Изпълнение на СМР по дейност 2, съобр. проектната документация;
-Контрол по спазването на условията за безоп. на труда съгласно проекта за организация на строителството;
-Опазване на околн. среда по време на изпълнение на строежа;
-Качество на влаганите строит. материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност;
-Недопускане на увреждане на трети лица и имоти при строителството;
-Правилно изпълнение на СМР;
-Годност на строежа за въвеждане в експлоатация;
-др. норм.определени.
Осн. роля на изпълнителя на услугата СН ще бъде осигуряването на цялостен мониторинг и контрол върху предвидените за изпълнение СМР по обекта на интервенция. СН следва да гарантира качественото, съобразно и в срок, изпълнение на заложените СМР, неотклонението в изпълнението на СМР от заложените първоначално планове, разходни норми и предвидени работи. Същият ще следва да удостовери съответствието на извършените от строителя дейности с одобрения инвест. проект, спазването на заложените КСС и приложимата нормат. уредба. Негов ангажимент е и защитата на интересите на Възложителя при осъществяване на предвидените СМР, проследяването на процесите на избор на материали, влагани в обекта на интервенция, и спазване на нормите на безопасност и труд, както и изготвяне на оконч. доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ след завършване на СМР. След въвеждане на обекта в експлоатация, следва да се изготви от лицето, упражняващо СН, техн. паспорт, включващ и енерг. характеристики на сградата (енерг. сертификат). |
12 000.00
|
0.00
|
Дейност 5 - Изготвяне на независима експертна оценка: Настоящото ПИИ, съгласно изискванията по Процедурата, включва изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР. Същата ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, включен в регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на експертната оценка е да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на административния сграден фонд, вкл. в ПИИ. За обектa е планирано извършването на мерки за ЕЕ за постигане на клас „А“, както следва:
-Топлинно изолиране на външни стени - сградата има един вид стени – без изолация. Предвижда се полагане на топлоизолация с дебелина от 12 см с коефициент на топлопреминаване 0,036 W/(m.K) в/у външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, в т.ч. и парапетите на остъклените балкони и лоджии, вкл. пo страници на прозорци и врати (вкл. лепило, арм. мрежа, шпакловка, ъглови профили, крепежни елементи). Ще се положи и цветна полимерна екстериорна мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, както и по страници на врати и прозорци, включително грундиране.
- Топлинно изолиране на покрив - полагане на топлинна изолация от каменна вата на рула, с дебелина, δ=10 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤ 0,036 W/mK върху долната плоча на основния вентилируем покрив в подпокривното пространство), вкл.-пароизолационно фолио.
- Топлинно изолиране на под - предвижда се топлоизолиране на под към неотопляем подземен етаж и външните стени чрез топлоизолационна система тип XPS, δ=5 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤0,036 W/mK (вкл. лепило, арм. мрежа и крепежни елементи) по тавана на неотопляемия сутерен на сградата; ще се положи мозаечна минерална мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени и страници на врати и прозорци на неотопляем сутерен, както и ще се топлоизолира подподовата плоча на тавана на сутерена.
- Подмяна на външни врати - планира се замяна на външни врати с алуминиеви такива със стъклопакет с коефициент на топлопреминаване ≤ 1,70 W/m²К.
- Мерки при генериране на топлина - изграждане на отоплителна система на принципа на термопомпа - предвижда се изграждането на нова отоплителна система за целите на повишаването на ефективността на отдаване, като системата следва да приложи с коефициент на преобразуване по- голям от SCOP gt;3.8 W/W.
Енергийното обследване след приключване на упоменатите мерки за ЕЕ ще следва да потвърди заложените в ПИИ стойности на индикаторите и ще осигури на ръководството /КП/ и на СНД доказателствена информация за енергийните показатели след прилагане на планираните мерки. |
936.00
|
0.00
|
Дейност 6 - Изготвяне на оценки съгласно чл. 142, ал.10 и чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ: За целите на съгласуване на техническия инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж, наред с ОСИП, ще бъде извършена и оценка по смисъла на чл.142, ал.10 от ЗУТ и такава по чл. 142, ал. 11 във връзка с чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ.
Оценката за съответствието на част "Конструктивна" (чл.142, ал.10 от ЗУТ) на инвестиционния проект във фаза технически проект ще се извърши по договор с възложителя Община Джебел, от физически лица, упражняващи технически контрол по част "Конструктивна", които са включени в списъка, ежегодно актуализиран от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.
Оценката за съответствие по чл. 142, ал. 11 във вр. с чл. 169, ал. 1, т. 6 на техническия инвестиционен проект, която ще се извършва по отделен договор с възложителя от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Оценката ще бъде направена съгласно условията и реда, регламентирани в ЗУТ, ЗЕЕ и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане, като включва:
- преглед и проверка на входните данни, свързани с климатичните условия, функционалното предназначение на сградата, обект на интервенция, със специфичните режими на отопление/охлаждане и вентилация в зависимост от експлоатационните режими, с топлотехническите и оптичните характеристики на предвидените в проекта продукти, проверка на обема и съдържанието на направените изчисления на показателите за разход на енергия;
- сравняване на изчислената стойност на показателя общ специфичен годишен разход на енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ, осветление и други технологични нужди с референтните стойности за същата сграда;
- проверка за съгласуване с останалите части на проекта.
В доклада също ще бъде направена оценка и на:
- топлотехническите характеристики на ограждащите елементи на сграда;
- системите на енергоснабдяване и енергопотребление;
- степента на удовлетворение на нормативните изисквания за енергийна ефективност и енергосъдържание на сградата.
Изготвените оценки следва да съблюдават за съответствието на проекта с основните изисквания към строежите, определени в приложение І на Регламент (ЕС) № 305/2011 на Европейския парламент и на Съвета от 9 март 2011 г. за определяне на хармонизирани условия за предлагането на пазара на строителни продукти, по отношение на икономия на енергия и топлосъхранение. |
1 800.00
|
0.00
|
Дейност 7. Въвеждане на обекта в експлоатация: В рамките на дейността ще се извърши въвеждане на обекта на ПИИ в експлоатация.
След завършване на строежа определено от Кмета на общината длъжностно лице, проектантът, строителят и лицето, упражняващо строителен надзор, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрения инвестиционен проект, заверената екзекутивна документация по чл. 175, ал. 2 от ЗУТ, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 и условията на сключения договор за инженеринг. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя - Община Джебел. След това възложителя подава заявление, ведно с документите по чл. 177, ал. 1 от ЗУТ, до съответния компетентен орган за целите на въвеждане на обекта в експлоатация.
|
3 000.00
|
0.00
|
Дейност 8– Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на
съответните компетентни органи и експлоатационни дружества: Дейността включва набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества в кореспондентност с нуждите на предвидените мерки в Дейност 2.
|
3 000.00
|
0.00
|