Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 333 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project envisages construction, supply of equipment and furnishing of two new social services for Residential care for adults with mental disorders (RGPLPR) in the Municipality of Ruse, each with a capacity of 15 users. Direct users of the services will be 30 persons with mental disorders.
The two new social services will be built in a way that provides living conditions and support in a small group. Users will have a high level of independence, personal space, the possibility of self-cooking, conditions for organizing a household. It is planned to separate common rooms as well as independent living areas, with the aim of achieving a higher level of independence from care.
The functional distribution of the premises will provide the future users with a supportive environment and living conditions in 6 small groups of 5 people, which will support their independence. To ensure the activity within the project, modern furniture and equipment will be provided, guaranteeing a safe and secure environment for people with disabilities.
As a result of the implementation of the project, social infrastructure will be provided, which is a prerequisite for affordable, high-quality and sustainable services for care for people with mental disorders, which is a tool for improving the quality of their lives, as well as for their full inclusion in society life.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Строителство-изграждане на две социални услуги във връзка с процеса дейнституационализация на грижата за хора с увреждания: Тази дейност предвижда изграждане на две нови социални услуги за Резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства (РГПЛПР) в Община Русе, всяка от които с капацитет по 15 потребители. Местонахождението на терена, на който се предвижда изграждане на двете социални услуги „Резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства“ е с адрес: гр.Русе, ул. „Тракия“ №25. Избраното място отговаря на функционалните изисквания по отношение на избора на местоположение на услугата. До избрания имот има изградена инфраструктура и регулярен автобусен транспорт до централната градска част, лечебни заведения, административни звена, магазини и др. Новите социални услуги ще бъдат изградени в близост до вече функциониращи специализирани социални услуги за хора с увреждания – Дневен център за пълнолетни лица с увреждания и Център за социална рехабилитация и интеграция за лица, както и Център за психично здраве –Русе. Функционалното решение осигурява условия за живеене в 6 малки групи по 5 човека, като това до голяма степен подпомага самостоятелността и защитата на личното пространство и личните избори. Обособени са шест апартамента, разделени по три в две автономни крила. Всяко е със самостоятелен вход, водещ към общо фоайе. Там е обособена рецепция, от която лесно се провежда наблюдение върху поведението на потребителите. От фоайето се осъществява достъп към апартаментите. Всеки апартамент има общо перално помещение, включващо пералня, сушилня и мивка, като там в метален шкаф ще се съхранява чистото бельо. Обособена е обща кухня с трапезария и всекидневна, които дават възможност на всички за споделяне на тези пространства и участие в домакинските задължения. Спалните са самостоятелни, организирани в 18 единични и 6 двойни стаи, за да позволяват ограничаване на конфликти и възможност за уединение. Те са отделени от основния коридор чрез предверия. Към всяка стая има прилежащ санитарен възел. Индикативната площ на стая с едно легло е 10-12 кв. м., а на стая с две легла е 15-18 кв. м., като тази площ е жилищна (светла) и в нея не се включва площта на предверието и санитарния възел. Във всеки апартамент има обособена стая, отговаряща на действащите изисквания за достъпна среда, съгласно НАРЕДБА № РД-02-20-2 ОТ 26.01.2021 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ДОСТЪПНОСТ И УНИВЕРСАЛЕН ДИЗАЙН НА ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ДОСТЪПНАТА СРЕДА В УРБАНИЗИРАНАТА ТЕРИТОРИЯ И НА СГРАДИТЕ И СЪОРЪЖЕНИЯТА. В средата между двете крила са организирани помещения за персонала – битовка със самостоятелен санитарен възел и офис за администрацията, където в метален шкаф се съхранява архива. Там са поместени и помещения, предоставящи грижа за потребителите – стая за срещи и индивидуална работа със самостоятелен санитарен възел и здравен кабинет. При евентуален болен потребител, има възможност той да бъде изолиран в самостоятелна единична стая. По отношение на конструкцията сградата е монолитна стоманобетонна със скелетно-гредова конструктивна схема. Ограждащите зидове се изпълняват от тухлена зидария. Изпълнява се таванска плоча – стоманобетонна конструкция. Покривът на сградата е плосък с наклон 1%. Отводняването е решено чрез барбакани. Фасадите са решени чрез два цвята мазилка и каменен цокъл. Ще бъде изградена фотоволтаична инсталация с капацитет 30 kWh, чиято произведена електроенергия ще се използва изцяло за нуждите на центъра. Сградата ще е с клас на енергийна ефективност "А". Ще бъдат обособени две дворни пространства за занимания на открито и отдих на потребителите. Предвижда се монтирането на IP базирана система за видеонаблюдение, домофонна инсталация, информационна инсталация, кабелна телевизионна инсталация, сестринска оповестителна инсталация, система за пожароизвестяване, апартаментни и разпределителни табла, мълниезащитна инсталция, заземителна инсталация. Планираното видеонаблючение се изгражда с цел безопасност. 2 309 470.61 0.00
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, отговарящо на изискванията за безопасна и комфортна среда : В изпълнението на дейността е предвидено закупуване на цялостно обзавеждане и оборудване за двете нови социални услуги за Резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства. Оборудването и обзавеждането ще бъде съобразено така че да осигурява безопасна и сигурна среда за ползвателите на услугите. Обзавеждането на помещенията в новоизградените социални услуги ще осигуряват атмосфера и домашни условия на живот. Мебелите ще бъдат съобразени с възрастта, нуждите и предпочитанията на потребителите. 173 694.00 0.00
Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строителни и монтажни работи по проекта : Дейността представлява извършване на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ . Избраният консултант ще осъществява "Строителен надзор" по реда на Закона за устройство на територията и Наредбите, издадени от МРРБ въз основа и за прилагането на закона, за което той трябва да притежава лиценз от Министъра на регионалното развитие и благоустройството съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор. Тази дейност включва: определяне на конкретни задачи с цел успешното изпълнение на дейността; осигуряване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; съставяне и подписване на актовете и протоколите по време на строителството и цялата строителна документация за обекта, съгласно ЗУТ до приключване на строежа и издаване на разрешение за ползване на обекта; упражняване на контрол върху изпълнението на СМР съгласно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл.169 от ЗУТ; упражняване на технически контрол по част „Конструктивна”; координиране на строителния процес до въвеждане на обекта в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълнените строителни и монтажни работи и влаганите материали с договорите за изпълнение на строителството; упражняване на контрол върху спазване на линейния график на етапите на изпълнение на СМР; отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на актове за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените СМР на обекта; осигуряване на присъствие на строежа на лицата, отговорни за контрола върху изпълнението на строителството, както и специалистите от съответните специалности в зависимост от изпълняваните СМР; контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР; контрол за качеството на влаганите материали и изделия и съответствие с нормите за безопасност; недопускане на увреждане на трети лица и имоти по време на строителството; контрол по годността на строежа за въвеждане в експлоатация; съставяне и внасяне на окончателен доклад с приложени съгласувателни писма, разрешения, становища на специализираните държавни контролни органи и документи в съответствие с нормативната уредба за издаване на разрешение за ползване на строежите; Изготвяне на технически паспорт на строежите при реда и условията на чл. 176а и 176 б от ЗУТ и съгласно Наредба №5/2006 г. за техническите паспорти на строежите; Въвеждане на строежите в експлоатация. 46 169.40 0.00
Упражняване на авторски надзор : Ще бъде осъществяван от Проектантския екип, изготвил техническата документация по смисъла на ЗУТ или оправомощени от тях правоспособни лица съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба №4/21 май 2001 г. Ще се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, ще гарантира спазването на параметрите на работните проекти, ще дава указания по време на изпълнението и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проектите. Авторският надзор включва: Следене за точното спазване на одобрения инвестиционен проект съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове при изпълнение на строителството; Съставяне и/или подписване на становища, актове, протоколи, таблици и заповеди; Оказване на техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на извършване на СМР в обхвата на съответната проектна част, обект на авторския надзор; Заверка на екзекутивна документация съгласно от ЗУТ. 23 084.00 0.00
Организация и управление и мерки за публичност и информация по проекта: Дейността по управлението на проекта ще се осъществява през целия период на физическото изпълнение на дейностите. Лицата, ангажирани с управелнието ще отговарят за изпълнението на инвестицията в пълен обем при спазване на принципите на добро финансово управление, приложимото законодателство и условията на сключения договор за финансиране. В рамките на тази дейност ще се организира, координира и контролира изпълнението на дейностите, степента на постигане на заложените цели; ще се следи за техническото и финансово администриране на дейностите; ще се носи пряка отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства. Ще се извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост, изготвяне на отчетна документация и други дейности пряко свързани с администрирането на проекта. При необходимост експертите, ангажирани с управлението на проекта ще вземат участие в избора на външни изпълнители, съгласно действащото законодателство в областта на обществените поръчки. Екипът за управление на проекта ще бъде избран чрез процедура по ЗОП при спазване принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, пропорционалност, публичност и прозрачност. Тази дейност включва и изпълнението на мерки по публичност и информация - мерките ще бъдат изпълнени съгласно условията и изискванията, описани в Регламент (ЕС) 2021/241. Обхватът на дейностите ще покрие минималните изисквания към осигуряване на информация и комуникация. Ще се публикува информация за проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС на уеб-сайта на Община Русе и на програмата за предоставяне на средства по процедура "Изграждане и обновяване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания", по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал ще се посочва финансовата подкрепа на ЕС NextGenerationEu. При необходимост ще бъдат провеждани публични събития за представяне на целите на програмата и в частност на проекта и за отчитане на постигнатите цели и резултати вследствие изпълнението на инвестицията. Събитията ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване. При необходимост ще бъдат изготвени рекламнмо-информационни материали като билборд, временна информационна табела, плакати и/или други. Всички информационни материали ще съдържат емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаване финансирането от ЕС. 76 571.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).