Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project meets the needs of social inclusion through educational integration of students from ethnic minorities with the participation of parents in the educational process in the municipality of Kavarna, Northeast region. The target area has a high percentage of people from ethnic minorities (Roma), marginalized groups, unemployment, increasing economic migration, children at risk. The project offers a range of activities and resources for further study of the Bulgarian language, preserving and developing cultural identity while promoting the participation of parents in the educational process. It has been developed in accordance with the priority axis.3 OP REIG to develop active learning environment for social inclusion by investment priority, "Socio-economic integration of marginalized communities such as the Roma" and under specific objective 1: Increasing the number of successfully integrated students and children from marginalized communities, including Roma through the educational system. The project aims to help students from ethnic minorities in Kavarna form themselves as citizens with knowledge and motivation to achieve professional, social and creative realization, according to the specific purpose of the procedure. It includes a model for educational integration at a maximum range of students from ethnic minorities subjected to mandatory school education in 5 schools - two elementary schools, two primary schools and one secondary.
Two target groups are included - 334 students and 102 parents from ethnic minorities and for integration purposes, 107 other students and 40 parents who do not belong to an ethnic minority.
Expected results: 281 students from ethnic minorities (84%) to be integrated through the educational system; 142 parents to participate in the active social integration and the educational process. 
There will be applied: integrated and multicultural approaches, partnership with schools and interested parties –Municipality, NGOs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин : Дейност 1 (Д-1) има базисно значение в методологията на проекта за образователна интеграция на учениците от етнически малцинства и за постигане на заложените индикатори. Д-1 удовлетворява потребности на учениците от етнически малцинства в целевия район-община Каварна, с преобладаващо население от етнически малцинства с нисък жизнен стандарт и деца в риск, които не посещават редовно училище, не владеят добре български език (БЕ), което е сериозна причина за непълноценното им участие в образователния процес. Д-1 води до постигане на основната цел и на специфична цел 1 на проекта за повишаване на комуникативните умения на учениците, за които БЕ не е майчин език за постигане на образователна интеграция. Д-1 допринася за постигане на основната цел на настоящата процедура, както и на първите две Стратегически цели в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020: 1. Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; 2.Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства; Предвидено Д-1 да се осъществи чрез система от задачи за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат чрез: -увеличаване на речниковия запас на учениците по БЕ; -развиване на познанията по функционална граматика и функциите на езика в различни видове ситуации: говорене, слушане, четене и писане; -разширяване на параметрите за общуване на БЕ от битово ниво на равнище възприемане и разбиране в широк спектър от обществени и културни ситуации; -осъзнаване въздействието на БЕ върху другите и използването му по положителен и обществено отговорен начин. Д-1 не дублира обучението по БЕ на учениците по училищния учебен план.Д-1 разширява комуникативните умения на учениците, развива положителна нагласа за общуване на български език. Д -1 е обособена в два етапа – етап подготовка (П) и етап изпълнение (И). Във всеки от етапите са включени поддейности /задачи/. Предвидена е продължителност на етапа за подготовка 2 месеца /от 1-ви месец/, а на етапа за изпълнение – 20 месеца, с начало от 2-ми месец. В графика е съобразено време за избор на изпълнител за доставка на помагала и дидактическо оборудване. Етап подготовка: П1.1. Разработване на Учебен план за организиране на допълнителни занимания по български език. П1.2. Сформиране на групи за допълнително изучаване на български език. 286 ученици от етнически ще участват в 22 групи /гр./ със средна численост от 10 до 13 ученици, съобразно възрастта и местонахождението им: НУ“Хр.Ботев“с. Септемврийци - 3 гр., ОУ“Св.св. Кирил и Методий“с. Белгун- 3 гр., НУ“Братя Миладинови“ -9 гр., ОУ“Йордан Йовков“ – 4 гр. и СОУ“Стефан Караджа“, гр. Каварна – 3 гр. Предвидена е допълнителна подготовка по български език за ученици от НУ в с. Септемврийци и в средищното ОУв с. Белгун в 8 малки групи /от 2-3 участника/, поради проблеми в общуването им на български език. Ще бъде приложена интерактивна методика за работа с билингви /интегрирани занимания на български език с творчество и образователни игри/. Дейността ще се провежда по съгласуван график спрямо организацията на учебния процес в училищата- партньори. П1.3. Разработване на Програма за допълнителни занимания по български език /по модули/ за начален и прогимназиален етап; П1.4. Разработване на тестове за входяща и изходяща диагностика на комуникативните умения по БЕ. Етап изпълнение: И1.1. Диагностика на комуникативните умения по БЕ (входящо и изходящо равнище на 286 ученици). И1.2. Допълнително изучаване на БЕ от 286 ученици от етнически малцинства (22 групи ученици Х 17 часа месечно Х 18 месеца и по 6 часа на група за диагностика – общо 6864 часа). И1.3. Интерактивни занимания по български език в 8 малки групи с 25 ученици от етнически малцинства с различни трудности в общуването – 8 малки групи Х 18 месеца (6 малки групи Х 5 часа месечно и 2 малки групи Х 2 часа месечно) и 12 часа за диагностика на 8 групи = общо 624 часа. 132 870.00 161 790.38
Съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда : Чрез Дейност-2 (Д-2) се съхранява и развива културната идентичност на 334 ученици (уч.) от етн. малцинства в интеграционна мултикултурна среда заедно със 107 техни съученици, които не са от етн. малцинства. Д-2 води до постигане на основната цел и на специфична цел-2 на проекта за взаимно опознаване на уч. от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност към културното многообразие. Д-2 е съобразена със специф. цел1 на инвестиционен приоритет „Социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности като ромите“. Д-2 допълва въздействието на Д-1 за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат чрез комплекс от задачи за: -разбиране на необходимостта от взаимно опознаване на културното многообразие, толерантност и уважение към различието, зачитане на чов. права ; -разбиране на собствената култура и развиване на чувство за идентичност; - разгръщане на потенциала, културните познания, практическия опит на уч. и отношение към култ. традиции и съвремеността чрез: традиционни занаяти и изкуства; фолклор и сценични изяви; традиционна кухня; спорт и игри; празници. Предвижда се Д-2 да се осъществи в 5 форми: - Детска академия по права на човека и междукулт. общуване; - Работилница по краезнание /проучване на местни традиции в родния край: занаяти, кухня, празници и обичаи на етн. малцинства/; - Студио за фолклор и сценични изяви /проучване на приказки, предания и легенди на етноси, разработване на сценарии и театрална постановка с участие на уч./. - Ателие за изобр. изкуства и занаяти; - Спортен клуб – спортни турнири, демонстрации, колективни игри Участието на уч. е съобразено с възрастовите им особености, интереси, местни традиции и обичаи. Планирано е Д-2 да се проведе в два етапа - подготовка /2 м./ и изпълнение /20 м./, като Д-1 , и Д- 2 ще се провеждат паралелно по съгласуван график. Етапът за подготовка (П) : П2.1.Разработване на план и програма за интеркултурно образов.; П2.2. Организиране на групи от 10 уч. от етнически малцинства и други уч. /извън този брой/ за участие в: – Детска академия по права на човека – 4 гр. Х 17 часа мес. Х 18 мес.; – Работилница по краезнание – 4 гр. Х 17 часа мес. Х 18 мес.; – Студио за фолклор - 5 гр. Х 17 часа мес. Х 18 мес.; – Ателие за изкуства и занаяти – 7 гр. Х 18 мес. (6 гр. Х 17 часа мес. и 1 гр. 25 часа мес. и общо 6 часа за технология на изкуствата); – Спортни клубове- 5 гр. Х 17 часа мес. Х 18 месеца; П2.3.Организиране на междуучилищни изяви на уч.: -Пътуваща изложба “Моят свят“ 5 гр. Х 6 ч.– 50 уч. / 30 ч. -Презентации на колективен ученически проект - Детска книга „Живи традиции“ по фолклорни мотиви /предания, легенди, съчинения, рисунки/, сценарий и драматизация - 5 гр.Х 8ч.– 50 уч. /40 ч. -Фестивал на изкуствата, занаятите и спорта “Цветна дъга“ - 25 гр. Х 6 ч.–334 уч. /150 ч. Учениците участват в повече от една форма, съобразно интересите им. Етап за изпълнение (И): И2.1.Занимания в групи /дет. академия, работилница по краезнание, студио за фолклор, ателие за изк. и занаяти, спортни клубове/ в училищата-партньори, 18 мес.; И2.2.Съвместни дейности на уч. между училищата–партньори. Планирано е извеждане на уч. от малките населени места с ромско население- НУ“Хр. Ботев“, с. Септемврийци, ОУ“Св.св. Кирил и Методий“, с Белгун“ и обособени ромски квартали в гр.Каварна - НУ“Братя Миладинови“ извън тях и адаптирането им в мултикулт. среда в ОУ“Й. Йовков“ и СОУ“Ст. Караджа“ в гр. Каварна. Те ще участват заедно в: Пътуваща изложба “Моят свят“, Презентация на уч. проект - Детска книга с рисунки по фолкл. мотиви „Живи традиции“ и драматизация, Фестивал на изкуства, местни традиции, занаяти и спорт “Цветна дъга“/заключително събитие в проекта с организирани щандове за занаяти, сцена за фолклор на различни етноси, драматизация по ромски приказки,площадка за спортни демонстрации и колективни игри /. И2.3. Представяне на резултати на уче. в празници и тържества в с. Белгун, с.Септемврийци и гр. Каварна пред обществеността. 159 665.15 139 623.41
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Целта на Дейност-3 е да предостави условия, услуги и ресурси за участие на 142 родителите в учебн. процес, като повиши мотивацията им в подкрепа на образоват. интеграция на учениците от етн. малцинства и допринесе за преодоляване на формираните негативни обществени нагласи спрямо ромския етнос. Дейност-3 води до постигане на специф. цел 3 и на общата цел на проекта. Дейност -3 съответства на целите на инвестиционния приоритет за социална интеграция на маргинализирани общности като ромите, както и на целите на настоящата процедура за повишаване броя на успешно интегрираните чрез образоват. система учен. от етн. малцинства. В методологията на проектното предложение е отредена важна роля на родителите като фактор за социална и образователна интеграция на учен. от етн. малцинства. Като участници в образоват. процес, в съответствие със Закона за предучилищно и училищно образование на МОН, 2015 г. чрез Д-3 родителите от целевата група ще бъдат информирани и мотивирани в подкрепа на обучението на учен.е в условията на интегрираща мултикулт. среда. На родит., които не принадлежат към етн. малцинства ще се разясняват положит. страни на интегрираното обучение. НПО-кандидатът в партньорство с общината и уч-щата ще приложи добър опит за социално включване на родит. от маргинализирани общности чрез мерки за образоват. интеграция. Дейност-3 допринася за повишаване социалните умения на родит. за междуличн. комуникация, търпимост и зачитане на основни човешки права, отвореност към многообразието и различието, разбиране за образованието като ценност и възможност за личн. реализация на децата, усвояване на знания от родит. за семейството като среда за социализация на децата и формиране на позитивно отношение към етнокулт. идентичност. Дейност-3 е обособена в два етапа: етап подготовка и етап изпълнение. Етапът за подготовка е с продължителност 2 мес., а етапът за изпълнение е с продължителност 20 мес.. Дейност-3 ще се провежда паралелно с Д-1 и Д-2 по синхронизиран график. Етапът за подготовка: П3.1. Разработване на Програма за участие на родители в образоват. процес чрез "Училище за родители". Програмата включва 4 модула: М-1 "Възпитание на деца и ученици в образователни ценности", М-2 "Човешки права и демократично гражданство", М-3 "Културно многообразие и традиции". М-4 "Жизнено планиране и устойчив начин на живот". П3.2. Разработване на инструментариум- въпросник и анкетна карта за проучване на обществ. мнение на родит. в подкрепа на процесите за образоват. интеграция на учен. от етн. малцинства в условията на интегрираща мултикулт. среда. П3.3. Организиране на групи за работа с родителите в интеракт. форма "Училище за родители". 142 родители, от които 102 от етн. малцинства ще бъдат включени в 15 групи към училищата-партньори със средна численост в група –8-10 родители. Заниманията с родителите ще се провеждат в продължение на 18 месеца при среден брой часа месечно от 4 до 11 часа на гр. в зависимост от потребностите и възможностите на родит. за участие. П3.4.Организиране на 5 мобилни малки гр. /2-3 родители/в региона на средищното училище /с.Нейково, с.Травник, с.Раковски, с.Челопечене/ Етап за изпълнение: И3.1. Работа с родителите в групи в "Училище за родители" - 15 гр. Х 18 мес.(8 гр. Х 9 ч. мес., 2 гр. Х 11 ч. мес., 4 гр. Х 8 часа мес., 1 гр. Х 4 ч. мес.) И3.2. Работа с родит. в мобилни групи /5 м. гр. Х 13 часа мес. Х 18 мес./“ И 3.2. Участие на родителите в дейности на учениците от училищата - партньори (демонстрация на занаяти,традиционна кухня, предоставяне на опит, свързан с местни традиции, обичаи, легенди, в родния край; посещение на изложби, концерт, тържества за Нова година, 1-ви март, 8-ми март, Първа пролет, 24 май, 1 юни, празник на селището и др). И.3.4 Участие на родители заедно с учениците в интегрирани форми за културно многообразие – Фестивал на занаяти, изкуства и спорт"Цветна дъга", представяне на резултати от ечен. проект Детска книга"Живи страници", Пътуваща изложба "Моят свят" 60 410.00 52 254.90
Информиране и публичност : Целта на Дейност-4 е да предостави информация за дейности и резултати по проекта на широката общественост, като подчертае ролята и финансовия принос на фондовете на ЕС за реализацията на проекта. Д-4 е разработена в съответствие с условията и изискванията, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“ и Примерни дейности спрямо целевите групи. Д-4 се провежда паралелно с всички дейности в проекта. Чрез нея се информира широката общественост за финансовата подкрепа на фондовете, за дейности и резултати на проекта, за постигнато въздействие върху целевите групи (ученици от етнически малцинства и маргинализирани общности, вк. роми и родители), осигурява се публичност и прозрачност при управлението на проекта. Дейност -4 е обособена в два етапа – Етап подготовка (П)-2 м. от 1-ви м. и Етап изпълнение (И) – 20 м., от 2-ри м. Етап подготовка включва: П4.1.Разработване на План за информиране и публичност със съдържание: 1) Цели и целеви групи, заинтересовани страни и механизми за осведомяване на обществеността; 2) Стратегия и съдържание на мерките за информиране и публичност, дейности, комуникационни инструменти и времева рамка; 3) Публично отразяване на събития в печатни и електронни медии; 4) Публикуване на информация за проекта, неговия напредък, резултати, снимки в уеб сайта на кандидата и на партньорите. 5) Поставяне върху всеки документ по проекта/ вкл. присъствен списък или друг доказателствен материал/ на задължително изискващите се от Управляващия орган знаци за визуална идентификация и текст, който посочва, че финансиращата го ОП НОИР се осъществява с подкрепата на фондовете. П4.2.Организиране на мерки спрямо целевите групи – ученици от етнически малцинства и родители: -разработване на информация за публикуване в уеб страница за проекта и в уебстраница на програмата; -подготовка на материали за популяризиране на добри практики от проекта; - организиране на информационни кампании в целевия район /гр. Каварна, с Септемврийци, с.Белгун/ П4.3.Разработване на концепция за информационни материали -дипляна, постер, трансперант. П.4.2.Организиране на външна услуга . Етап изпълнение: И4.1.Публично отразяване най-малко на 3 събития от дейности на проекта в печатни и електронни медии, пресконференции при стартиране и приключване на проекта И4.2.Публикуване на информация в уеб страницата на кандидата - Сдружение Център 21“ и на партньори за проекта с включени: емблемата на ЕС и наименование „Европейски съюз“, наименование на фонда, общо лого за програмен период 2014-2020г. и наименование на финансиращата програма – ОП НОИР, наименование на проекта, кратко описание, цели, дейности, резултати, обща стойност на проекта, финансовата подкрепа на ЕС; И4.3.Изпълнение на външна услуга за дизайн, подготовка и печат на информационни материали; изработване на рекламен клип; пресконференции и публично отразяване на събития. И 4.4.Поставяне на информационни материали за проекта: информационна табела и плакат за визуализация на местата, където ще се провеждат занимания с целевите групи по Дейности 1-3, брошура, дипляни, трансперант –при провеждане на публични събития по Дейности 1-3. Всички материали за информиране на широката общественост за проекта, публичните събития, продуктите и документите от проекта ще посочват финансиращата ОП НОИР (2014-2020г.) и финансовия принос на фондовете на ЕС за проекта; ще съдържат визуалните знаци за идентификация и задължителни текстове, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“. Д-4.5. Информационна кампания.Съобразно спецификата на целевата група – родители и на целевия район, в проекта са предвидени мерки за повишаване информираността и промяна на обществените нагласи на местните общности чрез достъпно разясняване на ползите от образование на децата за по-доброто им бъдеще. 3 916.85 3 916.84
Организация и управление на проекта : Целта на Дейност-5 е да осъществи ефективно управление, организация и координиране на дейностите за постигане целите на проекта. Дейност-5 е обособена в два етапа: 1) Етап подготовка (1-ви месец) и 2) Етап изпълнение ( 2-ри - 20 ти- месец). В Етап подготовка (П) се извършва: П5.1. Подготовка на екип за управление и на екип за изпълнение на проекта (изготвяне на документация за договори) ; В екипа за управление са обособени следните позиции: ръководител - 1, счетоводител – 1 и администратор/за коордиинране на дейностите – 1 асистент-1. Екипът за управление: планира, организира, координира и контролира изпълнението дейностите по проекта; следи и отговаря за постигане целите на проекта, изпълнение на дейностите в предвидените срокове и качество; постигане на заложените индикатори; целесъобразно разходване на средствата по бюджета; информиране и публичност по изпълнение на проекта; осъществява вътрешен контрол върху качеството при изпълнение на дейностите; планира и координира участието на целевите групи в проекта; взаимодейства със заинтересовани страни; организира и координира прилагането на принципа за екологична устойчивост при изпълнение на проектните дейностите. Екипът за изпълнение на проекта включва:5 експерта на кандидата с доказан опит в изпълнение на проекти по ОП на Европейския съюз, ФМ на ЕИП, висока професионална квалификация, научно-практически опит за провеждане на дейности за образователна интеграция и интеркултурно образование на ученици, работа в мултикултурна среда с родители. Екипът за изпълнение включва: 25 учители от училищата-партньори с квалификация, съответстваща на планираните дейности. Участниците в екипа за изпълнение имат доказан специфичен опит за работа с ученици и родители от етнчески малцинства, социална интеграция и интеркултурно образование в мултикултурна среда. П5.2. Изготвяне на Подробен план за цялостното изпълнение на проекта. За ефективно управление на дейностите се обособяват фази и работни пакети със задачи, отговорни лица и срокове. Ключово място в Плана за действие заемат проектните индикатори. Дейностите и задачите се разпределят между членовете на екипа за управление. Подготвят се образци на документи, в съответствие с изисквания на Управляващия орган (УО). П.5.3.Подготовка на документация и организиране на посещения за вътрешен контрол на дейностите с целевите групи. Етапът за изпълнение (И) на Дейност-5 включва: И5.1. Организиране и провеждане на работни срещи с екипа за изпълнение на проекта, представители на целевите групи и заинтересовани страни. Работните срещи се провеждат в началото на проекта -1-ви м., по време на подготовка на Дейности-1-3 (2-ри м.) и в края на проекта за анализ на резултати и въздействие (20-ти месец). Участниците получават разяснения по Подробния план за действие, проектните индикатори и очакваните резултати; уточняват се междинни срокове за отчитане на дейностите, изготвя се документация по междинни и финално отчитане. И5.2.Прилагане на система за комуникация в проекта. Съгласуват се следните комуникационни канали между екипа за управление, екипа за изпълнение и целевите групи: работни срещи (заседания); комуникация с писма, ел. поща, комуникация в интернет страница – форуми, присъствени срещи. Води се архив на входяща и изходяща кореспонденция, който се съхранява в офиса на кандидата (от 1-ви до 20-ти м.). И5.3.Разработване на междинни и финален технически и финансови отчети и прилежаща към тях документация според изискванията. И5.3. Изготвяне и съхраняване на документация по проекта .Екипът за управление създава система за съхраняване на документацията на проекта. За финансово отчитане на проекта се използва електронна система за документация и двустранно счетоводство, които са част от текущата счетоводна система. И5.4. Осъществяване на вътрешен контрол по изпълнение на едйностите с целевите групи - 3 планирани посещения. 38 740.00 38 723.93

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).