Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The "Competent Administration - Quality Services" project has set itself the main goal of supporting the reform in the system of social services offered and facilitating the transition to the new mechanisms at the local level by developing and strengthening the capacity of the Sungurlare municipality.
The planned activities include research and subsequent analysis of satisfaction with the currently offered social services, people's expectations for opening/expanding/changing existing services and creating new ones. New employees will be trained, the level of qualification of available employees in municipal structures providing social support of various types will be increased. The creation of a front office in Sungurlare municipality will be supported through team training and ongoing renovation of the building stock. Training will be held for the teams managing social services to develop programs to increase the quality of social services.
The project will be completed within 18 months and is worth BGN 52,547.00.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Основни дейности за повишаване на капацитета на община Сунгурларе по ЗЛП/ ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Включва следните поддейности: 1. Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходимо за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Сунгурларе по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. През първия месец от изпълнението на проекта ще бъдат назначени двама нови служители - 1 на 8-часов работен ден и 1 на 4-часов работен график. Те ще бъдат ангажирани 18 месеца. С цел професионално представяне, обучение и развитие ще бъде насърчавано включването им в обучения, групови супервизии и индивдуални супервизии. В Поддейност 1 ще се проведе обучение на екипа. Ще се включат директори на заведения за социални услуги, социални работници в заведенията за социални услуги, ръководители в община Сунгурларе, експерти социални дейности в община Сунгурларе, други специалисти в социалните услуги. Ще бъдат предоставени 4 групови супервизии и 16 индвиуални супервизии. 2. Провеждане на проучване и изготвяне на анализ на потребностите и удовлетвореността от социалните услуги в община Сунгурларе. Планираме провеждането на проучването на потребностите и удовлетвореността от нивото на предоставяните понастоящем социални услуги в община Сунгурларе са се проведе чрез метода "Фокус групи". Фокус-групите служат, като форум за изказване на лични мнения, тревоги и опасения, за обсъждане на спорни интереси между участниците, както и за определяне на потенциалните полета на съвместно действие за подобряване и / или промяна на социалната политика и услуги в община Сунгурларе. Методът Фокус група има много предимства: * Дава възможност добре да се определи целта и да се проведе структурирана дискусия. * Целевото набиране на участници може да допринесе за включването на групи, които в противен случаи биха били изключени. * Може да се възложи сравнително евтино на външна организация. Може да допринесе за засилване на чувството на съпричастност по отношение на въпросите чрез участие. * Може да се комбинира с други методи, например групи за допитвания до бизнеса, за да се задълбочи разбирането на въпроса. * Може да се използва за оценка на комплексни регулации, които трудно се измерват чрез група за допитвания или фокус група * Създава защитена среда на откровеност, като в същото време насърчава търсене на нестандартни решения. Обработката на резултатите от проведените фокус групи ще даде информация за разработване на Анализа на потребността и удовлетвореността от социалните услуги в община Сунгурларе. Анализът ще бъде предоставен на Общинския съвет за информация и последващи действия. 3. Подкрепа на община Сунгурларе за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Обхватът на социалните услуги в община Сунгурларе се разширява с всяка измината година. Активно се работи по всички проекти и програми като се цели да не се прекъсва тяхното предоставяне на хората в невъзможност от самообслужване и хората с увреждания. Въвеждането на Нар. за кач. на соц. услуги, приета с ПМС № 135 от 22.06.22 г., Обн. ДВ. бр.48 от 28 Юни 22г., обн. ДВ. бр.49 от 30 Юни 22г., обн. ДВ.бр.50 от 1 Юли 22г. бе посрещнато с много емоции: от една страна специалистите са удовлетворени от детайлното разписване на стандартите и критериите за качеството на различните услуги, но от друга страна са обезпокоени, че се изисква много специализирана работа, която те няма в какъв момент да вместят в натовареният си дневен график. настоящата проектна инициатива дава добра възможност да се реши проблема. Планираме: 1. Обучение по Нар. за кач. на соц. услуги, приета с ПМС 135, от 22.06.22г. на управители и социални работници от общината и всички социални услуги 2. Създаване на работни групи, които да детайлизират изискванията за разработване на документация в собствената си услуга 3. Перманентна подкрепа на работните групи от експерти, прикрепени към всяка работна група. 37 533.57 0.00
Подкрепящи дейности за реформиране на системата на социалните услуги и улесняване на прехода към новите механизми чрез развитие на капацитета на община Сунгурларе: Включва следните поддейности: 1.Подготовка за обезпечаване на правомощията на община Сунгурларе по ЗСУ, ЗХУ, и ЗЛП и създаване на работни места /фронт офис/ - текущ ремонт на помещението и оборудване. Ще бъде извършен ремонт на вече съществуващо помещение общинска собственост съгласно Наредба № РД-02-20 от 26.01.2021 г. Ремонт ще се извърши на помещенията, където ще се ситуира фронт офиса. Той включва изкърпване на стени, шпакловане, боядисване. Стойността на ремонта е 2754,43 лв. Ще бъдат осигурени работни места /бюра и столове/ от наличните в общинска администрация. За осигуряване на работата на новоназначените служители ще бъдат купени два компютъра със скромни параметри и малък принтер на стойност 2500 лв. 2. Наемане, обучение и супервизия на персонал. В рамките на тази дейност ще се проведе тридневно изнесено обучение на персонала. Разходите, свързани с транспорта и пребиваването се включват в единната ставка. 3. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги /създадени по чл.27 от ЗСУ/. Мотивиране на Съвета за по-интензивна работа. Запознаване на членовете с нови нормативни документи, касаещи предоставянето на социални и здравно социални услуги на населението. Информиране за новите проекти, които са подадени и предстои да бъдат подготвени от община Сунгурларе. Информационните срещи ще се провеждат на доброволен принцип от експерти в сферата на социалните услуги. 4. Проучване и анализ на потребностите 5. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществеността на община Сунгурларе относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. Подготовка на публикация в местната преса - вестник "Сунгурларска долина". Публикуване на информация за наличните социални услуги в общината в сайта на община Сунгурларе. Публикуване в официалния общински сайт на информация за напредъка на проект "Развитие на общинския капацитет в община Сунгурларе" Подготовка, издаване и разпостранение на информационна листовка за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществеността на община Сунгурларе относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. 15 013.43 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).