Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The execution of this project proposal is to establish a sustainable model to offer integrated health and social services for people with deficiencies and their families as well as elderly people above 65 years old that are unable to take care of themselves and that are at risk of social isolation.Within the framework of the project hourly-based services will be offered, alone or in conjunction, including healthcare and activities of social support in a home environment.A team will be formed to oversee the project and they will be accountable for the timely execution and the quality of services offered.The team will begin its mandate with an information campaign outlining the purpose and scope of the project and establishing the conditions of use for the services.A team will be appointed to guide the activities of the integrated services offered, who will organise and coordinate the ensemble of activities within the individual needs and targeted groups.Personnel will be hired, registered nurses, to offer healthcare and medical oversight depending of the needs of the person, following doctor established treatments or guidelines,etc.; medical orderlies to help with the following activities: help the users with their personal and home hygiene, supplying the help needed when preparing food, groceries, assistance in obtaining administrative services, etc.Training will be provided to the personnel offering the services in accordance with a developed M3 program, as well as supervision.Within an established need of the users there will be an offered opportunity for rehabilitative services.Overcoming loneliness, social isolation as well as guided support to lead an independent lifestyle, if there is a need psychological services can also be offered.For the objectives of the project construction and installation activities will take place over a place that is property of the municipality, defined as an office for the management team of the service and adjacent bathrooms
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора над 65 години.: Интегрираните здравно-социални услуги се предоставят от медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които осъществяват медицинско наблюдение и социална работа в домашна среда, в подкрепа на хора с увреждания и хронични заболявания и възрастни лица, които имат нужда от помощ при изпълнение на ежедневните си дейности.Акцентът в настоящото проектно предложение е върху хората с увреждания и възрастни лица над 65 г. с ограничена мобилност и активност, които са в риск от социална изолация и институционализация. Целта на дейността по предоставяне на услугата е пряка подкрепа в дома на потребителя за повишаване качеството му на живот и елиминиране на последиците от заболяванията и свързаните с тях негативни психологически и социални ефекти.В рамките на дейността ще се предоставят интегрирани здравно-социални почасови услуги-самостоятелно или в комбинация, включващи следните дейности: здравна подкрепа;дейност за социално включване; рехабилитационни услуги;психологическа подкрепа и консултиране;комунално-битови дейности, всички предоставяни в дома.Осъществяването на почасовите услуги в комбинация или поотделно ще се извършва съобразно направена индивидуална оценка и констатирани нужди.Услугите ще се предоставят по начин, който гарантира правото на личен избор на обслужваните лица.Проектните дейности ще бъдат изпълнявани в два последователни етапа: I-ВИ ЕТАП: Подготвителен-2 месеца: 1-ви месец:1.Публикуване на съобщения на сайта на общината, в медиите, в Бюрото по труда, за: цели, срок, същност, целеви групи и начин за включване в проекта; 2.Стартиране на прием на заявления на лица кандидати за потребители (до назначаване на екип за управление на социалната услуга, заявленията ще се приемат от екипа за управление на проекта);3.Стартират процедури по подаване на заявления и подбор на лицата от екипа за управление на услугата: 1 социален работник и 1 диспечер/координатор, които ще изготвят индивидуалните оценки и планове на кандидатите за потребители;2-ри месец: 1.Продължават дейностите по информация и комуникация на обществеността за целите на проекта;2.Стартиране на процедура по възлагане на обществени поръчки за услуги(за граждански договори) по ЗОП. 3.Стартира прием на заявления на лица предоставящи услугите -мед. сестри и домашни санитари; 4.Подбор на персонал за предоставяне на услугата; 5.Изготвяне на трудови договори, длъжностни характеристики, графици за предоставяне на услугите; 6.Продължава приема на заявления и изготвянето на индивидуални оценки и планове на кандидат-потребителите; 7.Осигуряване на материали и консумативи за предоставяне на услугата. II-РИ ЕТАП:Същинско предоставяне на услугата -12 месеца; Етапът включва фактическото изпълнение на дейностите по проекта,свързани с предоставянето на почасовите услуги.Наетите лица ще преминат въвеждащо обучение, обучение с медицинска насоченост и др. и ще започнат да обслужват нуждаещите се от медицинска и/или социална услуга, като прилагат гъвкав подход спрямо индивидуалните нужди на потребителите. Екипът за управление на услугата, ще извърша консултиране и/или друг вид подкрепа за социално включване. Психологът ще консултира при заявена необходимост. При установени потребности ще бъдат назначени специалисти, като рехабилитатор и др. 307 522.40 322 537.51
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; : Във връзка с реализирането на проект „Подкрепа в дома“, по Приоритетна ос № 2 „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване“, чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, Община град Добрич, ще сключи договор със специалист-психолог, който да организира и провежда психологически консултации на нуждаещите се потребители, медицински сестри и домашни санитари. В условията на социална изолация възрастните хора губят мотивация за живот, насочват вниманието си към себе си и необходимостта да бъдат обслужени по един чисто битов начин. При тях е осъзнато чувството за отсъствие на перспектива, цели и стремежи за бъдещето и позитивно очакване на предстоящи събития. Много често има и наслагване на соматични трайни увреждания, които правят самообслужването им твърде мъчително или невъзможно. Влошаването на общото им състояние би могло реално да затрудни битовото им обслужване и това да наложи нов режим и ритъм на съществуване, който ако е невъзможно да се осъществи в домашни условия, се прибягва до настаняване в специализирана институция, за да се получат нужните медико-социални грижи. Съществуват случаи, при които междуличностните конфликти, противоречията в светоусещането и ценностите на различните поколения от едно семейство принуждават възрастните да вземат решение за бягство от тази некомфортна реалност и да търсят уединение в подобно заведение. Много често тези лица носят своят негативен емоционален товар, което ги прави предпазливи, неадаптивни и враждебни към обкръжението. За да бъдат по-дълго време в обичайната си среда, както и да се предотврати самотата, изолацията и настаняването на възрастни хора и лица с увреждания в специализирани институции, е необходимо да се осигури мобилна интегрирана психологическа подкрепа в дома на потребителя. Дейността е свързана и с предоставяне на психологическа консултация и на лицата назначени да предоставят социалната услуга – медицински сестри и домашни санитари. Поради спецификата на работа и индивидуалните казуси, които непрекъснато възникват при обгрижване на потребителите, те трябва да получават необходимата психологическа подкрепа, за да могат по-лесно се справят в кризисни ситуации. Част от проблемите, с които се сблъскват медицинските сестри и домашните санитари, е трудното поставяне на граници с потребителите и техните семейства. Това води до повече напрегнатост и липса на спокойствие, а оттам и напрежение в изпълнение на служебните задължения. При тези условия намесата на психолога играе решаваща роля. Тази дейност спомага услугата да стане още по адаптивна към проблемите, както на потребителите, така и на лицата предоставящи здравно-социалните услуги. Дейността ще се осъществи в един етап:Действително предоставяне на услугата: 12 МЕСЕЦА: 1.Стартиране на процедура за избор на психолог по ЗОП;2. Наетото лице ще предоставя услугата с оглед подобряване на взаимовръзката между потребител и служител. 2 005.60 0.00
Обучение и супервизия на персонала: Целта на дейността е да осигури високо качество на предоставяните услуги, чрез обучение и подкрепа на лицата предоставящи услугите. С оглед на това съгласно Указанията за кандидатстване, всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването, в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания". С цел подкрепа дейността на лицата, предоставящи патронажна грижа, водеща до повишаване качеството на грижа за потребителите на услугата, ще се осигурят и супервизии. Тяхната основна цел е повишаване качеството на работата, професионално развитие на работещите лица, включително и личностно развитие, както и подобряване организацията на работа и на работната атмосфера. 9 000.00 9 602.40
Ремонти, обзавеждане и оборудване на подходящи помещения: Община град Добрич предвижда да предостави помещение на етаж от сграда, която е общинска публична собственост от 1998 г., за офис на проект: „Подкрепа в дома“. Сградата е в експлоатация от 1986 г. Предоставянето на това помещение ще доведе до по-добра координация и комуникация между екипа за управление на проекта и екипа за управление на социалната услуга. Служители на Община град Добрич управляват и администрират проектите: „Приеми ме 2015“, "За равен шанс за децата“, „Услуги за ранно детско развитие“ - общностен център за деца и семейства, както и социалните услуги в домашна среда: „Личен асистент“, „Социален асистент“ и „Домашен помощник“ предоставяни по ПМС 344/2018 г., което води до пълна заетост на работните помещения. Избраното помещение е с подходяща площ и може да се ползва за нуждите на проекта. Същото не е ремонтирано от въвеждане на сградата в експлоатация. Предвижда се измазване, смяна на осветление и полагане на ново подово покритие. Заложено е оборудване и обзавеждане, отговарящо на нормативните изисквания и подходящо за предоставяне на социалната услуга.Прилежащите санитарни възли с обща площ 27,39 кв. м не се ремонтирани от 33 години. В момента състоянието им не отговаря на хигиенно-санитарните норми - стените са с паднали на места фаянсови плочки, подовото покритие е с нарушена цялост, тоалетните чинии, умивалници и смесителни батерии са захабени и амортизирани, ВиК инсталацията е остаряла и причинява течове. Вратите към санитарните възли са изгнили и не се затварят. Дейността ще се осъществи на два етапа в рамките на шестмесечния подготвителен етап: I-ВИ ЕТАП - подготвителен: 2 месеца: 1-ви месец: 1 .Съгласно ЗОП-стартира на процедура по възлагане на обществени поръчки за строителство, доставки и услуги; 2-ри месец: 1. Продължават дейностите по възлагане на обществени поръчки за строителство, доставки и услуги;II-РИ ЕТАП- Реално провеждане на СМР - 4 месеца: 1-ви месец: Стартиране на същински СМР; 2-ри месец- продължаване на дейностите по СМР; 3-ти месец: 1.Продължават СМР до финализиране на дейностите;2.Стартиране на дейности по доставка на оборудване и обзавеждане; 4-ти месец: Финализиране на дейностите по доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. Община град Добрич не предвижда закупуване на транспортно средство. 39 311.56 36 180.19

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).