Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project will contribute to improved visibility of the food / food supply chain and, on a longer-term scale, build lasting trust between all actors: producer-trader / processor-consumer, ie. through a decentralized system, anyone can obtain transparent and reliable information about the origin and quality of their food.
The expected main results of the activities are:
• Report of a study carried out on the use of blockchain technology to trace the origin and quality of goods produced, in particular greenhouse cucumber production. Opportunities for application of blockchain technology and other (greenhouse and field) vegetables and fruits
• Analysis report on the attitudes of farmers and end-users on the use of blockchain technology to track the origin and quality of goods produced
• A decentralized system for tracing the origin and quality of manufactured goods has been developed and implemented. Software and specific intellectual property related thereto
• Multiplication of project results, incl. promoting its use for other vegetable crops - greenhouses and arable crops, and permanent crops through information meetings, seminars and conferences; publications and broadcasts in regional media
• Contribution to the EU practical knowledge collection through the EPI Agri Network by information materials developed for this purpose
The ultimate benefits are in two ways:
- farmers as actors in the supply chain: an opportunity to guarantee the origin and quality of end users - demographic groups willing to pay more for origin and quality and thus generate higher added value of the goods they produce
- end consumers of vegetables and fruits - receive transparent and reliable information on the origin, transport and quality of their food
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготвителна дейност : Това е първа фаза от проекта и включва : 1. Изграждане на функциониращ офис на ОГ, в т.ч. назначаване на административния екипа към офиса на ОГ: сключване на трудови договори с посочените 3ма служители за административно управление (координатор, счетоводител и административен сътрудник) , оборудване на офиса с необходимите мебели и компютърна техника, създаване на условия за работа- доставка на канцеларски материали, ток, вода, телефон и интернет. Планираните разходи за отразени във финансовия план, раздел Текущи разходи и включват всичките разходи за функциониране на офиса за трите години, въпреки че дейността е наречена "подготвителна" и нейният срок е 2 месеца. Тук са включени и разходите за командировки на административния екип във връзка с участие в ежемесечните работни срещи на членовете на ОГ. Тъй като част от срещите освен в София ще се провеждат и в Пловдив за целта са командировъчните са посочени като еднодневни и двудневни. Включени са разходите за поддръжка на офиса през трите години и разходите за консумативи- канцеларски материали. Включени са разходите за разработка и поддръжка на интернет страницата на ОГ- функционалнотите й ще бъдат зададени от екипа за управление на ОГ със съдействието на представителите на НССЗ и АУ, а договорът за услуга с външна фирма/ физическо лице ще бъде подписан от представляващия ОГ Виктор Асенов. 2. Извършване на необходимите проучвания и анализи, свързани с използването на block chain технологиите и нагласите на потребителите какъв набор от параметри и начин на видимост на веригата на производство очакват да са публични: сключване на договор с фирма/ физическо лице за извършване на тези проучвания, в т.ч. и разработка на техническа спецификация за разработка на софтуера на децентрализираната система. Този етап е много важен за определяне на функционалностите на децентрализираната система. За да се подготвят техническите спецификации ще проведат проучвания и анализи от външна фирма/ физическо лице със съдействието на представителите на АУ. Етапът е програмиран за 2 месеца, твърде амбициозно, поради което ефективното разплащане няма да се състои в този период, а в следващата дейност (причина- плащанията ще се извършват след окончателно приемане на докладите, техническите спецификации и приключване на процедурата по т.3. 3. Финализиране на технически спецификации и документация за стартиране на процедура за избор на изпълнител за разработка на софтуера и доставка на периферните към него устройства. Фактическо провеждане на процедура по ПМС 160/ 2016 г. Този етап не изисква разходи, тъй като ще бъде извършван от административния екип. Членовете на ОГ ще одорят техническите спецификации. 4. Разработка на подробен план за разпространение на резултатите, включваш информационни събития, публикации и печатни материали. Считаме за особено важно да имам ясно разписан план за разпространение на резултатите по месеци и теми, разработен от представтелите на НССЗ със съдействието на всички членове на ОГ. Планът няма да се разминава със заложените дейнсоти за разпространение, но ще бъде детайлно разписан по теми, срокове, отговорници и т.н. Този етап не изисква разходи, тъй като ще е част от оперативните действия на всеки един участник в ОГ и най-вече - НССЗ. 179 769.00 175 862.36
Разработка на Децентрализирана интелигентна система за проследяване на произхода и качеството на произведените стоки (продукти) : Дейността включва: 1. Разработка на Децентрализирана интелигентна система за проследяване на произхода и качеството на произведените стоки (продукти) по индивидуален проект. 2. Доставка на периферните устройства - работна станция към софтуера с регистратор, кантар и баркод четец 3. Тестване на системата Разходите по тази дейност, освен разходите към външната фирма посочени във финансовия план като преки разходи, включват и разходите за персонал в оранжерията на ЗП Виктор Асенов. Тестването ще се извършва в реални условия, т.е. трябва да има насаждения, за които да се спазват всички технологични схеми за отглеждане на продукта в случая- краставици, т.е. на този етап ще се разплащат част от закупените ПРЗ, семена и торове (плащанията ще са поетапни на ниво доставка, а не наведнъж за 3-годишния период). В този период ще има и разходи за участниците от ОГ, които ще наблюдават експеримента: представителят на АУ от гледна точка за спазване на дефинираните функционалности на децентрализираната система, представителите на НССЗ- от гледна точка за подготовка на материали за интернет страницата и за разпространение на резултатите, а представителят на "Опора Заден България" ООД- за наблюдение и обучение с цел внедряване на системата в неговата оранжерия. 80 000.00 66 504.22
Внедряване на системата за проследяване на качество и произход на произвежданата продукция: Внедряване на системата, което означава че целият технологичен процес в оранжерията на ЗП Виктор Крумов се записва като индивидуални записи в разработения софтуер. Постепенно, след изчистване на целия процес в записите, се включва и оранжерията на "Опора заден България" ООД. Минималните записи , които се поддържат (функционалностите на софтуера се определя в дейност 1, техническо задание) в софтуера, са: период на засаждане, периоди и количества по вид използвани семена, торове, ПРЗ, бране, тегло на продукцията, условия на съхранение. При необходимост се извършват корекции в параметрите на системата- до края на 1 година от сключване на административния догоовор при отчитане на подходящия технологичен период за отглеждане на културата Разходите по тази дейност формално са определени на 0 лв., тъй като основните разходи за първата година се правят в частта на дейност 2 (закупуване на семена, торове и ПРЗ, разходи за персонал), а разходите за участието на представителите на ОГ- възнаграждения и командировки също са включени в дейност 2. По същество дейност 2 естествено преминава в дейност 3 и 4. По тази причина основните разходи са посочени в дейност 4. 0.00 222 842.46
Проследяване на произхода и качеството на произведените стоки (продукти) - пълна експлоатация и натоварване на системата: Регистриране/отчитане на всяко действие по технологичния процес в двете оранжерии Обсъждане на резултатите между членовете на ОГ Проследяване действието на системата от страна на преработватели/ търговци, потребители (граждани) Разходите по тази дейност са свързани с разходи за експлоатация на оранжерията ан ЗП Виктор Асенов- работници, семена, торове и ПРЗ при спазване на технологичните схеми за отглеждане на краставици. В тази дейност са включени и разходите за възнаграждение на участниците в ОГ, които също според ангажиментите/ компетентностите им по проекта, извършват свойте наблюдения. 520 033.99 136 404.17
Разпространение на резултатите : Разпространение на резултатите включва изпълнение на Плана, който е приет в рамките на дейност 1 и ще се извършват от представителите на НССЗ, които имат богат практически опит в това направление.: 1. Създаване и поддържане на актуална информация на интернет страница; периодично качване на информация под формата на текст, таблица, снимки, филмчета и др. 1а. Активиране/ създаване на профили в социални медии- Фейсбук и Туйтър. Регулярно постване на информация. 2. Провеждане на информационни събития и семинари, в т.ч. и обучителни- общо 91 брой, като минимум 2 конференции 3. Разработка, отпечатване и разпространение на печатни материали- листовки и брошури. Разработка и отпечатване на наръчник за използване на системата 4. Разработка и публикуване на информация в регионални медии. Участия в излъчване на регионални медии 5. Разпространение на резултати директно в мрежата на ЕПИ Разходите за извършване на дейност 5, освен разходите по перо- разпространение на резултатите по т.2,буква "и", включват и разходи за лекторски на информационните семинари/ обучения, разходи за команировки и частично разходи за възнаграждение на представителите на НССЗ и АУ, ангажирани с разработване на материалите, които ше се публикуват и отпечатват. 100 000.00 28 315.68

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).