Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Project “Education and Employment of inactive youth in Dolni Dubnik municipality“ is focused on rousing economically inactive youth at age between 15 and 29, who are neither in educational process or registered as actively searching for a job in “Labour Office”. The project will start with the identification of 60 young people from the target group, including representatives of the Roma community. With each of the identified  young people will be conducted an individual session for motivating them to register themselves at the Labour Office, including them into apprenticeship or training programs and further employment. Prior to the training programs the project participants will pass through  motivational training for development of active behavior and skills in the labour market. They will receive an assistance for choosing their professional qualification. The provided options are professional qualification training in a part of profession “Ecologist” or in a part of profession “Security Guard”. The motivational and professional education will be carried out by the project partner “DEKSI CONSULT” Ltd. Both of the education programs will be held in town of Dolni Dubnik. During the programs the participants will receive a grant for every attended day, as each participant from Dolni Dubnik will receive 10 lev per day and those from the villages – 15 lev per day. An exam will be conducted at the end of the professional qualification programs and the participants who pass the exam successfully will receive a certificate for professional education. After the professional qualification program, the participants will be employed on a 6-month contract according to their professional qualification. The youth will be working in Dolni Dubnik and in the villages in the municipality. After the project the young people will have improved chances for successful professional development in the labour market due to the obtained professional qualification and work experience.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Целта е идентифициране на .минимум 60 младежи от общината, които са до 29 годишна възраст и не са нито в образование или обучение, ниво в заетост, и не са регистрирани в Дирекция "Бюро по труда". Изпълнението на дейността ще бъде възложен на изпълнител, който ще осигури експерти с необходимата квалификация и практически опит. Дейността ще стартира с провеждане на информационна кампания, която включва съобщения в медиите, разпространение на информационни дипляни и плакати за проекта сред целевата група, провеждане на срещи в кметствата по населени места и срещи с представители на заинтересованите страни - Дирекция "Бюро по труда", Дирекция "Социално подпомагане", младежки и ромски неправителствени организации, училища и др. Целта е да се осъществи контакт с всеки неактивен младеж, а именно: поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани като търсещ работа в Дирекция „Бюро по труда”; идентифициране на актуален адрес за осъществяване на контакт с всеки младеж, а след това намиране и осъществяване на контакт с всеки младеж от целевата група по проекта. След идентифицирането на младежите, експертите ще проведат индивидуална работа с идентифицираните неактивни младежи, която включва попълване на индивидуална анкетна карта (т.е. изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите); подпомагане и мотивиране за придобиване на активно поведение на пазара на труда и насочване към избор на следните възможни „пътеки” за активиране: - Регистриране в дирекция „Бюро по труда”; - Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа; - Насочване към реализация на пазара на труда. В приложената Методология за извършване на идентификацията на младежите от целевата група са разписани основните принципи, методи и стъпки на работа. 12 000.00 11 950.00
Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа: Мотивационното обучение за активно търсене на работа ще се проведе в гр. Долни Дъбник от партньора "ДЕКСИ КОНСУЛТ" ЕООД, който има опит в провеждане на подобни обучения и разполага с екип преподаватели с необходимата квалификация и практически опит. Идентифицираните младежи от целевата група, които са насочени към обучение, преди професионалното обучение ще преминат мотивационно обучение за активно търсене на работа. Обучението ще е с продължителност 30 учебни часа, които ще са разпределени за 5 дни (6 учебни часа на ден). В обучението ще бъдат включени 60 младежи, които ще бъдат разпределени в 4 групи по 15 участника. Програмата за обучение ще включва модули за социално-психологическото поведение на безработните младежи на пазара на труда , разработване на автобиография и мотивационно писмо, изграждане на умения за явяване на интервю, умения за търсене на работа в интернет ,съчетано с решаване на казуси и практическа насоченост за реализация . След приключване на обучението ще бъде проведен изпит и младежите, които успешно го издържат ще получат сертификат за преминато обучение. Изпитът ще е на шестия ден и ще е с продължителност 6 учебни часа. 11 263.36 13 817.02
Предоставяне на професионални обучения за професионална квалификация: Професионалното обучение по проекта ще се проведе от партньора „ДЕКСИ КОНСУЛТ” ЕООД, притежаващ лицензия по НАПОО №200612389. От приложеното копие на лицензията е видно, че „ДЕКСИ КОНСУЛТ” ЕООД е лицензиран обучител по професиите, по които сме избрали да се проведе професионалното обучение. Планираме обучение по част от следните професии и специалности: 1. Професия „Еколог”, код 851010; специалност „Екология и опазване на околната среда”, код 8510101 – трета квалификационна степен по част от професия Хорариум на обучението – 600 учебни часа (част от професия) - Теория – 168 учебни часа - Практика – 432 учебни часа Брой обучавани лица – 30 лица, разделени в две групи за обучение Документ, доказващ завършеното обучение – удостоверение за професионално обучение 2. Професия „Охранител”, код 861010; специалност „Физическа охрана на обекти”, код 8610103 - трета квалификационна степен по част от професия Хорариум на обучението – 600 учебни часа (част от професия) - Теория – 191 учебни часа - Практика – 409 учебни часа Брой обучавани лица – 10 лица Документ, доказващ завършеното обучение – удостоверение за професионално обучение Партньорът по проекта "ДЕКСИ КОНСУЛТ" ЕООД притежава опит в провеждане на обучения по изброените професии на уязвими групи, включително младежи. Партньорът разполага и с преподаватели с необходимата квалификация и практически опит в провеждане на обучения по избраните професии и специалности. Това гарантира провеждане на професионално обучение с високо качество. Акцент в обучението е практическата подготовка и изграждане на практически умения за работа по съответните професии. Затова планираме повече часове за учебни занятия по практика. Очакваме всичките 60 младежи успешно професионалното обучение и да получат удостоверение за професионално обучение. За постигане на този резултат активно ще работят както преподавателите, така и екипа на проекта. Но тъй като са възможни извънредни ситуации, то индикаторът, при който ще приемем професионалното обучение за успешно е минимум 50 младежи, получили удостоверение за професионално обучение. 131 250.00 123 981.32
Наемане на лица от целевата група за срок от 6 месеца: Екипът на проекта, преподавателите и екипа на партньора ще работят активно за да приключат успешно професионалното си обучение всичките 60 младежи и да бъдат наети на трудов договор от община Долни Дъбник по професиите, по които са обучавани за срок от 6 месеца. Месечното заплащане ще е в размер на минималната работна заплата. При подготовката на проектното предложение от община Долни Дъбник беше проведено проучване сред кметовете на населени места за това, какви потребности имат от разкриване на нови работни места по планираните по проекта обучения за професионална квалификация. На базата на това проучване и имайки предвид завършилите младежи, от екипа на проекта ще бъде направено разпределение на младежите по специалности и по населени места така, че да се задоволят максимално потребностите от съответните специалисти по населени места. Младежите, които успешно са завършили професионално обучение по професия "Еколог" ще следят за качеството и опазването на природната среда по населени места; ще могат да извършват контрол по съответните сметосъбирания; да извършват контрол по битови, строителни и др. отпадъци; да извършват проверка на замърсителите на околната среда; да съдействат за опазването на парковете и градините в населените места на общината; да извършват залесяване в парковете и градините ; да охраняват места като паркове, зелени площи, градинки; да опазват околната среда; да водят необходимата документация и т.н. Младежите, които успешно са приключили професионалното обучение по професия "Охранител" ще отговарят за сигурността и опазването на отделни обекти по населени места, определени със заповед на Кмета на общината. Основните им задължения ще са предотвратяване и пресичане на престъпленията в охранявания обект, своевременно сигнализиране за констатирани нарушения, оказване на съдействие на полицията в охранявания обект, създаване на организация и предприемане на мерки за опазване на местопроизшествието в охранявания обект, водене на необходимата документация, оказване на долекарска медицинска помощ и др. По време на обучението младежите ще овладеят умения за работа с радиостанция, телефон и други средства за връзки и сигнализация. 192 682.51 142 793.42
Информиране и публичност: При изпълнение на дейностите по информиране и публичност стриктно ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Информация за проекта, включително неговите цели и резултати ще бъде качена на сайта на община Долни Дъбник и на сайта на партньора "ДЕКСИ КОНСУЛТ" ЕООД. Планираме провеждане на 2 пресконференции - едната при стартирането на проекта за запознаване на местната общественост с проекта и с финансовата подкрепа на ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ. На пресконференцията ще бъдат поканени представители на местните медии, на общинската администрация и на кметовете на населени места, представители на заинтересованите страни, които ще допринесат за изпълнението на проекта - Дирекция "Бюро по труда", Дирекция "Социално подпомагане" и др. Втората пресконференция ще бъде проведена при приключването на проекта за популяризиране на постигнатите резултати. Ще бъдат поканени представители на местните медии, участници в проекта, кметове на населени места и др. За популяризиране на проекта, на планираните дейности, финансирането по ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ планираме 4 платени публикации в местните медии и издаване на информационна брошура за проекта, която ще бъде разпространявана сред целевата група по проекта, сред заинтересованите страни, в кметствата и др. За информиране на местната общност за финансирането на проекта по ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ, планираме и изработването на 2 вертикални банера, които ще бъдат поставяни на местата, където ще се провеждат обученията по проекта, на местата на изпълнение на трудовата дейност на младежите и при информационните събития по проекта. Ще бъдат изработени 50 плаката с информация за проекта и изрично указване на финансирането по ОП РЧР и съфинсирането от фондовете на ЕС. Плакатите ще бъдат поставени на видни места, включително на сградата на общината и сградите на кметствата на населените места, включени в проекта. Плакатите ще бъдат поставени и в залите, където ще се провеждат обученията, на обектите, където младежите ще осъществяват трудовата си дейност. За информиране на участниците в обученията за финансирането по ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ, във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде включвана тази информация. 3 850.00 3 850.00
Организация и управление на проекта: През първия месец от стартирането на проекта ще бъде извършена цялата подготвителна работа - ще се сключат договорите с екипа за управление и експертите, които ще извършат идентифицирането на целевата група, ще се подготви и проведе процедура за избор на изпълнител за доставка на материалите дейност 2 и дейност 6; изпълнител на услуга - изработка и доставка на информационни и рекламни материали; избор на изпълнител за идентифициране на младежите от целевата група по дейност 1; заедно с партньора ще обсъдим план-графика за дейностите и при необходимост ще го актуализираме; ще бъде разработен план за мониторинг и оценка изпълнението на проекта, в който ще бъдат разписани конкретни дейности, методи, срокове на изпълнение и преки отговорници. Екипът на проекта ще се състои от ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Екипът ще осъществява всички функции по управлението му - планиране, организиране, ръководене, координиране и контрол. За целта ще провеждат месечни срещи, на които ще се обсъжда изпълнението на дейностите и бюджета; ще се планират дейностите за следващия месец; ще се обсъждат резултатите от мониторинга. При констатиране на проблеми, рискове или трудности при изпълнението на проекта ще се планират мерки за преодоляването им, а при необходимост ще се планират промени за да се гарантира изпълнението на дейностите, план-графика на дейностите, планираните резултати и индикатори, и постигането на целите на проекта. През месеците, когато дейностите се изпълняват от партньора, то негов представител ще участва в месечните срещи на екипа. Екипът ще изготвя месечни отчети за своята дейност и периодично ще запознава ръководството на общината с изпълнението на проекта. Ще се изготвят и периодични съобщения за хода на изпълнение на проекта, които ще се разпространяват сред местната общност предимно чрез местните медии. Отговорност на екипа е изготвянето на междинните и финални технически и финансови отчети, изготвянето на исканията за плащане. Партньорът по проекта ще предоставя необходимата информация и документация за отчитане на дейностите, за които отговаря. 35 372.00 56 998.31

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).