Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal includes the  activities: Identification of the target groups; Buying food products; Providing hot lunch; Provision of accompanying measures.
The lists of the target groups will be determined by the Department of Social Security – Venets according to requirements of the REGULATION № RD-07-1 since 04.04.2016 concerning the terms and conditions for determining the target groups. The selection of the specific consumers will be performed according to the Procedure for selection. For the delivery of the food products is conducted procedure of the Public Procurement Law for the selection of supplier and there is a contract. Supplies will be by Requests according to the weekly menu. The hot lunch will be prepared in the kitchen of the Public Dining Room – the village of Bortsi, the Municipality of Venets, which meets the requirement of  the Food Law.

It will be appointed the kitchen staff. The hot lunch will be provided to 300 customers in the 13 towns and villages of The Municipality of Venets by transportation with vehicle registered under  the Food Law. In every settlement will be determined a point of distribution – The City-hall. Food will be given to the consumers or their personal assistants/ maid-servants/ trustees / guardians by specified hourly schedule in disposable cutlery.

For persons who have difficulty with mobility, it will be provided transportation of the food to the consumer`s home. 
Under the project will be provided accompanying measures such as:
-	Consulting about the opportunities for using other social services, provided on the territory of the Municipality of Venets, including those, financed by the European Social Fund;
-	Consulting about the use of administrative  services and provision of temporary shelter to the homeless people, about support the access to the health and education services, about management of the family budget, about healthy and balanced diet or other.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи.: Определянето на конкретните представители на целевите групи ще се извърши съгласно разработена методика за подбор и критериите, по които те ще бъдат включени в дейността. Методика ще съответства на изискванията на Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане към Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020 г., операция „Осигуряване на топъл обяд” BG05FMOP001-03.02. Тя ще кореспондира пряко с НАРЕДБА № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Методиката ще подпомогне постигането на целите на операцията, формулирани в Изискванията за кандидатстване, като гарантира равно третиране на желаещите да ползват услугата. Сцел задоволяване потребностите на кандидатите от различните целеви групи през цялата продължителност на проекта и поради динамиката на търсенето на услугата „Обществена трапезария”, съобразно постъпилите заявления, потребителите принадлежат на целевите групи, както следва: 1.1. Основната целева група за предоставяне на топъл обяд: 1.1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане ; 1.1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 1.1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 1.1.4. Скитащи и бездомни деца и лица; 1.1.5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците . 1.2. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 1.2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 1.2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 1.2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД ; 1.2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето; 1.2.5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение; 1.2.6. Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване; 1.2.7. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария . Община Венец ще създаде необходимата организация за набиране на кандидати за включване в проекта. Ще се спазват и прилагат по целесъобразност принципите, посочени в чл.5 от Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група. Община Венец ще взима предвид и ще насърчава равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола.. В рамките на изпълнението на предвидените в операцията дейности Община Венец гарантира зачитането на достойнството на най-нуждаещите се лица. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти.: Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. За тази цел ще се извърши чрез провеждане на открита процедура по ЗОП за избор на доставчик на хранителни продукти. С избрания доставчик ще се сключи договор, в който ще се уточнят периодичността и начина на доставките, изискванията към хранителните продукти, начина на плащане и други изисквания към страните по договора. За провеждане на открита процедура по ЗОП се изготви тръжна документация от юрисконсулта на Община Венец. Един от основните документи в тръжната документация е Техническата спецификация, която съдържа списък на хранителните продукти, стандартите (БДС , ТД и ТС на производител и/или еквивалентен ) и изискванията на които трябва да отговарят (външен вид, опаковка, цвят, мирис, съдържание, състав и др.) и мярката за количество (брой, кг., литър, връзка и др.). Община Венец вече има проведена открита процедура по ЗОП и избран доставчик с когото е сключен договор. Заявките за доставка на хранителни продукти ще се изготвят един път седмично и ще се подават на изпълнителя в определен ден от седмицата . Заявките ще бъдат съобразени със седмичното меню, като в тях ще се уточняват видовете продукти и необходимите количества от тях. При доставките за отделните видове продукти трябва да бъдат спазени изискванията към разфасовката и опаковката им, посочени в техническите спецификации. Всяка доставка ще бъде удостоверена с документ, съдържащ номер на партидата и срока на годност. За всички хранителни продукти трябва да бъдат спазени изискванията за качество и състав, описани в техническите спецификации, стандартите на съответните производители и действащите нормативни актове в Република България и регламентите на ЕС, уреждащи материята от сферата на производство, предлагане и транспортиране на хранителни продукти в страната. Доставените продукти ще се приемат от отговорно лице от обществената трапезария, срещу издаване на стокова разписка и/или подписан двустранен приемно-предавателен протокол, след като се увери, че доставката отговаря на всички нормативни изисквания и на условията на сключения договор и е придружена с необходимите документи. Отговорното лице от обществената трапезария, ще бъде задължено да откаже да приеме доставката, когато не е придружена с изискуемите документи и ако тя не отговаря на горепосочените изисквания. При спор и съмнение в качеството на стоката ще се състави протокол в присъствието и на двете страни за състоянието на продуктите и за предаване на проби за изследване от компетентните органи. При установяване на отклонения в количеството и качеството на доставените хранителни продукти, доставчикът ще се задължи да коригира доставката след получаване на сигнал по телефон, факс или имейл от страна на отговорното лице от обществената трапезария. Изпълнението на дейност "Закупуване на хранителни продукти" ще започне на 8.06.2016 г. и ще продължи до 11.05.2018 г. От 15.05.20108 г. предоставянето на социалната услуга „Обществена трапезария” се възлага на изпълнител, след провеждане на конкурс за избор на изпълнител съгласно ППЗСП” - „КЕЙ ЕНД ВИ” ООД гр. Сливен. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по ЗСП-№33/15.02.2018г. и сключен договор от 19.04.2018г. 502 957.67 288 642.22
Осигуряване на топъл обяд.: Община Венец ще реализира една Обществена трапезария в с. Борци. Обществена трапезария – с. Борци, Община Венец, Област Шумен се намира в сграда - публична общинска собственост, оборудвана с кухня за приготвяне на храна, отговаряща на изискванията на Наредба № 5 от 25.05.2006 г. за хигиена на храните и на чл. 12 от Закона за храните. Трапезарията е оборудвана с необходимия кухненски инвентар и посуда, складова база, хладилна техника за съхранение и подготвителни помещения за преработка на хранителните продукти.Има внедрена НАССР система за анализ на опасностите и контрол на критичните точки в съответствие с нормативната база след 2007 г. до момента. Ще се назначат 2 щатни бройки кухненски персонал (готвач и домакин). Персоналът ще бъде обучен по програми за хигиена на храните, ще притежава съответната професионална квалификация, ще тговаря на здравните изисквания за притежание на здравна книжка. В кухнята ще се водят всички необходими документи и дневници, изисквани от нормативната база. Топлият обяд ще се предостави на 131 потребители, живеещи в 13- те населени места на Община Венец - с.Боян, с.Борци, с.Буйновица, с.Венец, с.Габрица, с.Денница, с.Дренци, с.Изгрев, с.Капитан Петко, с.Осеновец, с.Страхилица, с.Черноглавци, с.Ясенково. Изпълнението на дейност "Осигуряване на топъл обяд" ще започне на 15.06.2016 г. От 01.12.2017г. топлият обяд ще се предоставя на 140” „потребители, живеещи в 13- те населени места на Община Венец - с.Боян, с.Борци, с.Буйновица, с.Венец, с.Габрица, с.Денница, с.Дренци, с.Изгрев, с.Капитан Петко, с.Осеновец, с.Страхилица, с.Черноглавци, с.Ясенково. Считано от 15.05.2018г предоставянето на социалната услуга „Обществена трапезария” се възлага на изпълнител, след провеждане на конкурс за избор на изпълнител, съгласно ППЗСП - „КЕЙ ЕНД ВИ” ООД със седалище и адрес на управление гр. Сливен.” От 15.05.2018г. в социалната услуга се включват нови 160 потребители и топлият обяд се предоставя от избрания изпълнител на общо 300 потребители, живеещи в 13- те населени места на Община Венец - с.Боян, с.Борци, с.Буйновица, с.Венец, с.Габрица, с.Денница, с.Дренци, с.Изгрев, с.Капитан Петко, с.Осеновец, с.Страхилица, с.Черноглавци, с.Ясенково. 25 147.88 240 846.72
Предоставяне на съпътстващи мерки.: В хода на проекта Община Венец ще реализира самостоятелно съпътстващи мерки. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Община Венец, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Кметът на Община Венец ще определи със Заповед двама общински служители, които ежемесечно ще извършват консултиране и насочване на потребителите към дирекция „Социално подпомагане“ – Венец за отпускане на социални помощи и начините за достъп до социални услуги, в това число и такива, финансирани със средства по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. Определените служители ще притежават необходимия опит и квалификация в областта на социалните услуги, както и добро познаване на нормативната база в сферата на социалната дейност и социалните услуги. Изпълнението на дейност "Предоставяне на съпътстващи мерки" ще започне през месец юни 2016 г. 25 147.88 21 468.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).