Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

This current proposal is related to the technological modernization of Mashproekt-94Ltd by the purchasing of four metal processing machines. Currently the company carries out its production activities with universal machines. In 2009 the company acquired through a PHARE project five new machines: a cylindrical grinding machine, a lathe, a radial machine, a drill and a cutting machine. In 2012 a laser cutting machine for sheet material was purchased with a grant No 3TMM-02-86/20 10 2011. Due to the purchasing of the machines, acquired through the implementation of these two projects, the technological potential of the company has significantly increased. All profit is invested in the new equipment.
A specific area, hindering the further increase of the efficiency in the production process, is the lack of equipment for processing of large dimensioned parts: a vertical milling center; a hydraulic bend press for sheet bending; an insufficient capacity for processing of large dimensioned parts on a lathe as well as a sharper for making slots and grooves.
The company’s management estimates that without the introduction of new machinery for milling, bending, turning and making slots, there is no prospect for effective development. In the moment, these operations are executed by cooperation with external partners, which is associated with significant costs for those external services. The quality is poor. Based on the analysis of the technological equipment and the prospects for further development, the management of  Mashproekt 94 determined that it will be cost effective to invest in the purchasing of the aforementioned machine tools. The investment is directly linked to the specific purpose of Investment priority 2.2 “Capacity for growth of small and medium-sized enterprises” and will help increase production capacity and enhance the export potential of Mashproekt-94Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнено чрез закупуване на Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси извършваща операция фрезоване; CNC Хидравлична абкантпреса за огъване на ламарина; Щос машина за изработване на шлици и шпонкови канали; Струг с РМЦ 2000 мм): За изпълнение на настоящата дейност ще бъдат закупени, доставени, монтирани и пуснати в експлоатация Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси; CNC Хидравлична абкантпреса; Щос машина; Струг с РМЦ 2000 мм С въвеждане в експлоатация на посочените металорежещи машини във фирма Машпроект 94 EООД подобряване на производствените процеси ще бъде свързано с: - Извършване на операция фрезоване на всички технологични възли, които се вграждат в различните машини, произвеждани от дружеството - Извършване на операция „Огъване” на детайли с по-големи дължини – до 3050 мм, при сегашните технологични възможности до 2000 мм - Извършване на технологичните операции по пробиване на шпонкови канали и шлици. До сега тази дейност се кооперира с външни фирми и получените детайли на са с най-добро качество. -Извършване на операция „Струговане” с машина с много по-големи технологични възможности от сега съществуващите стругове във фирмата. Стъпки за реализацията на дейността 1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец) Със започване на изпълнението на проекта по настоящата по програма ще бъде формиран екип, който ще бъде отговорен за реализацията на проекта. Ръководител на екипа ще бъде инж. Хаджирадев. Екипът трябва да подготви всички необходими документи и извърши процедурите по доставка на оборудването съгласно разпоредбите на нормативните документи. Ще бъдат изработени подробни технически спецификации на нужните машини. От изключително важно значение е подготовката на документите за извършване на процедурата „Публична покана” Тези документи ще съдържат цялата информация със съответните изисквания, която офертодателите трябва да представят в техните оферти. В тях ще са отрази изисквания за техническите параметри, на които трябва да отговарят машините и изисквания към тях за енергийна ефективност На тази основа ще се проведе процедурата „Публична покана” съгласно изисквания та ПМС 118/2014. Основните фактори при определяне на изпълнителя ще бъдат включени в методика за оценка, като основно внимание се отдели на: Технологичните параметри и възможности на предлаганите машини, Цената на оборудването, Начина на плащане, Гаранционни условия, Условия за сервиз, Време за изпълнение и Репутация на кандидата. Определянето на изпълнител по чл 7 ал 1 от ПМС 118/2014. ще се осъществи при спазване на принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. 2. Сключване на договор за доставка (от 3 до 4 месец) След извършване на всички действия, предвидени в нормативните документи комисията по чл 17 подготвя и представя за утвърждаване Протокол за резултатите от работата си – чл 18 ал 5 от ПМС 118/2014г. Подписаните документи от провеждането на процедурата ще се представят за утвърждаване от сектор „Управление на проекти”. Подписаният от членовете на комисията протокол за проведената процедура се изпраща на всички кандидати и УО - чл 18 ал 6 от ПМС 118/2014г. След това бенефициента подписва договор с избрания изпълнител при спазването на чл. 20, 21, 22 на ПМС 118/2014г. 3. Доставка, на четирите металорежещи машини. (от 5 до 10 месец) Последващите действия са свързани с доставката на машините. В процеса на тяхната изработка има постоянен контрол от бенефициента по отношение на изпълнителя за реализацията на договора. В деня на доставката ще се подпишат проемо-предеветелните протоколи с отделните доставчици. 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на посоченото оборудване ( 11 месец) Веднага след доставката започва инсталация, тестване, и последващо обучение на технически персонал за да управлява новото технологично оборудване. Ще се подпишат съответните финални приемо-предавателни протоколи. 5 Действия по подобряване на производствените процеси (от 11 до 12 месец) Ще се оптимизира на цялото производство във връзка с възможността на новите металорежещи машини. Ще се създадат нови технологични предписания за извършване на дейностите с тях. 607 646.00 222 846.99
Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията (ще бъде изпълнено чрез закупуване на Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси за извършваща операция фрезоване; CNC Хидравлична абкантпреса за огъване на ламарина; Щос машина за изработване на шлици и шпонкови канали; Струг с РМЦ 2000 мм): Като част от дейността ще бъдат закупени, доставени, монтирани и пуснати в експлоатация Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси; CNC Хидравлична абкантпреса; Щос машина; Струг Успоредно с монтиране, пускане в експлоатация и усвояване на технологичните процеси на новите металорежещи машини ще започне и дейността по разнообразяване продуктовата гама на дружеството от произвеждани машини за ХВП. С новите металорежещи машини ще могат да се произвеждат следните нови машини за сладкарската индустрия: Сборници с обем над 2 тона, Пещ за блатове и бисквити, Резачка за вафли. В момента има направени технологични проекти за тези машини, но липсата на подходящо оборудване възпрепятства тяхното производство. В бъдещите планове на фирмата предстои разработка на нови модели хладилни тунели и тунк машини с по-голяма производителност и по-големи параметри. Те ще бъдат изградени на основата на едро габаритни детайли, които ще могат да се произвеждат на новите машини. Стъпки за реализацията на дейността 1.Избор на изпълнител(от 1 до 3 месец) Със започване на изпълнението на проекта по настоящата по програма ще бъде формиран екип, който ще бъде отговорен за реализацията на проекта. Той трябва да подготви всички необходими документи и извърши процедурите по доставка на оборудването съгласно разпоредбите на нормативните документи. Ще бъдат изработени подробни технически спецификации на нужните машини. От изключително важно значение е подготовката на документите за извършване на процедурата „Публична покана” Тези документи ще съдържат цялата информация със съответните изисквания, която офертодателите трябва да представят в техните оферти. На тази основа ще се проведе процедурата „Публична покана” съгласно изисквания та ПМС 118/2014. Основните фактори при опрадаляне на изпълнителя ще бъдат включени в методика за оценка, като основно внимание се отдели на: Технологични възможносит на машините, цената на оборудването, начина на плащане, Гаранционни условия, Условия за сервиз, време за изпълнение и репутация на кандидата. Определянето на изпълнител по чл 7 ал 1 от ПМС 118/2014. ще се осъществи при спазване на принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. 2. Сключване на договор за доставка (от 3 до 4 месец) След извършване на всички действия, предвидени в нормативните документи комисията подготвя и представя за утвърждаване Протокол за резултатите от работата си – чл 18 ал 5 от ПМС 118/2014г. Подписаните документи от провеждането на процедурата ще се представят за утвърждаване от сектор „Управление на проекти”. Подписаният от членовете на комисията протокол за проведената процедура се изпраща на всички кандидати и УО - чл 18 ал 6 от ПМС 118/2014г. След това бенефициента подписва договор с избрания изпълнител при спазването на чл. 20, 21, 22 на ПМС 118/2014г. 3. Доставка на четирите броя металорежещи машини (от 5 до 10 месец) Последващите действия са свързани с доставката на машините. В процеса на тяхната изработка има постоянен контрол от бенефициента по отношение на изпълнителя за реализацията на договора. В деня на доставката ще се подпишат проемо-предеветелните протоколи. 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на технологиите машини, предмет на настоящия проект(от 11 месец) Веднага след доставката започва инсталация, тестване, и последващо обучение на технически персонал за да работи с новите машини. Ще се подпишат съответните финални приемо-предавателни протоколи. 5. Действия по разнообразяване на асортимента от продукти (от 11 до 12 месец) 0.00 293 340.01
Дейност за внедрявана на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнено чрез закупуване на Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси извършващ основно операция фрезоване, както и други допълнителни операции ): Като част от дейността ще бъдат закупени, доставени, монтирани и пуснати в експлоатация Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси; В процеса на подготовката на доставяне на посочените в проекта машини ще се определят техническите параметри на Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси така че той да отговарят на изисквания за енергийна ефективност и на тяхна основа за се осъществи ефикасност на производствения процес по отношение на икономия на ел. енергия. Стъпки за реализацията на дейността 1.Избор на изпълнител(от 1 до 3 месец) Със започване на изпълнението на проекта по настоящата по програма ще бъде формиран екип, който ще бъде отговорен за реализацията на проекта. Той трябва да подготви всички необходими документи и извърши процедурите по доставка на оборудването съгласно разпоредбите на нормативните документи. Ще бъде изработена подробна технически спецификация на нужната машина. Основно внимание ще се отдели на параметрите по отношение на изискваният за енергийна ефективност. Съгласно тези изисквания специфичната консумация на ел. енергия зависи от параметъра "Степен на материал за отстраняване" (MRR) Този показател се използва като общ критерии за метало отнемащите категории машини за дефинирани на тяхната енергийна ефективност. По международни стандарти показателя MRR трябва да бъде над 100 кв. мм за една секунда. Тази стойност на показателя се приема като база за енергийна ефективност и по програмата BG161PO003-2.3.02 „Енергийна ефективност и зелена икономика" От изключително важно значение е подготовката на документите за извършване на процедурата „Публична покана” Тези документи ще съдържат цялата информация със съответните изисквания, която офертодателите трябва да представят в техните оферти. На тази основа ще се проведе процедурата „Публична покана” съгласно изисквания та ПМС 118/2014. Основните фактори при опрадаляне на изпълнителя ще бъдат включени в методика за оценка, като основно внимание се отдели на: Технологични възможности на машините и свързаните с тях възможности за енергийна ефективност, цената на оборудването, начина на плащане, Гаранционни условия, Условия за сервиз, време за изпълнение и репутация на кандидата. Определянето на изпълнител по чл 7 ал 1 от ПМС 118/2014. ще се осъществи при спазване на принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. 2. Сключване на договор за доставка (от 3 до 4 месец) След извършване на всички действия, предвидени в нормативните документи комисията подготвя и представя за утвърждаване Протокол за резултатите от работата си – чл 18 ал 5 от ПМС 118/2014г. Подписаните документи от провеждането на процедурата ще се представят за утвърждаване от сектор „Управление на проекти”. Подписаният от членовете на комисията протокол за проведената процедура се изпраща на всички кандидати и УО - чл 18 ал 6 от ПМС 118/2014г. След това бенефициента подписва договор с избрания изпълнител при спазването на чл. 20, 21, 22 на ПМС 118/2014г. 3. Доставка на четирите броя металорежещи машини (от 5 до 10 месец) Последващите действия са свързани с доставката на машините. В процеса на тяхната изработка има постоянен контрол от бенефициента по отношение на изпълнителя за реализацията на договора. В деня на доставката ще се подпишат проемо-предеветелните протоколи. 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на Фрезови вертикален център с ЦПУ и 3+1 работни оси , предмет на настоящия проект(от 11 месец) Веднага след доставката започва инсталация, тестване, и последващо обучение на технически персонал за да работи с новата машина. Ще се подпишат съответните финални приемо-предавателни протоколи. 5. Действия по внедрявана на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (от 11 до 12 месец) 0.00 42 613.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).