Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The purpose of the project proposal is to prepare and, if necessary, deliver to home a hot lunch for citizens in vulnerable groups from the municipality of Kotel, who due to poverty and prolonged social isolation due to COVID-19 crisis, find it difficult to provide food for themselves. The project could also complement and extend the national measures to address the effects of the crisis with a focus on the most deprived persons. 
A pantry containing cooking appliances will be established within the municipality of Kotel, having 19 food distribution posts – 17 of which located in the surrounding villages and 2 of them located in the city of Kotel. The food preparation and delivery will be in disposable containers and individual packages, delivered by cars registered for the project purposes, carried out by the contractor, selected after a procedure under the Public Procurement Act. 
The food will be provided from 11.00 to 12.00 to 2100 consumers to 28.02.2022 and 2040 users from 01.03.2022, and 2000 users from 01.08.2022 , approved by the Directorate of Social Assistance in municipality of Kotel, after signing either pre-prepared documents with their personal data or individual papers for both people with reduced mobility without any authorized person and those under quarantine. Feedback forms will also be prepared and made available to consumers. In addition to food distribution, accompanying measures will be offered in order to reduce social exclusion and / or deal with social emergency situations in an emancipatory and sustainable way by individual consultation and assistance for social and / or administrative services. It will also support the access to health and education services, manage the family budget, aim at healthy and balanced diet as well as offering individual or group consultations in response to identified specific needs and problems of consumers in compliance with all anti-epidemic measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи.: Преди стартиране на проекта е разработена и обявена процедура за подбор на представители на целеви групи. Процесът на подбор ще се извърши на следните етапи: 1. Предварителна подготовка на документацията на процедурата и утвърждаването ѝ; 2. Обявяване приема на заявления; 3. Изготвяне на обобщени списъци по населени места с лицата, подали заявления; 4. Оценка на потребителите от ДСП-Котел; 5. Определяне на комисия за подбор на кандидатите съгласно процедурата за подбор; 6. Класиране и обявяване на резултатите от подбора. Определянето на принадлежността на лицата към целевите групи ще се извършва от ДСП-Котел на база предоставени сканирани заявления от потребителите с изключение на тези поставени под карантина и изготвен обобщен списък от община Котел. Същите се изпращат по защитен канал поради действащите ограничителни мерки, свързани с опасността от заразяване с Ковид-19. Оригиналът на декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация се предават от служител на община Котел в ДСП-Котел срещу протокол на служител от ДСП в деня на изпращането на списъка или на следващия ден. ДСП извършва проверка за принадлежност към целевите групи по програмата в рамките на 5 работни дни от предоставянето на списъка от общината, като с приоритет се разглеждат подадените кандидат-потребители, поставени под карантина. Срокът за предоставяне на информация за карантинираните лица е до 2 работни дни. При извършваната от ДСП проверка на принадлежността на карантинираните кандидат–потребители се преценява тяхното участие и в останалите целеви групи, с оглед включване им и след изтичане периода на изолация, ако същите заявят желанието си да продължат да получават услугата чрез депозиране на заявление-декларация. По преценка на ДСП е възможно да бъдат извършени индивидуални анкети на място за конкретни кандидат-потребители с изключение на поставените под карантина лица. ДСП предоставя на общината получения от нея списък с попълнени колони за принадлежност към целевите групи, подписан от директора на дирекцията. Списъкът се сканира във формат pdf. и се представя на общината чрез системата за сигурно електронно връчване или чрез средата за електронен обмен на съобщения на ДАЕУ. При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд. В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице информацията се предоставя от ДСП на общината в отделен списък, а ако не е установен подобен риск се отразява в придружителното писмо към списъка. След получаване на списъците от ДСП-Котел, назначената комисия ще извърши подбор на потребителите и ще изготви списък с резерви, на които ще бъде разпределен неполучен обяд. За работата си комисията ще състави/я протокол/и, които ще се утвърждават от кмета на общината. Класираните кандидати ще бъдат информирани лично. Комисията ще предложи на кмета на община Котел да сключи договори за услуга с класираните потребители. За потребители, които са трудно подвижни, ще се изготвят пълномощни на лица, които да ги представляват и да получават храната от тяхно име. Непълнолетните ще бъдат представлявани от родител. Специално внимание ще се обърне на лицата поставени под карантина. За тях услугата ще се предоставя за периода на карантината, а ако проявят желание да бъдат включени и след изтичането й и отговарят на критериите за допустимост на целевите групи ще им бъде предложено продължение на услугата. Отразяване на получената услуга ще става в индивидуални дневници за всяко карантинирано лице. Тези дневници ще им бъдат представени при сключване на договор за усулугата и ще се предават от тях в края на всеки месец за отчитане броя на получените обяди. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд.: Община Котел предвижда да предоставя топъл обяд всеки работен за периода от 03.02.2021 г. до 30.09.2022 г. вкл. съгласно общата продължителност на операцията. Общият брой дни за този период е 413 р.д. Услугата по предоставяне на обяда ще се извършва по договор с изпълнител, избран след проведена процедура по реда на на ЗОП. Сключен е договор № 45/02.02.2021 г. , ДС № 47/03.02.2021 г., ДС №148/27.04.2021г., нов договор № 197/10.06.2021г. със същия изпълнител, след проведена нова обществена поръчка, нов договор и анекс към него след проведена нова ОП през 2022г. Нов договор №225/29.07.2022г. след проведена нова ОП и ДС към него. Адресът на кухнята на избрания изпълнител, в която ще се приготвя храната е: гр. Сливен, ул. "Димитър Пехливанов" № 2. Правното основание за ползване на кухнята за приготвяне на храната на потребителите е договор за наем от 01.03.2012 г.,със срок на наема до 01.03.2022 г. и нов договор за наем със срок на действие до 26.07.2031 г. Регистрационният номер на обекта е № 20070006, с удостоверение за регистрация № 2190/25.04.2012 г. Екипът експерти на изпълнителя, включващ технолог по храните, диетолог и главен готвач, съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни, които да осигуряват здравословно и сезонно хранене на потребителите с продукти при възможност от местни производители. При изборът на храни освен нормативно определените изисквания, менюто се съобразява и с културните и религиозни особености на потребителите на услугата и не допуска дискриминация на базата на тези принципи. Рецептите на предложените ястия се съгласуват от диетолога и технолога по храните, за да се прецени съответствието им с изискванията за здравословно хранене, като се съобразява със спецификата на хранене на лицата с известни здравословни проблеми. Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно да осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на общината за одобрение. В него са отбелязани всички възможни алергени. Закупуването на хранителни продукти в Дружеството се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Оборудване: Електрически пекарни с 3 камери х2 тави (60х40) – капацитет 360 порции – 8 бр ( общ капацитет 2880 порции); Професионални хладилни шкафове, -18º С / -15º С – 2 бр; Професионален хладилни шкафове, 0º С / +4º С – 4 бр.; Професионален хладилен шкаф, +10º С; Хладилни камери, 0º С / +4º С – 3 бр., Хладилни камери, -18º С – 2 бр., Хладилни камери, 0º С / +4º С – 2 бр. (Обща площ на 7 хладилни камери – 105 м3) ; Готварски плот с 2 котлона – газ; Готварски плот с 4 котлона – газ; Различни по вид електрически везни, 6-300 кг. - 5 бр.; Тестобъркачка 22 л.; Тестобъркачка 32 л.;Планетарен миксер 25 л.; Машина за формиране на мляно месо (топчета, кюфтета); зеленчукорезачка – 1800 кг/час; Месомелачка – 300 кг/час; Втасални камери за х16 тави 60 см/40 см – 8 бр.; Картофобелачка - 800 кг/час; Машина за белене и измиване на зеленчуци - 800 кг/час; Газови парни казани 300 л. - 2 бр.; Обръщателен тиган – 50 л. Изпълнителят притежава собствени превозни средства, които са поддържани чисти и в безупречно състояние и предоставят условия, които не позволяват замърсяване на храните. Специализираните транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 отЗВМД и чл. 6 от Регламент (ЕО) № 852/2004. Към всяко искане за плащане ще бъдат предоставени и документи от проверки на контролните органи при предоставянето на топлия обяд, отнасящ се до осигуряване на балансирано хранене на потребителите при спазване хигиенните изискванията за безопасност на храните, касаещи приготвянето, пакетирането и транспортирането им. 2 362 640.20 2 362 640.20
Предоставяне на топъл обяд.: Храната се приготвя в кухнята на изпълнителя по договора за приготвяне и доставка на топъл обяд. Готовата храна се пакетира в индивидуални пакети в самата кухня от служители на изпълнителя, които следват всички хигиенни норми за работа и в епидемиологична обстановка. Товари се в регистрирани превозни средства по Закона за ветеринарно-медицинската дейност. Доставя се в пунктовете, определени от общината в часовия диапазон от 11.00-12.00 часа, всеки работен ден. Предава се на лицето в пункта с приемо-предавателен протокол при спазване на всички предписани хигиенни норми. Лицата, които раздават индивидуално опакованите храни разполагат със списъци на потребителите, предоставени от ръководителя на проекта, изготвен на база сключените договори с потребителите. В списъците са отбелязани и евентуално пълномощниците на лицата, които не могат лично да получат храната си. След получаване на храната, всяко лице потребител или пълномощник поставя подпис в списъка. След всяко лице, положило подпис, листът и химикалът се напръскват с дезинфектант. С цел недопускане разхищението на храни, неполучен обяд се предоставя на лица от резервния списък, за което същите се уведомяват от лицето в пункта. Тези лица сключват договор за услугата при първото получаване на топъл обяд. Те се описват в отделен списък или им се предоставя индивидуален дневник, който предават в края на месеца на лицето в съответния пункт, а то съответно на ръководителя на проекта. За лицата, поставени под карантина или трудноподвижни, които не желаят да упълномощят друго лице за получаването на храната им, раздаването се осъществява по домовете със специализирани транспортни средства. Полагането на подпис от тяхна страна става в индивидуален дневник на потребителя. Дневникът се предоставя на лицето в началото при сключване на договора с потребителя и се предава на лицата, предоставящи храната в края на всеки месец или при прекратяване ползването на услугата. В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, при отчитане дневникът се замества с декларация от представляващия общината или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне. 118 132.00 118 132.00
Реализиране на съпътстващи мерки.: Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към предоставянето на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуално консултиране, поради епидемията от Ковид-19 и съдействие за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Котел, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално консултиране, реализирано в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Дейността ще се изпълнявана от Община Котел като ще бъде съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. Дейността ще стартира от първия месец на изпълнение на проекта. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица за всяко населено място, в което се предоставя услугата. Тези лица ще бъдат подпомагани от социални работници от община Котел, работещи в други социални услуги. Ще бъде изготвена информация с всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Котел. Този материал, заедно с анкетна карта ще бъде предоставен на служителите на община Котел, които ще осъществяват съпътстващите дейности. Анкетната карта, която ще бъде разработена с цел получаване на информация за нуждите на лицата от съпътстващи услуги. В нея ще бъдат поставени въпроси за проблеми, трудности при получаване на обществени услуги, трудности при намиране на работа и управление на семейния бюджет. Ще им бъде предоставена информация за начините за здравословно и балансирано хранене. С цел предпазване от Ковид-19, анкетните карти ще се попълват от служителите на общината, които ще бъдат снабдени с лични предпазни средства, дезинфектанти и др., съгласно мерките, препоръчани за предпазване от заразяване. 118 132.01 118 132.02

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).