Дейност (до 400 символа) 1. Организация и управление на проекта : Целта е да се създадат предпоставки за ефективно и ефикасно управление на средствата от програмата, с цел гарантиране на ефективен контрол по изпълнение на дейностите, контрол по подготовка на отчетните документи и процедурите за избор на външни изпълнители. Настоящата дейност ще обхваща целия период на изпълнение на проекта и включва следните етапи:
1. Формиране на екип за управление дейностите по проекта
При стартиране изпълнението на проекта ще се подготви заповед за възлагане на отговорности на служителите, отговорни за изпълнение на проектните дейности и отчитането им пред УО. Екипът за управление на проекта ще се състои от:
- Ръководител на проекта - Ръководи цялостния процес на изпълнение на проекта, координира членовете на екипа и експертите, организира набирането и координира участието на представителите на целевата група в проектните дейности. Запознава се, прилага и тълкува всички нормативни актове,указателни писма и други документи на УО,свързани с посочения по-горе проект; Организира,методически ръководи и контролира изпълнението на проекта в района;Поддържа оперативна връзка с координатора и попълва месечната отчетна форма за извършената работа по проекта за предходния месец;
- Координатор на проекта - Координира планираните по проекта дейности, предоставя нужната информация за проекта на заинтересовани страни, подпомага работата на останалите членове на екипа и експертите, изготвя техническите отчети по проекта, координира дейностите на външните изпълнители по проекта, следи за спазване на план-графика за изпълнение на дейностите, участва в набирането и класирането на потребителите, следи и контролира работата на персонала на Центъра;
- Експерт-юрист - Отговаря за изготвянето на документацията и провеждането на процедурите за избор на външни изпълнители, провеждани от кандидата. Изготвя договори с изпълнителите и следи за изпълнението на поетите ангажименти, съобразно клаузите в договорите. Съгласува договори и заповеди за персонала , ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта.
- Счетоводител - Контролира разходването на средствата по проекта съобразно правилата на договарящия орган и законодателството на страната. Извършва разплащания с външните изпълнители. Отговаря за цялостната счетоводната отчетност и финансовото управление на проекта. Изготвя финансовите справки и отчети.
2. Организиране на работни срещи за управление на проекта - За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и лица, които са отговорни за всяка дейност. Екипът ще се събира на работни срещи ежеседмично, а периодично ще се провеждат разширени работни срещи с участието на експерти от Центъра.
3. Провеждане на процедури за избор на външни изпълнители за дейностите по проекта - Изборът на външни изпълнителите на дейностите по проекта ще се проведат при спазване разпоредбите на ЗОП.
4. Провеждане на заключителна среща за отчитане резултатите от проектните дейности
Целта е разпределяне на отговорности по подготовка на финалния отчет към ПО и организиране и съхранение за архив на документацията по проекта.
|
31 833.00
|
43 683.12
|
2. Информация и публичност : Целта на дейността е:- да се популяризира финансовата помощ от ОПРЧР; - да се популяризират дейностите по проекта, постигнатия напредък, постижения и резултати; резултати от проекта да достигне до представителите на целевата група и широк кръг от заинтересовани лица.
В рамките на тази дейност е предвидено:
- 2 публикации в медиите, отразяващи напредъка и резултатите от проекта;
- информация за проекта, качена на интернет страница на р-н Възраждане. На страницата регулярно ще се качва информация за хода на проекта, предстоящите за изпълнение дейности и конкурси;
- информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС, която ще бъде поставен в Центъра.
Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите структури за предстоящите дейности и услуги. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на програмата .
|
720.00
|
163.20
|
3. Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално в ключване в общността или в домашна среда . : С цел осигуряване на ефективно функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потенциалните потребители са предвидени следните поддейности:
3.1 Наеме на персонал Центъра:
Центърът ще предоставя комплекс от услугите в рамките на 18 месеца. За целта е необходимо наемането на персонал на трудови договори, които ще предоставя здравни, социални и други услуги на потребителите, според техните специфични нужди и проблеми и въз основа на изготвената индивидуална социална оценка.
Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите.
Екипът отговорен за управлението и функционирането на Центъра включва:
- Ръководител на Центъра - отговаря за управлението на ежедневните дейности в Центъра, осъществява връзка с доставчици на различните услуги и координира дейността на останалите експерти. Носи цялостна отговорност за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на планираните дейности на Центъра и предоставянето на качествени услуги, планирани по проекта.
- Координатор на Центъра – Участва в подбора на персонала на Центъра; Приема заявлениа за ползване на услугата; Води дневник за подадените заявления от кандидат-потребителите за предоставяне на услугата; Участва в среща между всеки класиран за включване кандидат -потребител на определения етап; Изготвя индивидуален план на всеки потребител с активното му участие или на неговия законен представител,който включва договорените услуги, които ще получава; Извършва проверки в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя; Координира дейността на персонала на Центъра и следи за изпълнението на ежедневните им ангажименти.
Персоналът, предоставящ услугите в Центъра включва:
- Експерт предоставящ психологическа подкрепа на потребителите и персонала на центъра.
- Рехабилитатор;
- Медицинска сестра;
- Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «личен асистент»
- Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «социален асистент»
- Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «домашен помощник»
Две лица от персонала на Центъра – социални работници, ще бъдат ангажирани с извършването на оценката на индивидуалните нужди на потребителите.
Персоналът на Центъра ще бъде избран съобразно КТ и изискванията за квалификация и опит за всяка една длъжност и специфичните потребности на потребителите.
3. 2 Изработване на Методология за дейността на Центъра – Ще се изготви от екипа на Центъра, като целта е да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход.
3.3 Набиране на потребители на Центъра - След популяризиране на проекта сред местното население, в определен срок, кандидатите за потребители ще подадат заявление за ползване на услугите, предоставяни от Центъра и необходимите документи. Подбора на потребители ще се извърши от комисия, която ще направи оценка и изготви класиране по определени критерии.
|
1 426.59
|
1 485.54
|
4 Обучение на персонала :
Персоналът, който не е преминавал през въвеждащо обучение – 14 служителя ще премине през три дневно обучение за предостаставяне на услугите в Центъра. |
504.00
|
233.16
|
5.Закупуване на специализиран транспорт за транспортиране на потребителите на Центъра : С цел предоставяне на интегрирани и комплексни услуги на потребителите по проекта ще се закупи специализиран транспорт за транспортиране на потребителите до различни услуги, специфични за всеки потребител, като например: посещение на център за рехабилитация, посещение при лекар, дневен център, клуб на пенсионера и други. Целта е да се осигури възможност на потребителите за достъп до широк кръг социални и здравни услуги осигуряващи им по-добро качество на живот. |
75 000.00
|
56 476.96
|
6. Оценка на потребностите на лицата от целевата група : Описание (до 4 000 символа)
В проекта ще се включат 85 лица от целевата група. От тях 42 лица са ползватели на услуги по процедура „Нови алтернативи” и ще да бъдат включени в дейностите по настоящия проект от м. март 2016 г.
На всички лица (включително на потребителите, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи“), ще се направи оценка на потребностите.
Социални работници – част от персонала на Центъра, ще извърши индивидуална социална оценка въз основа на подаденото заявление, приложените документи и по методика, одобрена от екипа по проекта. Оценката на потребностите от социални и здравни услуги включва кратка история на лицето и описание на: общото физическо и психическо състояние на лицето, образователно ниво/степен, способност за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи, социална активност и интереси, взаимоотношения със семейството, други социални контакти, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, други потребности свързани със специфични състояния, безопасност и рискове. Резултатите от оценката се отразяват в доклад-предложение за подходящите услуги.
На основание изготвената оценка на всеки потребител се изготвя индивидуален план на всеки потребител.
|
627.20
|
719.20
|
7. Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Целта на дейността е да се предоставят комплекс от качествени и интегрирани услуги на потребителите на Центъра, чрез които да се допринесе за тяхното социално включване в общността.
4.1. Изготвяне на индивидуални планове за работа с потребителите на услугите в Центъра - Индивидуалният план за работа се изготвя от екип от експерти към Центъра след предварително обсъждане и след дискусия с лицето, за което се съставя. За всеки един от потребителите ще се изготви график за домашни посещения и предоставяне на различни услуги, който ще бъде съобразен с индивидуалните му потребности и изготвената оценка.
4.1 Услуги за социално включване в общността
Услугата "Личен асистент" включва предоставяне на постоянни грижи за задоволяване на ежедневните потребности на потребителя; Услугата "Социален асистент" включва предоставяне на комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти; Услугата "Домашен помощник" е насочена към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности.
4.2. Рехабилитационни дейности - Тази услуга ще се предоставя от рехабилитатора в Центъра и е предназначена за подпомагане на хора, които още не са преодолели пост травматичния стрес и все още не са придобили умения за самостоятелност в новото си състояние настъпило след травмата или заболяването предизвикало дефицита. Услугата се предоставя от рехабилитатор и включва: възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; говорна и зрителна терапия за възстановяване или подобряване на засегнатите функции; подобряване и стабилизиране на двигателния апарат и за по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика; трениране на загубените или увредените физически, психически и когнитивни функции и др.
4.3 Здравни услуги – Услугата се предоставя от медицинска сестра и включва: Медицинската сестра извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението на потребителя, назначено от лекар – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци и т.н.; Поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното им състояние; Следи за повишаване на жизнения статус на потребителите и подобряване на здравословното им състояние.
|
385 007.32
|
403 492.82
|
Психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги и на потребителите на услуги: Дейността включва предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги и на потребителите на услуги.Дейността включва :
- Работа в групи: Целите на груповата работа са свързани с развитие на уменията в общуването, подобряване на социалната градимост и възможностите за адаптация и развитие на потенциалите. Акцент ще се постави върху тренинг на себеувереността. Следващите етапи на тренинга ще бъдат проблематичните модели на поведение и взаимоотношения и начините да бъдат подобрявани. Потребителите ще развият умения: За споделяне, изграждане на доверие; За подаване и приемане на обратна връзка; За емпатия.
Ще бъдат сформирани „Групи за самопознание”. Те ще дадат на участниците възможност да опознаят себе си, да експериментират с поведенчески модели и да срещнат различни гледни точки. Включването в група ще им помогне да усетят силните си страни и да открият къде са конфликтните им потенциали, да разберат повече за личностната си идентичност.
Тази услуга ще се предоставя в Клуб на пенсионера към р-н Възраждане или рехабилитационен център св. Марина .
В групата се работи с елементи на арт-терапия, ролеви игри, разрешаване на казуси.
- Освен груповите занимания са предвидени и индивидуални психологически консултации за потребителите и тяхното близко обкръжение, съобразно техните специфични нужди и потребности. Целта на всяка консултация ще бъде да помогне на потребителя и неговите близки да открие ефективно решение на своя проблем. Потребителите ще бъдат подпомагани да изразят своите преживявания и мотивирани да променят възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открият възможности за справяне с ежедневните трудности.
- предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги - веднъж месечно всеки член на екипа ще има възможност да получи психологическа подкрепа и консултиране от експерта нает за целта. |
4 881.06
|
5 003.73
|