Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal will enable about 70 persons to receive innovative services considering their specific needs based on individual needs assessment. On the one hand this would provide employment to unemployed people of working age, and on other will enable people with disabilities and people over 65 with limited ability or inability for self-service to choose wanted assistant or helper. Each representative of the target groups can use various services according to the need and type of aid he or she needs and to get an opportunity for social inclusion. Providing access to integrated services will be done by establishing a Centre for hourly service provision for social inclusion in home environment, providing psychological support, counseling and supervision of service providing personnel as well as motivational or other support to service users. For this purpose there will be appointed two persons to the position of "Assistant Social activities", one psychologist and medical officer. Project will perform repair of two rooms in the building, municipal property, which will house the Centre and the necessary equipment and furnishings will be delivered to ensure its activities. The project will establish common rules for the internal order and activity of the established center with approved methods for providing social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: По проекта ще бъде назначен екип за управление на проекта, състоящ се от ръководител и счетоводител. Членовете ще отговарят за качественото и в срок изпълнение на заложените цели и дейности по проекта, ще разработят правилници и процедури, гарантиращи правилното функциониране на центъра и качеството на предоставяните услуги, за провеждане на обученията, контрола на предоставяне на услугата и супервизията на личните асистенти и домашните помощници, осигуряването на достъп до здравни услуги, ще осъществява мониторинг на всички дейности в хода на реализирането на Проекта за правилното водене и съхранение на документацията – техническа и финансова. Ръководителят по проекта ще организира дейността на екипа и ще следи за изпълнението на предвидения времеви график, за навременното идентифициране и коригиране на евентуални отклонения от заложените предварително цели, както и за цялостния мониторинг върху проекта, изготвя междинни и заключителен технически доклади. Счетоводителят ще следи за законосъобразното и целесъобразно разходване на средствата; прецизно отчитане на проектните дейности и постигане на максимална ефективност при изпълнението им. Ще изготвя ежемесечната разчетно - платежна ведомост за трудовите възнаграждения на персонала на Центъра - сътрудници "Социални дейности", психолог, медицинско лице, лични асистенти и домашни помощници. Ще съставя оборотни ведомости, ще изготвя финансови отчети и необходимата финансова документация при искания за междинни/окончателно плащания, ще попълва преводни нареждания. 14 001.89 14 276.44
Информиране и публичност: Дейността предвижда чрез провеждане на мероприятия и изготвяне на информационни материали, да информира обществеността за реализирането на проекта, за финансовия принос на Европейския съюз, за ползите от дейностите по проекта за целевата група. Дейностите за информация и публичност, предвидени като част от изпълнението на проекта, целят популяризирането на неговото изпълнение и финансовата подкрепа на ЕС . За целта, се предвижда изготвянето и поставянето в сградата на центъра табела, обозначаваща източника на финансиране по проекта. Стартирането на проекта и неговото приключване ще бъдат отбелязани с провеждането на пресконференции. За постигане на максимална информираност на обществеността, се предвиждат използването на средствата за масова информация, както и изготвянето и разпространението на информационни материали сред населението. Редовно актуализирана информация за проекта, целите и услугите, предоставяни от Центъра услуги, ще има на сайта на Община Козлодуй. 2 600.00 2 160.00
Дейност за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване.: Община Козлодуй разполага със свободна едноетажна масивна сграда в гр. Козлодуй, построена през 1942 г., актувана с Акт за общинска собственост 417/05.06.2000 г. Застроеният терен е с площ от 236 кв.м. Предназначението на сградата е за клубна, обществена дейност. До м. септември 2010 година в нея се е помещавал Обединен детски комплекс. С Решение № 30 от Протокол № 4 от 04.01.2016 г. на Общински съвет гр. Козлодуй, сградата е определена да бъде обособена в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда. В момента тя е празна, не се използва и се нуждае от обзавеждане, оборудване и текущ ремонт за подобряване и поддържане в изправност на сградата и инсталацията. В миналото отоплението на сградата е било на печки на твърдо гориво и необходимостта от текущ ремонт се обосновава от нуждата от освежаване поради наличие на петна и мухъл. Сградата разполага с едно голямо празно помещение, в което ще бъдат обособени две работни места за двамата социални сътрудници. Другата, по малка стая ще бъде пригодена за кабинет на психолога и медицинското лице. Разполага и с обособен вътрешен санитарен възел, който обаче не се нуждае от ремонт, тъй като е в прилично състояние. С извършването на текущия ремонт и закупуването на оборудване и обзавеждане се цели да се осигури сигурна работна среда, създаване на подходящи условия на екипа, назначен да работи в центъра за оказване на пълно административно обслужване на целевите групи по проекта; както и за техническо обезпечаване дейностите по проекта. По този начин ще се осигури подходяща за работа с хора в неравностойно положение среда, обособяване на място за провеждане на поверителни разговори между екипа на центъра и потребителите на социални услуги, както и с назначените лични асистенти и домашни помощници. 10 369.60 14 273.89
Подбор на персонал и функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда, гр. Козлодуй: Целта на тази дейност е осигуряване на подходящ персонал, отговарящ на изискванията за заеманата длъжност. Персоналът на Центъра ще се състои от следните позиции: - сътрудник "Социални дейности" – 2 позиции - психолог – 1 позиция - медицинско лице - 1 позиция В длъжностната характеристика на Сътрудник "Социални дейности" ще се включат задълженията: - прием на заявления от кандидат - потребители и кандидати за ЛА/ДП; - извършване на оценки на потребностите на кандидат - потребителите; - участие в провеждането на събеседване с кандидати за ЛА/ДП; - организиране на обученията на ЛА/ДП, които нямат преминат курс; - ежемесечен мониторинг на предоставяните социални услуги в дома на потребителя; - проверка за липса/наличие на двойно финансиране; - водене на присъствена форма 76 и инструктаж на назначените ЛА/ДП; - участие при изготвянето на индивидуални планове, график на предоставяне на социалните услуги, договори за предоставяне на услугите и др. задължителни документи съгласно Методиките за предоставяне на социални услуги. Психологът към Центъра ще участва в извършване на оценки на потребностите на кандидат - потребителите; в провеждането на събеседване с кандидати за ЛА/ДП; ще провежда супервизия и ще предоставя психологическа подкрепа на потребителите и на назначените ЛА/ДП. Медицинското лице ще участва в извършването на оценки на потребностите на кандидат - потребителите. То ще предоставя регулярно здравни услуги на потребителите по проекта, като например измерване на кръвно налягане, поставяне на инжекция, превръзка и др. Дейността предвижда и набиране на заявления от кандидат - потребители. Желаещите да ползват услугата „Личен асистент” и/или „Домашен помощник” подават писмено заявление до Кмета на Община Козлодуй, по разработен от членовете на екипа по организация и управление на проекта образец. На база подадените заявления, сътрудниците "Социални дейности" и назначените психолог и медицинско лице ще извършват оценка на потребностите от социални услуги на кандидат-потребителите на място в дома на всеки потребител. Въз основа на извършената от тях оценка, ще изразят мотивирано становище и препоръчат подходящия вид социална услуга за конкретното лице, която в най-голяма степен ще съответства на индивидуалните му потребности. Дейността предвижда набиране на заявление по образец и подбор на доставчиците на социалните услуги “Личен асистент” и “Домашен помощник”. Комисия от служителите на Центъра и ръководителя на проекта ще проведе събеседване с кандидатите (безработни лица, други търсещи работа лица и наети/самонаети с желание и възможност за допълнителна работа). 44 180.59 38 456.67
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата, съгласно индивидуалната социална оценка в създадения Център за почасово представяне на услуги за социално включване в семейна среда. : Дейността предвижда предоставяне на интегрирани услуги на най – нуждаещите се потребители на територията на община Козлодуй, съобразявайки се с личните потребности и предпочитания на лицата, от подходящ персонал (лични асистенти и домашни помощници), отговарящ на изискванията за заеманата длъжност. Предоставянето на самите социални услуги, включително и здравни ще бъде с продължителност 19 месеца. За да се регламентират правата и задълженията на доставчика - община Козлодуй и потребителя на интегрирани услуги, между тях ще бъде сключен договор за предоставяне на услугата. Договорът ще се сключва в два еднообразни екземпляра - по един за потребителя и един за доставчика. Той ще съдържа: информация за доставчика и потребителя на социалната услуга и видовете дейности по практическото й предоставяне; информация за ЛА/ДП; обстоятелства, при които предоставянето на услугата се прекратява или преустановява; актуализация на специфичните потребности на потребителя и на неговия индивидуален план за предоставяне на социалната услуга; задължения за осигуряване на качеството на услугата; отговорности на потребителя и на доставчика по опазване на здравето и взаимната им безопасност; отговорности и неустойки при неспазване на клаузите на договора; срок на договора и условия/начини за неговото прекратяване. За да се конкретизират дейностите и интегрираните услуги, които ще се предоставят за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя, ще се изготви индивидуален план за предоставяне на услугата, в съответствие с чл. 40 г, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане и съобразен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. Планът ще се изготвя в два екземпляра, които ще се подписват от Ръководителя на проекта, потребителя и ЛА/ДП. Предоставянето на услугите от наетите за целта лица ще бъде ежедневно, съобразно Методиката за предоставяне на услугата “Личен асистент” и Методиката за предоставяне на услугата в общността „Домашен помощник”. Ще се води дневник на потребителя за посещенията и извършваните дейности от лицата, които го обслужват. 428 838.78 429 109.46
Обучение на персонала за предоставяне на услугите. : Целта на тази дейност е придобиване на знания и умения за качествено предоставяне на социалните услуги, и осигуряване на възможности за развитие на личните асистенти и домашните помощници. Доставчикът осигурява въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени лични асистенти и домашни помощници, които нямат доказан предишен опит и участие в подобно обучение, преди да започнат работа в дома на потребителя, и поддържащо обучение – в хода на предоставяне на услугата. Основното обучение въвежда в същността на социалните услуги, предоставяни в домашна среда, и задължително включва следните теми: • общи познания за домашните грижи и за необходимите на личния асистент и домашния помощник знания и умения; • основни задължения и права на личния асистент и домашния помощник; • етични стандарти в работата на личния асистент и домашния помощник (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); • права на детето и методи за тяхната закрила; • специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни; • разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; • умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; • умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); • здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.); • Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”. • Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник” и Указание за организиране на работата по предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник”. 0.00 0.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Естеството на работа с целевите групи по проекта - самотно живеещи хора над 65 години и хора с трайни увреждания, изисква предоставянето на психологическа подкрепа и супервизия на личните асистенти и домашните помощници. В специализираната литература съществува съгласие, че супервизията е “насочено към професията консултиране”. Като форма на консултиране на професионалните взаимовръзки супервизията използва два основни начина на тълкуване: “рационален диалог” чрез който се осъществява реконструкция на опита от практиката, от обучения и от предишно консултиране; “психотерапевтично-ориентирана методика”, чрез която въз основа на различни психотерапевтични подходи, модифицирани в съответствие с целите и задачите на супервизията, се постига разкриване на ролята на душевния свят в професионалните взаимовръзки. Основна цел на супервизията е подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; психохигиена – превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни “замърсявания” в живота на помагащия /самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност:; развиване на способността за съвместна работа. Компетентно реализираната психологическа подкрепа и супервизия се свързва с конструиране и използване на модели, представляващи концептуално единство от теоретико-приложни конструкции и свързани с тях принципи, техники, методи и подходи. В своя технологичен синтез те позволяват на супервизора успешно да осъществява дейността си в посока към повишаване на качеството и ефективността на услугите, предоставяни от супервизираните от него социални работници. Създават се условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и за предприемане на конкретни действия за позитивна промяна. 0.00 0.00
Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).