Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The current project, in correspondence with the main objective of BG-RRP-4.020 – “Support for sustainable energy renovation of public building fund for administrative services, culture and sports", under the National Recovery and Resilience Plan, is aimed at the energy renovation of municipal building for administrative services with address: city of Dzhebel, 74 Edelvays Str., through which EE class "A" and primary energy savings of 79,87% for the building included in the project will be reached, along with the reduction of energy consumption costs and the improvement of the public material base of the objects of the interventions. The above-mentioned will be implemented through a set of interrelated interventions such as: introduction of EE measures, incl. - thermal insulation of external walls, roof and floor, replacement of doors,
construction of a heat pump based heating system, carrying out repair activities, incl. fulfilling the urgent measures prescribed in the technical survey and passport of the building, with a view to achieving a comprehensive renovation of the municipal administrative infrastructure, subject of the project, extending the life and operational characteristics of the building. All activities comply with the "do no significant harm" principle and are planned in accordance with the long-term national strategy for supporting the renovation of the national building stock of residential and non-residential buildings until 2050. The set of project measures will also contribute to the achievement of an additional effect by ensuring the cost-effective operation of public buildings, which will allow their sustainable maintenance and management with a view to providing better and additional services to the population.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Извършване на енергийно и техническо обследване на сграда за административно обслужване с адрес: ул. "Еделвайс" 74, гр. Джебел: В рамките на дейността, за целите на проектното кандидатстване, е възложено на външен изпълнител изготвянето на: - обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация; - доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт; Съгласно приложимите условия на НК по Процедурата: "Разходите по изготвяне на енергийни обследвания за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сградите в експлоатация, разходите за доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата (технически обследвания) и технически паспорт, са подготвителни дейности по ПИИ.", както и при спазване условието: "Разходите са допустими за финансиране, ако са направени от крайния получател на средствата /партньора и са платени от 1 февруари 2020 г. до 30 юни 2026 г.", с настоящата дейност, се заявява възстановяването на разходи с подготвителен характер (по смисъла на чл. 2, т. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014), за целите на кандидатстването и при спазване условието за периода им на допустимост. 6 434.44 6 434.44
Дейност 2. Извършване на инженеринг за въвеждане на мерки за ЕЕ и реализиране на СМР в сграда за административно обслужване с адрес: ул. "Еделвайс" 74, гр. Джебел: Дейността включва реализирането на относимите мерки, предписани съгласно обследване за ЕЕ и сертификат по реда на чл.48 от ЗЕЕ, обсл. за на техн.х-ки на сградата, съгл. чл.169,ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ, вкл.-Техн.паспорт по реда на Гл.3 от Наредба 5/2006г. Съобразно изготвената документация и направената предварителна оценка на достъпността, е констатирано, че в сградата, обект на интервенции по ПИИ са приложени технически възможните решения, регл. в Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г., свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания до и в обхванатия от проекта сграден фонд. Сградата, предмет на предложението, с ИН 20746.501.312.1 и АПОС №353/09.12.2010г. , е собственост на Община Джебел и e с функционално предназначение: административна, делова сграда. Предвидените интервенции за вкл. в ПИИ обект са, както следва: 1. Основни мерки за ЕЕ за постигане на клас „А“: -Топлинно изолиране на външни стени - сградата има един вид стени – без изолация. Предвижда се полагане на топлоизолация с дебелина от 12 см с коефициент на топлопреминаване 0,036 W/(m.K) в/у външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, в т.ч. и парапетите на остъклените балкони и лоджии, вкл. пo страници на прозорци и врати (вкл. лепило, арм. мрежа, шпакловка, ъглови профили, крепежни елементи). Ще се положи и цветна полимерна екстериорна мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, както и по страници на врати и прозорци, включително грундиране. - Топлинно изолиране на покрив - полагане на топлинна изолация от каменна вата на рула, с дебелина, δ=10 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤ 0,036 W/mK върху долната плоча на основния вентилируем покрив в подпокривното пространство), вкл.-пароизолационно фолио. - Топлинно изолиране на под - предвижда се топлоизолиране на под към неотопляем подземен етаж и външните стени чрез топлоизолационна система тип XPS, δ=5 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤0,036 W/mK (вкл. лепило, арм. мрежа и крепежни елементи) по тавана на неотопляемия сутерен на сградата; ще се положи мозаечна минерална мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени и страници на врати и прозорци на неотопляем сутерен, както и ще се топлоизолира подподовата плоча на тавана на сутерена. - Подмяна на външни врати - планира се замяна на външни врати с алуминиеви такива със стъклопакет с коефициент на топлопреминаване ≤ 1,70 W/m²К. - Мерки при генериране на топлина - изграждане на отоплителна система на принципа на термопомпа - предвижда се изграждането на нова отоплителна система за целите на повишаването на ефективността на отдаване, като системата следва да приложи с коефициент на преобразуване по- голям от SCOP gt;3.8 W/W. 2. Основни неотложни мерки, съгласно технически паспорт: - изкърпване на компроментирана мазилка, видим бетон и разрушено бетоново покритие по фасади; - антикорозионна защита и възстановяване на открита корозирала армировка по места от сградата, подлежащи на закриване след саниране; - възстановяване целостта и геометрията на стоманобетонов елемент; - обработка на места с констатирано нарушено бетонно покритие и обрушен бетон и обмазване със лепилни разтвори по проектно решение, запълване на пукнатини с готов разтвор за такива, подлежащи на закриване след саниране; - направа (около сградата) на плочници или бетонна настилка с цел защита на сградата от проникването на дъждовни води до стените и основите; - изграждане на нова мълниезащитна инсталация и заземителна инсталация; - осигуряване на оборудване за пожаробезопасност и др.; В резултат на прилагане на гореописаните мерки в рамките на ПИИ се очаква сградата да бъде обновена и да се постигне клас на енергопотребление от "С" към "A", както и предложените ЕСМ да доведат до спестяване на 28.28 tCO2 и спестяване на първична невъзобновяема енергия от 79,87%. За разходите за предвидените интервенции за вкл. в ПИИ сграден фонд ще се приложи режим "непомощ", съгл. указанията на НК. 277 810.86 0.00
Дейност 3 - Организация и управление и осигуряване на информация и публичност по проекта: В рамките на дейността ще се осигури навременното, качествено и прозрачно изпълнение на проекта чрез сформиране на екип за организация и управление (EУП) и осигуряването на публичност и визуализация.Ще бъде/ат избран/и външен/ни изпълнител/и за осигуряване на екип от мин. 3 експерти, които ще изпълняват длъжностите на: ръководител, експерт „Правно обслужване“ и счетоводител. ЕУП ще има за задача да координира, мониторира и контролира всички дейности по проекта, да следи за спазване на сроковете и постигане на заложените цели, за коректността и законосъобразността на проектната документация и за отчитането на напредъка пред КП и пред СНД. Членовете на ЕУП ще следва да изпълняват следния индикативен обхват от задължения: 1) Ръководителят на проекта ще отговаря за: организацията, ръководството и контрола върху цялостното изпълнение на проекта и съхранението на документация по същия, като в т.ч.-ще следи за спазването на план-графика и постигането на заложените резултати и отчитането им към СНД, както и ще осъществява мониторинг и наблюдение върху изпълнението на заложените в проекта СМР, съобразно действащото в Р България законодателство и нормативна уредба; ще оказва експертна подкрепа в процеса по избор на изпълнители за Дейност 2 и ще комуникира със същите в процеса на реализацията им; 2) Експертът „Правно обслужване“ ще предоставя: правното обслужване за целите проекта; ще изготвя документацията и ще организира процесите по провеждане на процедурата/ите по ЗОП за избор на външен/ни изпълнител/и за целите на проекта, в т.ч. – сключването на договор/и и др. 3) Счетоводителят ще е ангажиран със счетоводната отчетност на проекта и ще отговаря за: изготвянето, набавянето и проверката на необходимите финансови документи и доклади по проекта и за надлежното им представяне към СНД, както и ще контролира целесъобразното разходване на средствата по бюджета; ще съдейства на одитни и проверяващи органи и др. Дейността включва и осигуряването на информация и публичност във връзка с предоставянето на средства от МВУ, като ще се приложат подходящи мерки, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регл.(ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ. В тази връзка, Бенефициентът ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, вкл.- чрез поставяне на емблемата на Съюза чрез подходящо указание за финансирането („финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“), в т.ч.- когато се популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.По време на осъществяването на проекта Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като извърши мин. следното: • Ще включи на уебсайта си – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС; • По време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място ще постави временен билборд с големи размери за дейностите, които отговарят едновременно на следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности. • Постоянна обяснителна табела ще бъде поставена до една седмица след отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда; • Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта; 4 874.98 0.00
Дейност 4 - Строителен надзор и оценка на съответствието: В рамките на дейността, с отделна обществена поръчка,ще бъде определен изпълнител за изготвяне на оценка на съответствието на ТИП по смисъла на чл.166,ал.1,т.1, чл.142,ал.4, чл.144,ал.1,т.6 и чл.142,ал.5 от ЗУТ,в т.ч. комплексен доклад по чл.142,ал.6,т.2 от ЗУТ, обективиращ резултатите от ОСИП, и упражняване на строителен надзор (СН) за обекта на интервенция по ПИИ. За целта ще се извършат: 1.Оценка на съответствието на всички части на инвест. проект, въз основа на която ще бъде издадено разрешение за строеж (РС) за обекта, в обхвата и съдържанието на разпоредбата на чл.142,ал.5 от ЗУТ, като бъде направена проверка на: -предвижданията на подроб. устройствен план; -изискванията на норм. актове по всяко от осн. изисквания към строежите по чл.169, ал.1 и изискванията по чл.169, ал.3 от ЗУТ; -законността на заварените строежи в имота; -законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съотв. с влязъл в сила подробен градоустройствен план ; -спазването на изискванията на действащите нормат. актове за проучване и проектиране и БДС и еврокодовете, към момента на изработване на проекта; -пълнота и структурно съответствие на инженерните и др. изчисления съобразно нормат. изисквания, а когато изчисленията са извършени с помощта на софтуерен продукт – пълни входно-изходни данни и данни за фирмата, изработила софтуерния продукт; -спазване на изисквания за безопасност на проекта, които вкл.: носимоспособност, пож. безопасност, хигиена, опазване на околн. среда, топлосъхранение и икономия на енергия, безопасност на труда по време на строителството чрез работен проект за изпълнение на строителството; -съгласуваността на проекта с всички специализирани контролни органи и експл. предприятия; -съгласуваността между отделните части на проекта; -проверка на правилно проектиране на инсталации и инж. системи; -проверка на пълнота на проектната документация; -др. норм. определени. Оценката за съответствие следва да докаже кореспондентността на изготвената инвестиционна документация със същ. изисквания към строежите, определени в чл.142,ал.5 от ЗУТ, както и да спомогне за своевременното издаване на РС. 2.Строителен надзор, съгласно чл.166 и чл.168 от ЗУТ, в обем и обхват, по изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови норм. актове, който ще се упражнява в следния обхват: -Законосъобразно започване на строежа; -Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; -Изпълнение на СМР по дейност 2, съобр. проектната документация; -Контрол по спазването на условията за безоп. на труда съгласно проекта за организация на строителството; -Опазване на околн. среда по време на изпълнение на строежа; -Качество на влаганите строит. материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; -Недопускане на увреждане на трети лица и имоти при строителството; -Правилно изпълнение на СМР; -Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; -др. норм.определени. Осн. роля на изпълнителя на услугата СН ще бъде осигуряването на цялостен мониторинг и контрол върху предвидените за изпълнение СМР по обекта на интервенция. СН следва да гарантира качественото, съобразно и в срок, изпълнение на заложените СМР, неотклонението в изпълнението на СМР от заложените първоначално планове, разходни норми и предвидени работи. Същият ще следва да удостовери съответствието на извършените от строителя дейности с одобрения инвест. проект, спазването на заложените КСС и приложимата нормат. уредба. Негов ангажимент е и защитата на интересите на Възложителя при осъществяване на предвидените СМР, проследяването на процесите на избор на материали, влагани в обекта на интервенция, и спазване на нормите на безопасност и труд, както и изготвяне на оконч. доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ след завършване на СМР. След въвеждане на обекта в експлоатация, следва да се изготви от лицето, упражняващо СН, техн. паспорт, включващ и енерг. характеристики на сградата (енерг. сертификат). 12 000.00 0.00
Дейност 5 - Изготвяне на независима експертна оценка: Настоящото ПИИ, съгласно изискванията по Процедурата, включва изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР. Същата ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, включен в регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на експертната оценка е да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на административния сграден фонд, вкл. в ПИИ. За обектa е планирано извършването на мерки за ЕЕ за постигане на клас „А“, както следва: -Топлинно изолиране на външни стени - сградата има един вид стени – без изолация. Предвижда се полагане на топлоизолация с дебелина от 12 см с коефициент на топлопреминаване 0,036 W/(m.K) в/у външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, в т.ч. и парапетите на остъклените балкони и лоджии, вкл. пo страници на прозорци и врати (вкл. лепило, арм. мрежа, шпакловка, ъглови профили, крепежни елементи). Ще се положи и цветна полимерна екстериорна мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени, ограждащи отопляемия обем на сградата, както и по страници на врати и прозорци, включително грундиране. - Топлинно изолиране на покрив - полагане на топлинна изолация от каменна вата на рула, с дебелина, δ=10 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤ 0,036 W/mK върху долната плоча на основния вентилируем покрив в подпокривното пространство), вкл.-пароизолационно фолио. - Топлинно изолиране на под - предвижда се топлоизолиране на под към неотопляем подземен етаж и външните стени чрез топлоизолационна система тип XPS, δ=5 сm и с коеф. на топлопроводност λ≤0,036 W/mK (вкл. лепило, арм. мрежа и крепежни елементи) по тавана на неотопляемия сутерен на сградата; ще се положи мозаечна минерална мазилка (съгл. цветен проект) по външни стени и страници на врати и прозорци на неотопляем сутерен, както и ще се топлоизолира подподовата плоча на тавана на сутерена. - Подмяна на външни врати - планира се замяна на външни врати с алуминиеви такива със стъклопакет с коефициент на топлопреминаване ≤ 1,70 W/m²К. - Мерки при генериране на топлина - изграждане на отоплителна система на принципа на термопомпа - предвижда се изграждането на нова отоплителна система за целите на повишаването на ефективността на отдаване, като системата следва да приложи с коефициент на преобразуване по- голям от SCOP gt;3.8 W/W. Енергийното обследване след приключване на упоменатите мерки за ЕЕ ще следва да потвърди заложените в ПИИ стойности на индикаторите и ще осигури на ръководството /КП/ и на СНД доказателствена информация за енергийните показатели след прилагане на планираните мерки. 936.00 0.00
Дейност 6 - Изготвяне на оценки съгласно чл. 142, ал.10 и чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ: За целите на съгласуване на техническия инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж, наред с ОСИП, ще бъде извършена и оценка по смисъла на чл.142, ал.10 от ЗУТ и такава по чл. 142, ал. 11 във връзка с чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ. Оценката за съответствието на част "Конструктивна" (чл.142, ал.10 от ЗУТ) на инвестиционния проект във фаза технически проект ще се извърши по договор с възложителя Община Джебел, от физически лица, упражняващи технически контрол по част "Конструктивна", които са включени в списъка, ежегодно актуализиран от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. Оценката за съответствие по чл. 142, ал. 11 във вр. с чл. 169, ал. 1, т. 6 на техническия инвестиционен проект, която ще се извършва по отделен договор с възложителя от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Оценката ще бъде направена съгласно условията и реда, регламентирани в ЗУТ, ЗЕЕ и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане, като включва: - преглед и проверка на входните данни, свързани с климатичните условия, функционалното предназначение на сградата, обект на интервенция, със специфичните режими на отопление/охлаждане и вентилация в зависимост от експлоатационните режими, с топлотехническите и оптичните характеристики на предвидените в проекта продукти, проверка на обема и съдържанието на направените изчисления на показателите за разход на енергия; - сравняване на изчислената стойност на показателя общ специфичен годишен разход на енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ, осветление и други технологични нужди с референтните стойности за същата сграда; - проверка за съгласуване с останалите части на проекта. В доклада също ще бъде направена оценка и на: - топлотехническите характеристики на ограждащите елементи на сграда; - системите на енергоснабдяване и енергопотребление; - степента на удовлетворение на нормативните изисквания за енергийна ефективност и енергосъдържание на сградата. Изготвените оценки следва да съблюдават за съответствието на проекта с основните изисквания към строежите, определени в приложение І на Регламент (ЕС) № 305/2011 на Европейския парламент и на Съвета от 9 март 2011 г. за определяне на хармонизирани условия за предлагането на пазара на строителни продукти, по отношение на икономия на енергия и топлосъхранение. 1 800.00 0.00
Дейност 7. Въвеждане на обекта в експлоатация: В рамките на дейността ще се извърши въвеждане на обекта на ПИИ в експлоатация. След завършване на строежа определено от Кмета на общината длъжностно лице, проектантът, строителят и лицето, упражняващо строителен надзор, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрения инвестиционен проект, заверената екзекутивна документация по чл. 175, ал. 2 от ЗУТ, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 и условията на сключения договор за инженеринг. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя - Община Джебел. След това възложителя подава заявление, ведно с документите по чл. 177, ал. 1 от ЗУТ, до съответния компетентен орган за целите на въвеждане на обекта в експлоатация. 3 000.00 0.00
Дейност 8– Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационни дружества: Дейността включва набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества в кореспондентност с нуждите на предвидените мерки в Дейност 2. 3 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).