Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project is a continuation to the implemented within project “Support to the Regional investment planning in Water and Sewerage Sector” Regional Feasibility Studies for 14 designated territories and is based on the principles for integrated and regional planning and implementation of investments in water supply and sewerage infrastructure. The priorities and the goals laid down in the “Strategy for development and management of the water supply and sewerage in Republic of Bulgaria for the period 2014-2023” and the Action plan to it, as well as in the conditions for financing of projects through the European Structural and Investments Funds for the period 2014-2020, require the application of regional approach in the planning and the realization of WSS projects, taking in account the needs of the territories as a whole. Achieving effectiveness and sustainability of the investments and the functioning of the infrastructure on the other hand require consolidated maintenance, management and provision of WSS services. By 2019 6 new territories fulfill the conditions for entirely consolidated territory, where in one administrative district the WSS services have been provided by on WSS operator and all municipalities in it are members of the regional WSS association. Following to that, in the current application form includes activities for preparation of Regional Feasibility Studies (RFSs) and financial and economic analysis (CBA) for the designated territories of 6 WSS operators in newly consolidated areas, as well as services for quality assurance and implementation control of RFSs, the applicable measures for communication and publicity and activities related to project management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на Регионални прединвестиционни проучвания за 6 новоконсолидирани обособени територии : В рамките на изпълнение на Дейността се предвижда изготвянето на регионални прединвестиционни проучвания (РПИП) за водоснабдяване и канализация под формата на доклад за обособените територии, обслужвани от: - "Водоснабдяване и канализация Йовковци" ООД Велико Търново - "ВиК" ООД, Габрово - "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, Плевен - "Водоснабдяване и канализация"ЕООД, София - "ВиК"ООД, Търговище - "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, Хасково РПИП се разработват в отговор на изисквнията за прилагане на регионален подход при планирането и реализирането на инвестиции във ВиК инфраструктура от Европейските структурни и инвестиционни фондове на Европейксия съюз (ЕСИФ), като се отчитат нуждите на ВиК системите и съоръженията за териториите в тяхната цялост с цел гарантиране на ефективното развитие и функциониране на инфраструктурата, целсъобразното насочване на финансовия ресурс, икономии от мащаба и устойчивост на системите в дългосрочен период. РПИП ще съдържат техническа и икономическа документация, достатъчна за подготовката на инвестиционни предложения за финансиране със средства от ЕСИФ. РПИП се разработва в обхват и съдържание, съгласно утвърденото съдържание от вече изготвените и приети РПИП за 14 обособени територии, натрупания опит в процеса на тяхното изпълнение и препоръките предоставени от инициативата ДЖАСПЪРС. Разработките ще включват без да се ограничават до: събиране и анализ на данни за състоянието на ВиК системите и съоръженията и нуждите за тяхното бъдещо развитие с оглед постигане на съответствие с европейското и българското законодателство в областта на отвеждането и пречистването на отпадъчни води, качеството и количеството на питейните води и устойчивото, и ефективно функциониране на ВиК системите и съоръженията; провеждане на измервателна кампания; определяне границите и товарите на агломерациите; извеждане на мерки за постигане на съответствие и устойчивост; разработване на стратегически и детайлни варианти за водоснабдителните и канализационни системи и съоръжения; финансов и икономически анализ; документация, свързана с опазването на околната среда и изменентието на климата, оформянето на РПИП под формата на доклад, изготвяне на задания за изработване на подробни устройствени планове и инвестиционни проекти. РПИП ще обхваща всички агломерации над 2000 е.ж. що се отнася до отвеждане и пречистване на отпадъчни води и всички населени места над 50 ж. що се отнася до питейни води. В рамките на РПИП ще бъдат включени инвестиции за: - постигане на съответствие с Директива 91/271/ЕИО в агломерации над 10 000 е.ж. и преодоляване на несъответствие с Директива 98/83/ЕО; - постигане на съответствие с Директива 91/271/ЕИО в агломерации между 2 000 и 10 000 е.ж. и Директива 98/83/ЕО в населените места над 50 ж. с включена приоритизация за изпъление на инвесстициите; - дългосрочното ефективно и устойчиво функциониране на ВиК системите и съоръженията в обособената територия. Изготвянето на РПИП съответства на целите на проектното предложение и ще допринесе за постигане на целевите стойности на индикаторите за изпълнение на проекта, а именно: Подготвени 6 бр. пакети документи - РПИП за целите на последващо изграждане на ВиК инфраструктура. Срокът за изпълнение на договорите за РПИП е заложен съобразно натрупания опит от изпълнените 14 РПИП и предвидените в техническата спецификация междинни срокове за подготовка на отделните продукти, в това число измервателна кампания, стратегически и детайлни варианти, мерки, инвестиционни намерения, АРП и т.н, ка то някои от сроковете за завишени спрямо предишните РПИП, предвид натрупания опит и изводи от изпълнените договори. 20 220 840.00 19 428 612.08
Консултантски услуги за осигуряване на качеството и текущ контрол на изпълнението на РПИП: В рамките на тази дейност се предвиждат две под-дейности: - Под-дейност 1 Хоризонтални консултантски услуги за осигуряване на качеството и текущ контрол на изпълнението на РПИП. Тези хоризонтални консултантски услугите следват последователността и натрупания опит в изпълнението на РПИП спрямо вече изпълнените 14 в рамките на АДБФП по ОПОС 2014-2020 г. Изпълнителят ще извършва дейности по мониторинг и подпомагане на текущото изпълнение на дейностите и поддейностите по РПИП, преглед, коментари и препоръки по съответните резултати, организация и провеждане на Технически експертни съвети, регулярни срещи, посещения на място и проверки, осигуряване на единност на формата и съдържанието на РПИП, координация в изпълнението на шестте договора, администриране на договорите за РПИП, организация на електронен архив на договорите, проследяване на заложените срокове, прилагане на препоръките от инициативата ДЖАСПЪРС. Срокът за изпълнение на договора е заложен да бъде по-дълъг от този на договорите за РПИП, за да се осигури време за окомплектоването на архив и документация след приключване на 6-те договора. Стойността на тази под-дейност е 1 755 000 лв. с вкл. ДДС и продължителност от 33 месеца. - Под-дейност 2 - Организация и провеждане на мероприятия за обмяна опит и добри практики, демонстрации, работни посещения и др., с които се цели надграждане на капацитетa на заинтересовани страни в отрасъл ВиК за планиране, управление и развитие на ВиК системите и за осигуряване на условия за дългосрочно устойчиво развитие на отрасъла при спазване на екологичните стандарти на ЕС на заинтересованите страни в отрасъл ВиК. Mероприятията ще бъдат с фокус към регионалното инвестиционно планиране и проектиране; управлението, финансирането и развитието на ВиК инфраструктурата, ефективност на ВиК системите и съоръженията, устойчивото им функциониране и развитие, повишаване качеството и надежността на водоснабдителните и канализационните услуги. Темите, които ще бъдат включени в рамките на мероприятията, ще бъдат резултат от натрупания опит на МРРБ като институция, прилагаща националната политика в отрасъл ВиК и ще бъдат свързани с целите и приоритетите, заложени в рамките на троектното предложение, както и обективните нужди от допълнително запознаване с изисквания, методики, практики и процедури, свързани с управлението на отрасъла и предоставяне на ВиК услуги. Срокът на изпълнение на договора е заложен до края на самия проект с оглед гъвкавост при възлагане на мероприятията, което на този етап не могат да се определят като точен период. Дейността е предвидено да бъде възложена чрез провеждане на отделна обществена поръчка с оглед изпълнение изискванията на Закона за обществените поръчки и възможността за осигуряване на участие на всички заинтересовани лица. Стойността е 421 200 лв. с вкл.ДДС и продължителност 32 месеца. 2 176 200.00 1 327 786.80
Организация, управление и публичност на проекта: Дейността "Организация, управление и публичност на проекта" се състои от две под-дейности: Поддейност 1 "Организация и управление на проекта" и Поддейност 2 "Информация и комуникация" Поддейност 1: За изпълнението и управлението на проекта ще се сформира екип за управление (ЕУП) към МРРБ. ЕУП на проекта ще бъде съставен от вътрешни за МРРБ експерти и ще осъществява следните дейности: управление на целия проектен цикъл; координация на взаимоотношенията между бенефициента и УО на ОПОС, както и бенефициент и изпълнителите по проекта; подготовка на тръжна документация по ЗОП, в т.ч. технически спецификации, участие в комисии за оценка на оферти, включително и чрез използване на външни експерти; предоставяне на инструкции и насоки към избраните изпълнители относно специфичните изисквания на ОПОС 2014-2020 г. и контрол на изпълнението на сключените договори; подготовката на всички доклади за напредъка и искания за плащане в съответствие с плана за обществени поръчки по проекта; мониторинг на качеството на изпълнението чрез осъществяване на проверки на място на изпълнители; спазване на всички приложими нормативни актове и практики в областта на доброто финансово управление и държавните помощи. Схемата на организация на екипа и разпределението на функциите и отговорности им, са изготвени с оглед осигуряване на качеството, ясно взаимодействие и контрол на изпълнението на дейностите по проекта. Структурата е разработена последователно и логично за постигане на устойчивост на резултатите и ефективно управление на проекта. Същата е предоставена във вид на органиграма като приложение към настоящото проектно предложение. Предвижда се и привличане на външни експерти за участие в оценителни комисии (съгласно списъка на АОП) и работни групи за приемане на работата по различните проектни дейности (при необходимост). В рамките на ЕУП Ръководителят и Координаторът имат контролни и управленски функции спрямо останалите членове, като останалите отчитат дейността си регулярно и текущо към Ръководителя и подават информация за напредъка и изпълнението на задачите и съответно на дейностите към Координатора за целите на техническите отчети по проекта. Координаторът осъществява текущото наблюдение на всички процеси в ЕУП и съответно дейностите по проекта и своевременно инициира срещи, дискусии или допълнителни задачи (съгласувно с Ръководителя) за ефективното осъществяване на проекта. Техническите отговорници от ЕУП са свързващото звено между изпълнителнителите на съответния РПИП и Консултанта за осигуряване на качеството. Кореспонденцията по изпълнение на РПИП се води при информираността и участието на съответния изпълнител на РПИП, Консултанта за осигуряване на качеството на РПИП, Техническите отговорници и Координатора на проекта. Координаторът има цялостно наблюдение върху кореспонденцията, срещите, сроковете и дискусиите, техническият отговорник отразява спазването на вътрешно ведомствени правила и процедури от техническо, административно и финансово ествество, като следи за спазване на междинните срокове за предаване на продукти, докато Консултантът по осигуряване на качеството отговаря за качественото съдържание на разработките с оглед съответствие с техническата спецификация, нормативните изисквания, добрите практики и др., както и администриране на дейностите по договорите. Поддейност 2: С цел спазване изискванията за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проекти, финансирани по ЕСИФ, ще бъдат организирани информационни събития за представяне на целите, междинните и окончателни резултати по проекта и изготвени публикации за напредъка на изпълнението и постигнатите резултати. Дейността предвижда реализиране на популяризиращи мерки за информация и публичност, съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.", в това число разработени информационни и рекламни материали. 447 940.80 413 411.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).