Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The current project, in accordance with the main objective of of the Procedure BG-RRP-11.010 under the National Recovery and Resilience Plan, is aimed at bringing the Elderly people’s home of Tarnicheni Village in the Municipality of Pavel  Banya, in full compliance with the requirements of the quality standards of residential care for the elderly over working age regarding the specialized environment for providing the service.  The above mentioned will be implemented through a complex set of interrelated synergic interventions such as: remodeling, reconstruction, extension, introduction of EE measures for class "B", along with ensuring an accessible environment in order to improve the access of people with disabilities to and within the buildings of the institution covered by the project, as well as the improvement of the facilities through new equipment and furnishings. The implementation of the project will create an opportunity to provide a favorable, comfortable and family-like environment for 15 users of the social service. All activities comply with the "do no significant harm" principal and are planned in accordance with the Social Security Act and the Ordinance on the Quality of Social Services, the requirements of the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD), incl.-General Comment 5 and the concluding remarks of the UNCRPD Committee, with due respect for the principles of equality, freedom of choice, right to independent life, accessibility and the prohibition of all forms of segregation, corresponding to and contributing to the deinstitutionalization strategy, the European Pillar of Social rights and the Strategy for the rights of persons with disabilities 2021-2030.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Извършване на строителни дейности, преустройство и пристрояване на Дом за стари хора - с. Търничени: Дейността включва реализирането на относимите мерки, предписани за ДСХ -с. Търничени, Община Павел Баня, съгл. предварително извършените за целите на проекта -обследване за ЕЕ и сертификат по реда на чл.48 от ЗЕЕ, обсл. за на техн.х-ки на сградата, съгл. чл.169,ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ, вкл.-Техн.паспорт по реда на Гл.3 от Наредба 5/2006г., в т.ч. – въвеждане на необходимите мерки за достъпност на средата, регл. в Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г., (където е приложимо), свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания до и в обхванатия от проекта сграден фонд на институцията и изготвен ТП с разрешение за строеж. Проектът предвижда изв. на преустройство, реконструкция, въвеждане на мерки за ЕЕ и пристрояване на ДСХ - с. Търничени. Към настоящия момент, ДСХ - с. Търничени, находящ се в УПИ I-Дом за стари хора, кв. 20, и с адм. адрес: ул.” Розова долина„ № 38, е представен от съществуваща сграда на осн. застрояване и няколко постройки от доп.застрояване, разпол. на северната рег. линия и навеси. Сградата на ДСХ е от 1975-80г., има 4 входа и е двуетажна с частичен сутерен и таван. На кота 0.00 има лекарски кабинет, 3 стаи за потребители, общи тоалетни и баня, трапезария и кухн.блок. Пред южната и зап.фасада има открита тераса със стълба и рампа за инвалиди от юг и втора стълба към главния вход от запад. На кота +2,92 има 2 канцеларии, 3 стаи за потребители, стая за персонала, обща баня, дневна и кухн.бокс. Подпокривното пространство се използва за складови нужди.Сутеренът е разположен под кухнята, санитарните възли и стълбището, като самото стълбище не достига до него. Входът му е от терена. Котелното няма връзка със осн.сграда и е с достъп от терена.Отоплението е централно с котел на твърдо гориво - пелети и въглища, а радиаторите са подпрозоречни.През годините са пристроени помещения към кухнята, а същата е надстроена, а през 2009г. - постройката към изт. фасада е преустроена в котелно. През 2009-10г. покривът е изцяло подменен, като е положена и топлоизолация по фасадите и подменена почти изцяло съществуващата дървена дограма с PVC такава с изкл. на сутерена. Капацитетът на ДСХ е 15 потребители, а персоналът-6 лица. Същият ще бъде запазен. Достъпна среда в същ. сграда е осигурена частично - осиг. е достъпна рампа с парапети, всички помещения за общо ползване са дост. за хора в неравн. положение.Поради конструктивни дадености, в адм.-бит. зона и кухн. блок не може да бъде осиг. достъпна среда. За осиг.на достъпност на средата се предвижда промяна на предназначението на част от съществ.помещения в сградата и изграждане на 2-ет. пристройка със сутерен под част от нея. Върху съществ.тераса от юг ще се затвори 1-етажен обем, който ще осъществява връзката между съществ.сграда и новата пристройка, а с оглед осигуряване на достъпност -нивата на обитаемите етажи на пристройката се подравняват с нивата на съществ.сграда. Ще се оформят няколко функцион. зони за осигуряване на комфорт на обитаване на потребителите и контрол на достъп на външни лица. Ще се обособят жил.зона, адм.зона, кухненски блок, зона за индивидуална и групова работа с потребители, зона за достъп на роднини, складова зона. На 1-ви етаж в същ. част ще се разполагат зона за индивидуална и групова работа с потребители и зона за достъп на роднини. Запазва се кухненският блок. На 2-ри етаж в същ. част се оформя адм. зона, а в останалата част-жилищни помещения за потребителите. В сутерена на пристройката е предвидена складова зона. За 15 потребители са осигурени 6 двойни стаи, 1 единична стая и 1 боксониера за 2 души. Всички постройки и навеси без котелното се планира да бъдат премахнати по време на бъдещото строителство. В пристройката ще бъде осигурена достъпна среда съгласно Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г. - асансьор, ръкохватки, санитарни възли и други. Мерките за ЕЕ в съществ.сграда и пристройка ще вкл.: полагане на топлоизолация, монтаж на дограма (за съществ. сграда –само за сутерен), изграждане на ФЕЦ - 30 kW и др., водещи до постигане на клас „В“ на ЕЕ. 1 439 980.94 0.00
Дейност 2 - Доставка на оборудване и обзавеждане с оглед реформиране на Дом за стари хора - с. Търничени: Дейността е насочена към подобряване на материалните и битови условия за ползвателите на обекта на интервенции по проекта – ДСХ – с. Търничени, Община Павел Баня. В синхрон с основната цел на Процедурата по привеждане на домовете за стари хора в съответствие с изисквания на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата, в рамките на настоящия проект ще се закупи и достави оборудване и обзавеждане, подробно разписано и разпределено по помещения, съгласно приложен в Секция 12 списък (по образец). Предвижда се доставката и монтажът на планираното оборудване и обзавеждане да се реализира чрез изпълнител/и, избран/и по реда на ЗОП. Чрез осъществяване на обновяването на материалната база на ДСХ - с. Търничени, ще се създаде максимален комфорт за потребителите и ще се осигури среда близка до семейната. Планираното оборудване и обзавеждане е изцяло съобразено с нуждите на ползвателите и ежедневните им потребности, както и кореспондира на заложените в НК по Процедурата по отношение на услугата РГВХ функционални изисквания и параметри, като са отчетени и следните такива: - осигуряване на минимално обзавеждане за 1 потребител (легло, маса, стол, гардероб, шкаф за лични вещи); -предоставяне на условия за адаптиране на средата с оглед задоволяване индивидуалните нужди на лицата; - създаване на условия за усамотяване, спокойствие, сигурност и едновременно с това – безопасност (избягване на детайли с остри ръбове и др.); - обезпечаване на среда за хранене, спорт, развлечения и т.н.; - избягване на мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии; - въвеждане на телекомуникационни и сигнализационни системи (видеонаблюдение, интернет, системи за повикване и т.н.); - и др. По този начин се гарантира създаването на максимално благоприятна среда на ДСХ – с. Търничени, и създаване на условия за осигуряване на личен комфорт, социална приобщеност и пълноценност на потребителите на услугата, ведно с обезпечаването на комплексност на процеса по реформиране на същата, съобразно нормативните изисквания в социалната сфера. 115 982.40 0.00
Дейност 3 - Организация и управление на проекта: В рамките на дейността ще се осигури навременното, качествено и прозрачно изпълнение на проекта чрез сформиране на екип за организация и управление (EУП) и осигуряването на публичност и визуализация.Ще бъде избран екип от 3 експерти извън утвърдената численост на персонала на Бенефициента, които ще изпълняват длъжностите на: ръководител, експерт „Правно обслужване“ и счетоводител. ЕУП ще координира, мониторира и контролира всички дейности по проекта, ще следи за спазване на сроковете и постигане на заложените цели, за коректността и законосъобразността на проектната документация и за отчитането пред СНД. Членовете на ЕУП ще имат следните отговорности: 1) Ръководителят на проекта ще отговаря за: организацията, ръководството и контрола върху цялостното изпълнение на проекта и съхранението на документация по същия, като в т.ч.-ще следи за спазването на план-графика и постигането на заложените резултати и отчитането им към СНД, както и ще осъществява мониторинг и наблюдение върху изпълнението на заложените в проекта СМР и доставки, съобразно действащото в Р България законодателство и нормативна уредба; ще оказва експертна подкрепа в процеса по избор на изпълнители за дейности 1 и 2 и ще комуникира със същите в процеса на реализацията им; 2) Експертът „Правно обслужване“ ще предоставя: правното обслужване за целите проекта; ще изготвя документацията и ще организира процесите по провеждане на процедурата/ите по ЗОП за избор на външен/ни изпълнител/и за целите на проекта, в т.ч. – сключването на договор/и и др. 3) Счетоводителят ще е ангажиран със счетоводната отчетност на проекта и ще отговаря за: изготвянето, набавянето и проверката на необходимите финансови документи и доклади по проекта и за надлежното им представяне към СНД, както и ще контролира целесъобразното разходване на средствата по бюджета; ще съдейства на одитни и проверяващи органи и др. Дейността включва и осигуряването на информация и публичност във връзка с предоставянето на средства от МВУ, като ще се приложат подходящи мерки, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регл.(ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ. В тази връзка, Бенефициентът ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, вкл.- чрез поставяне на емблемата на Съюза чрез подходящо указание за финансирането („финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“), в т.ч.- когато се популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.По време на осъществяването на проекта Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като извърши мин. следното: • Ще включи на уебсайта си – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС; • По време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място ще постави временен билборд с големи размери за дейностите, които отговарят едновременно на следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности. • Постоянна обяснителна табела ще бъде поставена до една седмица след отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда; • Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта; 39 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).