Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The main objective of the project proposal is to improve the quality of life and access to services for the  people of the target group and help them to overcome the consequences of social exclusion and poverty by providing a complex health and social services. 
Specific objectives: to create a center, which would provides social and health services in order to fulfill the specific needs of each user of the Centre; to build and train a multidisciplinary team of the Centre to provide services to the target group  in their homes; to promote best practices and results. 
Target group: People with disabilities and their families; People over 65, who need assistance in order to achieve or maintain independence:  85 persons from the target group
Activities: Organization and project management ; Information and publicity; Creation of a Centre ; Staff training; Purchase of specialized vehicles for transporting users of the Centre; Assessing the needs of  the people from the target group. Set up a center, which will provides hourly  complex services in the community or at home in order to help  people of the target group to  overcome the consequences of social exclusion and poverty. 
Expected results : organized regular meetings of the management team  - 22pcs.; a  selection procedure for external contractors; final meeting ; made two publications in the media; publish  information of  the project  on the website ; made and placed information banner - 1 ; recruitment staff who would manage and provide necessary services for good performance of the centre; conducted induction training of newly hired people; developed a methodology for the Centre; purchased a specialized vehicle; An assessment of the needs of 85 persons  of the target group report; 
Set up a Center, which woud provided social and health services of 85 representatives of the target group. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност (до 400 символа) 1. Организация и управление на проекта : Целта е да се създадат предпоставки за ефективно и ефикасно управление на средствата от програмата, с цел гарантиране на ефективен контрол по изпълнение на дейностите, контрол по подготовка на отчетните документи и процедурите за избор на външни изпълнители. Настоящата дейност ще обхваща целия период на изпълнение на проекта и включва следните етапи: 1. Формиране на екип за управление дейностите по проекта При стартиране изпълнението на проекта ще се подготви заповед за възлагане на отговорности на служителите, отговорни за изпълнение на проектните дейности и отчитането им пред УО. Екипът за управление на проекта ще се състои от: - Ръководител на проекта - Ръководи цялостния процес на изпълнение на проекта, координира членовете на екипа и експертите, организира набирането и координира участието на представителите на целевата група в проектните дейности. Запознава се, прилага и тълкува всички нормативни актове,указателни писма и други документи на УО,свързани с посочения по-горе проект; Организира,методически ръководи и контролира изпълнението на проекта в района;Поддържа оперативна връзка с координатора и попълва месечната отчетна форма за извършената работа по проекта за предходния месец; - Координатор на проекта - Координира планираните по проекта дейности, предоставя нужната информация за проекта на заинтересовани страни, подпомага работата на останалите членове на екипа и експертите, изготвя техническите отчети по проекта, координира дейностите на външните изпълнители по проекта, следи за спазване на план-графика за изпълнение на дейностите, участва в набирането и класирането на потребителите, следи и контролира работата на персонала на Центъра; - Експерт-юрист - Отговаря за изготвянето на документацията и провеждането на процедурите за избор на външни изпълнители, провеждани от кандидата. Изготвя договори с изпълнителите и следи за изпълнението на поетите ангажименти, съобразно клаузите в договорите. Съгласува договори и заповеди за персонала , ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. - Счетоводител - Контролира разходването на средствата по проекта съобразно правилата на договарящия орган и законодателството на страната. Извършва разплащания с външните изпълнители. Отговаря за цялостната счетоводната отчетност и финансовото управление на проекта. Изготвя финансовите справки и отчети. 2. Организиране на работни срещи за управление на проекта - За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и лица, които са отговорни за всяка дейност. Екипът ще се събира на работни срещи ежеседмично, а периодично ще се провеждат разширени работни срещи с участието на експерти от Центъра. 3. Провеждане на процедури за избор на външни изпълнители за дейностите по проекта - Изборът на външни изпълнителите на дейностите по проекта ще се проведат при спазване разпоредбите на ЗОП. 4. Провеждане на заключителна среща за отчитане резултатите от проектните дейности Целта е разпределяне на отговорности по подготовка на финалния отчет към ПО и организиране и съхранение за архив на документацията по проекта. 31 833.00 43 683.12
2. Информация и публичност : Целта на дейността е:- да се популяризира финансовата помощ от ОПРЧР; - да се популяризират дейностите по проекта, постигнатия напредък, постижения и резултати; резултати от проекта да достигне до представителите на целевата група и широк кръг от заинтересовани лица. В рамките на тази дейност е предвидено: - 2 публикации в медиите, отразяващи напредъка и резултатите от проекта; - информация за проекта, качена на интернет страница на р-н Възраждане. На страницата регулярно ще се качва информация за хода на проекта, предстоящите за изпълнение дейности и конкурси; - информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС, която ще бъде поставен в Центъра. Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите структури за предстоящите дейности и услуги. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на програмата . 720.00 163.20
3. Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално в ключване в общността или в домашна среда . : С цел осигуряване на ефективно функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потенциалните потребители са предвидени следните поддейности: 3.1 Наеме на персонал Центъра: Центърът ще предоставя комплекс от услугите в рамките на 18 месеца. За целта е необходимо наемането на персонал на трудови договори, които ще предоставя здравни, социални и други услуги на потребителите, според техните специфични нужди и проблеми и въз основа на изготвената индивидуална социална оценка. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Екипът отговорен за управлението и функционирането на Центъра включва: - Ръководител на Центъра - отговаря за управлението на ежедневните дейности в Центъра, осъществява връзка с доставчици на различните услуги и координира дейността на останалите експерти. Носи цялостна отговорност за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на планираните дейности на Центъра и предоставянето на качествени услуги, планирани по проекта. - Координатор на Центъра – Участва в подбора на персонала на Центъра; Приема заявлениа за ползване на услугата; Води дневник за подадените заявления от кандидат-потребителите за предоставяне на услугата; Участва в среща между всеки класиран за включване кандидат -потребител на определения етап; Изготвя индивидуален план на всеки потребител с активното му участие или на неговия законен представител,който включва договорените услуги, които ще получава; Извършва проверки в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя; Координира дейността на персонала на Центъра и следи за изпълнението на ежедневните им ангажименти. Персоналът, предоставящ услугите в Центъра включва: - Експерт предоставящ психологическа подкрепа на потребителите и персонала на центъра. - Рехабилитатор; - Медицинска сестра; - Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «личен асистент» - Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «социален асистент» - Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «домашен помощник» Две лица от персонала на Центъра – социални работници, ще бъдат ангажирани с извършването на оценката на индивидуалните нужди на потребителите. Персоналът на Центъра ще бъде избран съобразно КТ и изискванията за квалификация и опит за всяка една длъжност и специфичните потребности на потребителите. 3. 2 Изработване на Методология за дейността на Центъра – Ще се изготви от екипа на Центъра, като целта е да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. 3.3 Набиране на потребители на Центъра - След популяризиране на проекта сред местното население, в определен срок, кандидатите за потребители ще подадат заявление за ползване на услугите, предоставяни от Центъра и необходимите документи. Подбора на потребители ще се извърши от комисия, която ще направи оценка и изготви класиране по определени критерии. 1 426.59 1 485.54
4 Обучение на персонала : Персоналът, който не е преминавал през въвеждащо обучение – 14 служителя ще премине през три дневно обучение за предостаставяне на услугите в Центъра. 504.00 233.16
5.Закупуване на специализиран транспорт за транспортиране на потребителите на Центъра : С цел предоставяне на интегрирани и комплексни услуги на потребителите по проекта ще се закупи специализиран транспорт за транспортиране на потребителите до различни услуги, специфични за всеки потребител, като например: посещение на център за рехабилитация, посещение при лекар, дневен център, клуб на пенсионера и други. Целта е да се осигури възможност на потребителите за достъп до широк кръг социални и здравни услуги осигуряващи им по-добро качество на живот. 75 000.00 56 476.96
6. Оценка на потребностите на лицата от целевата група : Описание (до 4 000 символа) В проекта ще се включат 85 лица от целевата група. От тях 42 лица са ползватели на услуги по процедура „Нови алтернативи” и ще да бъдат включени в дейностите по настоящия проект от м. март 2016 г. На всички лица (включително на потребителите, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи“), ще се направи оценка на потребностите. Социални работници – част от персонала на Центъра, ще извърши индивидуална социална оценка въз основа на подаденото заявление, приложените документи и по методика, одобрена от екипа по проекта. Оценката на потребностите от социални и здравни услуги включва кратка история на лицето и описание на: общото физическо и психическо състояние на лицето, образователно ниво/степен, способност за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи, социална активност и интереси, взаимоотношения със семейството, други социални контакти, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, други потребности свързани със специфични състояния, безопасност и рискове. Резултатите от оценката се отразяват в доклад-предложение за подходящите услуги. На основание изготвената оценка на всеки потребител се изготвя индивидуален план на всеки потребител. 627.20 719.20
7. Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Целта на дейността е да се предоставят комплекс от качествени и интегрирани услуги на потребителите на Центъра, чрез които да се допринесе за тяхното социално включване в общността. 4.1. Изготвяне на индивидуални планове за работа с потребителите на услугите в Центъра - Индивидуалният план за работа се изготвя от екип от експерти към Центъра след предварително обсъждане и след дискусия с лицето, за което се съставя. За всеки един от потребителите ще се изготви график за домашни посещения и предоставяне на различни услуги, който ще бъде съобразен с индивидуалните му потребности и изготвената оценка. 4.1 Услуги за социално включване в общността Услугата "Личен асистент" включва предоставяне на постоянни грижи за задоволяване на ежедневните потребности на потребителя; Услугата "Социален асистент" включва предоставяне на комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти; Услугата "Домашен помощник" е насочена към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 4.2. Рехабилитационни дейности - Тази услуга ще се предоставя от рехабилитатора в Центъра и е предназначена за подпомагане на хора, които още не са преодолели пост травматичния стрес и все още не са придобили умения за самостоятелност в новото си състояние настъпило след травмата или заболяването предизвикало дефицита. Услугата се предоставя от рехабилитатор и включва: възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; говорна и зрителна терапия за възстановяване или подобряване на засегнатите функции; подобряване и стабилизиране на двигателния апарат и за по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика; трениране на загубените или увредените физически, психически и когнитивни функции и др. 4.3 Здравни услуги – Услугата се предоставя от медицинска сестра и включва: Медицинската сестра извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението на потребителя, назначено от лекар – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци и т.н.; Поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното им състояние; Следи за повишаване на жизнения статус на потребителите и подобряване на здравословното им състояние. 385 007.32 403 492.82
Психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги и на потребителите на услуги: Дейността включва предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги и на потребителите на услуги.Дейността включва : - Работа в групи: Целите на груповата работа са свързани с развитие на уменията в общуването, подобряване на социалната градимост и възможностите за адаптация и развитие на потенциалите. Акцент ще се постави върху тренинг на себеувереността. Следващите етапи на тренинга ще бъдат проблематичните модели на поведение и взаимоотношения и начините да бъдат подобрявани. Потребителите ще развият умения: За споделяне, изграждане на доверие; За подаване и приемане на обратна връзка; За емпатия. Ще бъдат сформирани „Групи за самопознание”. Те ще дадат на участниците възможност да опознаят себе си, да експериментират с поведенчески модели и да срещнат различни гледни точки. Включването в група ще им помогне да усетят силните си страни и да открият къде са конфликтните им потенциали, да разберат повече за личностната си идентичност. Тази услуга ще се предоставя в Клуб на пенсионера към р-н Възраждане или рехабилитационен център св. Марина . В групата се работи с елементи на арт-терапия, ролеви игри, разрешаване на казуси. - Освен груповите занимания са предвидени и индивидуални психологически консултации за потребителите и тяхното близко обкръжение, съобразно техните специфични нужди и потребности. Целта на всяка консултация ще бъде да помогне на потребителя и неговите близки да открие ефективно решение на своя проблем. Потребителите ще бъдат подпомагани да изразят своите преживявания и мотивирани да променят възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открият възможности за справяне с ежедневните трудности. - предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги - веднъж месечно всеки член на екипа ще има възможност да получи психологическа подкрепа и консултиране от експерта нает за целта. 4 881.06 5 003.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).