Сформиране на екип за управление и администриране на проекта: В рамките на Дейност 1 ще се извърши сформирането на екип от висококвалифицирани специалисти за целите на ефективното управление на проекта. Основната цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на ПО на ФМ на ЕИП 2014-2021. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще включва: ръководител проект, координатор, експерт "Тръжни процедури", експерт "Комуникация и информация" и счетоводител. ЕУП ще е отговорен за цялостно изпълнение на
проекта. Основните роли на екипа ще са разпределени по следния начин:
- ръководителят ще организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта; ще изготвя и предоставя отчети - междинни и окончателни за изпълнените дейности, в съответствие с изискванията; поддържа контакт с всички заинтересовани страни по проекта, отговорни институции и местната власт; приема работата на изпълнители по договори, сключени във връзка с реализирането на проекта; при необходимост предлага на ръководството на общината мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта;
- координаторът ще подпомага ръководителя в изпълнението на цялостната дейност по проекта; ще съставя документи – графици, списъци, отчетни доклади, анализи и други, свързани с изпълнение на дейностите по проекта, ще създава организационни предпоставки за реализирането на проекта; ще поддържа връзка с партньорската организация;
- експерт "Тръжни процедури" - ще изготви предвидените по проекта документации за възлагане на обществени поръчки; ще участва в работата на оценителните комисии по ЗОП; ще изготвя договорите за възлагане на обществени поръчки; ще следи за законосъобразността на всички дейности по проекта; ще работи и по правни казуси, възникнали и/или свързани с изпълнението на проекта;
- експерт "Комуникация и информация" - ще е пряко натоварен с отговорности, свързани с осъществяването на мерките за публичност и комуникация, ще подготвя текстове, снимки и др. материали, свързани с реализирането на проекта, ще координира работата на изпълнителя, избран за осъществяване на дейностите по публичност и визуализация на проекта.
- счетоводителят ще изпълнява цялостната финансова-счетоводна дейност, свързана с изпълнението на проектните дейности, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност; ще отговаря за съхранението на финансово-счетоводната документация; ще следи за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта; ще следи за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта; ще подготвя междинните финансови отчети и окончателния финансов отчет по проекта.
На всеки етап от изпълнението на проектните дейности, ръководителят и координаторът ще осъществяват съвместен мониторинг и контрол на проектната реализация, като работата им ще бъде подпомогната от останалите членове на ЕУП. При възникване на непредвидени ситуации и казуси, ЕУП, чрез ръководителя на проекта, е длъжен да информира незабавно представителя на Бенефициента и/или ПО, според характера на проблема. Назначаването на екип за управление на проекта гарантира максимално постигане на проектните цели и търсени резултати, както и спазване изискванията на ПО и регулациите на ФМ на ЕИП 2014-2020. |
56 520.00
|
39 235.67
|
Подобряване на експертния потенциал в културните институти по проекта: В рамките на дейността ще бъдат определени осем експерта, служители на културните институции, обхванати в проекта, като ще им бъде изплащан хонорар за извършената работа съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС 189 и приложимото българско законодателство в областта. Експертите ще са ангажирани със съставяне и подготовка на подходящи текстови материали, снимки и възстановки на различните артефакти, както и ще подават основна информация за тях към изпълнителите, разработващи мобилното приложение тип quest играта. Техните правоотношения ще бъдат регулирани съгласно ПМС 189/28.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ за целия срок на изпълнение на проекта.
Съгласно изискванията на Програмата и след вътрешен анализ на нуждите на културните институции, по проекта ще бъдат открити и две нови работни места. Назначените служители ще подпомогнат дейността на културните институции в разработването и проучването на допълнителни маркетингови решения с цел формирането на нови политики за привличане на публики. С новоназначените експерти на длъжност „Маркетинг и реклама“ ще се сключат трудови договори съгласно Кодекса на труда и приложимото българско законодателство с продължителност една година на пълен работен ден.
Дейността предвижда също така и организиране и провеждане на специфични обучения за развитие и надграждане капацитета на експертите по проекта в областта на културата и предприемачеството в сектора. С оглед повишаване компетенциите ще бъдат проведени следните модулни обучения:
- Управление на проекти, финансирани от държавния бюджет и европейски/международни донорски програми;
- Маркетинг и брандиране на културна организация;
- Предприемачески дух - привличане на повече потребители;
- Авторско право и сродните му права.
Предвидените обучения ще бъдат отворени, както за експертите по проекта и останалите служители на културните институции, така и за др. заинтересовани страни от сектора в града. По този начин комплексът от предвидени неформални обучения ще позволи ефективното развиване и надграждане уменията в областта на креативния и творчески сектор, както и ще повиши общите компетенции и експертиза на културните оператори в града за бъдеща самостоятелна дейност в сферата,
включително инициативи в областта на проектите и международното сътрудничество.
Дейността за осигуряване на експертен персонал и повишаване на квалификацията му в областта на предприемачеството е в тясна връзка с изискванията на Програмата и отговаря изцяло на целите й. |
85 623.04
|
45 144.79
|
Ремонтни дейности за ревитализиране и реновиране на пространства в културните институти и закупуване на обзавеждане и оборудване
: Дейността за обновяване и ревитализиране на пространствата в културните институции на територията на гр. Пловдив, включваща внасяне на подобрения, в това число на климатични инсталации, позволяващи отварянето на фондохранилищата за посетители, адаптиране на помещенията за експозиции, обособяване на щандове за печатни и рекламни материали по проекта, кореспондира изцяло със заложеното в Програмата и е в унисон с дейностите, предмет на настоящото проектно предложение.
Проектната дейност обхваща следните поддейности:
1. Дейности за обновяване и ревитализиране на пространствата:
- В сграда на РАМ ще се инсталира климатична система във фондохранилището на Библиотека “Борис Дякович”. Там се пазят ценни документи, като за тяхното съхранение се изисква поддържане на определена температура и влажност. Чрез изпълнение на дейността ще се осигурят необходимите условия за опазване на ценните документи. В експозиционното пространство на музея все още има зони, които са оборудвани с луминесцентно осветление. Това са залата за временни изложби и залата на християнската гробница със стенописи от първата половина на IV в. Неподходящата светлина носи рискове за културно-историческото наследство, а луминесцентната светлина не е оптималното решение. Тя предоставя студена, статична светлина, която не отговаря на нуждите на музея при експонирането на артефактите. Това налага подмяната на остарялото и нефункционално луминесцентно осветление с такова, което е съобразено с нуждите на тези експозиционни зони.
- Текущ ремонт ще се извърши в сграда на РИМ - в зала "Съединение". За да се подобри експозиционното пространство в залата с над 100 годишна история, строително-ремонтните дейности включват обновяване и освежаване - боядисване стени и прозорци и циклене и лакиране на паркет.
2. Дейности за изработка и монтаж на витрини - За нуждите на РЕМ и РИМ ще се закупят специални витрини за експониране на музейните предмети. Витрините ще бъдат съобразени с характера на експонатите и средата на помещенията, в които ще бъдат монтирани. Ще бъдат изработени от съвременни материали, подходящо тонирани, със система за удобен достъп.
3. Дейности, свързани със закупуване на оборудване и техника:
-Ще бъдат закупени аудиосистема и лаптоп за оборудване на зала "Съединение" на РИМ – в залата се провеждат събития от различен характери /изложби, представяне на гостуващи експозиции, конференции и др./ и за озвучаването им е необходима подходяща техника. Присъстващите на събития ще са провокирани да разгледат и експозициите на РИМ, което е в унисон с целите на Програмата за привличане на по-широк кръг от публика;
-За нуждите на ГХГ ще бъдат закупени таблети и информационни станции - за посетителите, които нямат възможност да използват лично устройство за достъп до мобилното приложение, ще се закупят таблети. В експозиционните пространства на ГХГ ще се поставят дигитални информационни станции – интерактивни монитори. На част от тях ще бъде инсталирана информация с плана на музея, ориентираща посетителите за разположението и съдържанието на залите в него, а на друга част ще се представя аудио и визуална информация за конкретни художници, за процесите в европейското и световно изкуство и др. Целта е да се предложи на посетителите лесен дигитален достъп до обогатено и атрактивно съдържание, което да ги приобщи към културното наследство.
-В РЕМ ще се оборудва музейна работилница за деца и прилежащ към нея офис като ще се създаде нов, съвременен музейно-образователен център, предназначен за деца. Чрез включването на подрастващите в образователни инициативи в музейна обстановка ще се провокира интереса им към историята и културното наследство на Пловдив. Работата с деца от различни възрастови и етнически групи е инструмент за социално сближаване и стимулиране на разбирателство и уважение.
|
149 396.99
|
35 748.79
|
Разработване на предприемачески план: В рамките на дейността ще бъде разработен предприемачески план. Предвид спецификата на културните институции, включени в проектното предложение - Градска художествена галерия, Регионален исторически музей, Регионален археологически музей, Регионален етнографски музей, Регионален природонаучен музей, ОИ "Старинен Пловдив" и Народна библиотека "Иван Вазов", разработеният в рамките на дейността план ще съдържа анализ на ситуацията - предлагани услуги, анализ посетители и др. Предприемаческият план ще дефинира ясно основните направления, похвати, методи и канали за достигане до настоящи и бъдещи потребители на услугите на посочените организации и ще предвижда дейности по ангажирането на нови аудитории на културното съдържание. Ще бъдат отчетени спецификите на и особеностите на целевите групи и заинтересованите страни. Изготвеният предприемачески план ще трябва да формулира необходимия инструментариум и подходи, които, от една страна, ще отговарят на нуждите на потенциалните клиенти и техния досег до културното наследство на Пловдив, а от друга страна ще предложи маркетингова стратегия за повишаване приходите от предоставяните услуги и увеличаване броя на посещенията в културните институти. При работата върху документа ще се прилагат принципите за кроссекторен подход и ще се отчитат аспекти като: планиране и програмиране, маркетинг, овластяване, разпространение и достигане до потребители и др. Документът ще обследва и възможностите и ролите на представителите на публиките в планираните проектни дейности в т.ч. – активно и пасивно участие, пряко включване в проектни активности и др. Ще се установят предпочитанията и вкусовете на целевите групи, както и трайните им нагласи по отношение на търсеното културно съдържание. Целта на разработения документ е да послужи за отправна точка за целенасочено таргетиране на точната публика на културните организации и чрез приложение на изведените в документа инструменти и методи, да доведе до висока посещаемост и ангажираност на публиките към културния продукт и съдържание. Съществено място в предприемаческият план ще бъде отредено на успешното маркетиране и медийно присъствие на мобилното приложение, разработено по проекта. Ще бъдат включени планирани прес рилийз статии и кампании, които ще спомагат за изграждането на онлайн репутация на продукта и скоростното му популяризиране сред таргет групи от потенциални потребители. Предприемаческият план ще включва и надграждане на създаденото по настоящото проектно предложение мобилно приложение и quest игра, които ще предлагат ефикасно взаимодействие на публиките с артефактите.
Норвежкият партньор по проекта ще има активна роля в оказването на мониторингови функции по отношение на разработвания документ, като ще предоставя необходимите становища, мнения и препоръки за качеството и съдържателността на плана. Това ще гарантира ефективния пренос на експертиза и ноу-хау от страните-донори към бенефициента, както и ще осигури максимална ефикасност на изработения план за последващото му приложение в практиката. |
57 960.00
|
0.00
|
Разработване на мобилно приложение : Дейността включва разработване на приложение в две части: “Гейм Арена Пловдив” - приложение тип quest игра, което ще функционира глобално из целия град, между всички музеи, галерии, експозиции и културни пространства и вътре в тях. Играта ще е базирана на истории от града и ще добавя стойност в привличането на по-младата аудитория и туристи като ще донесе ползи за бизнеса и общината и Административен модул за менажиране на добавените обекти, експонати и съдържанието за тях (текстови, аудио, визуални данни), както и съдържанието на въпросите за играта.
В дигиталния свят на 21 век най-краткия път до съвременния потребител е неговият смартфон. Използвайки мобилно приложение с обогатена реалност, разработено по проекта, посетителите на експозициите вместо просто да виждат информация, ще взаимодействат с нея.
Дейността ще стартира с изграждането на цялостна концепция за разработката на мобилното приложение, като се вземе предвид спецификата на всяка институция, включена в проекта:
- ГХГ ще участва с две от експозициите си - „Българско изкуство“ и „Икони“. Първата експозиция е подредена хронологично и съдържа особено ценни творби от пловдивските и свързани с Пловдив художници, а втората експозиция представя богатия фонд от икони, иконостасни фрагменти и някои образци на църковната графика. Информацията за тези експозиции, предоставена по интерактивен начин ще е предпоставка за повече посетители и привличане на младото поколение чрез съвременните технологии.
- Мобилното приложение ще включва представяне на живописните творби на Златю Бояджиев и Димитър Киров, от фонда на ОИ „Старинен Пловдив“, посредством дигиталните технологии. Чрез личния си мобилен телефон или таблет, зрителят ще научава интересни факти за всяка картина чрез двуезичен аудио или текстов файл, а с добавената реалност ще получи допълнително въздействие чрез творческа анимация.
- За РПНМ в мобилното приложение ще се разработи информация за залата с гръбначни животни. В музея има голямо разнообразието от представители на тази група бозайници, птици, риби, земноводни и влечуги от цял свят. Ще бъде включена и интересна информация за представители от живата експозиция (терариум и аквариум), както и от препарираните експонати в съответните зали, като някои от експонатите ще бъдат проектирани в добавена реалност.
- В мобилното приложение РИМ ще е включен с информация за сградите, в които са подредени експозициите, както и тяхната тематика: „Съединение на България от 1885 година“, „Българско Възраждане”, „Книгоиздаване в България през втората половина на XIX и началото на XX век” и Музеен център за съвременна история.
- РЕМ ще участва с информация за зали „Селско стопанство“, „Медникарство“ и „Музикални инструменти“ и за седемте етнографски групи – чрез анимация на основния поминък и занаяти на българите постоянните експозиции на РЕМ ще се представят по нов и вълнуващ за посетителите начин.
- НБ „Иван Вазов“ е общодостъпна универсална научна библиотека с фонд от 1960000 библиотечни документа. По интересен начин ще бъдат описани различните зали/зони и специализирани колекции, като по този начин ще се стимулира любопитството на ползвателите на мобилното приложение да посетят библиотеката.
-В мобилното приложение РАМ ще присъства с различни акценти от експозицията си, като фриз на здравеносните божества, II в - обживяване на образите чрез разкриване на техните древни цветове; графично възстановяване чрез AR на липсваща основна част на подова мозайка от синагога; визуализация на архивни кадри, съпроводени от аудио запис за Панагюрското златно съкровище; визуализация на накити, монети и др.
Обединяването на пловдивските културни институти в един общ маршрут, визуализиран и преживяван чрез приложение за мобилен телефон, използващо метода на добавената реалност е в унисон с целите на Програмата за подобрено управление и представяне на културните ценности, като и с целта за стимулиране на предприемаческия подход и привличане на нови публики. |
391 166.00
|
132 000.00
|
Информация и комуникация : Дейността ще се изпълнява с цел информиране на обществеността за изпълнявания проект, предвидените дейности, резултати и популяризиране на финансовия принос на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. и държавите донори. Тя ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовата подкрепа на общността за постигане на проектните резултати. Дейността „Публичност и информираност“ ще бъде в съответствие с изискванията за мерките по информация и комуникация, разписани в Регламент за изпълнението на Финансовия механизъм на ЕИП 2014 – 2021 и Ръководството за комуникация и дизайн.
С оглед осигуряване на публичност и информираност за проекта ще бъдат проведени 2 пресконференции - встъпителна в началото на проекта, след подписване на договор с ПО, и заключителна - след приключване на проекта. В сградата на Община Пловдив ще бъде поставена информационна табела с основна информация за финансиращия орган, стойност на проекта, срок за изпълнение, номер на договор за БФП, която също ще съответства на изискванията в Ръководството за комуникация и дизайн. След приключване на проекта информационната табела ще бъде заменена с възпоменателна, която ще бъде закупена в рамките на действащия договор на Община Пловдив за рекламни и печатни материали. По време на пресконференциите на присъстващите ще се предоставят брандирани рекламни материали. Част от рекламните материали ще са на разположение и за посетителите на Градска художествена галерия, Регионален исторически музей, Регионален природонаучен музей, Регионален етнографски музей, Регионален археологически музей, ОИ "Старинен Пловдив " и Национална библиотека "Иван Вазов".
Информация за проекта ще се публикува в сайта http://digital.plovdiv.bg/, разработен по ПРОГРАМА БГ08 “КУЛТУРНО НАСЛЕДСТВО И СЪВРЕМЕННИ ИЗКУСТВА”, МЯРКА 2
„ДОКУМЕНТИРАНЕ НА КУЛТУРНАТА ИСТОРИЯ” на ЕИП ФМ 2009 – 2014 г., както и на интернет страницата на Община Пловдив и фейсбук страницата Culture in Plovdiv, като изрично ще се укаже безвъзмездната подкрепа на държавите донори по ФМ на ЕИП и ще бъде поставена връзка към интернет портала на ФМ на ЕИП и НФМ – www.eeagrants.bg.
Предвижда се публикуване на материали с информация за напредъка на проекта и презентиране на разработеното мобилно приложение в регионални и/или национални медии. Освен това ще се организират платени кампании в системата на Google, включващи изработка на дигитални банери за дисплейна реклама в различни формати и създаване на текстови реклами, както и платени кампании в системата на Facebook/ Instagram, включващи изработка на статични рекламни визии и публикуване на рекламни клипове. За достигане до по-широка аудитория предвиждаме директен маркетинг през емайл, което ще доведе до провокиране интереса на потребителите, а то от своя страна до увеличаване на посетителите в културните институции.
За да е видима помощта от страните донори ще се направи дизайн и ще ще отпечата брошура с информация за дейностите по проекта, срок за изпълнение и стойност на проекта. Същата ще е на разположение за всички потребители на културните услуги, граждани и гости на Пловдив.
Дейността "Информация и комуникация" включва и изработване на специализиран двуезичен видеоклип, представящ резултатите от дейностите по проекта, както и професионално фотозаснемане на етапите на проекта с цел ползването им в печатните материали и за социалните медии.
Ще бъде организирано отборно състезание с играта, /мобилното приложение/, разработено по проекта. Награден фонд за участниците ще е брандиран съгласно Ръководството за комуникация и дизайн.
Изпълнението на дейността ще допринесе и за по-голямата публичност и прозрачност при осъществяването на проекта, вкл. и създаване на необходимите предпоставки за обществен мониторинг и наблюдение върху цялостната проектна реализация. Целта на дейността е ангажиране и развиване на нови аудитории, достигане до максимален брой хора и популяризиране приноса на ФМ на ЕИП 2014-2021 за осъществяване на проекта. |
40 884.00
|
9 312.00
|